At snyde på lovlig vis - 2MD restriktions kamp mod de nye vampyrer!

Started by Jamand, 24 January, 2011, 10:52:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jamand

Quote from: Stoffen on 02 April, 2011, 03:15:42
Den her blog er win.  ;D

Det er også det eneste der betyder noget herinde! Fair kampe er henvist til andre steder.

Og tak  ;)

Stunke

Dukker der ikke kan line ordentligt op skal bare på unit filler baser.
Lav en base der er 3*2 mand og lim dukkerne fast på den så du er sikker på at den kan stå bag din forreste række figurer.
Hvis du liner op på den måde er det oftest meget lettere at fifle dukker rundt, frem for at satse på at de kan stå der alle sammen "uden hjælp".
"...og så var jeg bare sådan hvaaad mand, fejlcitater er bare totalt for noller altså."
- Adolf Hitler

Penisjokes, wäshmaleri, øl og dreadball --> mäleblög.

Jamand

Quote from: Stunke on 02 April, 2011, 11:49:07
Dukker der ikke kan line ordentligt op skal bare på unit filler baser.
Lav en base der er 3*2 mand og lim dukkerne fast på den så du er sikker på at den kan stå bag din forreste række figurer.
Hvis du liner op på den måde er det oftest meget lettere at fifle dukker rundt, frem for at satse på at de kan stå der alle sammen "uden hjælp".

Helt sikkert. Det var også bare dumt at jeg ikke gjorde det til at starte med. Har bare altid været vandt til at WoC dukkerne aligner så fint så fint. Men kan være jeg skal have fat i nogle 50x50 baser til at sætte Letters på.

Jamand

Overvejer st?rkt at tage med til Summer of War, og bagte lige en f?lgende auto-win oste-souffle af en liste i den anledning:

Brian General, armour, fury, breaker - 515

HoK, armour, firestorm (bsb) - 165
HoK, armour, firestorm - 140
HoT, breaker, MoS (life/shadow?) - 165
HoS, Siren song, Torment - 120

28 letters, FC, icon of war - 385
28 letters, FC - 360
19 nettes, FC - 282
10 horrors, FC - 150

5 furies - 60
5 furies - 60   

6 flamers - 210

2600 on ze spot

Ingen Despair icon (fordi det var for dyrt), men ellers er jeg ret godt tilfreds med listen. Kunne overveje nogle hurtige ting (fiends / hunde), men vil helst ikke sk?re da alle enhederne udfylder rimelig specifikke roller.

Jamand

Hammer-time

Lidt mere af det frække er blevet grundet:

Ze generale. Ikke malet af mig godt nok. Vingerne skal have en anden farve end lilla.

Jamand

Battlereport

S? skulle min endelig f?rddigtindsamlede Demons liste testes mod Boms HE's. Restriktions var de samme som til SoW2011, alts? ETC med +200 point.

Lister
HE:
Prinse p? hest med 2+ reroll AS og 4+ ward
Bsb p? hest med 2+ reroll AS og 5+ ward
Lvl 4 med Life og ud?deligheds combo
Lvl 2 med shadow og m? selv v?le spells
20 Lions
14 SM
5 Dragon Princes
40 Spearmen
2 eagles
2 x 12 archers

Demons
Brian
28 letters + herald (bsb)
28 PB + herald
19 nettes + herald (siren song)
10 horros + herald (ligth lore)
6 flamers
2x5 furies

Kampen
Deployment var som i kan se p? det f?rste billede. Bom satte sine to killy-chars sammen med sine 5 dragon princes. Jeg vidste han ville sende dem efter flamers, og min plan var at sirene dem ned i min nette bunker. S? det var hvad jeg deployede efter. Set i bakspejlet burde der v?re byttet om p? letters og PB's. Letters er meget mere en flanke enhed mens PB's skal holde centeret. Men mere om det senere.

Mine snart f?rdiggmalede letters  :-* Tag et ?jeblik til at nyde med 4ed (el.) guldsprayede bloodletter som leget herald indtil jeg finder en ordentlig.

