Clam's Adventures - Drager, djævle og dæmoner (opdateret 01-10-2011)

Started by clam, 30 March, 2011, 20:58:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

clam

Okay, har egentlig posted mine malerier på blogger - men det kniber kraftigt med feedbacken/kvalificeret feedback derover - så nu vender jeg så 'hjem'.

Clamshells and Sea Horses er egentlig om alt hvad jeg maler, men her vil jeg nu nok koncentrere mig om min ny-fundne passion: 1st/2nd ed AD&D Monsters.

Min far døde for et års tid siden - og lod mig tilbage med et hus med 40 års minder (ja, jeg runder snart dette skarpe hjørne  :o). I et forsøg på at komme til bunds i alt det lort vi har fået samlet samme, stødte jeg på en lille cigarkasse med ca. 25 gamle Citadel AD&D miniatures (de der officielle TSR figurer - som blev til i 80'erne, da licensen var hos Citadel) og lidt Ral Partha.
Fandt også min gamle Monster Manual - men den var så medtaget, at den ikke stod til at rede. Så i ren nostalgi og eufori erhvervede jeg mig hurtigt et nyt eksemplar - og ved første review var jeg solgt. Måtte altså bare prøve kræfter med de gamle klassiske monsters igen. Troede det ville blive 'piece of cake' at finde dem - men nej. Som alt andet 'legetøj' jeg husker og synes at jeg mangler - ja, så skal jeg lede længe og have den store pung frem :(

Men heldigvis (i modsætning til mit evil/chaos dwarf projekt) ja, så er der faktisk nogen der gør noget ved sagen, her. Og navnet er Scott, Richard Scott - eller snarere Otherworld Miniatures. Jeg husker godt Richard fra hans research og hans Citadel Ressource (som dog nu vist er lukket). Men, manden har så (set fra min stol)  startet det mest geniale miniature firma, der lave dukker, som var de revet ud af Monster Manual og Fiend Folio. Og ikke nok med det - modellerne laves af nogen af de bedste på markedet og mine absolute favoritter, så som: Paul Muller og ... JOHN - Poshgoblin - PICKFORD (Ja, jeg kommer nok til at lovprise ham en del her, men han er altså den bedst :D)

Men udover AD&D, så sniger der sig nok noget HeroqQuest, Call of Cthulhu og andet godt ind.

Og hvorfor blogge? Tjah, savner sparring og nye ideer - og det ved jeg, at I er gode til - og skulle det resultere I, at en eller flere af jer lod sig overbevise om, at jeres Citadels (eller måske Grenadier's og Ral Partha) TSRs lå best i mit bjerg af tin - tjah! så er det vel ingen skade til ;)

clam

Og et par smagsprøver fra de sidste 4-5 måneder:

Citadel Umber Hulk

Ham her er der måske nogen der husker fra Maleudfordringen: Monsters

Citadel ADD77 Umber Hulk - stadig noget af det bedste der nogen sinde er lavet. Og er ret tilfreds med maleriet.

Otherworld Shadows

Fantastiske figurer af Paul Muller - så absolut en af de bedste til fordrejede, onde væsner.

Otherworld Shambling Mound

En kalssiker og John Pickford for fuld udblæsning :D

Otherworld Roper

Igen John, når han er bedst.

Potter

Super nice.

Og velkommen "hjem" :)

Det er nogle super nice figurer du har lavet, eneste jeg vil kommentere på. er at otherworld roper, måske savner dybde. Kan godt være billedet der driller, mens synes han ser lidt flad ud.

Ellers godt arbejde, og kom endelig med mere.

Potter

Jones

Tjek min blog: Jones' Cauldron of Blogs

Jones

(superkvalificeret feedback, som du har savnet)
Tjek min blog: Jones' Cauldron of Blogs

clam

Tak Potter, det er lidt billederne, som i vinters måtte tages i mørke, men de stor flader med megen lidt tekstur var nu lidt vanskelige. Og sidste high light jeg gav den, så forfærdelig ud på billederne (så nærmest hvid ud) så den måtte laves om.

Hey, Jones - det er præsis dine dybdegående og konstruktive bemærkninger jeg savner på blogger. Nu føles det virkeligt som at komme hjem - tak :D

Nåh! har lidt mere i skuffen:

De her er fra i år. Her startede Otherworld forumet en månedlig challenge og det hjælper jo på motivationen.

Inden den blev skudt i gang fik jeg dog malet disse.

