Mortics Malificarum - Thousand Sons, chaos gøgl, Blood Angels

Started by Mortic, 02 March, 2011, 10:39:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mudboy

Ja, tillykke med nomineringen. Den var velfortjent.

Det var en meget anerledes hær at spille imod og det var en fornøjelse at blive rundbarberet af den(det var mig med de blandede demoner). Du har faktisk inspireret mig til at lave noget lignende selv.
Combat Servitor Nu med DREADSOCK OG COGITATOR
Emperor's Pride

Mortic

Selv tak, et rigtig hyggeligt og spændende spil, især i starten. En lidt hård kamp på papiret med alle de powerweapons der fjerner min fell no pain.

Her er lidt billeder af hæren. Endte på en 6 plads, hvilket jeg ikke helt havde regnet med. Synes ikke den er så hård som den ser ud til ved første øjekast. Men det er jo blood angels, så de skal jo straffes lige meget hvad  8)
Nomineret til fluff prisen for mit Descent of Angel tema, også lidt overrasket der. Måske havde jeg haft en bedre chance, hvis jeg via armylisten havde skrevet lidt om valg af enheder. Men fuld fortjent Christian vandt. Rart med en liste der kunne bide lidt fra sig, frem for sidste år med mine Thousand Sons, som dog også vandt fluff prisen.

Listen:
Blood Angels - 8th Assault Company, "Bloodblades".

HQ
Librarian, Blood Lance, Shield of Sanguinius, Jump Pack
Honorguard, Sanguinary Aspirant, Champion, Thunderhammer/Stormshield, Lightningclaw/Stormshield, Chapter Banner, Jump packs.

Elite
5x Sanguinary Guard, 2 inferno pistols, powerfist.
Sanguinary Priest, Power weapon, jump pack.

Troops
10x Assault Marines, 2x Melta, powerfist, jump pack
10x Assault Marines, 2x Melta, Thunderhammer, jump pack
10x Assault Marines, 2x Flamer, lightning, jump pack

Fast
5x Vanguard Veterans, Powerfist, Blade Encarmine, Jump Pack

10 S3 point.

Bruge faktisk overraskende lidt Shield of Sanguinus. Måske den er mere præventiv!! Havde ofte 4+ coversave i stedet. Men nu er der jo også dejlig meget terræn på bordet til EC.

De 6 kampe kommer der snart en kort beskrivelse af.

På dette billed skal i ikke lade jer snyde af en plastik Dante og plastik Chaplain der har sneget sig med.

Mortic

Spil 1 – vs Nicolai med Grey Knights.
Librarian, terminators, 2 strikesquads, interseptors, dreadnight, landraider. Daemonhammers og psycannons fyldt ud over hele linien.

Har kun haft 2 spil mod grey knights. Nicolais hær er ikke dårlig i counterassault, og hans warp quake forhindrer mig i at deep strike ned tæt på ham. Hvilket jeg også fandt ud af missionen gjorde, da jeg ikke må sætte mine enheder i reserve. Så jeg måtte "vælge" at starte på bordet.

Tur 1:
Nicolai skyder med sine Grey Knights, fjerner bannerføreren fra honorguard og et par marines fra det højre assault squad.
Jeg rykker frem, prøver med et luckyshot fra librarian som ikke lykkes. Slår ikke overbevisende på mine run moves.

Tur 2
Nicolai skyder sørme igen, fjerner et par små ting som ikke er af betydning.
Jeg hopper frem, melta på landraider inden for 6, stunned, det samme med rhino. Jeg kan multicharge med højre assault squad og sanquinary guard og tildels honorguard. Landraider har kun kørt 6, så rammer på 4' men der sker ikke det store igen. Assault squad formår ikke at fjerne hans 5 mands squad.

Tur 3
Nicolai hopper ud af busserne med sine mænd og hævner sig fælt med back ud fra Terminators. Derfra er slaget mere eller mindre tabt for mig. Glemmer dog mine vanguards, men de måtte jo ikke reserve alligevel. Flamer assaultsquad når frem, men gør ikke den store forskel. Min andet squad vinder kampen.

Tur 4
Mere nærkamp tumult, Dreadnight dør, Librarian dør, 1 terminator står tilbage. Men jeg taber nærmkamp, fejler leadership og flygter 18 inch (ja rullede 3x6). Sidste del af melta squad dør.

