News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Slagteren fra Letinas rejse ved Lethian IX

Started by Lasse, 13 February, 2011, 23:53:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Lasse

Jeg satser på, at glemselsens tåge efterhånden har lagt sig tykt over mine modstanderes sind, og er derfor klar til at præsentere min version af sandheden 8og hvorfor det alt sammen er noget være snyd :))

Som holdleder for hold brun, virkede målet: "At vinde Lethian IX" som en smal sag. Det var bare at få givet et par ordre og så rullet med terningerne.

Min hær var rimelig konstant gennem dette års Lethian:
Quote"Slagteren fra Letinas" Butcher w Sword of Lethian 130 (155) + 5 Bulls w Music & Banner 205
Bruiser BSB w LA, Great Weapon & Helm of Absolute Total Protection 163 (178) + 5 Bulls w Music 185
6 Ironguts w Music & Banner of swiftness 318 (333)
20 Gnoblars 40
9 Gnoblar trappers w champ 58
2 Rhinox riders 200

Planen var, at komme af med rød oppe i det nordlige hjørne af kortet. Hvid allierede vi os med. Grøn havde vi en ikke-angrebs aftale med, og lilla vidste vi ikke rigtigt noget om. Vi startede ud med 2 TK angreb mod røds 2 Goblin armies, og vores skaven hær smuttede lige imellem alt tumulten og snuppede len 2 uden kamp.
Grøn stod klar med 2 hære, og jeg forventede de ville angribe. Derfor brugte jeg en del tid på forslag til grøns strategi, bla at de skulle angribe hvid, som kom godt fra start (og vi var jo allierede, så vi kunne jo ikke selv ...)

Det lykkedes at få sendt grøn mod andre fronter, og jeg kunne marchere tilbage i landet for at stjæle æren i nogle slag. Rotterne havde jeg i blinde sendt ind i det TK slag der så ud til at gå dårligst. Det viste sig at være det forkerte valg. Lilla så sit snit til at angribe, men det stod spøgelseshæren (empire) netop og forventede. Det blev en perfekt interception i len 5.

Den éne TK hær var ved at få bank af goblins, så det hastede med at komme til undsætning, da skræk scenariet var, at alle de røde hære blev samlet i len 4. Desværre var projektoren slukket, så jeg nåede det ikke (det var ikke kun derfor, men en glimrende undskyldning). Heldigvis kom der ikke flere røde hære, og jeg fik en nem 1. kamp mod goblins. Det var min loyale løjtnant Søren fra Lethinan VIII som var ofret, og jeg hyrede Ulrichs Ritterleute for at være sikker på at få ham ned med nakken.
Ud over en squig herd, som lavede ravage på min venstre flanke (skræmte Ulrich, så de flygtede ud af bordet) blev Søren kørt over til sidste model. Sorry  ;D

Det andet TK slag blev nemt vundet med skavens flankeangreb. Rød var nu helt væk. Skaven hæren havde ikke taget skade, og piskede videre til len 5 for at lave endnu et flanke angreb.

Lettet over, at planen om røds udslettelse mod nord var lykkes, gjorde godt. Nu var det lillas tur. En såret elverhær havde trukket sig tilbage til Len 6. En godbid for ogres. CHARGE. Efter et par minutter dukkede 3 andre lillae hære op i lenet, fordi de var blevet slået ud andre veje, og håndbremsen på min hær var ikke tændt, så jeg lokkede skaven spilleren til at hjælpe mig.

Hvid var blevet væmmelig stor, og jeg forsøgte at få de andre hold til at gå imod dem. Samtidigt brød vi alliancen og snuppede 2 hvide len.
Men så eksploderede rød midt i det hele og allierede sig med hvid. Grøn blev kæk og angreb len 14, og lilla ... ja, der havde vi jo låst 4 af deres 5 hære. Jeg lokkede lilla til at afskære grøns forsyningslinjer (så vi fik et let slag i Len 14), og de kunne nøjes med at få låst 3 af deres hære i vores kamp + de fik lidt hævn.

Jeg er ikke helt sikker på, hvad den sidste TK hær lavede i mellemtiden, men det var ikke noget der gav flere len på det tidspunkt  :)

I kampen mod lilla, skulle jeg møde 2 x Carsten (carston WE og Carsten Ib Demant Petersen HE) samt Pejk (WE). Til hjælp havde jeg Fredos skaven hær. Jeg forventede en masse skydning, og planen var at lade skavens tage det hele, mens jeg selv drønede igennem modstanderne fra en kant (det var måske ikke helt sådan jeg beskrev det for Fredo :)). Bordet var præget af en meget stor klippe (Charnel Pit) som endte med at genere elverspillerne mest. Ude på min flanke stod en unit swordmasters jeg lige skulle af med først, og det troede jeg "the ritterleute" og et par rhinox godt kunne håndtere = fail :(. Heldigvis klarede resten af mine ogres sig fint, og Fredo blev ved med at holde ud med sine bottle rolls. Efter at Slagteren fra Letinas havde dræbt swordsmasters uniten bottlede 2 af elverhærene (i første slag *tihi* men samtidigt var der heller ikke flere skavens tilbage. Slagteren havde nu kun 1 wound tilbage, og skulle lige kaste éeen spell mere, og så var han også røget. Til sidst var det kun Pejk og mig, og han klarede desværre sit bottle test, modsat de brave ogres, som var blevet sultne af den meget slåskamp og ville hjem igen. (Når ret skal være ret, havde det også været en smule unfair, hvis vi havde vundet)

Rød ekspanderede i mellemtiden kraftigt på vores bekostning, og TK spillerne fik masser af træning og motion.

Herefter var det Pejks tur til at være kæphøj, men spøgelseshæren fik ham stoppet i tide. Måske hjalp en TK hær her ... det husker jeg heller ikke helt klart, og min tegning giver heller ikke mening længere  :P

"The big finali". Rød pressede på, og jeg fik lavet en aftale med dem for ikke at skulle bruge flere tropper på at holde dem væk. De trak sig fra kampen, og et par brune units liste stille og roligt op til portalen i len 1. Den havde grøn lugtet, og de sendte en Asger igennem til os.

Syd på, havde lilla rykket videre og vi var klar til atter at angribe dem. Pille angreb Pejk, og Fredo var med på en hævner. Selv angreb jeg lilla i len 14. Dermed kunne Carstens hær ikke komme Pejk til undsætning, og jeg fik et godt spil, hvor alt bare kørte efter planen. 12" frem i tur 1, og så ikke for mange casualties i Carsten tur. Mine Gnoblar scouts slagtede i øvrigt hans waywatchers i nærkamp efter at have skudt et par stykker runden før. Ikke engang weekendens sidste roulade kunne få et smil frem hos Carsten i det slag.

Ingen af de andre 2 mod 1 slag nåede at give points, men jeg er sikker på, at vi ville have vundet  ::)
Pledges 2009-2014: +153/+33/+19/-28/+61/-30
Kommentarer ved køb og salg

VonPanne

Cool!  :)

Jeg synes at det er rigtig sjovt at læse sådan en beretning.