Mortics Malificarum - Thousand Sons, chaos gøgl, Blood Angels

Started by Mortic, 02 March, 2011, 10:39:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Belial

Virkelig nogle sprøde pile på de chaos biler. Lækkert arbejde.

MVH

Belial

Konstantin the Apostate

I second that. Burde lavet noget mere af den slags på mine egne chaos bisser, når jeg kommer til køretøjerne.
Hvilken del af Ph´nglui mglw´nafh Cthulhu R´lyeh wgah´nagl fhtagn er det du ikke forstår?

Ham Niels Konstantin-Hansen dér, før en vred ung mand, nu et surt gammelt røvhul

Mortic

Mange tak.

Lidt mere fra male fronten. Prøver at få tyndet ud i figur stablen mens jeg venter på mine bevingede blodengle.

1 stk havoc, desværre havde jeg ikke den rigtige rygsæk til ham her, og aner heller ikke hvad han rigtig skal have i venstre hånd. Derfor det mystiske combatblade, for at skilne ham lidt ud fra den anden missle luancher dude jeg har.

Chaos Lord på bike jeg skal bruge til hygge 1000 point mini turnering i klubben. Eneste af de fire bikes jeg har der overlevede en grunding med GW hvid spray. Efterfølgende har der dog ikke være problemer den spray.
Dæmon sværdet er fra den nye plastik prins, dog kortet ned, parerbøjle klippet af, da det var lige stort nok. Han mangler dog en enkelt melta bomb bagpå.

Næsten projekt er nok en 1000sons landraider til mine scarab occult terminators.

Konstantin the Apostate

Det er godt nok stadig et stort sværd, han har, men det har hjulpet at korte det ned, det kan jeg godt se. Ser godt ud.
Hvilken del af Ph´nglui mglw´nafh Cthulhu R´lyeh wgah´nagl fhtagn er det du ikke forstår?

Ham Niels Konstantin-Hansen dér, før en vred ung mand, nu et surt gammelt røvhul

Mortic

Sværdet er nu ca lige så højt en en space marine. Passer jo fint i størrelsen, når de iflg beskrivelsen er tohåndsvåben.

Mortic

Så kommer der lige et eldar opdate. Skrigeballonen har fået lidt highlights, og har prøvet at give gems og sværd, en omgang til. Har givet basen lidt mere gul, men det ser ikke godt ud på billedet.

Ved endnu ikke om jeg kan li den farve kombo, det er mest rustningsfarven jeg er usikker på. Overvejer om den skal være mere grøn eller blå i stedet. Ellers skal hjelmen bare være hvid.

Mortic

Eldarne blev lagt lidt på køl, er gået lidt død i farvetemat, da jeg ikke rigtig har ramt den nyance jeg vil ha. Der skulle have været meret hvid hen over den tyrkise.

Fik malet en gammel landraider om jeg havde liggende, og en ny indkøbt predator.
Predatoren levede skam godt op til den gode gamle "ny malet figur i første spil forbandelsen", eksploderer i tur 1.

Landraideren skal jeg have skaffet nogle Assault Launchers, da jeg er for nærrig til at købe forgeworld  chaos tracks. Men da hæren i forvejen er meget dyr pr enhed, bliver den landraider nok sjældent brugt. Selv i PAAS, hvor sønnerne er 100 point billigere pr squad, har jeg ikke meget med.

Et igangværende projekt, som står i malekø. Selvom jeg pludselig har fået en lyst til at male en masse nyt til min chaos hær. Så kommer denne deling først. ca 45 figurer i alt, her er dog kun de 30 første.

Honsou

Den predator ser bekendt ud, var det den jeg skød i tur 1, da jeg seizede i PAAS kampen? :D
Quote from: kOOn on 31 May, 2018, 23:28:36
Erik tæller aldrig, vi spiller altid om andenplads
Blog: Guld!

Mortic

Præcis. Nu tør jeg næsten ikke male de frihåndssymboler. Tænk hvis den bliver udsat for samme forbandelse to gange,

duckdive

Tjek min blog Projekt 40K

Mortic

Det er "enchanted blue" som grundfarve, tyndt lag blå wash, derefter tyndt lag vandet enchanted blue, highlights med forskellige enchanted blue / ice blue combi, til sidst ice blue.

Hvid grunder eller mordian blue (foundation farve).

Mortic

Lavet til klubbens terrændag som en pludselig indskydelse. Kunne gå hen og blive en tema bord!!!

Malet af Joakim Balsgaard.

Medusa

Hvor er det fedt lavet og virkelig godt fundet på ;D
Det normale er for amatørerne

Marc's Maleblog

GuitaRasmus

Cool hær - særligt din scarab occult terminator er rocker sej. :)

Kapersfingeren

Jeg skal da ellers love for at du har nogle projekter igang, det er så jeg får helt sved på panden  :o

Mortic

Ja,det jeg havde planlagt er færdigt. Desværre gik jeg død i det undervejs, men fik hjælp på sidelinien til at blive færdig. Hæren er nu på vej i andre hænder, og jeg er igang med nyt projekt. Alt er i plastik, ingen resin eller metalfigurer. Kun 2 meltaguns er i metal. Så alt er konverteret.

Sanguinary Guards - 2x inferno pistols, banner og powerfist

Vanguard Veterans
Blade Encarmine, powerfist, lightningclaw/storm shield, thunderhammer/storm shield, Chainsword/ Storm Shield

Assault Marine squard 1
Powerfist, flamer, meltagun

Assault Marine squard 2
Thunderhammer, 2x meltagun

Independent Characters
Alt er i plastik, Dante, Recluciarch/chaplain, 2x Sanguinary Priests en med powerweapon, Librarian.