Tur 5
Nicolai skyder og der fjener 1 mand. Reroup på min tur, hopper frem og med en boltpistol dør den sidste terminator. Jeg står med det squad inden for 3 inch midt objektiv, nicolai har glemt at rykke hen til det anden ved hans side. Stoppede vi her havde jeg vundet 13/7 – men vi tog en tur 6.

Tur 6.
Min sidste sergeant dør, Nicolai kan kører op og claimer 2 objektiver.

Taber 5/15.
Efterblik. Skulle måske have stillet på på den anden side af ruinen i midten, og gået efter hans terminators og dreadknight i stedet med fuldstyrke. Så havde jeg også undgået mere skydning fra de trooper på hans venstre flanke. Kunne også have brugt min vanguards :/ Mine assault moves blev dog meget bedre resten af turningen, så lektie lært. Et godt og hyggeligt spil.

Spil 2 – Breaking Morale
Jens med basic Chaos mariner.
Sorcerer/doombolt, Chosen 3melta/2flamer, 10 CSM melta, 8 berserkers, flere CSM, Dreadnought, Havocs med 4 missiler, 2 obliterators, predator/lascannon side. Rhinos.

Objektivs: CSM = Obliterator, predator, sorcerer. BA= Librarian, Honorguard hammer/shield, Preist. Ikke min favorit mission, da jeg ikke kan gemme mine enheder i en bus, og de er ret vigtige i assault faserne.

Opstilling. Jeg må ikke sætte min 3 udvalgte dyreste enheder i reserve, jens må gerne sætte sine obliterators i reserve. Melta og Flamer assault squad, honorguard og Sanguinary guards starter på bordet.

Tur 1: Jens starter, Dread flipper, så han kan ikke rykke frem uden at blive skudt i måsen. Hvilke måske var meget godt for ham.
Jens skyder, fjerner et par mand, men små ting. Jeg hopper frem.

Tur  2: Jens skyder igen, og prøver at beskytte sin rhino med sorcerer og sin predator. Jeg får resten ind fra reserve, predator dør til melta, rhino dør og jeg assaulter CSM squad samt havocs. 1 Havos bliver stående.

Tur 3
Lidt skydning, jens rykker ud med alle CSM, berskerere, chosen og hævner. Sorcerer stikker af i bus. Englene står imod, og counter assaulter, Havoc bliver forsat stående, en del af honorguard dør, samt librarian.
Sidste Havoc dør, men dreadnought kommer frem og låser lightningclaw squad og præst.
CSM 2 BA 1. På trods af jeg presser er jegb bagud. Skulle måske have fedtspillet lidt med librarian.

Tur 4
De sidste CSM dør samt sorcerer. Jeg begynder at sprede tropperne, da obliterators skal komme ned nu.

Tur 5
Obliterator kommer ned i mit starte højerne. En tur 7 er nødvendig for at nå dem. Vi stopper i tur 6.

10 / 10 – Jeg skulle nok have fedtspillet mere med librarian efter tur 2, så han ikke var kommet i nærkamp. Honorguard var mere svært. Lidt svært når oblietrators først kom ind i tur 5, men så skød de da heller ikke på noget. Endnu et godt og hyggeligt spil.

Spil 3 VS Jonas med Imperial Guard i Riggers
2x Leman Rus demolisher, 2x leman russ, vendetta, en masser 10 mands fodtropper.
Jeg sætter alt i reserve, hans skal frem, så svær mission for ham. Jeg tykker mig ret hurtigt igennem hans enheder efter tur 2. Vi lavede dog en lille fejl mht til hans squardon og blood lance, så en demolisher kunne have skudt 1 gang på en 5++  enhed. Men slut resultatet havde der nok ikke været tvivl om, da jeg uden problemer tog alle objektivs og fjernede sidste squad i tur 6 og ikke 1 af mine squads var helt væk.
Jeg vinder 20-0

Mortic

Aftenmaden – topkarakter.

Spil 4
Magnus med Chaos Daemons i Sieze Ground (5 objektivs)
Blood Thirster, Khorne Herald på chariot, 6 eller 8 Blood Crushers, 6 Fiends, 2x8 bloodletters, 3x5 Plague bearers, 3x Screamers, 1 Daemon Prince wings/armour.

