At snyde på lovlig vis - 2MD restriktions kamp mod de nye vampyrer!

Started by Jamand, 24 January, 2011, 10:52:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ilithien

Da Jamand har kommenteret så antager jeg lidt at det er ok at "hijacke" tråden.

Hvis vi skal se på argumenterne fra andre tråde, så er det vel ikke fair at sammenligne core med special. Hvilke andre core enhedder kan det som daemons kan? Der er ikke ret mange der kan tæve 40 Letters. Synes stadig ikke at PB er ringe, nej man kan ikke have regen og ward på samme tid, men det giver altså lige et 5+ save mod alle fire attacks (og efterfølgende attacks i runden). Nets smider altså en del S3 attacks ud. gode til at få høvlet nogle wounds af store billige blokke, synes de ser ganske gode ud i MSU style enheder. Horrors, tjah spell caster core... What more to say. Det er sejt. Furies er måske som de eneste prissat ok :D

Med andre ord:
Letters: +3
Netters: +1
PB: +2
Horrors: +1
Furies: 0

Måske man dog skulle nøjes med at ændre prisen på Letters med +2. Og se hvad der sker, og så bare generelt giver daemons mindre at lege med.
Battle Brother
Mal jeres basekanter Sorte!!

Jamand

Quote from: Ilithien on 28 January, 2011, 11:41:25
Da Jamand har kommenteret s? antager jeg lidt at det er ok at "hijacke" tr?den.

Selvf?lgelig  :)

Men "on second thought", kan vi alligevel ikke rykke diskussionen over i "to the ground" blokken? Det er vel alligevel d?r den h?rer hjemme :) Ellers ender min demon blog bare med at have 2-3 siders diskussion af hvorvidt letters skal koste 14 eller 15 point  ;D

Jeg er for?vrigt enig i din sidste antagelse om f?rre points at lege med.

Ilithien

Jamen har i Mod power til at gøre det? Eller skal vi bare kopiere post ind i den nye tråd. Det er jo ikke så mange det drejer sig om.
Battle Brother
Mal jeres basekanter Sorte!!

Jamand

Quote from: Ilithien on 28 January, 2011, 12:46:20
Jamen har i Mod power til at gøre det? Eller skal vi bare kopiere post ind i den nye tråd. Det er jo ikke så mange det drejer sig om.

Jeg har absolut ingen mod-power  ;D

Jeg synes bare at Bom skal lave en ny DoC post ud fra det der er skrevet herinde. Det ved jeg han ikke vil have noget imod  ;)

Bom

kopieret over, syntes bare at det var relevant at diskutere hvor gode deamons virkeligt var, ikke så meget med henblik på restriktioner (selv om de også skal laves) men mere for at få styr på hvad der er rigtigt og forkert mht. deamons powerniveau, indtil videre har der ikke været et eneste argument for hverken det ene eller det andet.. :)

Jamand

Jeg sidder og bygger p? min demons liste til en 1500point turnering imorgen (special chars er tilladte). Den er n?ste f?rdig, men jeg har lige et valg jeg simpelthen ikke kan tage:

1) The masque og death p? min flyvende tzeentch herald. Fed combo hvor jeg kan bruge masque til at sl?ve fjendens chars ned i starten s? min flyvende herald har god tid til at bombe sniper spells ind i dem, og senere i spillet kan masque reducere LD sammen med heraldens Doom&Darkness

eller

2) En Slaneesh Herald til min Netter block og s? bare life p? heralden.

Jeg kan ikke helt bestemme mig for om comboen ovenfor er bedre end ASF til mine nettes. Siren Song er bannet s? min HoS kommer kun til at v?re der for sin locus effekt.

Jamand

Battlereport

Så var der 1500 points turnering hvor vi blandt andet var tvunget til at bruge 200 point på en lidt mindre set enhed. For mit vedkommende faldt valget på en tzeentch herald i en burning chariot. Vi spillede med nogle objectives hvor scoring unites var core med standard, og finten var at fordi min herald var en bonus enhed med standard, var han også scoring. Det gav mig en unik mulighed for at bruge ham til at tage ensomme objectives som ingen andre hære kunne - så jeg tænkte det var temmelig smart.

Min første kamp var mod Skaven.

