News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

CLASH OF THE TITANS 2011: Round I

Started by Septimus, 15 March, 2011, 10:48:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Septimus

Så blev man overtalt til at holde Clash igen.

Her er de Mech daemons jeg ville have haft med til turneringen i Hamborg. På papiret ser de umiddelbart dårlige ud, men 5 vehicles som alle ignorerer shaken og stunned - 5 store templates, og op til 7 lede flamers (S6 AP4 på vehicles, og ignores armour saves på Tzeentch herald Breath flamers), i combo med op til 4x Pavane.

Som Daemon spiller er mit nemesis Nids. Eller det vil sige Nids med mange stealers; det værste er at de sataner infiltrater, og er nid spilleren first player, så fylder de det meste af bordet op. Derudover kan jeg ikke bare charge et stealer brood med Fiends, da stealers slår først, og alt efter upgrades relativt nemt kan cripple en hel Fiend unit i en enkelt cc phase.

Man kan spamme Slaanesh herads, de slår før stealers, men ikke hårdt nok til at tage dem ud - og jeg har mere brug for Tzeentch heralds bolt skud med S8 AP1, til at nakke mech som jeg forventer at se mere af end Nids.
Daemonettes og Seekers er okay, men lider af T3 og Daemonettes er overcosted. De slår også kun samtidig med stealers - de er dog okay til at tage et charge da de har defensive 'nades.

Soul grinders: dem kan hverken stealers eller orks lide at se på banen (orks kan også fylde alt for meget af bordet op, og fielder ofte mange dreads og killa kans).

De skyder selvfølgelig langt fra lige så godt som en Tzeentch prins, men 2-3 af dem (3 hvis jeg tæller Plague Hulk med) burde kunne lægge lidt pres med deres templates - og pga. figurens form har de en ret stor potentiel charge range.

Det var lidt af tankerne der gik forud for listen, som ser sådan her ud:

130 Tzeentch herald: bolt, breath, chariot, master of sorcery

130 Tzeentch herald: bolt, breath, chariot, master of sorcery

110 Slaanesh herald: soporific musk, might, pavane, chariot

100 The Masque

190 6x Fiends: 1x might

175 4x Blood crushers: 1x fury, 1x instrument

130 7x Plague bearers: 1x icon

130 7x Plague bearers: 1x icon

128 8x Blood letters

125 Blight drone

125 Blight drone

160 Soul grinder: 1x phlegm

160 Soul grinder: 1x phlegm

205 Plague Hulk (den har et permanent cover save på 5+ pga. necrotic fumes).

1998 point.

First wave: Fiends, 1 Plague bearer, 1 Soul grinder, 2 Drones, 1 Tzeentch herald, 1 Slaanesh herald

Plague hulk og den anden grinder i second wave, fordi Drones fylder mindre - og jeg gerne skulle have et icon på banen når jeg får dem ind. Desuden er Plague hulk Rot cannon'en og Rancid vomit primært Meq/inf killers.

Slaanesh herald i first wave frem for The Masque, fordi han er noget mere survivable - og jeg regner med at jeg som regel skal have åbnet et par transports før Pavane rigtigt kommer til sin ret.

Fiends i first wave frem for Blood crushers, fordi jeg bedre kan tillade mig at deep strike dem længere væk fra fjenden (og har brug for plads indtil jeg får et icon ned) - og de er meget bedre til at fange og åbne transports end Crushers.
Min blog: Best served cold http://www.powerfist.dk/forum/index.php?board=299.0

How fun are Dark eldar? Like duct taping a hundred knives to a bicycle and riding it through a children's playground and then crashing into a tree.

Septimus

Batrep, nu med mere Flæsk (Flænserer):

First game: Septimus vs. Morten Steensgaard

Mission: seize ground, med 5 objectives (1 i hvert hjørne 12" fra kanterne, og 1 i midten).

Deployment: SLUGFEST

Mortens liste:

250 Mephiston

100 Chaplain

195 7x Death company: 2x power weapon, 1x power fist

275 Land raider: extra armour, 1x MM

125 Death company dread: blood talons

100 5x Scouts: 4x sniper rifle, 1x ML

160 5x Assault marines: 1x flamer, Razorback: Las/TL plas

155 5x Assault marines: Razorback: Las/TL plas

155 5x Assault marines: Razorback: TL assault cannon

215 Storm raven: extra armour, TL las, TL MM

135 Predator: AC/Las sponsons

135 Predator: AC/Las sponsons

2000 point.

Mortens ventre flanke:

Death company er inden i raider'en sammen med chaplain.

Nøgen assault marine squad i razor.