Jeg har ret nervøs for dette spil, da jeg har haft en del dårlige spil mod en ren khorne daemon hær. Så jeg vidste jeg skulle have assault og helst fjerne ham.

Deployment. Jeg stiller alt op på nær vanguards og flamer squad i reserve.

(Efter Magnus tur 1, de lilla edderkopper er fiends)

Tur 1 – Magnus starter, får ikke main wave ind, så der kommer en masse crushers. Han sætter dem i midten og scatter frem mod mig, tror nu godt jeg havde kunne nå dem alligevel. Men så kunne han da ikke få back up fra min herald. Jeg assaulter og fjerner alle bloodletters, og kun 1½ crusher er tilbage. God og nødvendig start, da han ikke rigtig formår at slå tilbage. Jeg stiller sanguinary guard i vejen for fiends efter massakrer rul.

Tur 2 – Plague bearers lander og tager objektiv på hans baglinie, Bloodthirster bliver ud. Prins lander. Hans sidste crushers dør. Der er ikke plads til Herald i kampen, så han rykker ned og beskytter de to hold plague bearers i midten, fiends charger sanquinary guards, der med 2+ save og hjælp fra fell no pain står imod og tykker sig roligt igennem fiends.
Jeg får flamer squad ind fra reserve, de lander ved bagerste plauge squad der står alene. Og flamer plague beaerers en del.
Jeg skyder og assaulter prins der dør. Fiends bliver af andet melta squad, honorguard rydder op i crusher, librarian og sidste honorguard dør dog. Han suger dog livet af den sidste crusher enhed.

Tur 3 – Blood Thirster bliver atter ude. De sidste fiends og screamers dør, og de sidste sanquinary guards. Plaguebeaers på højre side dør. Herald dør til assault marines.

Tur 4 – Blood thirster kommer ind, han bliver assaultet af assault marines en mass og dør.

Tur 5 – jeg prøver at fjerne de sidste 2 plague baerers enheder, men de står fast. Vi slutter efter tur 5.

Jeg vinder 15/5. Et rigtig godt og hyggeligt spil, hvor alt gik som jeg ville have det. Magnus manglede lige det sidste helt med reserverne, men jeg gjorde ikke rigtig noget forkert. 1 til 2 turer til  så havde jeg måske fjernet de plague bearers.

Spil 5
Kasper med Eldars i Frontal Surge.
Farseer/bike, med warlock bikers, fire dragons i waveserpent, 3 vipers, 2x3 guardians bike, 9 dire avengers i wave serpent, fire prims, night spinner, 2 warwalkers.

Jeg har ikke spillet mod eldar med denne hær før.

Jeg sætter alt i reserve.
Tur 1 og 2
Kasper suser rundt, venter på jeg kommer ind, men holder jeg klog sammen. Jeg kommer ind med sanguinary guards, honor guard og melta squad som jeg combat squader. Jeg smelter fire prism på landing pad.

Tur 3
Jeg står ret dårlig og kasper får mig skudt ret meget i stykker.
Resten af mit kommer ind. Flamer squad lander, combat squader, 1 mishap som kasper dog sætter så de kan flamer 1 warlock og andet squad prøver det samme, 1 warlock dør vist.
Melta squad lander og rammer ingenting. Vanguards lander og assaulter farseer squad, jeg må se hvad de kan. De taber, dog ikke fælt, de har dog hverken fell no pain og præst inden for 6inch, de flygter. Præst slår 1 på farligt terræn og dør, resten kommer ikke nok frem til at gøre en forskel

Tur 4
Kasper skyder næsten alt i smader, sidste præst dør, librarian dør, der tyndes ud af melta sqaud og alle fra flamer squad er døde. 21 wounds med dire avengers av av.
Sanquinary guard, vanguards og 5 assault marines assaulter vipers, 3 guardians og warwalkers. Guardians dør, 1 walker overlever. Melta squad og resterne af honor guard assaulter fire dragons og deres wave serpent. Fire dragons flygter.

Tur 5
Melta squard på højre ved fire dragons samt ½ af andet squad og honor guard dør til Farseer squad assault.
I min tur dør sidste walker og viper og jeg spreder mig ud. Prøver at at dække felter.

