Mortics Malificarum - Thousand Sons, chaos gøgl, Blood Angels

Started by Mortic, 02 March, 2011, 10:39:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

leahciM

Ser fedt ud.
Meget Chaos agtige med spikes, bones osv.

Hvilken legion skal de tilhøre?

Enig mht. Dreadnoughten, den kunne de have lavet bedre..

Mortic

Det er fedt nok de har lavet den Helbrute / Dreadnought noget mere muteret. Men synes formerne gør den alt for tegneserie agtig, men så er det godt at forgeworld har en masse forskellige.

Dark Vengeance sættet bliver som størstedelen af min CSM, pt i Black Legion farver, med mindre jeg går amok og maler det hele om til noget andet. Men pt skal jeg jo gører klar til EC, og er oppe på at skulle male for 1200 point nye figurer. Det nye codex har sku bragt nogle ændringer, som gør jeg får travlt. Men det er lidt selvforskyldt da jeg ikke har kunne tage mig sammen til at starte rigtig før nu.

Mortic

Så kom der sku pakker ind af døren i går aftes. Jeg fik allerede samlet de 4 første spawns. Det er nogle sæt med rigtig mange dele, men de kunne helt sikkert godt klarer et touch up fra GW's side, da detaljerne slet ikke er skarpe. Dem får i pt ingen billeder af, da de blot er samlet standard, som de nu kan. Men starter på min Heldrake som det næste, pt leder jeg efter farvetema, som kunne se godt ud. Men samtidig passe ind i min 2 typer hærer.

Mortic

Efter et fantastisk EC, hvor jeg fik malet et par nye enheder op som forventet til forstærke De Tusind Sønner. Der kommer lige et par billeder af hvad jeg fik lavet. Måttte selvfølgelig også tage fredagen i brug inden, til at få ordnet baser. Men til gengæld er min løst til hammer også steget gevaldigt efter denne skønne EC. Mere om EC senere, nu et par billeder.

Kultister - 10 stk med flamer, chefen fik shotgun erstattet med mutation. Det viste sig jeg dog havde de 2 point i overskud, men hvad fanden.

Spawns - skulle bruge fire, havde 2 i forvejen, men fik da malet fire til, så nu er samlingen forhøjet til 6 spawns.

Et stk heldrake

På malebordet er 30 kultister, gaabbb og diverse chosen modeller fra grundsættet. Der skal samles 7 bikers, 1 maulerfiend og 10 raptors. Går og lejer med tanken om at male store af dele af Black Legion hæren om Night Lords, eller den nemme Iron warriors. Black Legion mangler mangler igesom noget identitet, andet end chaos mariner. Night Lords fluffet tiltaler mig dog en del mere, og så kan jeg li at male blå. Men hold da op der er meget arbejde på mine køretøjer der skal ændre, her tænker jeg alle frihåndssymbolerne. Fordelen  ved iron warriors er de kan beholdes. Jeg må i tænke boks, og prøvemale et par modeller.

Mortic

Jeg mangler da et billed af mine Thousand Sons Havocs med hjemmekonverteret  Autocannons. Poster snart et af holdopstillingen fra EC, der kan man se dem, ellers må jeg tage et nærbilled hjemme ved lejlighed.

leahciM

Fedt, ser godt ud.

Gik det godt generelt med de nye regler til EC?
Tænker en sammenligning med gammel codex og forrige EC kunne være interessant.

Synes dog dragen godt kunne få lidt flere detaljer på vingerne - men er godt klar over et stort trælst malearbejde der ligger i det...  :P

Mortic

Ja dragen skal nok have en tur til, lige hvad ved jeg ikke. Er ikke meget for at male trims op med guld, da jeg synes det bliver for meget metal. Måske noget blå i mellem trims er oplagt.

Havocs

En gennemgang af hærens og min formåen til EC følger.

