News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

Battlereports

Started by Doktor Helge, 19 March, 2011, 13:22:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Doktor Helge

I denne tråd vil jeg fra tid til anden lave en lille battle report.. det kan være fra apocalypse spil, eller fra den Campaign vi spiller i vores stilleklub i Ålborg (Troa hedder klubben)
Suddently reappearing from the void, belived lost in the warp.
Apothecaries har det let.. de skal bare rive organer ud af deres kammerater

9K Painting

Det glæder vi os, eller jeg, til... Og så hedder det altså Aalborg!  :P
- Michael Christensen
9K Painting - painting & gaming. - Følg os på facebook

Doktor Helge

Battle report 20/03
jeg havde den fornøjelse at spille imod Michael mesterMc i søndags. inden spillet havde en anden spiller brokket sig over at mine blood angels var bisset, og dernok var derfor jeg vandt.
jeg har i min lejlighed udover mine Blood Angles også mine orker liggende, så jeg valgte mine orker istedetfor BA så det ikke skulle være de stakkles Blood Angels der igen skulle have skylden..
Michael spillede så tilgengæld med Blood angels, og imod min horde af orker havde han en nasty overraskelse..

2 ! dreadnoughts med blood talons.. en af dem endda en death company dread (den har 5 attacks i assult!!) sammen med 7 death company tropper i følge med en reclusiarch.. alle i en Storm Raven. desuden en Vindicator, og 2 Razorbacks med twin Assult cannons, og en predator Baal med flamme kaster !!
(hans hær er under opbygning, så den er ikke færdig malet, og der blev brugt en enkelt proxy eller to i hans hær.

Imod denne horde dræber styrke havde jeg så... well en ork horde hær
Ghazkull og Mad Dok som mine HQ choices
4 boyz enheder 2 x 30 1 x 18 og 1 x 10 de havde rokkits og nobz med powerclaws
3 killer kans med rokkits
10 Lootas
19 + 20 gretchins
en trukk og en battlewagon

Vi Spillede missionen med 2 objecter.. et i hver deployment area, og vi spillede spearhead

orkerne stillede op først.. de var klar til at rykke frem.. jeg håbede ikke Michael stjal initiativet, da hans vindicator var uhyggelig tæt på

Den væmmelige Blood Angel general er ved at sætte sine tropper op.. klar til kamp

Det lykkedes ikke Michael at stjæle initiativet, og uheldigvis for ham, havde Michale stillet sine tropper helt ud til kanten af deployment zonen.. så tæt på mine tropper som muligt, og i Spearhead betyder det at de enheder der er tættest på hinanden kommer til at være ca 18½"  fra hinanden.. min tætteste enhed var min battlewagon med 18 boyz og Ghaskull.. den enhed har en effektiv moce + assult rækkevidde på 21½" !

Tur 1
De 10 lootas opdager Michaels stormraven og skyder den promte ned, ingen af de ombordværende lider nogen nød, men de er sure ! Mine tre killer kans med rokkits laver weapon destroyed på vindicatoren... dejligt
Ork hæren rykker frem, og Ghazkull og hans drenge rykker indenfor assult range as Michals devastators.. or assulter dem (det skulle vise sig at være en halvdum beslutning at gøre det, siden deathcompany + deathcompany dreadnought begge stod tæt på) Devastators blive udryddet.
I Michaels tur 1 formår han ikke meget skydning.. Hans anden furioso Dread i drop pod lander bagved min trukk og misser den med sine våben. Hans scouts nakker en enkelt loota, men de klare deres Ld for pinning. Deathcompany er noget værrer de vil have blod og sammen med dreadnoughten angriber de Ghazkull og hans drenge og udrydder dem !

Klar til assult på Ghazkull og hans boyz

TUR 2
mine trukk boyz og Mad doks boyz forbereder sig på at smadre dread noughten og dens drop pod.

deres assult går godt både dread og drop pod ødelægges.. men ! begge med 6 på damage tabellen = 2 store eksplosioner

der tyndes ud i ork rækkerne.. heldigvis klare Mad Dok´s boyz sig ret godt igennem med feel no pain :)
en gruppe gretchins bliver udnævnt til helte og skal lokke death company dreadnoughten væk (den har jo rage) så de stiller sig lydigt op i en flanking screen, imens mine lootas med deres skydning skyder begge armene af dreadnoughts
I Michales tur kommer hans Predator tank ind på banen og flammer en masse orker, hans Dreadnought angriber gretchins, men slår kun 2 ihjel.. det er dog nok til at de fejler deres ld test, men mirakuløst klare de at slippe væk, på trods af deres Ini 2 og dreadnoughtens ini 5

æv det her kommer til at gøre nas..