Lister
HoK, General, armor, firestorm
HoT, BSB, breaker + MoS(Life), chariot
20 letters FC
16 netters FC
10 horrors FC
5 furies
5 hounds
1 fiend
5 flamers

Ca. Skaven listen:
lvl 4 grey seer med plague
Bsb rotte
Engenier rotte
3 x rotte blokke med 30-40 rotter.
Lidt morter/flammekaster-jazz
HPA
6 Rat ogres

Kampen
Banen var delt op af en impassable i midten, med to objectives på den ene side og ét på den anden. Skaven satte sin HPA på den side med én, og jeg tog maddingen og satte mine letters med min firestorm herald. På den anden side røg så resten af mit felt, som da det første gang ramte bordet, så overordentligt småt ud. Det gik op for mig hvor meget der egentlig drejede sig om den blok letters, som nu stod på den anden side.

Min chariot røg ud på fløjen, og fik med det samme selskab af 5 små spejder-rotter med kasteskyts.

I skavens første runde kommer der fart på. Min herald har allerede fået et wound pga et 3 ternings IF flesh to stone på letters, og pludeslig ser de 5 gutter runners rigtig ubehagelige ud. Jeg er dog svine heldig og alle skudene går på charioten. Tilgengæld får skaven skitterleapet (jeg slår 4 på 3 ternings diespell mod en samlet cast value på 8... FAIL!) sin engenier lige ned bag min chariot, og lagt en initiativ-test-eller-du-dør template oven på min herald. Charioten autofailer (?) og jeg lukker øjnene og ruller 3 på min egen initiativ test som jeg passer. Med sveden stadigt dryppende fra øregangene skynder jeg at putte min herald ind i gruppen af horrors som var i belejlig nærhed. 

Letters ryger i smasken på HPA og det går (næsten) som forventet. Heralden laver 2 wounds på HPA mens de andre laver de resterende 4. Desværre slår HPA den dims der gør at folk i base får et str 6 hit med D3 wounds, og selv med T6 og 2 wounds på min herald er jeg uheldig nok til at failer det hele og ryger samme vej som HPA.

Og nu står jeg i den spicy situation, at mine Letters er isoleret på den modsatte side af slagmarken, lige oven i et objective. Så jeg beslutter mig for at lade dem stå der og lave ingenting resten af spillet.

På den anden side ser de 6 Rat ogres og lvl 4 grey seer lige pludselig rigtigt ulækre ud. Jeg er lidt i vildredde, og sender mine hunde ind i fronten på ogres med fiend i siden, samtidig med at de netters der ikke har fået pest (damn u plague!) ind i den gruppe der har hans grey seer. Det går som forventet, og rat ogrene masser hundene temmeligt flade. Det lykkes mig dog at klare isntabillity, men samtidig ser det også meget sort ud da jeg egentlig kun har 5 flamers og 10 netters inde i kampen.

Men så beslutter dæmonguderne sig lige for at stikke deres grimme ansigt frem. De 5 overlevende ratogres slår Abysmalt dårligt, og formår kun at dræbe den ene overlevende hund, mens fiended laver nok wounds til at jeg vinder en smal sejr. Og da vi alle ved at held kommer i små modbydelige pakker, så breaker ogres selv med BSB inden for rækkevidde og spæner tværs over slagmarken og lige over i nærheden af minde furies (*fnis*).

Fiendet forsætter ind i siden på enheden med den gråsynede, og furies jager ogres ned i næste tur. Min modspiller combat reformer sine rotter mod fienden så de får mine 2 overlevende nettes i flanken. Men da jeg i næsten runde ruller god magi og får en regrowth af på nettes som laver 4 nye modeller, så har jeg nok til at nakke rigeligt med rotter til at de mister deres rank-LD-bonus og efterfølgende breaker og bliver løbet ned (inklusiv grey seer).

Og så slutter spillet. Vi drawer på primary objective (fordi vi har et hvert), og vi draver også på tertiary (han har nakket mine swiftstriders mens jeg har enheder i hans deployment) mens jeg vinder på secondary (250 flere VP end min modstander). Så 12-8 til mig.

Konklusion
En dæmonisk spændende kamp med et brag af en afslutning. En ting jeg lærte var at Rat Ogres godt nok er grimme, men hvis de taber en kamp så løber de altså. Vi diskuterede længe om jeg skulle have droppet at tage det ene primary med mine letters og sende dem rundt for at hjælpe i hovedslaget istedet. Set i bakspejet burde jeg havde gjort det, men jeg havde ikke troet at deres hjælp ville vise sig at være så nødvendig.