Efter de f?rste par ture er vi rykket op s? det ser s?ledes ud. Bom har gemt sine swordmasters bag sin ene enhed archers, som mine flamers gladelige piller fra hinanden. Et net (ligth-spell) p? hans anden blok archers g?r at de ikke m? skyde. Bom f?r en stor pits of shade af p? mine PB's og nakker 10 :(

Mine 18 overlevende PB's charger og nakker nemt hans ?rn. Jeg rykker Brian op s? han er klar til at charge hans enhed med archers og to chars i. Jeg f?r net p? dem, og mit h?b er at de ikke kan rykke sig, s? Brian efterf?lgende kan charge og whipe dem ud. Desv?rre sl?r bom 4+ p? sin move test, og rykker begge sine chars over i den store blok spearmen. ?vda. Tilgeng?ld f?r jeg et meget heldigt magic missile af p? boms Swordmasters, som failer panic test. Vi er dog enige om at de havde v?ret toast alligevel, da mine flamers stod i en genial position til at grille dem over de n?ste par runder.

Nu kommer der gang i den. Jeg sl?r en hjerneprut, og sender brian efter de 12 archers som han nemt l?ber ned. Tilgeng?ld havner han med ryggen til kampen. Flot anders  ::) Boms spearmen charger mine letters. Jeg siren songer hans dragon princes ned i mine netters som planlagt. Det er et genialt trick som faktisk er stort set umuligt for modstanderen at counter. Mine furies s?rger for at boms Lions ikke kan charge min PB's, og jeg f?r tilgeng?ld charget p? dem efterf?lgende. Billedet er vidst et par runder henne, for som i kan se til h?jre er n?sten alle netters d?de + alle boms Dragon princes.

Mine PB's nakker resten af Lions, og s? er de effektivt ude af kampen med deres M4. Og s? kommer der fut p?. Bom f?r en mind razor af p? sine spearmen, og jeg laver aftens anden k?mpefejltalelse, og glemmer at scrolle den. Resultatet bliver at bom nakker 16 letters i ?n kamprunde og udrydder hele blokken + herald. En sejr er blevet vendt til et snigende nederlag.  ::) Boms Dragon princes f?r endelig ryddet mine netters, og vender sig om.

Terningerne var glade for Bom i aften. Hans spearmen nakker ogs? mine flammers, og der begynder at v?re sm?t med dukker p? bordet. Min herald misscaster og er nede p? lvl 0 nu, s? heller ikke flere spells fra mig.

Jeg charger Brian ind i boms spydm?nd, og s? er der d?mt epic fight.

Selv med 4+ regen og T7 lykkes det Brian at nakke Boms lvl 4, og holde de resterende runder indtil spillet er slut. Da vi t?ller op har jeg min nurgle blok, min tzeentch blok og brian tilbage, mens bom har sine to killy chars, sin lvl 2 og sine spearmen. S? jeg vinder 1300 vs 1150 =

11-9

Konklusion
Jeg kunne virkelig m?rke det var l?nge siden jeg havde spillet. Flere store fejl var t?t p? at koste mig sejren. Fra nu af skal jeg huske at f? brugte Brian til noget, og ikke bare jage rundt efter 100 points blokke. Han skal derimod dr?ne rund ude p? flanken sammen med mine letters, mens PB's holder de store horde blokke besk?ftiget.

Siren song tricket virkede perfekt, og holdt hans to killy chars optaget hele spillet. Flamers nakkede archers og ?rne, og var som altid en rigtig god enhed. Jeg er ikke helt overbevist om at light er en god lore, men jeg vil blive ved med at teste den. Is?r mod Empire tror jeg den er n?dvendig for at reducere skydningen mod Brian. Det skr?mmer mig virklig meget at Emire s? nemt, og uden mulighed for at counter det p? nogen m?de, kan nakke Brian.

Jeg genovervejer ogs? at f? plads til despair iconet. Det er bare s? vigtigt til at breake stubborn blokke og f? flere fear fail tests igennem. Sp?rgsm?let er om det skal sidde p? min squishy letter herald, eller min en del mere holdbare nurgle herald.

Men god kamp med masser af fejl fra min side. Godt med en learning experience :)

Jamand

Tre spil

Jeg har spillet 3 demons spil som jeg af dovenhedsgrunde ikke har dokumenteret.

2600 demons vs HE
I dette spil havde jeg brian, en blok lettters, en blok PB, 6 flamers, 2 x 5 furies, en bunker horros, tyve nettes med siren song. Som sædvanelige anede jeg ikke hvordan store klodsede Brian skulle bruges. Bom havde stillet med 40 archers, som pillede mine letters ned på vej over slagmarken. Resten røg til stand'n'shoot da de endelig nåede frem og så bueskytternes ASF str 3 angreb. Et svin af en magi-fase rydede mine PB's, og så gav jeg op. Lorte kamp, hvor jeg lærte at letters virkelig har fået en mere specifik rolle i 8th, og aldrig nogensinde skal frem mod modstanderens bueskytter. Og igen lavede Brian absolut intet.

