News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Battle report - Titan legion vs Guards, reprise

Started by Speaker to Machines, 01 March, 2011, 00:57:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Speaker to Machines

Once again, the rebellious Legio Titanicus Ultima Thule faced the oppressing Empire on the field of battle, this time in a standard 3K tournament mission.

The small Adeptus Mechanicus taskforce:
Warlord Titan, Legate, Carapace multilasers, 2x macrocannon, Landing pad, Deathstrike missile
Warlord Titan, Veteran princeps, Carapace multilasers, Volcano cannon, Laser Blaster, 2x Apoc Missile launcher
Warhound Titan, Turbolaser, Plasma blastgun
Warhound Titan, Turbolaser, Megabolter
Recon sentinels
2x Thunderbolt segments

The imperial horde:
3x Stormlords, Hydra
1x Shadowsword
1x Shadowsword
1x Shadowsword
Manticores
Sentinels
Rough Riders
4 Infantry companies, misc upgrades (including 2 hydras)

Deployment.  Note the lovely river terrain :)  We played that as dangerous to War engines and impassable to anything smaller.

Closeup of the Imperial superheavy tanks

The guards advance on a broad front...

... but hesitated to approach the Warlord sitting in the middle of the forest, guarding an objective while shelling anything it pleased on the table.

All the Legion firepower is concentrated on the Guard Superheavies, who rapidly crumble.  In the absence of Guard airpower, the two Thunderbolt formations wreaked untold havoc, especially on broken formations in the enemy rear.

In the foreground, the Thunderbolts have just wiped out the broken Manticores and Shadowsword tank that were broken earlier by long range macro-cannon shelling.  To the right, a Warlord and a (badly mauled) Warhound advance on the Imperial Blitz objective.

The Warlord reaches the blitz objective, and combined with the lost superheavy company, that gives the Legion a 2-1 win on objectives.
Stephan Dahl

JacobFrandsen

The shame.....mine thunderbolts havde gemt sig hos mine marines og nåede derfor ikke med til slaget.

Spændende spil, selvom det ret hurtigt stod klart, at jeg ikke ville kunne skade de to warlords.

Jeg fjumsede lidt i det med hensyn til target priority og skulle ikke have rykket så langt frem med hele min inf. styrke. Et enkelt kompagni skulle nok have holdt sig lidt tilbage.

Stephan spillede som altid til ug-kryds og slange (til de uvidende unge, så er det en reference til et andet karaktersystem end smileysystemet).

Men det så nu godt uden med infanteri fra kant til kant (næsten) der rykkede frem.

Jeg ser frem til næste gang.

/jacob

Taoregorn

Spændende! Terrænet begynder også at ligne noget!

Dog kan jeg simpelthen ikke komme mig over de sorte borde der. Hehe. Ville gøre underværker hvis de var sprayet med brun og grøn i tilfældige plamager.... nå lad nu det ligge. ;D

TF Riley

Quote from: Taoregorn on 01 March, 2011, 09:48:16

Dog kan jeg simpelthen ikke komme mig over de sorte borde der. Hehe. Ville gøre underværker hvis de var sprayet med brun og grøn i tilfældige plamager.... nå lad nu det ligge. ;D

Jeg har bragt det med bordene videre til allerhøjeste sted. Alternativt foreslår at EPs EEG går sammen og splejser om en battlemat eller to, men så vil resten af klubben også have :)

Taoregorn

Quote from: TF Riley on 01 March, 2011, 10:29:27
Quote from: Taoregorn on 01 March, 2011, 09:48:16

Jeg har bragt det med bordene videre til allerhøjeste sted. Alternativt foreslår at EPs EEG går sammen og splejser om en battlemat eller to, men så vil resten af klubben også have :)

Battle mats er herlige! Jeg var meget imponeret over den en gut fra FROB havde i sin tid. Dog lader det til at den lim der var brugt hærdede lidt for meget til sidst så den krakelerede.

Nighteye

Nu har ElThyge ved flere lejligheder tilbudt, at hvis ikke direkte lave, så i det mindste vise os hvordan fremstiller hans spilleplader. De er superfede at spille på. Og hvis vi ender med selv at kunne producere dem, har vi uendelige muligheder for at lave noget mere varieret terræn.
Quote from: zKoTTe on 22 November, 2015, 10:30:47
Jeg er personligt træt af døde kendte mennesker

elThyge

Quote from: Nighteye on 10 March, 2011, 03:30:41
Nu har ElThyge ved flere lejligheder tilbudt, at hvis ikke direkte lave, så i det mindste vise os hvordan fremstiller hans spilleplader. De er superfede at spille på. Og hvis vi ender med selv at kunne producere dem, har vi uendelige muligheder for at lave noget mere varieret terræn.

Og det er et tilbud som stadig står ved magt. :)
- You mean, I'm trapped here?
- Oh yes, we all are.

Let Me Warn You (1936)Horisont