Scouts infiltrat'er i skoven.

Mortens højre flanke:

Det lykkedes ham at få cover til sin Storm brick  :)

Han vandt roll-off, og tvang mig selvfølgelig til at starte så han fik noget at skyde på.

Storm brick i cover:

Daemon deployment:

Jeg fik min first wave ind, og satte mig på højre flanke - normalt ville jeg holde mig langt væk fra en Land raider, men denne gang har jeg Soul grinders med...

Soul grinderen helt nede i hjørnet blev misplaced på mishap.

Tzeentch herald tog jeg chancen med og deepstrikede tæt ved scouts - men han mishappede back in reserve.

Den første Drone mishappede ind i mine Plague bearers og røg back in reserve.

Den anden var on target. Jeg kunne have dropped den ene Drone bag skoven, der hvor terning bæret står, men så havde den stået foran alle Mortens guns - og jeg stoler ikke på mine cover saves.

Phew... 3 units mishapper inden spillet overhovedet er igang ... not good. Især ikke når alle 3 er mine shooty units, som jeg rimeligt desperat har brug for mod en mech hær. Især en hurtig mech hær som Flesh Tearers.

Fiends 'løb' en hel inch. Wee...!

Min herald var on target bag midfield skoven. Der havde han cover for det meste af Mortens shooting, og han kan hurtigt komme derhen hvor det sner.

Min droner fail'er med sine reaper skud - jeg kan skyde med en gun når den kommer ned (Fast skimmer).

Scouts trækker sig bagud:

Storm brick incoming!

Mephi og Death dread'en er ombord.

Morten immobilizer min drone, og et lascannon skud smadrer min grinder.

Daemons turn 2:

Cthulhu plague bearer'en som er nærmest den immobilized drone er mit icon.

Den forsinkede herald og drone kom ind, og jeg fik også den anden grinder og plague hulk.

Plague bearers bevæger sig laaangsomt ned mod objective't på min højre flanke.

Alt mit shooting: 2 TL reaper skud fra nyligt ankommen drone, 2 TL reaper skud + S8 temp fra immo drone, temp fra grinder og temp fra Plague hulk præsterer at immobilize en enkelt razor efter at Morten redder næsten alle skudene på cover saves.

Daemons turn 2:

Herald charger ind i Storm raven.

Fiends skulle også have været med, men jeg havde sat mig i hovedet at alle figs i en unit skulle move shortest possible route mod deres target, og slog derfor en terræn test som de fejlede. Så jeg snød mig selv for et full strength Fiend charge. Flot Chris  ::)

Nøj, den razor blev også shaken!

SUPER AWESOME!

PULL UP PULL UP PU.... KA-RASH:

;D

RETFÆRDIGHED!!!!

Et styks immobilzed Storm brick.

Dog med en MM lige foran min grinder, og den nåede at droppe dread'en ud foran mine strandede Fiends.

Mephi er stadig ombord, og får sig en alvorlig snak med piloten.

Mephi says Hi!

Seriøst unfluffy siger jeg bare. Hvor er Seth?  :P

Erh... der er godt nok pænt mange tanks derovre:

Min herald formåede at suge al shooting fra Mortens højre flanke, før han gik hjem  :)

Dreaden rykkede et par Fiends i stykker, men mistede selv melta armen.

Fiends hit and run'er ud af cc.

Flesh Tearers turn 2:

Nå, så vil Flæsk Flænserne alligevel frem på banen.

Morten nailer min Plague hulk. Jeg har endnu ikke klaret et eneste af dens permanente 5+ cover save.

Daemons turn 3:

Mit shooting er stadig miserabelt. Jeg kan ramme, jeg kan glance og penne - men enten saver Morten, eller også kan jeg ikke slå højt nok til at ødelægge noget.

Jeg charger Fiends ind i Mephi - jeg regner ikke med at de kan tage ham når de ikke er full strength, men tager jeg et par wounds eller 3 er det godt nok til mig.

Crushers kom ind, og lægger yderligere pres på Mortens venstre flanke.

Tzeentch herald:

I position til at turbo booste hen mod 3 forskellige objectives. Hans shooting er desværre rather fail'ish.

Daemons turn 3:

Min grinder smadrer Storm raven.

The Masque flytter Death dreaden bagud (den har rage og skal løbe hen mod nærmeste synlige unit, som er en grinder den ikke kan gøre noget).

Daemons turn 3, venstre flanke:

Her fik jeg min anden plague bearer unit ned. Ham der står og vifter med en håndfuld tarme, nærmest Flesh Tearers er mit icon.