2600 demons vs HE
Her lavede jeg Brian om til en Keeper med sluger. Hun røg ind i en stor blok løver, og jeg syntes faktisk det gik rigtig fint indtil terningerne besluttede sig for at butfucke mig og hun fik 4 wounds og poppede til Combat res. Og så smed jeg håndklædet i ringen igen.

2600 demons vs DE
Efter en del snak frem og tilbage med diverse DoC spillere optimerede jeg listen og spillestilen, og fjernede mine horros og tog en ordentlig lore. Én af de ting jeg har lært, er at ens herald skal have en lore med spells i som man gerne vil misscaste på. Når man kun er lvl 2 er det alligevel dumt at forsøge at få mange små spells igennem - så hellere kaste 6 terninger på én. Så derfor er lores som life, shadow, death og metal gode bud. I dagens anledning prøvede jeg metal, men til turneringer bliver de nok den gamle traver shadow. I omtalte spil fik jeg ENDELIG brugt Brian til noget, og snipede Bjørns lvl 4. Spillet endte i en sejr til mig.

Status
Status på dæmonerne er at hæren snart er malet, og jeg stadig "træner" en del i deres spillestil. Umiddelbart sidder jeg tit og tænker, "her ville WoC bare have været så meget bedre." Umiddelbart har jeg endnu ikke fundet en modstander hvor jeg tænker at Demons er oplagte vindere. Men det er nok meget et spørgsmål om spillestil og bruge den fricking greater demon ordentligt. Det bliver lidt sådan et "han-skal-bruges-godt" syndrom hvor jeg ender med ikke at lave noget som helst med ham fordi jeg leder efter en god matchup.

Imorgen står den på 3 kampe til en lille miniturnering, så må vi se hvordan det går dér.

Jamand

Rebel Confrontation, kamp 1/3

S? stod den p? 2000 point turnering i Emperors Pride, og jeg hev demons frem i en temmelig nasty udgave. Listen jeg k?rte med var:

Brian med fury og armor
28 letters med Despair bsb med flaming angreb, str7 og 3+ AS
28 letters
1 HoT, MoS(Shadow), Breaker
1 Masque
1 Fiend
6 Flamers

Id?en var at pr?ve leader-ship bomben af. Til dem der ikke kender dem, g?r det ud p? at have despair banneret p? en bsb og s? the masque. Til sammen giver de et sted mellem minus 3 og minus 5 LD til fjenden. Da letters n?sten altid vinder f?rste kamprunde pga hatred, vil fjenden skulle tage deres (stubborn) ld test p? den d?rlige modifier. Dertil er der ogs? en rigtig god chance for at de ikke kan reformer/failer deres fear test. Rigtig god synergi d?r, og en god grund til at the Masque normalt er bannet herfra og til Sibirien. Men det var den s? ikke idag  :P

I min f?rste kamp r?g jeg mod mirror! Mono-khorne:
1 Brian med samme ops?tning som min
30 letters med 2 heralder, den ene med sundering bsb.
5 flesh hounds
6 crushers
10 letters

Ja boardet s? s?dan her ud til at starte med. Vi spillede Dawn Attack, hvilket kan forklare den lidt spredte og mystiske ops?tning. Min herald endte helt ude p? flanken, og min modstander deployede b?de Crushers og Brian for at jage den ned.

P? grund af sundering banner var jeg nede p? +0 to cast p? shadow, s? det var ikke specielt nemt at f? spells igennem. Det lykkedes mig dog at f? steeds af p? min herald, og flyve den helt op i sikkerhed til mit center. Hans Brian og Crusher failede et par halvlange charges, og jeg fik selv min store blok ind i siden p? hans store blok letters, og min brian ind i skalden p? hans.

Leadership banneret + masque skinner, og min modstanders letters ender med at skulle tage instabillity p? -9 modifier hvilket betyder 10 ender med at poppe. Og fra da af grinder jeg mig stille og roligt igennem den blok. Min anden blok nakker hans flesh hounds, og er ellers ude af kampen. Mine flamers dr?ner rundt og g?r hvad de er bedst til, nemlig l?gge skud p? crushersne mens mit fiend sender dem p? skovtur igennem dangourous terrain.

Brian mod Brian kampen var episk, men da jeg har b?de enfeebling og withering til r?dighed vinder jeg nemt over et par runder, og bruger Brian til at rydde op.