Tur 6
Kasper kan ikke nå med farseer squad, prøver at skyde mig, men mariner står fast. Avengers skyder 5 mands squad i midten.

Tur 7
Der bliver skudt lidt, jeg contester hans claiming felter.

10/10 – Rigtig sjovt og udfordrende spil med 2 hurtige hærer. Jeg skulle have beskyttet mine præster bedre for passe på fell no pain, men måtte samtidig frem, da han ellers ville skyde mig i smadder.

Spil 6
vs Andy med CSM i Decoy.
Lord/lightning claws mark of khorne, predator/lascannon sponsons, 8 berserskers, landraider. 10xCSM, /1melta/mark of khorne, power fist, CSM mark of khorne, melta, fist. 10 terminators, 4 combi plasma, 2 reaper autocannons, mark of khorne lightnt claws.

Jeg bliver forsvarer.

Stiller sanquinary guards, honor guard og 1 melta squad frem, resten i reserve.

Tur 1: Andy rykker frem, skyder et par sanquinary guards i stykker. Jeg rykker frem med assault squad bag tønder, san guard og honorguard rykker mod venstre objektiv som jeg regner med han har udvalgt.

Tur 2
Andy kører frem med landraider og hopper ud med berserkers og lord, skyder 1 san guard, hopper ud af rhino og tager venstre objektiv. Jeg er nu ret sikker på det er det. Andy slår dobbelt 2 på assault move og kan så ikke nå pga terræn, pyha.
2 assault squads kommer ind, melta med præst lander og skyder landraider stun mindes jeg,  flamers skyder på berserkers og 1 melta squad ligeså. Ikke nok dør. Jeg hopper frem med honor guard og san guard, de skyder rhino fra objektiv squad, som kun bliver shaken. Jeg skal assaulte lord og berskers, men slår snake eyes, fedt.

Tur 3
Andy rykker med CSM khorne holdet som har objektiv, stiller terminators i vejen. CSM i bus rykker ud og skyder assaulter melta squad med præst, de står imod. Lord og berskerkers charger melta squad holder.
Vandguards kommer ind. Jeg lander så jeg står modsat terminators ved hans baglinie og kan asault CSM med objektiv. Jeg assaulter berserkers med flamer squad, det går også skidt. Honor og san guard charger terminators og de wiper dem. San guards dør. Vanguards dør men svækker CSM med objektiv. Der tankshockes. Flamer squad prøver at hjælpe, Lord dør til fist, men berserkerne bliver.

Tur 4
Landraider skyder. Kamp mellem alm CSM og resterne af mit melta squad og præsten, sergeant flygter. Predator skyder på skjoldet af en honorguard. Berserker chef ordner resten af flamer squad der flygter 1 mand, andet squad er dødt.
Honorguard hopper på CSM/khorne holdet med objektiv og fjerner det. Ensom Sergeant regrouper, ensom marine går ind i terræn og skyder med bolt pistol på berserker chef, de pjatter resten af spillet.

Tur 5:
alm CSM hopper i landraider der kører 6 og skyder. Berserker chef prøver at købe frem men kan ikke nå, der tank shockes med rhinos mod honorguard igen.
Librarian prøver med blood lance at stoppe rhinos og landraider, 1 rhino dør, der assaultes, den sidste rhino stoppes.

Tur 6.
Andy prøver at låse objektiv inde med predator med kører i stykker på terræn, han kører frem med landraider og placerer sit squad på det. Honorguard og librarian æder CSM med objektiv.
20 – 0 til Blood Angels.

God mission at slutte med. Glad for jeg har spillet den mange gange, man skal være lidt kølig iden. God kamp, mange fejle slag betød rigtig meget fra start af.

Skanque

Fede rapporter.

Lige en indskydelse til vores spil: jeg havde 9 dire avengers og 2 wave serpents og 3 vypers (:
Tror også du kalder mig Brian 1 gange i rapporten ? hehe

Husk at fortælle folket hvor mange blood angels der var tilbage hehe :D

Tak for spillet, det var rigtig hyggeligt og sjovt !
"The stars themselves once lived and died at our command, yet you still dare to oppose our will"

"En hær skal ikke være venlig, den skal være  fjendtlig" - Julie

Mortic

Jeg har rettet lidt, der er sikkert mange flere fejl og ombytninger i turene, hehe.