Mortic

Kort gennemgang af mine spil og hæren til EC XII

Army liste
Chaos Space Marines - Thousand Sons

HQ
Ahriman / telepathy                            (2)   

Elite
5x Terminators / Mark of Tzeentch         
2 combi plasma, reaper autocanon, chainfist.       (2)   

Dreadnought (Hellbrute), powerfist, plasmacanon      (0)

Troops
9x Thousand Sons                           (0)   
Rhino, Havoc Launcher            (1)   

9x Thousand Sons                           (0)      
Rhino, Havoc Launcher            (2)   

10x Cultists, Mark of Tzeentch, Flamer         (0)   

Fast
Heldrake, baleflamer            (6)   
4x Spawns, Mark of Tzeentch            (4)      

Heavy
5x Havocs, Mark of Tzeentch, Veterans, 4x Autocannons   (1)   
                    Total S3 point(16)

Ahriman; blev som hovedgrund valgt over en level 3 sorcerer, for at bringe fearless til min terminators. Det gjorde også terminators meget bedre, da chancen for at rulle de gode biomancy eller telepathy jo er forhøjet lidt. At han så koster kassen er så ærgeligt. Men hans fastsatte warlord trait der giver infiltrate er jo super i den liste, og ikke mindst til EC missionerne. Her kunne jeg virkelig mærke min mangel på testspil, da min liste ikke helt var bygge omkring det. Mere om det til sidst. Han overlevede ikke så mange spil, men der blev også fokuseret enormt meget på den unit, så det var fint. Fik ikke rigtig brugt hans evne til at skyde flere witchfires.

Terminators; fungerede fint som en bodyguard og nærkamps trussel med ahriman. Samt de ofte var fokus fra modstanderen, hvilket de klarede fint med 2+/4++ save.

Dreadnought; ville jeg gerne have haft lascannon på, men kunne ikke se hvor jeg skulle finde point. Eneste mulighed var at skifte terminators reaper autocannon ud med heavy flamer. Men havde ikke tid til det, og de ville ikke rigtig få brug for den. Et spil tjente den dog sig selv hjem, da den fjernede 4 af 5 sammenklumpede DA terminators. Lidt heldig for mig med nul cover, og 2x2 og 2x1 rul fra Hesse's side. Dreadnought var også ment til at beskytte kultister lidt mod snig nærmkamps angreb, men det kom aldrig.

Thousand Sons, virkede prævis som i 5ed, noget dyrer men holdbarer.
Havoc Launchers på rhinos var rigtig gode, de fik lov at skyde rigtig meget. Og er næsten sikker på de fjernede mere end deres pris alle spil i snit. Og truslen fra en lille pandekage er

Kultister, EC missions mæssigt var de overflødige, men fluffede er de vel.

Spawns, fedt de er sat ned i pris, og hold da op folk frygter dem godt nok. De blev ofte skudt hurtigt væk. Fungerede fint, fik dog aldrig rigtig prøvet dem i nærkmap, da modstander enhed intet var langt underlegen eller der kun var 1-2 spawns tilbage.

Heldrake, synes folk frygter den mere end den ry. Ja den er bund solid og farlig, og ja den skal da skydes ned hurtigt. Men i de få spil hvor den filk lov at flyve flere runder, fjernede den langt fra meget, hvis modstanderen sørgede for at sprede sin folk lidt. Fungerede godt i listen, men det gør den vel i de fleste.

Havocs, dejlig de endelig er til at betale, fungerede selvfølgelig godt. Blev også ofte underprioteret af modstanderen. Man kunne overveje en enhed med 4 lascanons til fremtiden.

Mulige Listeændringer. Ja fluffprisen var listen jo ikke helt oplagt til. Den havde jo også vundet en gang før, men der er trods alt 40% nye enheder eller faktisk 5 af 9. Den havde nok også for uoplagte ting som spam af autocannons i havocgruppen og Heldrake. Tror jeg ville ændre den til, ud med alle rhinos, kultister, dreadnought, ind med et hold thousand sons til. Evt for at vinde fluffpris, ud med drage ind med 5 havocs til med lascannons.