Til sidst var der kun crusher tilbage p? den anden side, og jeg vandt 18-2 hvilket bet?d jeg l? nummer 1 p? den samlede efter den f?rste runde :) Battlereport fra anden runde (ud af tre) f?lger senere.

Belerophon709

Spring lige frem til kamp nr. 3....  8)

Marcus

Jamand

Jamand

Rebel Confrontation, kamp 2/3

I anden runde løb jeg ind i Nikolaj i spidsen for DE, én af de hære jeg har absolut mest erfaring med at spille imod :) Umiddelbart så hans liste ret ulækker ud fra et demons perspektiv:

Lvl 4 med shadow
Cauldron
Hydra
2 x 40 warriors
2 x 10 xbows
2 cold one chariots
2 x 5 shades
2 x 7 BG

Masser af low strength angreb og skydning. Not good. Vi spillede sådan et mystifystisk scenarie hvor det overvejende gjaldt om at samle små pakker op der lå spredt rundt på banen. Da de lå omkring en linie på centeret betød det egentlig bare at det gjaldt om at være hurtigst ude af starthullerne og så bare snuppe dem med på vejen over mod fjendens linier. Og da jeg var klart den mest offensive hær, sad jeg hurtigt med 3-4 pakker.

Deployment:

Da jeg får første tur charger jeg Masque ind i hans 5 shades. Hun får 1 wound til stand'n'shoot, og så skal vi se hvad floden hun løber igennem er. Den viser sig at være ret sur, så hun får en dangerous terrain test. Ganske forventligt fejler hun den på en etter og fejler derefter sin 3+ ward. Yeha så druknede hun i første tur. På den anden side sætter jeg mit fiend op til at charge hans shades på kort afstand (så de ikke har tid til at pløkke), og i centeret rykker jeg frem med flamers helt oppe i snotten på hans hydra. De ligger to wounds på den, og en miasma gør at den ikke har mulighed for at charge.

Jeg rykker frem med letters på begge flanker (dem på den venstre hjælper fiendet med at mase shades flade i en sandwich). Flamers er heldige at Hydraen faile charger på dem, og de sætter et wound mere. Nikolajs karet fejler et charge, og det ender med at hans warriors kommer alene ind i mine letters. Brian flyver rundt og nakker små-enheder, mens withering og 20xbows begynder at få ham ned omkring 3 wounds.

Letters ryger ind i kareten på den modsatte side, bruger et par ture på at nakke den og sende de ud over kanten, hvorefter de i tur 6 nupper de xbows der står på bakken. Letters på den anden side giver gas, og sender både hans anden karet + 40 warriors en tur til khaine eller khorne eller hvem det nu er. LD-banneret var virkelig godt her, og var med til at give dem op til flere failede fear og reform tests.

Flamers nupper de sidste shades, Brian charger, breaker, charger og fanger hans hydra og ryger langt ude af xbows rækkevidde. Nikolaj sender sin anden blok warriors ind i mine letters, misscaster på en mind razor og bliver suck into ze void. Warriorne får dog lavet souffle ud af mine letters og min point-sink af en bsb.

Jeg ender med at vinde med ca 700 point, og da jeg også har flest pakker bliver det til 17-3. På det her tidspunkt ligger jeg stadig nummer 1 med Marcus (Belerophon709) lige i hælene. Da vi spiller swiss draw var der ingen tvivl om hvem jeg skulle møde i min sidste kamp. Den rapport følger senere :)

Belerophon709

Belerophon709

Se, hvad der står på mit bord:

;D

Marcus

Jamand

Har du nogensinde hørt om "suspense" ? ;)

Belerophon709

Belerophon709

Hvor bli'r den dér helt vildt spændende sidste rapport af?!?!?!? :P

Marcus

Jamand

Quote from: Belerophon709 on 10 May, 2011, 20:20:19
Hvor bli'r den d?r helt vildt sp?ndende sidste rapport af?!?!?!? :P

Jeg har travlt med vigtigere ting. Lige i ?jeblikket er jeg ved at t?lle knasterne i vores stuegulv og bagefter regner jeg med at se lidt p? noget maling der t?rrer.

Den kommer snart...

Jamand

Jeg er beæret over at du tager sådan en interesse i mine skriverier. Du har i sandhed god smag.

