At snyde på lovlig vis - 2MD restriktions kamp mod de nye vampyrer!

Started by Jamand, 24 January, 2011, 10:52:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jamand

jeg er jo så latterlig ringe til den her dukkeleg!

Belerophon709

Jamand

Jamand

Battlereport mod de nye vampyrer under 2MD restriktioner

Så er der et nyt system under opsejling, og det skulle selvfølgelig afprøves så vi kan være max klar til at dele håndmadder ud til 2md turneringen. Jeg havde forsøgt mig med en demons liste i 2400p leget. Den var som følger:

2400 DOC
HoK med 3+ as og firestorm
HoT med flyve og power vortex
HoT med scroll
HoN med breath
25 letters, FC og charge banner
25 PB, FC og reroll to wound banner
2 x 5 furies
10 Flesh hounds
6 Fiends
5 Flamers

Det mest interessante ved den liste er nok tzeentch magien og den store flesh hound blok. På papiret er sådan 10 næsten lige så gode som 6 fiends, så det skulle jo prøves. Jeg var imod Boms nyindkøbte VC som er lavet ud fra den nye bog:

2600 VC
Fighty vamplord med red fury, ASF og masser af jazz
lvl 4 necro med black periapt
2 necroer mere, den ene med den smarte bog der kaster en random spell. Den anden havde måske flame cage bogen.
2 x 25 ghouls
25 zombies
lidt assorteret flagermuse
1 spirit host
25GG med GW
10 BK
Terrorgheist

Så den liste havde 5 ting der kunne slå buler i mig samt solid magi igennem en lvl 4 og 4 channelers.

Pga de mange drops fik jeg meget lidt at sige da vi satte op. Jeg fulgte bare min standard taktik med hunde og fiends på flankerne, og ellers et lidt tæt center. Jeg satte mine letters i horde formation, da der er intet i VC hæren der har over I3. Eneste problem kunne potentielt blive de flagermuse som giver ASL. Efter vi begge har haft en rykkefase ser det således ud:

Terrorgheisten står og gemmer sig nede bag det ene hus. Jeg bruger mine fiends til at holde den i skak, mens jeg rykker op med mit center. Vi har begge nogle udemærkede magifaser, og det lykkes mig at få brændt black knigth enheden ned til 1 mand ud over lorden, takket været semi-gateway og flamers. Bom charger dog alligevel ind i PB, og jeg kan ikke stoppe hans overvælmende magi fra at hive lord bunkeren op til en god bid igen. Da PB også slår af lort går det hurtigt ned af bakke der.

Letters charger den ene blok ghouls som de oneshotter (mister selv 7). Efterfølgende bliver de charget af den anden enhed ghouls samt ASL flagermuse. Da den anden ghouls enhed kun kan få få i kamp klarer de skærene, og fleshhounds hjælper til med at udrydde den flok også. 

Inde på midten må jeg ofre mine horros for at holde GG's ude af spillet. Min ene mager slås mod nogler flagermuse, mens den anden prøver at gemme sig.

Letters charger og rydder zombies. Fiends løber lidt væk for ikke at blive nakket, mens terrorgheisten drøner over for at prygle mine letters. Blackknigth bussen har nu ryddet alle PB's + min general og er stadig ved godt mod. De charger mine flamers som de kan se qua de tossede Simple LOS regler. Afsindig heldigt for mig fejler de den på en 7'er. Det er fantastisk, for mine letters har netop udryddet zombies i Bom's tur, og kan nu reforme til et gratis charge på lord bussen...

Letters går i fronten på lord bussen og flamers går i ryggen. Hundene charger GG's i fronten og fiends reformer så de kan komme ind i ryggen på GG horden. I kampen mod letters challenger Lorden  som jeg tager med champ. Han laver alle 6 overkills, men letters ligger 4KB og hele bussen bliver nakket hvorefter lorden crumbler væk.

Terrorgheisten mister sit sidste wound til crumble. Den ting havde overlevet 3 gateways, hvor jeg simpelthen ikke kunne slå mere end 1-2 på min str D6. Skæbnens ironi at den skulle ryge til crumble. Fiends kommer ind i ryggen på GG's, flamers i siden og de bliver koporligt massevoldtaget og popper. Da vi slutter har bom én necromancer tilbage, og jeg har alt undtagen mine horrors, furies og PB bunkeren.

20-0

På trods af sejren synes jeg stadig at VC er uhyggeligt stærke. Sejren kom overvejende pga det failede charge som gav letters muligheden for at charge bussen. Jeg var faktisk ret godt tilfreds med min liste, og tzeentch magien var rigtig sjov. Der blev tyret MM's afsted i en store pærevælling, og både terrorgheist og hele BK bussen kunne sagtens være røget på den bekostning. Flesh hounds gjorde ikke så meget andet end at dø, så svært at sige om de er pointene værd. I denne her kamp ville 2 x 25 letters faktisk også have været bedre. Senere kom jeg imod Empire og fik klø - og der ville 2 x 25 PB havde været bedst :P