Så mangler jeg blood letters og den anden tzeentch herald, som stadig ikke vil ind. Det er jo heller ik fordi jeg kunne bruge ham til noget...

Flæsk Flænserne, turn 3:

Så kom Death Company på banen.

Min grinder suger urimeligt mange skud, og står fuldstændigt uskadt efter at være blevet ramt af en enkelt lascannon som gik igennem dens armour ... men jeg sagde til Morten at han lige så godt kunne lade være med at slå, fordi det ville blive en 1'er. Han slog nu alligevel. En 1'er...  :P

Mortens højre flanke:

Pred'en er ikke smadret. Den skød også på min grinder.

Overview:

Daemons turn 4:

Jeg charger min herald ind i Mephi, for at holde ham så han ikke kan charge Mephi ind i mine crushers.

Mortens Døds kompagnister charge'de ind i mine crushers og på trods af re-roll to hit og re-roll to wound dræber de kun 2 crushers, og laver et wound på både min fury crusher. Crushers slår igen og nakker 4 mand, og laver et wound på chaplain.

Jeg taber med 1 wound, og tager et wound mere.

I Mortens tur gik Death dreaden frem, skyder på The Masque og kan derfor ikke charge min grinder (som han alligevel ikke kan gøre noget).

Så jeg charger hans dread, og napper den anden arm med mine 5x S10 attacks.

Crushers vs. Death Company:

Både Crushers og Death company fail'er to the max! Vi lavede ingen wounds på hinanden.

Instrument ftw!!!!  :P

En døds kompagnist går hjem til fearless wounds  ;D

Flæsk Flænserne, turn 4:

Min herald holdt Mephi.

I nærkampen mellem min grinder og Mortens dread, kan jeg stadig ikke få den ned at ligge. Nu har jeg selvfølgelig også kun 4x S10 attacks.

Crushers sender en enkelt døds kompagnist til de evige blod marker.

Vinder med 1, og Morten må tage et save på sin resterende døds kompagnist og et save på sin chaplain.

Poof!  ;D

How fun are Dark eldar? Like duct taping a hundred knives to a bicycle and riding it through a children's playground and then crashing into a tree.

Septimus

Flæsk Flæsernes højre flanke:

Jeg kan ikke forhindre det, og Morten tank shocker en pred ind i mine plague bearers for at conteste.

Glemte at tage pics i tur 5 ... men langt om meget længe kom min sidste herald endeligt ned (men også kun fordi det var automatisk), og skød på pred i side armour - og gjorde intet ved den.

Flæsk Flænserne, turn 5:

Føromtalte pred, tank shocker og contester på min højre flanke. 

Min sidste herald's shooting fail'ede naturligvis også.

Den immobiliserede drone har nu igennem hele spillet forsøgt at skyde den åndsvage razor i stykker, som blev immobilized helt tilbage i tur 1. Uden succes, selvom jeg rammer den i hver eneste tur.

Min grinder forsøger stadig at få den forbandede dread ned at ligge, men bliver ved med at fail'e!

Daemons turn 6:

I tur 5 chargede 1 fiend, og 8 blood letters ind i Mephi - og sendte ham hjem (han nåede at tage min fiend med sig). Blood letters massacre move'ede ind i skoven, hen mod obj.

Crushers skal til at se om de kan vise min drone hvordan man åbner razors.

Daemons turn 6, venstre flanke:

Plague bearers charger ind i pred'en.

Min herald turbo booster op og contester obj. i midfield. Det var meningen at min grinder skulle have været der for længst, så min herald havde kunnet conteste et af Mortens andre obj. ... men siden han nu bliver ved med at fjolle rundt med den dread er der ikke andet at gøre.

Flæsk Flænserne turn 6:

Crushers viste hvordan det skulle gøres, de nakkede både razor'en og scouts.

Land raider kører ind i terræn for at conteste.

Mortens obj., hvor min herald skulle have været, i stedet for midfield:

Contested:

Contested:

Hvis bare man havde 'splodet én tank mere...

Min grinder formåede at bruge 6 cc phaser på at nakke death dread'en ... 6! Det er 25 S10 attacks...  ::)

Objectives:

Morten: 1

Chris: 0

Victory points:

Morten: 1170

Chris: 1202

Tak for spillet Morten! Det var godt og fuld af suspense lige til det sidste  :)

Morten Stensgaard

Fed battle report du har fået bikset sammen. Det er rart at se en der gider at gøre noget ud af både tekst og billeder.

Vi ses til næste Clash :)

Morten Stensgaard
He bonds of blood transcend all others.
But no blood runs stronger than that of Sanguinius.