Jamand

Rebel Confrontation, kamp 3/3

Sidste kamp var mod Marcus herinde fra. Da jeg lå nummer 1 og han lå nummer 2 så det umiddelbart ud til at blive en rigtig nasty draw-agtig kamp til døden. Men jeg vidste på forhånd at Marcus ost absolut ikke var én jeg var bygget til at spise. LD-bomben og bloodletters er ikke så gode når ens modstanders hær består af ghouls og undead :) Jeg havde faktisk kun én god chance, og det var at få min store blok letters med flammesværdet ind i hans dødstjerne.

I kan se på billedet hvad vi stillede med. Marcus havde to blokke ghouls (den ene som bunker for hans necro og vamp med HoC), hans bus knigths med figthy vampire lord og regenhoff og så en coach. Da jeg kun tog ét billede grundet mit forfald til dårligt spil, har jeg sat nogle små farvede pile på for at give en idé om hvordan det forløb. Blå var første runde, gul var anden og rød var tredje. De grønne cirkler denoterer steder hvor der blev slåsset.

Min første fejl på kolbøttefabriks-niveau var at rykke Brian op mod hans bunker af ghouls. Jeg havde regnet med at snipe et par chars men havde glemt to ting. For det første havde han en champ som han kunne ressurecte hver tur, og for det andet kunne han jo bare gå ind i huset. Så totalt fejlbrug af Brian dér. For det andet satte jeg mine flamers sådan så han lige præcis kunne nå dem med et march move og en van hells med sine knigths. Da han efterfølgende slog 12 PD var der ikke så meget at gøre, og ostetoget tromlede ind i flamers.

Black knigths rundbarberede dem nemt, og forsatte lige ind i min herald! Wunderbaum og flot af mig jeg ikke satte den bag mine letters. Jeg så dog lys for enden af tunlen, da jeg havde min masque inden for rækkevidde, og kun behøvede én spell af i min magifase for at kunne bytte plads med den så min herald kunne overleve. Da jeg så efterfølgende slog 4 + 1 i winds, mistede 1 PD til coach og Marcus channelede 1 DD så røg den dejlige plan, og jeg fik ingen spells af og min herald poppede.

Det var vel heromkring jeg lavede aftenens tredje/fjerde hjerneblødning (Det er det kæmpestore hjemmelavede læderraflebærre! Sådan en potensforlænger kan hyle enhver ud af den. Og hvorfor skal han absolut knalde det ned i bordet så alle mine bloodletters vælter? Og hvorfor har han også sådan nogle enorme terninger? Jeg begynder at ane en kompensationsmekanisme vise sit undertrykte ansigt. Mumle mumle) Jeg sætter Brian sådan så Marcus nemt kan charge ham, og charger mine letters og fiend ind i ghouls.

Letters bliver selvfølgelig bare nakket stille og roligt af WS 6 ghouls, og Lorden får et charge på Brian. Marcus får også en soulbligth af, og Brian ryger i første runde. Og så giver jeg op. I tur 3...

Aldrig før er jeg blevet kørt over så voldsomt. Den der knigth bus understøttet af van hels rykkede 22'' på én tur og sad i mit face i tur 1. Jeg har ingen anelse om hvordan man skulle fange den. Hvis det havde været alvor tror jeg at jeg havde gemt mig i et hjørne og placeret mine dukker så man ikke kunne undgå at blive combocharget af letters. Det hjalp selvfølgelig heller ikke at jeg bare gav mine enheder én af gangen, således at der på intet tidspunkt var LOS til et sidecharge.

Men så har jeg også prøvet at møde VC. Håber ikke det gentager sig med Demons  :) God learning experience trods alt, selvom det var lidt pinligt at blive tværet 20-0 og miste sin dejlige førsteplads i den samlede til en femteplads. Retrospektivt, som PeterK også var inde på, så gælder det om ikke at spille alt for godt i éndagsturneringer for så møder man bare sine værste konkurrent til sidst. Så hellere lave en sikker 14-6'er de to første kamp og så vinde den sidste 20-0. Det vil jeg satse på næste gang  :P

Belerophon709

Belerophon709

Iøvrigt...

De røde linier er forkerte. Ingen af os fik tredie tur... Du lagde ud, og jeg chargede Brian i min tur 2.
Det foregik således:

Din tur 1: Ryk Flamers og Herald frem.
Min tur 1: March+VHS ind i Flamers --> overrun ind i Herald.
Din tur 2: Bloodletters charger Ghouls, Herald dør til bus --> bus reformer.
Min tur 2: Bus charger Brian.

Marcus

Jamand