Har arbejdet lidt med min Mephiston plastik version. Første gang jeg har prøvet at lave noget større med greenstuff. Der er tilføjet en kappe med kanten, lidt skulls og slanger. Mangler lige en slange mere fra hans krav til hovedet.
Kritik er velkommen.

Spiky Norman

Det ser ret godt ud!
Eneste der virker lidt mærkeligt, er hans plasma-pistol-handske. Men måske han skal have sådan én?
Jeg kan godt se, at han skal have begge hænder fri, hvis han skal bruge sit sværd 'two-handed', men den handske ser lidt spøjs ud dog.

Jeg er lidt nysgerrig på, hvor den der kranie-shoulderpad stammer fra?

carstone

Det ser godt ud!

Synes han er blevet god - Du har fanget essensen fra GW's model :)

Mortic

Tak skal i have. Håber jeg kan male den ordenligt op.

Kraven er lavet af plastik card, mener det er 1.5mm, måske kun 1mm. Der er gjort et par forsøg på at ramme formen, men har ellers bare prøvet mig frem.

Quote from: Spiky Norman on 09 March, 2012, 17:16:56
Eneste der virker lidt mærkeligt, er hans plasma-pistol-handske. Men måske han skal have sådan én?
Jeg kan godt se, at han skal have begge hænder fri, hvis han skal bruge sit sværd 'two-handed', men den handske ser lidt spøjs ud dog.

Han skal have en plasma pistol, har dog valgt at bruge den fra sanguinary guard sættet. Så har han nemlig "hånden" fri, i stedet for han bruger den til at holde på gøben med. Så kan jeg prøve at lave lidt "trylleri" effekt på den åbne hånd nemlig, kan også sætte en knyttet. Hans sværd er bare et almindeligt force sword, men synes dette ser bedre ud. Det er jo warhammer, jo større jo bedre.

Quote from: Spiky Norman on 09 March, 2012, 17:16:56
Jeg er lidt nysgerrig på, hvor den der kranie-shoulderpad stammer fra?
Det er en Chaos terminator skulder som er skåret meget til.

Mortic

så fik jeg malet lidt bounty hunters til Necromunda mv op. Vi har nemlig lige færdiggjort en kort killzone kampagne. Det er meget ala Gws kill team regler, bare med et touch op. Dertil lavede jeg en Inquisitor med hans warband. Normal må man ikke have et HQ med, men fik dispentation. Listen blevet lavet lidt ud for at have forskellige ting med, og hvilke modeller jeg havde.

Et par bounty hunters - mangler desværre rygsækken til heavy stubberen.

Et par af de hellige gutter, den hvide gik ikke så godt desværre.

Et par death cults assassins lavet af ikke gw models.

Lidt andre acolyter - bitchen og den præsten til højre har jeg ikke grundmalet men bare lavet touch op på.

Inquisitoren brugt i kampagnen, lækker model.

Inquisitor Lord Coteaz, Convertion, malede jeg op omkring jul, men lagde projekt GK på hylden og solgte de fleste GK. Derfor mangler basen at blive lavet pæn.

Derudover havde jeg også et par heavy bolter servitors med, som jeg ikke har malet og skal male lidt om. Samt måtte bruge et par bloodletters som daemon host, da jeg ikke nåede at converterer dem. Derudover ligger jeg inde med ca 12 acyter i forskellige versioner som skal males. Det gemmer jeg dog til fremtiden, når lysten igen er til det.

Nu skal jeg til at samle og male mit eldar. Tror efterhånden mit farvetema er fundet, så mangler jeg bare lidt fluff agtig baggrund. Sikkert er det dog, at det er Dire Avengers der bliver centrum og måske Wraith Lords.

Derudover har jeg jo min Mephiston convertion der lige skal males færdig.

Mortic

Har fået spillet et par enkelte 6ed spil. Må sig jump hæren har mistet lidt og fået lidt, så tror ikke den har rykket sig meget i det samlede. Er dog blevet glad for det endelig kan betale sig med Death Company og til dels Sanguinary Guards. Er pt i gang med en Astorath.
Malingen har dog stået lidt stille i sommeren, nok fordi jeg har haft skulle lave en del på huset i stedet.

