News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Taoregorns VSF 2011 WIP

Started by Taoregorn, 01 January, 2011, 14:27:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Torben Kastbjerg

Den må noget så klart skyde med et raketaggregat! Kæmpe store synålsraketter! ;D

Derudover ser den ganske festlig ud; troede dog at den skulle være lidt mere lysegrå, ala. de andre prøjsiske dampfkampfwagen(f)s?
Terninger & Tinsoldater, Pladder & Penselstrøg samt Blog for the Blog God - de hippeste nye blogs på Powerfist!

Taoregorn

Quote from: Overhamsteren on 10 January, 2011, 20:33:16
AW GODDAW! Meget intimiderende.

Interessant løb, skyder den med noget speciel ammunition?

Ja eller anden form for ting der lige præcis passer ind i sådan et løb ;D

Taoregorn

Quote from: Torben Kastbjerg on 10 January, 2011, 20:35:45
Den må noget så klart skyde med et raketaggregat! Kæmpe store synålsraketter! ;D

Derudover ser den ganske festlig ud; troede dog at den skulle være lidt mere lysegrå, ala. de andre prøjsiske dampfkampfwagen(f)s?

Den har samme farve som mine andre prøjsere godt og vel. Den eneste der er lidt lysere er den lille damptank.

elThyge

Quote from: Taoregorn on 10 January, 2011, 20:37:42
Quote from: Overhamsteren on 10 January, 2011, 20:33:16
AW GODDAW! Meget intimiderende.

Interessant løb, skyder den med noget speciel ammunition?

Ja eller anden form for ting der lige præcis passer ind i sådan et løb ;D

Hmm, hvis nu rillerne går som lige striber, så kunne det jo være et våbenteknologisk forsøg, hvor hele kanonrøret sættes i spin for at give projektilet de stabiliserende omdrejninger. Det vil jo så forklare nødvendigheden af to uafhængige damp-aggregater.

Pga. den dobbelte motorkraft, er den hurtigere end normale fartøjer af samme størrelse, men kan kun skyde, hvis der køres med halv kraft, (da det tager en hel motors kraft at spinne røret).

Iøvrigt rigtig flot stykke hjemmesløjd. :)

- You mean, I'm trapped here?
- Oh yes, we all are.

Let Me Warn You (1936)Horisont


Sadomator

Ja, jeg synes den er blevet rigtigt fed og størrelsen er imponerende, men jeg synes ikke kanonen er så god, for mig ser det stadig ud som en umalet sytrådsholder (jeg ved ikke hvad sådan en hedder)...

Jeg sagde det også nede hos Torben... men jeg må vel komme mig over det...  det kunne også sagtens være meget værre... og jeg har ingen foreslag til at gøre det anderledes...

Skal der jernkors på?

Taoregorn

Quote from: Sadomator on 10 January, 2011, 20:57:19
Ja, jeg synes den er blevet rigtigt fed og størrelsen er imponerende, men jeg synes ikke kanonen er så god, for mig ser det stadig ud som en umalet sytrådsholder (jeg ved ikke hvad sådan en hedder)...

Jeg sagde det også nede hos Torben... men jeg må vel komme mig over det...  det kunne også sagtens være meget værre... og jeg har ingen foreslag til at gøre det anderledes...

Hehe det ville jo heller ikke være det samme hvis du ikke havde noget at brokke dig over.   :P ;D


Quote from: Sadomator on 10 January, 2011, 20:57:19
Skal der jernkors på?

Nej. Den har fået et flag bag på der signalerer tilhørsforhold. :)

Sadomator

Så meget brokker jeg mig da heller ikke...  :P

Taoregorn



Om man kan lide dem eller ej, er her i hvert fald mine første 10 britere klar til at slås.

Sadomator

Ja, de er jo malet fint, men modellerne er stadig forfærdelige  ;) Vi må lave en indsamling, så du kan få dig nogle Perry figurer...

Belial

Hvad er der galt med figurerne?

Synes da de ser rigtig fine ud.

Og mega sej kampvogn. :)

MVH

Belial

Taoregorn

Quote from: Belial on 11 January, 2011, 18:25:03
Hvad er der galt med figurerne?

Synes da de ser rigtig fine ud.

