Mortics Malificarum - Thousand Sons, chaos gøgl, Blood Angels

Started by Mortic, 02 March, 2011, 10:39:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Mortic

Jamen så fik jeg endelig taget mig samme til at starten en lille blog. Jeg har gennem et par år samlet en større chaos hær sammen. Men først efter jeg har lavet en lille Thousand Sons deling, synes den er blevet værd at smide på nettet.

Foråret 2010 malede jeg en Tzeentch Daemon hær op. Jeg kunne dog slet ikke li måden af spille den på, så jeg valgte at sælge den. Jeg var dog der fanget i Tzeentch spind.

På Thousand Sons hæren har jeg arbejdet i ca. 6 måneder, og primært de sidste 3. Jeg skulle være klar til EC XI, så det hjalp mig til at gøre den færdig. Forinden havde jeg malet et hold Thousand Sons og lidt på en dreadnogut. Temaet i hæren er en mindre enhed tilknyttet Ahrimans jagt på "det sorte bibliotek", eller hvad han ellers behager af viden. Der skulle ikke indgå så mange skulls, spikes og muterede dele som i den almene chaos hær. Et mere rent tema, flere symboler og farver.Jeg savner dog lidt flere detaljer, kan være muligheden byder sig, når der kommer nye plastik dele til Tomb Kings. Så må vi se om jeg gider tage hæren op igen.

Hærsammensætning: Ja det var straks værre, jeg lavede den faktisk om undervejs. Grundstammen blev 3 hold Rubic Marines, så jeg ikke stod og manglede tropper i "Best of Three". Også hvis jeg senere skal spille alm. 5 ed missioner. 2 Rhino blev der kun point til, og valgte 2 bolts og en gange chaos wind sorcererne. Vælger nok omvendt næste gang.

En dreadnought skulle jeg også have med. Totalt upålidelig, men har spillet en del med den efterhånden, så har lært at omgås det nogenlunde. Derudover giver den en ok backup mulighed i nærkamp.

Af HQ valgte jeg en Daemon Prince, igen for at have nærkamps slagkraft, og ikke mindst et stort main target mange sikkert ville gå efter først. Jeg havde faktisk malet en op fra nye Daemon Prince kit. Men synes ikke han passede i stemningen, så gik i gang med en større konvertering. Så kan jeg også bruge ham som Sorcerer engang.

Af Heavy blev Obliterators valgt frem for predator, for igen at have en smule backup i nærkamp.  Og desuden fordi de er noget bedre pga af fleksibilitet. Obliterators passede dog dårligst i hæren tema, så tænkte at bruge nogle gamle rogue trader robotter som "count as". Men som tiden gik synes jeg det passede dårligere, og valgte blot at medbringe dem som "lejesoldater", deraf er de også en anden farve.

Sidste enhed blev terminators, hvor jeg fik muligheden for at lave noget anderledes i udseendet.

Jeg forventer ikke at male mere på hæren, så hvis jeg skal spille 1750, ryger der bare 2 obliterators oven i. 1500, så ryger dreadnought ud.

Mortic

Gennemgang af hærens formåen til EC XI kommer her. Kan dog sige jeg vandt fluffprisen med den.

Flere billeder følger snarest.

Mortic

HQ

HQ

Terminator (Scarab Occult)

1 hold Thousand Sons

2 hold Thousand Sons

leahciM

Tillykke med bloggen fellow gamer  :)

Hvad skal der ske herinde hvis du ikke udvidder hæren?
Battle reports? andet?

Flotte figurer i øvrigt.

Mortic

Samlet Terminators fra Scarab Occult

Dreadnought + Obliterators

Dreadnought, dog med andet skydevåben.

Hold 3 Thousand Sons

Mortic

Quote from: leahciM on 02 March, 2011, 11:22:02
Tillykke med bloggen fellow gamer  :)
Hvad skal der ske herinde hvis du ikke udvidder hæren?
Battle reports? andet?
Flotte figurer i øvrigt.

Tak for det.

Jeg smider måske lidt flere billeder op at resten af min chaos hær og måske min gamle daemonhær. Hvis jeg tager mig sammen til en battlerapport, så skal det da også prøves.

Ellers er planen jeg skal læse lidt i Grey Kight Codex når det kommer. Så må vi se om det og de nye figurer kan leve op til noget spændende.

EC XI gennemgang kommer snarligt.

Mortic

Tak tak, men så kommer der lige et billed mere da. Har også malet en Ahriman, for sådan en skal man jo også have.

Scarab Occult Terminator

Hæren samlet til EC XI

Action billeder
Ja, der var alt for mange orker, og endda med hjelme.