Men helt klart en god og lige kamp, som resultatet også afspejlede. Næste kamp kommer senere/imorgen. Kan afsløre at den var mod Dwarf!!!! UuuuuUUUuUUhhhhaaaa

Corran_dk

Tak for kampen igår, skal lige tilføje at der kun var 2x24 Clanrats samt 24 Slaves, ikke ret mange men de klarede sig faktisk fint (mest i andet spil mod Empire)
Skaven Achievements List
GF17 Net Epic Armageddon Tournament Organizer - 2015
Epic ETC landsholdet - 2016/2017
GF18 Net Epic Armageddon Tournament Co-Organizer - 2016

Jamand

Quote from: Corran_dk on 01 February, 2011, 22:12:57
Tak for kampen ig?r, skal lige tilf?je at der kun var 2x24 Clanrats samt 24 Slaves, ikke ret mange men de klarede sig faktisk fint (mest i andet spil mod Empire)

Ja selv tak :)

Og jo de klarede sig ret godt. Det var desv?rre Ogresne der failede :) Din magi var nu heller ikke helt s? vild som du kunne have h?bet. Nogle flere onde magi-runder havde nok afsluttet det lidt f?r!

Og s? lykkedes det dig vidst ogs? at misfire p? 3/4 warmachine skud?

Honsou

Rart at se noget der rent faktisk ligner terræn, på sidste nye battle report. :)

Den kamp på side 1, med karklude og andet......  :-X
Quote from: kOOn on 31 May, 2018, 23:28:36
Erik tæller aldrig, vi spiller altid om andenplads
Blog: Guld!

Jamand

Quote from: Honsou on 02 February, 2011, 07:50:00
Rart at se noget der rent faktisk ligner terræn, på sidste nye battle report. :)

Den kamp på side 1, med karklude og andet......  :-X

Hehe det er vidst din fantasi der er en karklud ;)

Ej den med karkludene var jo fordi det var hjemme hos mig. Denne her kamp plus den næste var til turnering så der var masser af god terræn og pæne borde.

Belerophon709

Jamand

Quote from: Belerophon709 on 02 February, 2011, 10:43:01
Dæmoner er stadig snyd...

Fuldstændig. Jeg spillede ovenikøbet med venstre hånd.

Jamand

Battlereport

Næste kamp til 1500 points turneringen. Min modspiller var dwarf med en generelt rimelig hyggelig liste uden hverken Anvil, lords, Rangers eller alt for mange GW. Missionen var fire objectives placeret i hver sin kvadrant (malerbøtterne). Ellers startede man bare i hver sin kvadrant, diagonalt over for hinanden.

Lister
Min var samme som ovenfor.

Dwar var cirka:
1 Bsb
1 Rune-helt
1 Slåskamps helt
40 warriors
20 hammers
15 slayers
14 thunderers
1 grudge thrower
1 kanon

Kampen
Dværge deployede med det tunge op på en bakke, og ellers bare rimelig kompakt. Jeg satte mine flamers så de kunne komme fra den ene flanke sammen med hunde, furies og fiends på den anden flanke til WM hunting, og letters i midten til at spise hans hammers med 2 chars i. Efter første runde så det således ud:

Jeg drøner over feltet på alle ventiler. Min flamers nakker lidt slayers, og min herald får dwellers af på de 40 warriors! Selvom min modspiller failer sit dispell roll giver jeg ham lov til at bruge sin scroll, da det effektivt kunne have afsluttet spillet i tur 2 hvis jeg havde knust 20 warriors dér.

Efterfølgende sætter jeg en masse charges ind. Netters ryger i fronten på thunderes med furies i flanken, letters ryger ind i hammers mens flamers nupper fronten på slayers med hounds i siden. Netters og furies slår ufatteligt dårligt på thunderes, men stadig godt nok til at vinde combat med en lille smule så småfolket tager benene på nakken. Jeg sætter mine furies efter som derved kan overrunne ind i skallen på hans udestående-kaster,  mens mine netters reformer til at nuppe hammers i siden.