Havde 5 rigtig gode modstandere, samt meget lige og spændende spil.

Spil 1:
Mod en Black templar lige. Gik fint, vandt 13/7 tror jeg det var. Det så lidt håbløst ud i starten, men terminators og thousand sons viste hvor solide de er. Hans Veneable dread med tankhunter skød min drage ned med min lascanon.

Spil 2:
Mod markerlight Tau helvede, fedt at prøve, men blev totalt skudt væk, da vi skulle stå over objektivs hver runde for at få point. Vi spillede begge ret offensivt, så der var ikke tid til at gemme sig. Jeg blev faktisk skudt af bordet. Tabte 7-13

Spil 3:
Mod andreas eldar. Herligt spil, selvom han havde runes of warding. Blev stille og roligt skudt i stykker, hårdt for min hær mod meget small arms fire. Her fik draken lov til at leve hele spillet, og fik da også fjernet en del, men flere gange slet ikke nok ift dens ry. Tabte 6-13

Spil 4:
Mod Salamander SM liste, Anders fra den lokale klub. Med 2 thunderfire canons på toppen af ruiner med fuld udsyn, kunne det se hårdt ud. Men mine rhinos beskyttede min troops rigtig god, og terminators holdt fint stand. Vandt 13-6

Spil:
Hesse med DA, virkede til at blive rigtig spændende og fedt at få lov at spille mod nyeste codex, og så et som er meget anti CSM. Men med et par heldige terning rul og skud i tur 2, var spillet næsten afgjort. Specielt som nævnt ovenstående da jeg fjernede 4 ud af 5 assault termies med et plasmacannon skud og dragen fjernede 3 af 5 bikers. Vinder 20-0.

Det blev til en 12 plads, ganske udemærket når jeg ikke har spillet så meget 6ed og med listen. Viste godt jeg ikke kunne snige mig op på mit EC X resultat med 5 palds med thousand sons eller  EC XI med 3 plads med jump orienteret BA. Men spilmæssigt må jeg ligge i top 5, for havde vildt gode spil.

Fedt arrangement, ok mad til prisen. Eneste kritik er tiden ikke blev overholdt på noget tidspunkt. Så godt vi kun havde 3 spil lørdag.

Glæder mig til næste år, hvor jeg allerede er ved at tænker på en nyt  hær koncept, som forhåbenlig kan klarer sig i fluffstriden.

Lidt flere billeder af hæren.

Opstilling mod tau

Nyt fedt EP terræn, ork workshop.

Ryback

Ja, tak for spillet Peter, det var rigtig godt og tæt (selvom jeg havde de onde runer med, hvilket er synd for Ahriman, synes nogen...).

Jeg var ret nervøs for den Drake, men valgte stort set at ignorere den og sprede mig ud, fokusere på fodtudserne og få mine Aspects i nærkamp med dine drenge hvor du ikke kan flammegrille dem. Det virkede vist ok - en enkelt Drake er til at håndtere.

Jeg husker også noget om en episk kamp, hvor Guardians smadrer terminators i nærkamp 8)

Stiller gerne op til et returopgør, så skal jeg nok lade runerne blive derhjemme.

Mvh
Ancient Battle Brother
Emperor's Pride

leahciM

Cool gennemgang og billeder.

Er Thousand sons squads som de plejer med ap3 bolters, slow and purposeful og en bolt of tzeench på lederen? (str 8 ap 3)

Du har skrevet lascannon på din dread i listen, men ligner en plasma cannon. Passer vidst også bedre til dine beskrivelser.

Kan ikke helt forstå du vil fjerne Rhinos. De er jo god beskyttelse, transport og moving cover osv. Men de røg måske hurtigt i luften i hvert spil alligevel..

