News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Magisk Lir

Started by okkel, 10 January, 2011, 22:31:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

okkel

Her finder i jeres holds magic items.

I må selv vælge hvordan jeres items fordeles (men i kan naturligvis ikke give deamons items fra deamon bogen til en bretonia hær) og om alle hære får ca lige mange. Undervejs vil i desuden nu og da få tilbudt flere items. Foruden de normale item regler tilføjes dette til alle items:

Dette item tæller IKKE mod hærens pointbegrænsning, botletest, 300 points grænsen, max point på heros, minimum point på core osv.  Man må dog stadig ikke udstyre en karater/enhed med flere point magic items end hærbogen siger.
(NB. Dette er en ændring i forhold til det vi meldte ud på forhånd men efter at have diskuteret frem og tilbage er vi blevet enige om at det vil gøre det nemmere for jer og gøre det mere sandsynligt at vi rent faktisk ser de usædvanlige items vi uddeler på slagmarken nu og da.)

One use only items er one use only pr slag.

Items kan flyttes fra hær til hær eller læges midlertidigt i holdets skatkammer under kampagnen men items kan ikke forlade eller tilgå en hær, der er i kamp. Dette er tænkt til at give jer mulighed for lidt afveksling i hvilke items i bruger undervejs i kampagnen – ikke at teleportere alle items hen til de hære der lige nu er i kamp, så lad venligst være (ellers kunne man godt forestille sig at de hold op med at være magiske).

HæreItemPoint
AlleDispel Scroll25
Orks & GobsTricksy Trinket25
Orks & GobsGiant Boots20
VampyrerWalach's bloody Hauberk45
VampyrerStandart of Hellish vigour25
AlleRazor Standart45
Chaos WariorsHelm of many eyes25
Chaos WariorsWarrior familliar20
Orks & GobsAmulet of Protectyness25
Orks & GobsWarboss Umm's Best Boss 'At30
Chaos WariorsTheFather of blades40

Giant Climbing Boots (Magic Armour, Bigbosses only)      20 point
Giver mulighed for at bruge en gigant som mount. (Giganten skal købes fuldstændigt normalt som som rarechoise og monster.)
At side på en gigant aftvinger en vis respekt blandt andre grønhuder. En general på en gigant har derfor 15" ld range. 
En ting er at ramme et menneske på en pegasus noget helt andet en goblin på en gigant. Randomizing rammer kun en gigantrytter på 6+
Modellen må bruge gigantens stubborn og ld 10 til alle sine egne test, men ikke som den ld generalen sender videre til andre eller bottletest.
Det er i orden at bruge en model af en gigant med en hero på basen i stedet for at bygge en model med en hero på en gigant (selvom det naturligvis skal være velkomment.)

Dette item hænger naturligvis sammen med jeres foreslåede Fluff. Finder i på noget andet fluff så ændre vi sikkert også dette item så det passer lidt bedre.

Butler

Vi skal have fundet ud af hvem der skal starte med hvilke magic items. De giver selvfølgelig sig selv at Liam får alle magic items til vampyrerne, men vi skal have fundet ud af hvem der skal have de resterende items samt hvem der gerne vil have dispel scroll'en.

Personligt har jeg ikke behov for Dispel Scroll'en, så den må en anden godt tage for min skyld. Hvad angår Orc & Goblin items'ne så regner jeg med at tage fluff itemet, da det også er designet til min goblin warboss. Hvad angår de andre Orc & Goblin items synes jeg du Søren må vælge hvilke to du helst vil have og så tager jeg den sidste.

Butler
Stolt medlem (læs: prygelknabe) af "9000 Evil Bastards of DOOM!!!"

Min PF Traders tråd kan ses her.

Cornelius

Kan også hurtigt give afkald på både d. scroll og razor standard. Af chaos tingene kommer det nok meget an på hvordan vores to hære bliver bygget op.

Cornelius
Cornelius "Don C." Dyhre-Poulsen
Emperor's Pride

Neferazo

Har jeg forstået det rigtigt, at items'ene bliver hos deres race, og ikke kan overføres? Eller mener de med deres Bretonnia/Daemons eksempel, at Daemons ikke kan tage magic items og i stedet har gifts?