Blev færdig med min Mephiston convertion. Overvejede længe at lave kappen om, men det må blive en anden gang. Han er lavet lidt med henblik på de mørke rygter om ham.

2 landspeeders er det blevet til. Mangler at få lavet typhoon launcher mulighed på den anden også. Der er siden hen blev sat transfers på.

Og til sidste en Furioso, men forskellige våben muligheder. Må hellere bruge aftenen på at få sat et par transfers på.

Har en enkelt stormraven jeg overvejer at få malet op, samt 4 scouts til. Og det ska nok være inden der kommer for meget nyt chaos ud. Burde nok også få købt til death company mariner nu de er blevet brugbare. Så burde det være det i hæren. Alternativ har jeg også et sæt Space Hulk, som kunne supplerer lidt, men terminators er jo ikke så meget i hærens ånd.

Mortic

Så fik jeg malet Astorath. Vile egenlig gerne have malet ham i sort rustning, som chaplains nu engang skal være. Men den type armour egner sig ikke til det. Så var hvid mere oplagt, men det passede heller ikke rigtig ind i resten af hæren, så rød blev han.

Så har jeg malet, for lang tid siden, første udkast til et lille deling spejderdrenge. De falder lidt uden for konceptet, men nu havde jeg dem liggende.

Mortic

Nå fik jeg endelig taget billeder af mine færdige snipers. Troede jeg havde dele til at lave en missile launcher scout, men havde ikke den rigtige overkrop, havde dog våben og arme.

Så er det typisk der kommer en FAQ der gør Astorath nærmest ubrugelig, lige som man købte ham fordi han virkede lovende i 6ed.

Skal til at sætte en hær sammen til GF. Chaos Mariner bliver det jo nok ikke muligt at spille med det nye codex. Har godt nok svært ved at lave en egnet liste i Blood Angels, med mit udvalg af figurer, efter der er blevet skruet op for bis niveauet til turneringen. Hvad skal man da gøre.

Billeder selvfølgelig

Manus

Fine scouts - har ikke rigtig styr på scouts i 6ed. endnu, men de vil nu altid være en af mine favorit enheder, både spilmæssigt og figur mæssigt.

Mortic

GF blev desværre ikke muligt for mig pga arbejde osv. Havde nok heller ikke helt lysten, da det nye Chaos dex ikke måtte bruges og min BA styrke måske ikke er helt god nok til 6ed. Men nu er det meste færdigmalet, kan se billederne af min raven er meget orange ramt, så prøver at nå hjem til at tage et billed i dagslys.

Så blev jeg færdig med de 10 stykker af Death Company. De har fået magnet i ryggen, til både jump og alm backpack.

Midlerligtidig billed af stormraven, smider nok i nyt op i løbet af dagene. Den har fået magnatiseret alle våben og sidesponnons. Synes ikke det fungerer optimalt (på nær sidesponnons), men alternativet er måske kedeligere.

joakim balsgaard

MVH Joakim Balsgaard

Snake eyes warhammer i Hillerød

Mortic

Så er det godt de er magnetiseret.

Her er et par nye billeder af Storm Raven, taget i mere dagslys, om det så hjælper. Bagdelen ved de magneter er som man kan se på et af nedenstående billeder, at våben ofte peger i vidt forskellige retninger. Tror ikke min tålmodighed holder til det. Så kunne man bruge stærkere magneter.

Mortic

vs 

Med en udmeldingsdato for næste EC, må jeg hellere begynde at overveje min kommende liste muligheder, så jeg over julen/barsel kan få lidt enheder malet. Jeg står pt med Chaos (Thousand Sons) eller en ren Grey Knight inquisition liste.

For / imod osv.

Thousand Sons
Meget er malet op, skal dog supplere lidt, og rart med noget nyt. Men egner nogle af de nye enheder sig som Heldrake og hvad med de gamle Havocs. Er det plat de får rubic hjelme på, skal de være fra et andet chapter?? Spawn og cultister er næsten et must, men er jo lidt vild med bikers, men det passer jo ikke.

=II= Inquisition
Masser af forskellige Henchen enheder, med 1-2 assault dedikeret, en ekstra inquisitor foruden corteaz, måske en converteret Dreadknight, så den ligner en Paladin Knight (mini titan), evt stormraven eller landraider ti. Og selvfølgelig super assassin, her tænker jeg Evesor eller Culexus.