I centeret ser det således ud:

Hunde og flamers failer rimelig hårdt på slayers, og får efterfølgende 40 nuttede dværge ind i siden. Masser af CR coming my way - auch. Ikke overraskende popper det hele lortet, og warriors turner for at tromle mine letters. Det var faktisk min fejl hvad der skete på fløjen. Set i bakspejlet kunne jeg godt bare have spillet ghey og drønet rundt om slayers med mine flamers mens de stille og roligt havde pillet dem ned. Men det var måske også lige evil nok...

Mine letters klarer sig dog jævnt godt. Det lykkes dem at tage de 20 hammers + 2 heros ned med en god margin tilbage. Mine furies nakker hans grudge thrower, og forsætter ind i hovedet på kanonen. Min herald på chariot flyver op og nupper objective, og det er så her spillets tur 6 slutter:

Da mine horrors har det ene objective (3 skud fra grudge og de står stadig tilbage :) ) og min herald har det andet, vinder jeg på primary. Secondary og tertiary er begge draw, så det ender med en 16-4 sejr til mig.

Konklusion
Selvom sejren var stor på papiret, var den absolut ikke i praksis. Mit center ville ikke have holdt mange runder endnu, og så ville jeg reelt kun have haft min herald, furies og horros tilbage. Det jeg vandt på var generelt bare mobiliteten og dværges handikap i en bane hvor yderligt liggende objectives er så essentielle at få. Min flyvende scoring unit (heralden) er virkelig god i dette slags setup.

Jeg kunne nok også have spillet en del mere gay, og bare udnyttet mit høje movement til at udmanøvrere dværgene mens min herald og flamers havde bombet dem tilbage til stenalderen. Men da det nu mest bare var et hyggespil så jeg ingen grund til det. Men en god og lige kamp, som jeg ville have tabt stort hvis vi havde spillet pitched battle :)

Bom

Jeg fandt lige en billede af en Fiend of Slaanesh, du må gerne bruge idéen til en conversion.. ;)

Jamand

Jeg bliver nød til at spørge. Hvordan har du fundet frem til det her billede?

Bom

Jamand

News fra osteland. Jeg har anskaffet mig 60 bloodletters og en rød grunder, så nu går jeg helt agurk med at grunde alt demons jeg har rødt.

Indtil videre har jeg følgende dukker der skal bades i blodrød farve:

60 bloodletters
5 flamers
10 furies
20 netters
10 horrors
5 seekers

Dertil også 1 thirster, og nogle hunde, men det er en anden historie.

Det hele skal være rødt, også slaneesh og tzeentch dukkerne. Skal nok komme til at se fedt ud. Og være totalt snyd. På lovlig vis.

Stavefejl i lolpics ftw  :P

Belerophon709

Jamand

Ost har en ny farve!

60 letters klar til at blive malet. Fuck de er noget skrald at aligne op.

Bom

Hvorfor bruger du ikke en plastik klipper til at fjerne dem fra de runde baser og smide dem og på firkantede, så kan du jo samtidig lige sørge for at de kan alligne ordentligt op..

gjorde det selv med 30 Helbardiers for nyligt, nu kan de sagtens stå fint.

Jamand

Quote from: bom on 01 April, 2011, 15:18:10
Hvorfor bruger du ikke en plastik klipper til at fjerne dem fra de runde baser og smide dem og på firkantede, så kan du jo samtidig lige sørge for at de kan alligne ordentligt op..

gjorde det selv med 30 Helbardiers for nyligt, nu kan de sagtens stå fint.

Faktisk er jeg glad for dem på de runde, for de gør netop at jeg kan aligne dem. Letters er designet så dejligt at de stikker sværdene ind i ryggen på hinanden og tungerne ned mellem hinandens baller hvis man ikke er meget forsigtig når man samler dem, og det fandt jeg først ud af halvvejs. De runde kan jeg bruge til at dreje dem så de kan passe ind i de mærkelige vinkler der bliver plads til.

Overhamsteren

Quote from: Jamand on 01 April, 2011, 15:27:45
Letters er designet så dejligt at de stikker tungerne ned mellem hinandens baller

Ost har en ny betydning!
Bortgives:
Mennesketusindben. Stort set ubrugeligt. Larmer. Savler. Kræver mad konstant.
http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=56662.0

Jamand

Quote from: Overhamsteren on 01 April, 2011, 16:23:55
Quote from: Jamand on 01 April, 2011, 15:27:45
Letters er designet s? dejligt at de stikker tungerne ned mellem hinandens baller

Ost har en ny betydning!

Letters redefinerer "Mantrain".