Men jeg vil bare være tilfreds med VC items'ene, så kan jeg sove det roligere når min general ikke dør lige med det samme og mine Grave Guard kan marchere mere af tiden ;)

Ang. Dispell scroll og Razor Standard, kan jeg sikkert finde plads til dem, men det er bestemt ikke vigtigt for mig.
Evt. kunne vi bare lade dem gå på tur hvis der ikke er nogen som virkelig mangler dem?

Butler

Så vidt jeg forstår reglerne så må vampyre counts items stadig kun bruges af vampyre counts hæren og ikke f.eks. af warrior of chaos eller Orcs & Goblins. Men jeg kan selvfølgelig tage fejl.

Butler

okkel

Quote from: Butler on 12 January, 2011, 18:19:40
Så vidt jeg forstår reglerne så må vampyre counts items stadig kun bruges af vampyre counts hæren og ikke f.eks. af warrior of chaos eller Orcs & Goblins. Men jeg kan selvfølgelig tage fejl.

Du har helt ret. Måske dumt at bruge lige netop dæmoner som eksempel men se bort fra det. Items kan kun bruges af den armylist de kommer fra.

Der Alte

Hmm...

Jeg kan godt lide Big Boss ´At, men ellers har jeg ingen favoritter.

Jeg bruger ikke rigtig scrolls, så...
Steven Seagal is a calm human face glued to a gorilla that's swallowed a condom full of bees.

Butler

Jamen Søren så synes jeg da du skal have lov til at få Big Boss 'at. Så tager jeg gerne amulet of protectyness så min general også kan få lidt beskyttelse.

Vil du så også gerne have tricksy trinket eller skal jeg også tage den?

Butler

Der Alte

Tag du den bare, jeg får sansynligvis ikke brugt den alligevel.

Søren
Steven Seagal is a calm human face glued to a gorilla that's swallowed a condom full of bees.

Butler

Det er så i orden. Den tager jeg så imod. Jeg ved også lige præcis hvad jeg skal bruge den til. :)

Butler

Neferazo

Så mangler vi lige at finde ud af hvem der snupper scrollen og Razor Standard?

De burde vel tilgå Shark, i hvert fald ved første spil, da han er alene i angrebet, mens vi er to om det i det andet angreb?

Shark

Scrollen kunne være meget god mod elverne/lilla, men Razor Standard er nok mere værd mod dværge eller Empire/hvid.
We trust everybody would agree that it's one of those rare cases that are obviously too wrong to apply RAW.

Butler

Husk på at vi altid kan bytte rundt på magic items senere samt de ikke skal regnes med nogen steder. Så selvom et item måske ville være bedre mod andre hære end dem man lige komme til at møde så koster det ikke en noget at tage dem med. Men ja lige præcis hvad angår Razor standard kan det godt være det er bedre hvis enten Cornelius eller neferazo får den.

Butler

Neferazo

Mine Grave Guard kunne godt tage den, eller det var måske bedre med nogle Chaos Warriors?

Butler

Umiddelbart tror jeg chaos warriors er et bedre valg end grave guards da de jo ikke har killing blow til at hjælpe sig imod enheder med godt save. Derudover tror jeg også chaos warriors'ne typisk vil have flere angreb end graveguards'ne hvilket også vil gøre det mere attraktivt for dem. Men det kommer selvfølgelig meget an på hvordan chaos warriors'ne er udrustet.

Men hvis det ikke passer ind i Cornelius's hær så vil de også passe fint sammen med grave guards'ne. Det vil i hvert fald være bedre end at give det til mine night goblins. :)

Butler

Cornelius

Mine chaos warrior enherder ligger allerede omkring de 300 pts så har slet ikke plads til et banner, med mindre jeg fjerner alt for mange mand per enhed  ;D

Cornelius
Cornelius "Don C." Dyhre-Poulsen
Emperor's Pride

Shark

Magic items tæller ikke mod 300 points grænsen eller hærens pointgrænse!
We trust everybody would agree that it's one of those rare cases that are obviously too wrong to apply RAW.

Butler

Ja sagt på en anden måde så er alle magic items gratis i denne turnering. Man kan bare kun bruge de ting som man får udleveret af arrangørerne.

Butler