Honsou

Quotemen jeg sagde til Morten at han lige så godt kunne lade være med at slå, fordi det ville blive en 1'er. Han slog nu alligevel. En 1'er...
RETFÆRDIGHED!!

QuoteAlt mit shooting: 2 TL reaper skud fra nyligt ankommen drone, 2 TL reaper skud + S8 temp fra immo drone, temp fra grinder og temp fra Plague hulk præsterer at immobilize en enkelt razor efter at Morten redder næsten alle skudene på cover saves.
Tanks har alt for meget magt i 5th, det er lidt synd. Cover og smoke til tanks burde bare betyde auto glancing som i gamle dage, istedet for en gylden gris ignorerer 12 penetrating i træk, mens ens egen Executioner dør til første skud, selvom den har et 3+ cover save. ;)

En skam de røde oste fik lov at folde sig ud. :)
Quote from: kOOn on 31 May, 2018, 23:28:36
Erik tæller aldrig, vi spiller altid om andenplads
Blog: Guld!

leahciM

Endnu en cool battlereport.

Mangler dog lidt billeder af nogle af beskrivelserne (primært til sidst).
Fx er der 4 billeder af det samme til sidst i din første billedepost - men beskrivelse af resten af kampen også  :P

Men ser ud til at have været en god kamp udover dit uheld.

Smart trick med den Stormraven  ;)
Overraskede mig lidt over der ikke var så meget aggressivitet fra BA's side, men lader til det endte godt nok alligevel.

Septimus

Quote from: Honsou on 16 March, 2011, 14:43:27
Quotemen jeg sagde til Morten at han lige så godt kunne lade være med at slå, fordi det ville blive en 1'er. Han slog nu alligevel. En 1'er...
RETFÆRDIGHED!!

Indeed.  :)

Quote from: Honsou on 16 March, 2011, 14:43:27
Tanks har alt for meget magt i 5th, det er lidt synd. Cover og smoke til tanks burde bare betyde auto glancing som i gamle dage, istedet for en gylden gris ignorerer 12 penetrating i træk, mens ens egen Executioner dør til første skud, selvom den har et 3+ cover save. ;)

Ved nu ikke om de har for meget magt, er ret sikker på at det mere handler om at folk ikke har nok AT med i deres hære - enten det, eller også har de alt for meget af det, og glemmer at de også skal have noget til at nakke det inf der vælter ud af dem.

Quote from: leahciM on 16 March, 2011, 14:51:17
Endnu en cool battlereport.

Mangler dog lidt billeder af nogle af beskrivelserne (primært til sidst).
Fx er der 4 billeder af det samme til sidst i din første billedepost - men beskrivelse af resten af kampen også  :P

Du har ret i at der mangler et par pics hist og her, men det hænger sammen med at jeg måtte svare på et par spørgsmål fra de andre drenge midt i kampen.

QuoteOverraskede mig lidt over der ikke var så meget aggressivitet fra BA's side, men lader til det endte godt nok alligevel.

Det er fordi BA i virkeligheden er små ynkelige engle-mænner, der bare skal charges - så kan de ingenting!  :P

Belial

Jeg må have mig sådan en Dreadnought. Mine ryger squ altid rundt på taget bare nogen kigger på dem.  :-\

MVH

Belial

Septimus

Quote from: Belial on 16 March, 2011, 23:04:39
Jeg må have mig sådan en Dreadnought. Mine ryger squ altid rundt på taget bare nogen kigger på dem.  :-\

Hell yea!

Det er den mest sejlivede dready jeg har været udsat for - ever!

25 S10 attacks ... før det møgdyr lå stille! FFS...!  :)

Honsou

QuoteVed nu ikke om de har for meget magt, er ret sikker på at det mere handler om at folk ikke har nok AT med i deres hære - enten det, eller også har de alt for meget af det, og glemmer at de også skal have noget til at nakke det inf der vælter ud af dem.
Det ved jeg: Det har de. :)

Selvom man har rigeligt med AT med, er der altid liiige en rhino der bliver shaken 5 gange, istedet for at dø, og så lige contester til sidst, mod oddsne.

Men det er jo det de unge vil have.

Excommunicate

Quote25 S10 attacks ... før det møgdyr lå stille! FFS...!  Smiley

Nå ja, det synes jeg da er rimeligt godt! Du fik da dreadnoughten.

Lad mig fortælle dig en lille historie om sandt uheld. Forestil dig 7 autocannons, 4 af dem twin-linked, 5 lascannons, 2 af dem twin-linked, 6 heavy bolters og 5 multi-meltas - Marines skyder, så BS 4. Det tager 3 runder indtil der går et penetrating hit ind på modstanderens bilpark. Nærmest alt var rettet mod rhinos og sideshots på predators.

