News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

Olsen: OnG

Started by Olsen, 12 January, 2011, 09:12:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Olsen

Jep, den kommer her. Desværre lider jeg af, at min hjemme computer er gået død, så har min Iphone og computer på arbejdet. Men poster snart en liste.

Olsen

Synes det er svært at lave hære med så få point.

Men her kommer i forsøg:

Characters delen er nok fast:

Black orc med heavy armour og shield
Night goblin BSB med light armour
Night goblin shaman 2 level

Det giver 233 point. Tror ikke dette kan gøres meget anerledes. Men gør også at mad cap ikke har nogen værdi for min hær. Kunne bruge 36 point på en NG big boss med add weapon og light armour, men det er nog ikke det værd, da han vil dø alt alt for let.

Andre ting der er nogenlunde fast er:

18 Black orcs med shield, std og mus - 270 point
(de kan få flame banneret til grimme træmænd)

Doom diver - 80 point
(i tvivl om en lobber er bedre, da den kan tag flere modeller i et skud, men doom diveren er mere præcis og kan tag modeller ud med godt armour langt bedre - tænker her på WOC. Kan desværre ikke ha begge med)

Må lige stoppe nu. Skriver fra telefonen.

Men vil gerne havde 5 herds med, men kræver jeg har et spec. Len og ved ikke om jeg vil risikere 150 point, der kan dø hvis vi mister det len. Så lader dem nok blive på bænken.

Olsen

Overvejer lidt dette build:

Karaktere som skrivet oppe over.

25 orcs med shields, std og mus.
25 orcs med shields, std og mus.
30 ng med std, mus og nets
30 ng med std, mus og nets
18 Black orcs med shields, std og mus
1 doom diver

giver ialt 1087 points

For at ramme 1200 rent, så jeg ikke risikere at miste trupper i tilfælde, vi må afgive len kan der komme:

18 arrer boys med mus - 113 point

giver 1200 rent og plads til leg for len-bonusser

100 point len kan bruges til 21 ng med std, mus og 1 fanatic, hvor bsb og shaman kan gemme sig.

eido

Holy moly, det er mange grønhuder på et sted. Men en hær der burde kunne holde ud ret så længe. I like it. Simpel.
Kids! Bringing about Armageddon can be dangerous. Do not attempt it in your home.
    -- (Terry Pratchett & Neil Gaiman, Good Omens)

Eidos Maleblog

Asger

Sej hær Olsen!

Til alle der måske skal spille mod warmachine holdet, tror jeg klart at 1-2 delinger fast cavalry ville være anbefalelsesværdige :)

Asger

Olsen

Kunne fjerne arrer boys og sætte en ng boss ind med add weapon (ikke gw for at få udbytte af hans I). Han får så mad map og 5 spider riders. Burde kunne jage lidt maskiner

Asger

Fin ide så fremt du så kommer op mod dem :)

Asger

Olsen

Hmm efter WE har fået deres power ændring, med forest spirit hæren så ved jeg ikke hvad jeg overhovede skal stille op imod dem, da de bare vil løbe min hær over.

Så evt. skal vi overveje hvem der i givet tilfælde vil få glæde af flame banneret, da treekin og dryads bare spise OnG og går videre. Eneste enhed jeg vil tro havde en chance var squigs i horde, men der er de skåret underligt nok til 5 herds, når man tænker på hvad andre hære må: Empire med horde halbardiers med warrior priest, WOC marauders i horde med flails osv.  

Forslag til hvad jeg kan gøre imod de nye WE hære modtages gerne ?

Asger

BOs med flammebanner? De går da igennem de delinger på et par runder, gør de ikke? tager selvfølgelig mange tab i processen. Jeg er dog enig og synes godt nok også de er blevet bedre, og de var i forvejen gode...

Ellers må vi bare satse på at jeg er spydspids mod dem.

Asger

Olsen

Problemet er at Black orcs kommer til at slå sidst, så vil tabe i længden, da de vil tag nogle solide tab inden de slår på f.eks treekins.

Asger

De slår altså "kun" 4 ihjel hver inden du slår, derefter kommer stomp så. Står de 4 bred bliver det 6.7 kills i en tur. Tilgengæld vil du så også kunne slå tilbage med de resterende 14 mand hvilket giver 6 wounds tilbage, og så har han kun to treekin og skal klare en break test. Kan du kombo charge ham med netters, eller have din general i delingen, så bliver sejren en smal sag.

Jeg synes du skal beholde det banner Olsen, medmindre det er en anden der skal op mod WEs... Og hvis vi antager at vi to er de mest erfarne på holdet  :-[ er jeg ikke sikker på det er en god ide at koncentrere os i samme ende af kortet.

Asger