TUR 3
Mad Doks boyz assulter den armløse dreadnought.. den dør og igen ! eksplodere der et vehicle og orker dør til eksplosionen, samtidigt angreb den horde af orker som lige var blevet flamberet Predatoren, de gjorde den ikke synderlig skade i deres tur, men det lykkedes dog at fremtvinge et "stunned" resultat så den måtte ikke køre og skyde.. i Michaels tur 3 stod den så stille og blev ramt automatisk.. og eksploderede promte og dræbte 7-8 orker ved eksplosionen !

orkerne angriber predatoren

som så eksplodere og tager en masse orker med sig i døden !

Tur 4
mad Doks boyz er nu så tætte på Micheals Death company infanteri at de ska assulte, men det passer mig glimrende.. de laver et koordineret angreb, og med feel nok pain er der for orker ret små tab, altimens alle de 7 deathcompany dør.. kun reclusiarchen er tilbage i kampen
I Michaels tur dør reclusiarchen. andet steds har micjheale fået bugt med to ud af de tre killer kans, uheldigvis er den sidste farlig nok... den angriber en gruppe marines (uden power fist) og langsom decimeres denne gruppe

Tur 5
Mad Doks bande rykkede væk fra det objektiv de holdt.. de har jo rage og skal gå imod det nærmeste.. de var staidig indenfor 3", men var på vej derfra, af samme grun rykkede en flok Gretchins tættere på for at holde objektet.
I et desperat forsøg på at generobre objektet, udføre Michales assult marines et multiple assult, der har til mening at dræbe så mange gretchins at de må give fortabt, og samtidigt tvinge en masse saves ind på orkerne da de jo er fearless. desværre fejler angrebet til en hvis grad orkerne taber kampen med 7 men det lykkes gretchins at slå snake eyes, og maddok reparere de fleste af dem der fejler deres armor save for at tabe kampen som fearless.
den gruppe gretchin som tidligere tabte til death company dreadnoughten havde klaret en moral test, og hold nu orkernes eget objektiv, imens der fortsat blev kæmpet om des andet objektiv.
spillede sluttede her da terninge slaget for at fortsætte ikke ville det.

Assult marines forsøger desperat af tvinge fjende væk fra det ene objektiv inden det var for sent...

gruppen af Gretchin holder et object.. der er kun 9 i enheden (ud af 19) så de burde ikke kunne rally, men de var inden de forsøgte at rally 11 modeller.. de fejlede deres test, hvorefter squig hounden gøede af dem, enheden fik en ny LD test som de klarede, men Squighounden åd 3 gretchins som pris for at motivere dem til at høre efter

det var en rigtig hyggelig kamp i god stemmning, og det endte med at Michaels Blood Angels tabte til Dok´s green horde

Belial

Er det normalt at i spiller med Named characters?

Og hele to på en gang?

MVH

Belial

zacret

Ja det er rimeligt normalt, ihvertfald for os nye spillere. Jeg har f. eks næsten altid 3 SC i min catachan hær.

Rigtigt god Batrep Helge, håber der kommer flere af dem!

Belial

Excelxor

Der er dog også nogen af os heroppe der meget, meget sjældent har special characters med.

Doktor Helge

Egentligt spiller jeg ikke selv særlig ofte med named characters, men jeg havde aldrig før prøvet Ghazkull, hvilket jeg tydeligt viste ved at spilde ham i tur 1!
Mad dok fik jeg malet til et apocalypse spil for meget nyeligt og havde heller ikke prøvet ham før i almindelige spil, så han skulle prøves.

Men principielt er jeg meget for at unikke karsktere må man da gerne have med,  især ved feks tyrannider ville jeg ikke løfte et øjenbryn over at modstanderen har dem med.
Jeg er nok lidt af samme holdning som Simon Darre mht de fleste special characters
(selvfølgelig er der enkelte undtagelser hvor special characters er lidt ubalanceret)

Til mine blood angels prøver jeg at undgå special characters, både fordi blood angels ER ok uden, og man høre et whine-kor ved at tage f. Eks uskyldige lille Mefiston med.
Primært tager jeg heller ikke dem med til mine BA fordi det er min foretrukne turnerings hær, og til en del turneringer er der restriktioner på dem.

Skal man spille en inquisitor hær i fremtiden, så er man tvunget til at tage en unik karakter med, så den pågældende model kommer nok til at blive set ofte.