News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

Taoregorns VSF 2011 WIP

Started by Taoregorn, 01 January, 2011, 14:27:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Taoregorn

Jeg har fået blod på VSF tanden igen efter mit og Fredes spil den anden dag. Den store åbenbaring har været at jeg vil lave et modstykke til mine prøjsere, så jeg kan spille når jeg har lyst.. hvis jeg ellers kan finde nogen der vil være med.

Derudover vil jeg også gerne forsøge mig med en lille - ikke så omfangsrig - marsstyrke. Det sagde jeg jo også i 2010, men dengang ville jeg have at alle marsmænd skulle ha' 6 lemmer... og det viste sig mere end almindeligt svært at opfylde det med ordentlige figurer.

Så nu har jeg skiftet ambition for marsmændene og går mere efter en "arabisk"-inspireret omgang.

Basalt set skal det ligne "jord"-ting men ha' andre farver og nogen få outrerede enheder.
Kobber og andre metalfarver skal figurere en del tænker jeg. Sådan lidt guld, sølv, kobber og lilla med en rubinagtigt.


Her er lige en hurtig testfigur (der selvfølgelig ikke er færdig). Jeg kan godt lide den orange hudfarve, så den tror jeg at jeg kører med.

Mine ambitioner stoppers som sagt ikke ved mars. Nej jeg vil ha' mig en Britisk styrke også. Og den skal baseres på det livery briterne brugte i Sudan. Her er lige et par hurtige testere med de grimme Wargames Factory dukker. Den rigtige hær skal bruge Perry Miniatures dukker.


Wash og Highlights så kan det nok virke... tænker jeg.

Jeg håber på at lave alle vehicles til briterne helt - eller næsten helt - selv. Belial har vist mig vejen med fiskars saks og pap.

Dog skal der nogen til at reparere skidtet når det bryder sammen og det bliver Isembard Brunell og hans mechtomatons:


Mindre halvfærdig end ovensteånde...

CigarFace

Haha, en skovhugger automaton med damphammer!

Du har ret i, at den orange hudfarve virker.

Hvad er det for nogle Perry mænder du har fundet?
And that´s MISTER Cigarface to you, copper!


Taoregorn



Færdigt arbejde på den første worker  ;D

Den britiske hær starter godt!



Farvetesten er også færdig. Er tilfreds og overbevist om at det sikkert vil se fint ud på en dukke af ordentlig kvalitet.


Dagens arbejde totalt set

Grobut

Hold da op hvor er du produktiv, det er jo næsten ikke til at holde ud :)
Se mine mini's på: christianbech.dk

Quote from: Daniel aka FatherNurgle d. 28 august 2007
Jeg er simpelhen for ordinær

Taoregorn



Jeg er meget glad for den der points regelændring jeg har lavet.. nu er jeg nemlig snart færdig med 10 marsmænd mere....



...og Mars den onde System Lord ham selv.

Baggrunden for min spirende (og lidt uventede) nye hær er som følger:

Ud af det der nærmest virker til at være ingenting på det indiske kontinent i de Prøjsisk besatte områder, er pludselig dukket en mystisk fremmed hær op. Der er tale om en race af krigere der bærer prægtige gevandter og hvis våben alle er lavet af et mystisk alloid mellem unobtainium og kobber.

Deres leder omtaler sig selv som "Mars", hvilket man i den prøjsiske lejr fejlagtigt har fortolket som værende udtryk for at hele følget har deres oprindelse på planeten Mars.

Kommunikationen mellem marsmænd og prøjsere er ikke lige til, men visse basale fælles interesser har dog sporet sig, og Mars og hans følge har indvilliget i at bistå prøjserne med teknologi.

Mars virker dog til at være uhyre interesseret i den prøjsiske unobtainium udvinding. Mineralet omtaler han selv konsekvent som naquadah.

Sadomator

Ja, det ser jo meget godt ud, men jeg kan ikke lige se hvad det har med point systemet at gøre? du har jo valgt Britisk Sudan hær som tema, det her er marsmænd?

Taoregorn

Quote from: Sadomator on 03 January, 2011, 22:45:52
Ja, det ser jo meget godt ud, men jeg kan ikke lige se hvad det har med point systemet at gøre? du har jo valgt Britisk Sudan hær som tema, det her er marsmænd?

Ja så må du nok hellere lægge hjernen i blød for at regne ud, hva' der kunne være galt.  ;-)

Måske når jeg at blive færdig med marsmændene i mellemtiden

Sadomator

Quote from: Taoregorn on 03 January, 2011, 21:46:11

Jeg er meget glad for den der points regelændring jeg har lavet.. nu er jeg nemlig snart færdig med 10 marsmænd mere....


Jamen jeg er også glad for den regelændring du har lavet, for jeg er i gang med at male Briter  ::)

Taoregorn



Ved ikke om jeg blev færdig før Jonas gjorde, men her er 9 marsmænd mere. Håber på at få lavet baser på deres 10 venner imorgen.

P. Regulus

De ER altså flotte de der marsmænner. Men jeg glæder mig til at se de der kamelryttere.

Camel men rocks! (tænk lige over dén, du!)
Praise the Emperor and pass the ammo!

Taoregorn

Quote from: P. Regulus on 04 January, 2011, 16:17:11
De ER altså flotte de der marsmænner. Men jeg glæder mig til at se de der kamelryttere.

Tak! Jeg tror også kamelmænnerne er øverst på købe-ind-listen. Sammen med pap og en fiskars saks, så jeg kan komme efter ham Belial og lave en masse hjemmebyggede køretøjer. Mine briter skal KUN ha' scratch builds er det blevet bestemt.

Quote from: P. Regulus on 04 January, 2011, 16:17:11
Camel men rocks! (tænk lige over dén, du!)