Nicolai Nygaard

Emperor's Pride
Battle Brother
"If I am guilty of anything, it is the pursuit of knowledge"

leahciM

Cool hær, ærgeligt du afskaffer dig den allerede.

Ryback

Flotte marines. Ja, lidt ærgerligt de allerede er på vej videre. Nåede du at få spillet med dem?

Mvh
Ancient Battle Brother
Emperor's Pride

Mortic

Der er sket en del forskelligt i det sidste stykke tid. Har bla været i Sverige til Holdturnering, man kan læse lidt om vores herlige tur i leahciM blog. Vi erfaret kraftigt at der skal bruges meget mere tid på listerne indbyrdes, så de virker i bedre synagi ved parring. Mit bedste spil var klart mod en fateweaver hær, trods et stor pres fra hans side, fik jeg sænket og skudt ham så meget, at jeg kunne tage de fleste okbjektiver. Han fik dog et draw hjem, da killpoints var primær, og jeg havde næsten dobbelt antal enheder end ham.   

Det endte jo med jeg alligevel beholdte Blood Angel hæren. Har dog i mellemtiden fået malet lidt Inquisition Henchmen op, da jeg var ved at starte en Grey Knight hær. Men kunne ikke rigtig få lavet en liste jeg var tilfreds med fluff/spilteknisk. Den skulle have været baseret på Corteaz / Henchmen, måtte ikke være for razorback overfyldt, men så blev det svært. Så GK figurerne blev byttet væk til lidt mere BA, og alle Henchmen lagt på hylden. Kan jo evt bruge dem til et fremtidigt Necromunda gang. Desværre har min datter ødelagt mit kamera, og min telefon der tog udemærket billeder er også bortgået. Så  i må vente med billeder lidt endnu.

Skal stille Blood Angels til ECXII, hvor jeg var heldig at få billet. Jeg mangler forsat at få de sidste enheder på plads, men har lidt svært ved at beslutte mig om retningen. Den skal være spændende at spille, anderledes end sædvanlig marine retning og gerne være en kende fluffet.
Så pt er jeg uden i en ren Descent of Angel fodsoldats liste. Men bliver dog meget ens i troops med minimum 3x 10 Assault marines.
Andet emne jeg er over i er Jump Skies tema, jump marines blandet med flyvende mech. 1 - 2 Ravens og landspeeders, sammen med jumppacks. Og bliver dog hurtig fattig for troops, hvis der ikke ryger et hold Scout Snipers ind.  Er dog i tvivl om temaet så holder.
Min oprendelige tank om listen, kan dog ikke lade sig gøre i den nyeste udgave af S3. Så den er jeg blevet ret i tvivl om. Så går lidt om venter på en opdatering til S3, da BA jo nok er en af de lister der bliver ændret en smule.
Pt skal jeg til at bygge på en enkelt stormraven, det må kunne lade sig gøre at bygge/male nogenlunde fed. 2x landspeeder, 5 Assault marines, Furioso Dreadnought og 5 scout snipers. Så der er masser af bolde i luften. Så vil jeg også have konveret en lækker BA kaptajn, muligvis med dobbelt lightningclaws og en hjemmelavet Mephiston model skal der også laves. Meget af det bliver dog først efter EC XII, hehe.

Som bonus har jeg fået anskaffet mig lidt flere eldar i dvs byttehandler/impuls indkøb. Så når jeg er færdig med at male BA her til foråret, så skal jeg igang med det hyggeprojekt igen.

Billeder følger ved lejlighed.

Nicolai Nygaard

fedt at høre du laver noget fluffet til EC (at BA fluff så også er rigtig godt på bordet er en anden sag :p) - får kaptajnen en Honour Guard? Dét kunne være fedt! Skal du også have Sanguinary Guard med?
Emperor's Pride
Battle Brother

Mortic

Jeg vinder sku nok ikke fluff prisen igen, de ter BA nok for biss til, hehe. En kaptain har jeg ikke med, han bringer ikke rigtig noget til hæren, og er lidt kedelig. Og hvorfor må han ikke få artificer armour??, lidt mærkeligt, men så må de så meget andet. Nej det bliver en librarian der leder dem, har ret meget brug for Shield of Sanguinius. Har lavet en som man kan se på tidligere billedere, men er gået igang med en konvertion, der skal ligne Mephiston lidt.

Hans hår skulle nok have været rullet lidt tyndere, men gik trådene i stykker, så skulle nok have haft brugt en anden metode. Skal lave en kappe til ham, men er lidt nervøs for at gå igang med det projekt.

Indtil videre WIP

Ellers er jeg ved at ligge sidste hånd på transfers, diverse fejl rettelser, og squad markings (helvede). Nå ja, Mephiston skal ikke med til EC. Hvis jeg når ham færdig, får han en jump pack med magnet på ryggen. Dog må jeg så jeg slette 15 point i hæren et sted for hans plasma pistol.

leahciM

Belial

Virkelig flotte engle og en rigtig cool conversion.

MVH

Belial

Nicolai Nygaard

Nomineret igen, flot!
Og tak for et rigtig godt spil, jeg er totalt sucker for BA jumppack hæren, den er bare fed :)
Emperor's Pride
Battle Brother