Ps. Vi skal da snart have lavet en fed battlereport med vores to tema hære  :)

Mortic

Quote from: Ryback on 04 March, 2013, 12:04:36
Jeg husker også noget om en episk kamp, hvor Guardians smadrer terminators i nærkamp 8)
Stiller gerne op til et returopgør, så skal jeg nok lade runerne blive derhjemme.
Ja de guardian fik tævet og skudt lidt.
Helt klart vi må finde en dag, hvor jeg atter må prøve at kæmpe mig frem til eldarnes skjulte hemmeligheder.

Quote from: leahciM on 04 March, 2013, 23:42:47
Cool gennemgang og billeder.
Er Thousand sons squads som de plejer med ap3 bolters, slow and purposeful og en bolt of tzeench på lederen? (str 8 ap 3)
Ja ap3 bolter, med 4++ save er som før, de har nu slow and purposeful, før havde de deres egen regel der blot lignede. Psychic power skal de rulle på tzeentch tabellen, og har ikke mulighed for at tilkøbe ekstra mastery desværre. Så de må hverken løbe eller lave overwatch, specielt det sidste synes jeg er ærgeligt, og synes sagdens de kunne have lov for den høje pris man betaler for dem. Psychic power mæssigt er det vel ok, irreterer mig blot man skal rolle og ikke bare må vælge selv.

Du har skrevet lascannon på din dread i listen, men ligner en plasma cannon. Passer vidst også bedre til dine beskrivelser.
Rettet
Kan ikke helt forstå du vil fjerne Rhinos. De er jo god beskyttelse, transport og moving cover osv. Men de røg måske hurtigt i luften i hvert spil alligevel..
Det er fordi Ahriman gir 1d3 infantary enheder mulihhed for de må infiltrate. Det gør jeg kan få de enheder længere frem hurtigere, eller bare starte længere fremme. Selvfølgelig må de også det i deres rhinos, men det er så næsten 100 point, for bare 2 rhinos. Og de har jo ingen speciel weapons at skyde ud alligevel. Hvis man ruller doom bolt, så har den jo kun range 18 nu. Men klart, det ville nok være bedst med Rhinos.

Ps. Vi skal da snart have lavet en fed battlereport med vores to tema hære  :)
Det er da det vi skal.

leahciM

Fedt, tak for afklaringer.

Cool nok, vi må se på det når vi ses til et slag igen  :)

Mortic

Der bygges på derudaf og grundes.
Har 7 Bikers yderligere der bliver samlet, for at kunne få en 10 mands enhed.
Mauler/Forgefiend mangler at blive magnetiseret og grundet, havde dog ikke magneter hjemme, men de er på vej i posten. En større omgang, hvis den skal kunne dække alle funktioner.
Dukkerne fra Dark Vengeance sættet er samlet og renset, et par få mangler nye backpacks, da de gamler ikk du mere. Overvejer at bruge et par stk til at holde autocannons, da jeg mangler at lave 2 dukker der bruger det.

Så har jeg 10 raptors liggende forsat i æsker, så der er masser af gøre.

Så skal jeg have set alle de gamle dukker efter for knækkede dimser, rette highlights og gøre dem lidt lækre. Så alle eldars må forsat vente og min sidste necromunda/inquisimunda dukker må vente.

Sideprojekt
Jeg har faktisk prøvet malet en terminator og en alm CSM i Night Lords tema. Kunne være fedt at ændre alt Black Legion til det tema, da det har mange fede detaljer og ikke er sorte men midnats blå. Feks, malet skull signatur på hjelme, flagermushjelme som ekstra detalje på nogen, mere markant rød som tillægsfarve. Den midnatsblå kan heldigvis ligges med et tyndt lag direkte på den sorte og alle trims skal ikke ændres.  Det negative er alle de frihåndssymboler på min kørertøjer som skal males om, og på skulderne af mange mariner. Så stort arbejde. Alternativ tema er Iron warriors, der kan jeg beholde mange af de gule chaos stjerner, men blå lavet ekstra metal farve og chapter symboler. Synes dog de har en lidt kedelig grundfarve med det metaliske. Måske jeg skal prøve male en figur.

