News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Fællesskurk?

Started by elThyge, 16 January, 2011, 16:46:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

elThyge

Det kniber pt. for mig at få færdiggjort ting rent praktisk, men det plejer så heldigvis at være en periode, hvor jeg får lidt nye ideer.

Blandt andet tanken om en fællesskurk til VSF baseret på brug af figurer fra forskellige tidsperioder. Vi har formodentlig alle et par malede eksempler af i vores samling, der hurtigt kan blive til en lille varierende hær.

Min grundtanke består af en form for tidsagent fra fremtiden, som gennem en række uheldige tilfældigheder er blevet fanget i vores VSF tidsperiode. Den eneste mulighed han har for at vende tilbage til sin egen tid består i at skaffe nok Unobtanium. Selvom han er en dygtig agent og besidder en del teknologiske hjælpemidler, så er der tidspunkter, hvor selv han har brug for en hær.

Her "henter" han så enheder fra fortiden, der via en form for mindcontrol udkæmper slaget for ham. En blanding af chokkets størrelse, afhængig af tidsrejsens længde, og udviklingen af menneskelig tankegang/idesammensætning har betydning for mindcontrollens effektivitet. Jo nyere soldater og dermed bedre våben, desto sværere har han ved at styre dem. I tilfældet med VSF-nutiden er det kun muligt for ham at kontrollere meget få individer af gangen.

Efter en gennemgang af mit eget figurarkiv, har jeg fundet lidt tidlig renæssance-artilleri, som jeg gerne stiller til rådighed ved et kommende VSF-træf.

Nogen forslag til figur for en tidsagent udklædt til at passe ind i en VSF-tidsperiode?
- You mean, I'm trapped here?
- Oh yes, we all are.

Let Me Warn You (1936)Horisont

elThyge

Quote from: Taoregorn on 16 January, 2011, 22:28:25
Ja! ----> Dr. What!

;D

Det var så navnet. Men er vi så ikke på udkig efter to figurer, (han skal vel have en companion)?

Hvis vi udover adgang til tid åbner en mulighed indenfor "rimelighedens" grænser med enheder fra paralleluniverser, så har jeg en gammel "renæssance" steam tank liggende. ;D
- Oh yes, we all are.

Taoregorn

Altså - det er VSF, lad intet hæmme dig.

Hvis du maler det, bringer det og fortæller det... they will come! :)

CigarFace

Fee idé!  :D

Hvad med rullefar fra pulp?

En motoriskhæmmet mastermind of evil. Hvis du stadig har planer om at bruge den dér mini mini fra Ramshackle som din Xaviour, så ville pulpminien være den perfekte archnemesis! De kunne oven i købet være tvillinger  ;D
And that´s MISTER Cigarface to you, copper!

elThyge

Quote from: CigarFace on 16 January, 2011, 23:21:44
En motoriskhæmmet mastermind of evil. Hvis du stadig har planer om at bruge den dér mini mini fra Ramshackle som din Xaviour, så ville pulpminien være den perfekte archnemesis! De kunne oven i købet være tvillinger  ;D

Xavier er ved at få pimpet sin vogn, (et af mange kosakdistraktionsprojekter). ;D

Er en gut i kørestol ikke lidt gammel af en tidsagent at være? Forestillede mig ham lidt mere aktiv med et enkelt supervåben.

Quote from: Taoregorn on 16 January, 2011, 22:41:28
Altså - det er VSF, lad intet hæmme dig.

Af alle i Danmark, så må du da også ligge inde med lidt 28mm figurer til "puljen"? Han er jo ment som en ekstra protagonist alle kan stille figurer til og spille med.
- Oh yes, we all are.