Det er i omegnen af:
42 autocannon skud, 24 af dem TL
15 lascannon skud, 6 af dem TL
54 heavy bolter skud
15 multi melta skud

Det er hvad der skal til at nakke én rhino. EN! Fucking crap-pis! Lorte polakker... De er sigøjnere og havde forbandet mine terninger. Der er ingen tvivl!

Du havde bare sådan lidt lala uheld. DET ER IKKE ENGANG VÆRD AT NÆVNE!  >:(

;)

Dolph, signing OUT!

Septimus

@Simon: der er kun én ting at sige - RETFÆRDIGHEEEEEED!!!!  :)

Men shit det er mange skud for at smadre en sølle rhino... wtf!  :o

Grumlord

QuoteDolph, crying OUT!

Rettet.

Tud og ynk hr Darre  ;D

Excommunicate

Du har ikke ret til at udtale dig om disse ting, Hr. 5+ ;)

Grumlord

HAHAHA Hr 5+ er thomas.  ;D

Han er den ubestritte 5+ ninja mester.

Excommunicate

Nanayaah

25 S10 attacks....

Det skyldes selvfølgelig at din Soulgrinder var umalet og slog på en malet dreadnought.

RETFÆRDIGHED!  ;)

Septimus

Quote from: Nanayaah on 17 March, 2011, 13:42:02
Det skyldes selvfølgelig at din Soulgrinder var umalet og slog på en malet dreadnought.

RETFÆRDIGHED!  ;)

Er du gal? Havde den været malet var den jo død til første skud! Det er da enhver bekendt  :)

Nanayaah

Den regel gælder kun en nymalet enhed der fieldes første gang. Den er selvfølgelig cursed. DET er da enhver bekendt. ;)

Septimus

Quote from: Nanayaah on 17 March, 2011, 14:03:28
Den regel gælder kun en nymalet enhed der fieldes første gang. Den er selvfølgelig cursed. DET er da enhver bekendt. ;)

Nemlig.

Det var derfor jeg ikke malede dem færdig op til turneringen :P

Honsou

QuoteLad mig fortælle dig en lille historie om sandt uheld.

2 terminators med lightning claws og 1 med thunder hammer og storm shield, charger 5 fire warriors og 1 ethereal. De står i cover.....

Ethereal dør til de 4 angreb med lightning claws, thunder hammer gutten dør inden jeg slår, og de 4 andre angreb med lightning claws laver 0 wounds på fire warriors.
Næste runde slår jeg først med 2 termies = 6 angreb med lightning claws, jeg laver 0 wounds, og begge mine termies bliver nakket af de 5 fire warriors.

Så det med Tau er en skydehær der ikke kan slås, er noget fis. ;)

Belial

10 Terminators (2 med cyclones) skyder og assault'er Simon "lucky dice" Darre's Seer Council.

Jeg laver a whooping 24-25 wounds i shooting (ok, det gik jævnt over middel med de frag missiler anerkender jeg).

Døde der 1 eller var det hele 2 af de spidsørede djævle?

Termies bliver nakket for hårdt i cc og mister 4 mere til combat resolution....

Alt dette efter min Librarian besluttede at rulle 1 for sin Psychic Hood.... 3 gange i træk...

Derefter blev spillet pludselig rigtig, rigtig kedeligt.  ;D

MVH

Belial

Der ser stor retfærdighed i Simon's historie!

PS: Forinden var 9 Assault Termies forsvundet i en 1'er fest af dimensioner.

PPS: Jeg har intet lært af situationen og er pt. begyndt at male en Deathwing hær.  ;D

Excommunicate

Hehehe...

Jeg overdrev faktisk ikke i min post, Morten ;D

Men det er rigtigt du slog ad H til!!! Jeg slog bare retfærdigt :P

Simon

Septimus

Quote from: Belial on 18 March, 2011, 08:23:35
Derefter blev spillet pludselig rigtig, rigtig kedeligt.  ;D

Ikke for Simon, antager jeg...  :P

Hurtig udregning:

25 wounds på Seer council, som saver på 3+   -> 8.25 fejlede saves.

Din hood fail'ede, Eldarz saver yderligere 5.52 pga. Fortune (bare et vildt gæt at Simon havde den kørende...)    -> 2.72 dør...

Så du var faktisk kun 1 under snit  :)

@Honsou:

Jeg kan fortælle dig at 5 Daemonettes er særdeles gode til at rykke hovedet af Mephi  ;D

Master Ciaphas

...de saver faktisk på 4+. Det er kun Snyde-Eldrad der har et 3++ save... ;-)