Mortic

Så blev der malet lidt. En Forgefiend har jeg samlet, og har magnetisret lidt for at kunne monterer ectoplasmacanons engang, de er dog ikke malet endnu. Ellers er jeg igang med 7 ekstra Bikers, som er WIP.

Chefen skal dog have udskiftet sin lance, da jeg allerede har en chef.

Ryback

Avav, en dakkafiend.

Jeg synes, den tager sig godt ud, men metallet kunne godt bruge lidt mere kærlighed. Hvad med lidt sephia wash for at give den et mere messing-agtigt udseende?

Mvh
Ancient Battle Brother
Emperor's Pride

Mortic

Quote from: Ryback on 12 April, 2013, 12:16:39
Avav, en dakkafiend.
Jeg synes, den tager sig godt ud, men metallet kunne godt bruge lidt mere kærlighed. Hvad med lidt sephia wash for at give den et mere messing-agtigt udseende?
Mvh

Tak for feedback, forgefiend aka Dakkafiend fik endnu et tur med drybrush og wash, faktisk i alle farver, samt nye highlights da nogle var forsvundet under "vaskningen". Den blå er også blevet en smule mere tyrkis.

Alle 10 Bikers + en Lord(t) med kæmpe sværd, dvs 7 ny malede og 4 ældre som samtidig fik et touch up. En enhed jeg er ok glad for at spille med, da den har fået en ok pris, og har dejlig med bevægelighed. Det kripler dog i fingerne for at male dem som Night Lords, men har lidt mere Chaos der lige mangler og en spand fuld Necrons. Og tør ikke gå igang med dem, for at bange for at strande halvvejs, og så ikke have en helt malet hær. Så det må vente. Derfor har de heller ikke fået skulder symboler.

Mindre skrift flere billeder.

Næste projekt er flere kultister, denne gang med lasguns og heavy stubber, samt 5x autocannon CSM. Dernæst Necrons.

Tjuhejsa

Ryback

Labert. Ligner det hjalp på metallet på udyret.

Mvh
Ancient Battle Brother
Emperor's Pride

Mortic

Fik taget lidt billeder af Black Legion hæren efter et enkelt spil i lørdags. Der mangler dog lidt dele enheder med thousand sons, som kultister og spawns.

Jeg er forsat ikke begejstret for hæren her i 6 edition, men samtidig må jeg sige mit projekt med at male den om er gået totalt i vasken. Malede et par prøve modeller, et par night lords og et par iron warriors, og det har jeg sku ikke lysten til at give mig i kast med på stående fod. Så det kan være den ryger afsted hvis jeg får det rigtige for den.

Billederne er desværre ret dårlige pga mangel på belysning. Jeg skal tage nogle andre op af stuevinduet, i stedet under lysstofrør.

Projekt som er i fuld gang er mine necrons. De får nok deres egen tråd. Og så håber jeg på et fedt inquisition codex supplement, så jeg kan få gang i flere af de dukker.

Mortic

Fik taget et par billeder mere i dag af den sorte legion. Først de 4 autocannons jeg har bygget, og så har jeg lavet om på mange af de almindelige chaos space marines, så de primært fik en bolter som våben, efter den nye 6ed opdatering af codex gjorde de ikke er født med det hele.

Havocs, de tunge drenge.

Diverse Chaos Mariner

Possessed

Ryback

Et imponerende syn når de sådan er linet op, det er det altså.

Jeg graver dog overhovedet ikke at Abaddon har fået navneskilt på basen, men det er vel smag og behag :)
Ancient Battle Brother
Emperor's Pride

joakim balsgaard

Sker der noget på hobby fronter Peter?? eller er der gået hus og børn i den ??
MVH Joakim Balsgaard

Snake eyes warhammer i Hillerød