News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

Battle report - Titan legion vs Eldar

Started by Speaker to Machines, 08 March, 2011, 00:28:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Speaker to Machines

Battle report time again!

Same Titan Legion as last game (vs Guards):
Warlord Titan, Legate, Carapace multilasers, 2x macrocannon, Landing pad, Deathstrike missile
Warlord Titan, Veteran princeps, Carapace multilasers, Volcano cannon, Laser Blaster, 2x Apoc Missile launcher
Warhound Titan, Turbolaser, Plasma blastgun
Warhound Titan, Turbolaser, Megabolter
Recon sentinels
2x Thunderbolt segments

TF Riley's Eldar:
Fire Dragons (and a single Dire Avenger) aspects, Autarch, Exarch, Wave Serpents
Swooping Hawks, 2x Exarchs
3x Fire Prisms, 2x Firestorm
3x Nightspinner
1x Scorpion
1x Scorpion
2x Revenants
3x NightWings

Deployment and objectives

Warlord command Titan under attack by Scorpion and Revenants, with little effect

End of turn one:  Revenants broken and fled, Nightspinners almost wiped out, Aspects in Wave Serpents badly mauled by Warhound.

Titan assault team - the Warhound draws a bead on the Aspect transports.

Turn 2 - the swooping haws lands next to the advanding Titans, but the Legion seizes the initiative.  The Warlord engages and wipes the Hawks, at the cost of its shields; remaining Eldar activations focus on bringing the now shieldless Titan down, to no avail.  It breaks, though, and with a 4 damage and a cracked reactor it desperately runs towards the Eldar blitz objective.

End of turn two, it repairs the cracked core.  Turn three, it weathers a bit of Eldar fire, and then marshals on top of the Blitz objective.  Apart from a downed pair of Thunderbolts, the Titan Legion has suffered no losses so far, while the Eldar are rapidly running out of unbroken formations.  Game conceded.
Stephan Dahl

Kaime

Lyder voldsomt at titanerne fik så få tab, hvad gik der galt?

TF Riley

Det var ren elendighed fra min side, pure and simple. Det skal lige siges at "weathers a bit of eldar fure dækker over saves på 4 MW skud, så blitz-warlorden var pænt heldig.

Jeg kan fornemme, at vi skal have lavet nogle standard-scenarier, hvis jeg skal fortsætte med at have det sjovt ;)

JacobFrandsen

Jeg ved ikke hvad jeg skal sige....Eldar får prygl af empiriet - det er jo drømmescenariet.

På den anden side har jeg virkelig trang til at se de (/&"#(/¤& titaner gå ned med et brag.

Næste gang bliver det mine marines!! Så skal de få (jeg ved bare ikke helt hvordan endnu).

/jacob

TF Riley

I bagklogskabens lys havde 12 falcons og 6 warwalkers givet mig noget mere firepower end to revenants, og samtidig givet mig mulighed for at smide mine aspects i vampires, men sådan er der jo så meget :)

Men jeg kan godt lide, at Thule-drengene er så fluffede, at deres commander slår teltet op og går i vinterhi i egen deployment-zone. Det er fandme polar-camping, der vil noget :P

Speaker to Machines

Quote from: TF Riley on 08 March, 2011, 17:08:52
Det er fandme polar-camping, der vil noget :P

Hey, i det mindste spawn-camper jeg ikke :)

Anyways, Tac Cmd har som altid udmærkede råd.

Jeg tror egentlig at dine Aspects godt kan tage en Warlord ned, hvis de arbejder sammen; FF fra Hawks tog jo det meste af skjoldene af, og hvis det så blev suppleret med FF fra Firedragons, så burde den tage nok skade til at tabe kampen.  Men man har brug for alle de Inspiring characters man kan skrabe sammen, ingen tvivl om det.

Det vanskelige er selvfølgelig at sætte sådan et assault op; Der skal man nok gøre som de anbefaler og fjerne støtteformationerne først, så man selv kommer tilpas meget i aktiveringsoverskud at man kan lave det henover en turgrænse.

Vi kan jo prøve at spille det samme slag, og så bytte hær, på mandag?
Stephan Dahl

TF Riley

Ja, de siger mere eller mindre det, jeg selv har tænkt på. Jeg kunne også have taget en warlock med, men 2xswords + warwalkers er 3 activations for 1x revenants, og en vampire giver flere muligheder end wave serpents. Mht aspects kræver det at man vinder initiativet og derved kan engage ;) Hawksne havde nok også lidt en bedre skæbne hvis de var landet på den anden side, altså i terræn. Nå nok om det :)