Retfærdigheden bliver udslettet. Der står en marine langt i baggrund, som pludselig fanden tog ved. Efter han spændede gennem terræn, vendte han kampens udfald ved at tæve mine terminators senere.

HQ battle.

Slaanesh tøser svinger pisken.

Ahriman - prøvede først at male selve hans rustningsdele i rubin rød. Men kunne slet ikke ramme kontrasten, så den blev lidt mørkere blå end kåben.

Nicolai Nygaard

rigtig fed hær, og ja det er mine Blood Ravens der møder Thousand Sons i en ikonisk (ironisk) kamp!

Jeg syntes personligt deamon prinsen er over-the-top awesome
Emperor's Pride
Battle Brother
"If I am guilty of anything, it is the pursuit of knowledge"

Jamand

Fuck de holder :) synes det hele er mega-fedt!

Konstantin the Apostate

+1
Dit Daemon prince HQ er virkelig flot. :)
Hvilken del af Ph´nglui mglw´nafh Cthulhu R´lyeh wgah´nagl fhtagn er det du ikke forstår?

Ham Niels Konstantin-Hansen dér, før en vred ung mand, nu et surt gammelt røvhul

Mortic

Mange tak

Her er lidt billeder af den mono tzzentch daemon hær jeg lavede. Desværre var den ikke rigtig mig, og følte heller ikke for at lave den til blandede bolsjer. Så den er solgt til en gut i Sverige.

Herald

Herald trukket på karet.

Lord of Change - skod figur at samle og det blev også en lorte positur.

Daemon Prince

Soul Grinder - blev jeg ret tilfreds med.

Flamers - meget hurtigt malet. Flammerne skulle nok have haft mere orange og måske omvendt farve rækkefølge! Måske en rød på underkroppen som GWs.

Gruppebilled

Mortic

Lidt af min black legion hær. De første hær jeg malede op efter jeg byndte af male igen for et par år siden. Løbene er der blevet til føjet figurer, nu får den en pause for tilføjelser og der er næsten ikke flere umalede figurer i skuffen. En Chaos terminator lord, 4 bikers som desværre fik ætsemærker af GW skull white spray :/.

1 hold Noise marines jeg malede op til GF 13 + en stk bus med frihåndssymbol.

1 stk marine i boks. Har spillet med ham en del gange. Til 100 virker han fint i ikke for ostede spil, og kan være ret sjov til tider. Brugbarheden afhænger også meget af missionstype.

Defiler - konverteret nærkampsvåben så det ikke ligner et piskeris. Har spillet en del med ham, men ikke så meget mere. Han lever sjældent op til forventningerne.

Fed model, brugte ham til EC X hvor jeg lavede en khorne liste. Kunne faktisk godt tænke mig at male ham om, men overskuer det ikke helt.

Nogle af mine hjemmekonverteret oblietrators. Nogle siden hen fået et par detaljer og våben mere.

Nogle af mine possessed. Figureren helt til højre har fået skiftet warp fire armen ud, da den var irreterende af transporterer. Bruger dem ikke så ofte, da de er alt for dyre ift prisen.

Raptors som blev malet til EC X, de er siden solgt da jeg ikke synes de passede i mit black legion farver. Da jeg hellere ville have plastik modeller, gad jeg heller ikke male dem om. Har jeg dog ikke fået gjort endnu. De er blevet solgt til Australien.

Mine plague marines har jeg en 25 stk af med forskelligt udstyr. Købte dem brugte billigt, de blev malet, men er ikke mit ynglingsprojekt. Synes gws er meget federe, og kunne jeg nok gøre greenstuff arbejdet meget bedre selv nu. De burde fået lidt mere mørkt, så de falder bedre ind med resten af min black legion, men skidt da. "Ultra Marine" på pin (icon) er blevet givet til en Black Legion Marine siden hen. Har ikke rigtig nogle nærbilleder af resten, andet end dette ene.

Mortic

Lidt flere ekspempler på mine første black legion guards. Jeg er sidenhen begyndt male en rød farve ind som kontrast hist og her, for at bryde alt det sorte.

Min khorne tema hær til EC X. Siden har khorne berserkers fået lidt sort, for at falde bedre i med resten af den sorte legion.

Et par af de nyeste gutter jeg har malet.

Han var først tiltænkt thousand sons hæren, men fik så sort rustning i stedet. Synes han er meget cartoon agtig, så overvejer at give ham et andet hovedet.

Bloodthirster, et helved at sætte de vinger på da de er så tunge. Der er brugt 2.5mm ståltråd til at pinne med. Det hjalp.

HQ følger

JustSimonsen

Prinsens sværd ser super fedt ud. Personligt ville jeg male baserne i en lysere farve, for at opnå lidt kontrast til de sorte marines.