Så er det uden s ;-)

elThyge

Giv et pip, når du bestiller dine sudantropper. Jeg skal bruge et par jætter til mit 6mm folklore spil, så kan vi jo dele portoen.



Du skal vel også have lidt Black Watch figurer fra samme serie?
- You mean, I'm trapped here?
- Oh yes, we all are.

Let Me Warn You (1936)Horisont

Taoregorn

Quote from: elThyge on 04 January, 2011, 22:14:54
Giv et pip, når du bestiller dine sudantropper. Jeg skal bruge et par jætter til mit 6mm folklore spil, så kan vi jo dele portoen.

Du skal vel også have lidt Black Watch figurer fra samme serie?

Gerne og jep det kan du tro! ;D

Taoregorn

Nåh mine kære læsere. Jeg har jo svoret at mine VSF vehicles fra nu af skal være hjemmelavede. Jeg synes nærmest det er sådan VSF, om ikke skal, så bør være for mit vedkommende. Når alt kommer til alt er dampmaskinerne jo unikaer og ikek masseproducerede ens fartøjer.

Fin tale slut... rædsomt WIP af produkt nært forestående:







Ja.. så langt så godt. Jeg aner ikke hvilken ende der er frem og hvilken der er tilbage endnu... men det kommer. Jeg pønser lidt på at gøre den runde kugle til vandkeddelen og fyre en skorsten op af den. Den anden ende kunne så få en upassende lang kanon i tankdestroyer stil.

Oven på røret skal der være en ubådsagtig luge. Af en eller anden grund tanker jeg Mads og Mette... men nu må vi se.

Torben Kastbjerg

Grundidéen er bestemt ikke tosset, men jeg ville umiddelbart foreslå at det var bæltedrevet... eller måske at de ydre hjul blev placeret længere bagud på kroppen?

Mal baserne! ;)
Terninger & Tinsoldater, Pladder & Penselstrøg samt Blog for the Blog God - de hippeste nye blogs på Powerfist!

CigarFace

Hold da op, der er fart over feltet! Der er nok én, der vil vinde kapløbet i år  ;)

Dine pseudo-martians er rigtig flotte. God pang på farverne. Ham Dark Eldar gutten passer perfekt ind, som en temple of doom-ish evil mastermind.

Bliver spændende at se, hvad du får ud af din steam dildo  :P
And that´s MISTER Cigarface to you, copper!

Sadomator

Så blev der endelig fundet noget at bruge mælkekartons kapslerne til.

Taoregorn

#18
Quote from: Sadomator on 05 January, 2011, 20:34:45
Så blev der endelig fundet noget at bruge mælkekartons kapslerne til.

Mæhæhæ.. ja jeg VIDSTE der var en grund til at gemme dem igennem 1 år! Doh! ;D

Quote from: CigarFace on 05 January, 2011, 20:03:07
Hold da op, der er fart over feltet! Der er nok én, der vil vinde kapløbet i år  ;)

Dine pseudo-martians er rigtig flotte. God pang på farverne. Ham Dark Eldar gutten passer perfekt ind, som en temple of doom-ish evil mastermind.

Bliver spændende at se, hvad du får ud af din steam dildo  :P

Ja for sattan!

Det er jo liftet direkte ud af Stargate, som jeg i min iver efter livsindhold (ahem) bruger en del tid på at se igennem. Der skulle gerne komme en smule Incubi med posten imorgen, som så vil få konverteret deres stave (shhh! Cigarfjæs, ikke mere kønspjatteri! Fy!) og hjelme til noget jaffa agtigt. Har også overvejet lidt hoplitter da det jo er Mars.


Jeg er ude i noget a lá:



eller



hælder til den sidste her

CigarFace

Quote from: Taoregorn on 05 January, 2011, 21:20:41
shhh! Cigarfjæs, ikke mere kønspjatteri! Fy!

Jeg erklærer mig inhabil! Kunne ikke gøre for det - sad og lyttede til den her, mens jeg kommenterede: http://www.youtube.com/watch?v=VS4mIe0m66o&feature=related
And that´s MISTER Cigarface to you, copper!

FatherNurgle

Jeg er helt klart til den første, med dildo-enden som front. Det funker skidegodt! :)

Taoregorn

Quote from: FatherNurgle on 05 January, 2011, 21:54:56
Jeg er helt klart til den første, med dildo-enden som front. Det funker skidegodt! :)


Hmmm... jeg har faktiskt "dele" til at lave to... så det gør jeg lige istedet. Så 1 af hver slags. ;D

elThyge

Du skylder et rigtig Mads og Mette øjeblik:



Tak for mindet. Havde så godt som glemt alt om dem. ;D
- You mean, I'm trapped here?
- Oh yes, we all are.

Let Me Warn You (1936)Horisont

Taoregorn

Ja, faktisk så kampvognen jeg tænkte på helt anderledes ud end jeg huskede (hvilket minder mig om at jeg er nødt til at læse dem igen... har dem allesammen):




Men mine britiske kampvogne skal vist undervandsbehandles på samme facon.

Taoregorn


Nu skal det jo ikke kun handle om marsmænd og briter altsammen. Jeg har jo også mine prøjsere at tænke på. Og jeg synes det var på høje tid at jeg fik mig lidt større køretøjer til dem.

Så jeg har været igang med at bygge en steam tank til dem. Man kan nok se hvor jeg har fået idéen til designet.


Det var svært at tage billede af den, da jeg kun har fået sat hjul på den ene side indtil videre, så bær over.


Ikke så mange detaljer. Regner heller ikke med at komme meget mere på. Måske en trappestige op.. men ved ikke. Lidt kasser/spader/stiger måske. Ved det ikke som sagt.