Kom gerne med mening osv. Det skal siges jeg primært laver min liste til EC ud fra Fluff og enheder jeg har lyst til at spille.

Johan B.

Jeg er mest på Thousand Sons ideen. Hæren behøver jo ikke primært være fra selve Thousand Sons legionen, der kan jo sagtens være nogle andre Chaos mariner der har tilsluttet sig ;)

Inquisition listen lyder også spændende, men det kan hurtigt blive en stor omgang at få lave en masse spændende henchmen squads synes jeg.

/Johan B.
Johan B.

Nicolai Nygaard

Jeg vil også minde om, at der nok er mariner derude, der har hørt at Thousand Sons er kongerne af trylleri og derfor meget gerne vil hoppe med på deres vogn. Især hvis du spiller Magnus' coven.

Men jeg syntes Inquisition lyder meget federe! En del arbejde, men en unik hær både i spilstil og i udførelse!
Emperor's Pride
Battle Brother
"If I am guilty of anything, it is the pursuit of knowledge"

joakim balsgaard

MVH Joakim Balsgaard

Snake eyes warhammer i Hillerød

Mortic

Quote from: Johan B. on 29 November, 2012, 13:12:41
Jeg er mest på Thousand Sons ideen. Hæren behøver jo ikke primært være fra selve Thousand Sons legionen, der kan jo sagtens være nogle andre Chaos mariner der har tilsluttet sig ;)

Inquisition listen lyder også spændende, men det kan hurtigt blive en stor omgang at få lave en masse spændende henchmen squads synes jeg.

/Johan B.

Ja Inqúisiton bliver lidt hårdt, har dog nogle figurer allerede, men skal nok op på minimum det dobbelte. Men helt klart et mål jeg skal forfølge.

Men tror nu jeg satser på chaos til at starte på.
Har Black Legion som jeg plejer at lade følge med mine Thousand sons, vis de skal spædes lidt op. Men selv synes jeg det er lidt u-fluffet at Thousand Sons kører rundt i vindicators og predators.Dogn jeg synes ikke de to farve temaer passer så godt sammen på bordet. Det kræver så jeg evt finder på et renegade chapter, men så skal jeg male alt mit Black Legion om, Gulp. Men på den anden side skal det også hører ordenligt sammen.
Alternativ så samler jeg en lille strike force af Thousand Sons til EC, men den bliver sku nok ikke god nok listen. Har jo de to sidste gange formåede at lave ret fluffede hærer (nr 1 og top 3) som begge klarer sig ok i placeringen. Men det løser jo ikke problemet på den lange bane.

Men hvilke ender ville man kunne "forsvarer" en Thousand Sons strike force har, fra det nye chaos codex.

HQ= Sorcerer, måske 2 og endda en på disk?

Elite= Dreadn... Hellbrute, Terminators

Troops= Thousand Sons, Cultists.

Fast= Spawns, mange spawns

Heavy= tja, måske landraider. Havocs med mark of Tzeentch er jeg ikke så lun på.

Mortic

Så er der bestilt lidt flere figurer hjem, efter jeg endelig har fået samlet og converteret min chaos del af 2 dark vengeance pakker. Mangler dog et par små bits at tilføje, men de burde være i de nye pakker. Her er et par hurtige billeder af de converteret figurer, et par få mangler dog et par bits, som forhåbentlig er i en af alle de pakker jeg har bestilt.

Count as Huron, blir også malet i andet tema jo. Lidt sløret, skal have fingerspidser fra lightningclaw på sin vante, men den sidste tiloversblevne blev væk, så må vente på min raptors.

Champion med power lance, skal måske have et kranie eller lign.

Han skal helt sikkert have gjort noget ved den hjelm.

Powerfist til fremtidig Zealot, han skal også have en krone-agtig krans til sin rygsæk, for at vise hans sigil of corruption.

Er sku lidt i tvivl om den figur, den er lidt tegneserie agtig.
Fronten skåret lidt til, synes det sætter lidt mere fokus på modellen. Har en plasma cannon jeg skal have magnetiseret til, så den kan have lidt flere våpbentyper. Har en ekstra Helbrute liggende, men tror jeg bytter ham væk, lige som med den ekstra Chaos Lord, der slet ikke er konverter venlig.