Mortic

Quote from: JustSimonsen on 31 March, 2011, 11:40:24
Prinsens sværd ser super fedt ud. Personligt ville jeg male baserne i en lysere farve, for at opnå lidt kontrast til de sorte marines.

Ja det fandt jeg også ud af, da jeg havde malet den første 1/4 del af hæren. Men baserne ser nu også meget mørkere ud på billederne. Men det ville klart have været federe med sand farve eller lign.

Mortic

Lidt billeder af mine speciel characters.

Abaddon - malet over flere omgange. Forsat ikke helt tilfreds, så han får nok en opdatering på et tidspunkt. Greenstuff nyt symbol på brystet, nye farver på lightningclaws, flere farver på kappen og flere highligts på sværdet. Han er lavet af arme, hovedet og spikes fra tin pakken. Samt ben og krop fra plastik lord pakken.
Hans hår et malet med blåt skær efter beskrivelsen i Night Lord novellen Soulhunter.

Kharn - er svært glad for at høste kranier med ham. I as spil har jeg haft succes et par gange med at lade ham joine et lesser daemon enhed.  Så er tap ikke så store når han selv fjerner et par stykker, de må save mod det og er et godt generelt kødskjold.

Fabius Bile - fed figurer og god at male. Det samme kan ikke siges om ham på bordet, men har også kun prøve ham et par gange. Selvfølgelig kun til spil der er plads  til lir i.

Overvejer også at male Lucius, da det er en fed model.

Mortic

Billeder af min vognpark

Med skullsamlig og chaos mark.

Rhino 1, Ser nok lidt mere gul ud end den er.

Rhino 2

Vindicator - vind og skæv efter at være kastet på gulvet af datteren. Prøvede at lave noget mere chaos agtigt, men det så mærkeligt ud, så det blev bare striber på skovlbladet.

Dårligste enhed ever.

Mortic

Mangler som nævnt tidliger at tage billeder af berserkere, flere alm csm enheder, plague marines mv. Kan være det gøres som de bliver spillet med. Nu blvier de malet mæssigt også lagt på hylden. Kan være der lige er en speciel dude der bliver converteret op til CPHmaster, eller må de pænt vente med ny maling til nyt codex i 2014. Og så bliver det nok de 1000sønner som får første priotet.

Igangværende projekt er meget langtsomt malene eldars. Rent hygge og nusseri, skal ikke spille med dem før et evt nyt codex.

Descent of Angels tema hær, kun med jump mariner. Har købt ca. 1500 point jeg skal konvertere og male op. Det er hoved projektet, og går bare at venter op pakkere kommer med posten. Så har lidt tid at gruble over farve tema, men det bliver helt klart ikke gyldne Sanguiary guards, de bliver nok mere hvide. Hvor de alm ASM bliver, er jeg helt på bar bund med.

Nicolai Nygaard

du kan jo se på Angel's Encarmine som netop har hvide Death Company og Sanguine Guard, Westborgs blog har en enkelt figur der er blevet ret lækker. Glæder mig til at se hvad du finder ud af med de der engle.
Emperor's Pride
Battle Brother
"If I am guilty of anything, it is the pursuit of knowledge"

Mortic

desværre er deres alm asm "bare" røde, så det bliver helt klart en under chapter jeg selv finder på.

Mortic

Så fik jeg lige malet en Necromunda Bad ass bounty hunter. Mest for at tæste farven på bukserne, da jeg skal bruge en til min Eldars. e ser nu mere blå ud på skærmen, den er meget mere tyrkis rigtig. Har faktisk 3 mere, så jeg hellere må få malet, de er jo ikke så kompliceret.

Mortic

Første udkast til mit kommene langtids projekt, Eldar.

Er i tvivl om jeg skal male hjelmen hvid eller gemme det til Exarch? Dsværre ser basen mere brun end gul ud på billedet :/ - kan være jeg skal give den engang til. Gems blev desværre også meget mørke, de er warlock purple som klingen. Pistol og sværdgreb skal være hvide.
Grundfarven er også en smule mere grøn rigtigt.

leahciM

Ser cool ud. Jeg ville nok male hjelmen hvid ja. Eller male nogle mere markante highlights. Ja på billedet ser gems lidt matte ud. Har de en hvid prik? evt. giv dem Matt/klar lak.

Bliver spændende med mere  :)

Mortic

Ja måske flere tydelige highlights. Sværdet er desværre også ret dårligt på billedet, ser ikke så slemt ud ellers.  Jeg må prøve noget lak på juvelerne, den hvide prik er der, tror bare ikke kameraet er godt nok :/