De har nogen udfordringer, som jeg selvfølgelig har forsøgt at sminke væk med maling osv. En af dem man dog ikke kan få væk er at de holder rifler helt forkert (hviler i albuehulen istedet for på skulderen) ift. at skyde med dem.

Men som sagt er de billige og i et spil hvor man skal have omkring 40-50 figurer kan det jo nok komme ud på et hvor meget detalje hver enkelt har. Jeg vil dog gerne ha' nogen Perry figurer,.. ingen tvivl.

Quote from: Belial on 11 January, 2011, 18:25:03
Og mega sej kampvogn. :)

Tak! Den var meget sjov at lave og male. Jeg skal afgjort forbi Office Plus (eller lokke andre forbi) og ha' en omgang dødspap på et tidspunkt, så jeg kan rulle den ene vogn efter den anden ud af fabrikken! ;D

Sadomator

Det er fint at du gider at male på dem, jeg vil ikke røre Wargames Factory med en ildtang, at male på dem dræber al min lyst til hobbyen, så vil jeg hellere punge lidt ekstra ud for nogle figurer jeg rent faktisk kan lide at male på.

Jeg har også snart 50+ Empress figurer malet færdigt, forvent en opdatering en af dagene, hehehe

Taoregorn

Quote from: Sadomator on 12 January, 2011, 01:30:58
Det er fint at du gider at male på dem, jeg vil ikke røre Wargames Factory med en ildtang, at male på dem dræber al min lyst til hobbyen, så vil jeg hellere punge lidt ekstra ud for nogle figurer jeg rent faktisk kan lide at male på.

Jeg har også snart 50+ Empress figurer malet færdigt, forvent en opdatering en af dagene, hehehe

Yes det tror jeg vi har fattet ;-)

Har du ikke nogen hinterland ting du skal genopfinde? ;D

Sadomator

Nej, jeg mangler en fil, så jeg er i gang med bare at male tingene i min VSF kuffert, fra den ene ende til den anden...

Taoregorn

Mens Tube-1 står på bordet og ikke er helt sikkert på sit malejob er Tube-2 allerede igang i produktionshallen:



Briterne fortsætter den fallos-inspirerede stil. Jeg har endog forsøgt at lægge mig endnu tættere op af Mads & Mette.


Der er lidt ujævnheder, men der er jo ingen grund til at være pedantisk.


Overordnet set er kommandoen vis på at designet nok skal sejre!


elThyge

Det ser godt ud. Skal den ikke have et eller andet navn ala Old Betsy, (eller noget mere sigende)? På en måde ligner de to konkurrerende prototyper baseret på nogenlunde samme grundspecifikationer, (kunne godt ligge en lille historie inspireret af den historiske lokomotiv udvikling).
- You mean, I'm trapped here?
- Oh yes, we all are.

Let Me Warn You (1936)Horisont

Taoregorn

Hmm egentlig var tanken at alle mine tubes skulle navngives efter admiraler fra napoleons krigene. Inspireret af hvordan amerikanerne gjorde under anden verdenskrig. :D

Roedskaeg

Jeg synes, det er nogle ret fede køretøjer, du laver!

En enkelt lille kommentar til "Prøjservognen":

Hvis du limer hjulene på med en lille afstand til skroget, vil det se ud som om, de rent faktisk kan dreje rundt! ;)

Jeg glæder mig til at se mere...

Roedskaeg



TF Riley

Hahaha det er verdenklasse! Husk altid Red wunz goz fasta!!!

Taoregorn



Nu har fået øjne som sit Hergé forbillede


Dampmotoren er godt på vej


Og så får den snart en lillebror! Tube-2b!


Jeg synes Prøjserne haltede lidt bagefter så jeg gik lige igang med at lave noget til dem også:


En helt umulig konstruktion sådan rent fysisk.



KugelBlitz - en af de prøjsiske Panzerkugeln fra hovedlandets hær.  Der kan være op til 8 eller 4 automatons i den som kan smides ud... på en eller anden måde. Den får maskingeværer i hver side.

Elastikkerne holder den bare sammen for limning lige nu.



CigarFace

Uhh, din kügelblitz er høj klasse! Med kanönen på bliver den ganz spitze und sehr weltklasse  :)
And that´s MISTER Cigarface to you, copper!