Otherworld Skeleton I

Formegentelig de bedste skeletter jeg har haft i hænderne, men de værste at male. De er lavet af Poul Muller og er super detaljeret - og derfor ekstrem svære at male for en gammel mand som mig. Har dog købt 3 mere og vil prøve igen.

Heresy Giant Slugs (?]
Ja, det hedder de så men det er nu Maggot, Slug og Caterpillar

Igen er hjerne bag - Paul Muller. Disse var et forsøg med at bruge Citadel Washes som shade - har dog endnu ikke helt styr på dem (udover Devlan Mud, selvfølgelig).

Otherworld Carcass Scavanger II

Igen, ren magi fra John Pickford. Men den var et mareridt at samle  >:( 25 metaldele og super glue på alle 10 fingre.

Og så de 3 challenge's

Januar - Level 1 Party Killer - Rust Monsters

Ja, ja - jeg skal nok snart få re-painted de der tentakler ;)

Februar - It's you - Wights og en Reaper Lich

Marts - Like, so last year
Og så igår komme den her til - nok John's bedste monster til dato - the Otherworld Otyugh:

En fantastisk miniature at male - simpelthen vidunderlig.

Nanayaah

Det ser rigtig godt ud, og så er det jo ren nostalgi at se de kære monstre.

Carrion crawler og Neo-Otyugh?? de sidste to så vidt jeg husker. Det mest bizarre er at man stadigvæk her snart 20 år efter kan huske stats på dem  ;D.. Betryggende at vide at det er den slags brugbar viden der fylder hjernens kapacitet....

clam

Skal love at der kommer mere. Har erhvervet mig et par vouchers (rabat program, som var er tilgængelig indtil i dag). Så har skabet fyldt med OW blisters - og så er der også de ca 50 Citadels ADD som skal males.

@Nanayaah
Ja, helt utroligt hvad vi har fyldt vores hoveder med gennem tiden. Har oparbejdet en helt database af absolute overflødig figur/spil viden. Og desværre er der (hos mig) ikke flere slots til nye diske. Gi'r visse problemer når man kan huske hvem der lavede Lady McDeath, men ikke kan huske bryllupsdagen ;)

Grobut

Jeg er fuld af imponade! Fede figur og fede paintjobs! Keep'em comming :)

Smider lige otherworld linket ind i mappen med figurer der skal indkøbes :)
Se mine mini's på: christianbech.dk

Quote from: Daniel aka FatherNurgle d. 28 august 2007
Jeg er simpelhen for ordinær

clam

Ja, men det gør jeg så.

Produktionen er dog gået noget ned. Da jeg stadig døjer med følgerne af ikke mindre end to diskos prolaps. Håber dog på en snarlig løsning/beslutning om, hvad der evt. kan gøres.

Men lidt er det da blevet til :)

Først og fremmest, så blev (det der skulle have været) mit bidrag til maleudfordringen: Jæger eller bytte endelig færdig.

Så lad os starte med ham. En modig mand (eller rettere Goblin), så klejn - og alligevel en rigtig Demon Slayer:

Hasslefree's Dave, the Goblin

Fantastisk lille karakterfuld Goblin lave er John "Poshgoblin" Pickford - som jeg klart foretrækker frem for the Kev Goblinmaster Adams.

Og så lang mere Dungeon-agtigt  igen - kan vil næppe blive mere klassisk end dette her - en Ral Partha Beholder:

Fandt den hjemme hos min far og begyndte også at male, men har dog nu fundet tid til at gøre den færdig.

- og ja, jeg forbereder mig nemlig til OW kommer med sit Eye i næste uge. Den er som også preorderet, men var ikke med i gårsdagens pakke fra Richard Scott. Fik ellers 1.8 kg metal - men altså ikke denne. Vil du se hvad der var i den, må du tjekke clamshells ud :P

Og til sidst en blanding af Call of Cthulhu og D'n'D.

Jeg har været på jagt efter Citadel ADD79 Mind Flayers i en evighed, men de er nærmest umulige at støve op. Så da jeg fik disse her i preview fra Four A Miniatures (ham Andrew, der købte og udgav min Chaos Dwarf Standard baerer), besluttede jeg mig for at bruge disse blækspruttemænd i stedet for. Fjerne dog fangarmene og erstattede dem med hænder (fra Mantic plastic gouls).

Er dog ikke malet helt efter bogen. Skulle have haft lilla hud, men det får i mig sku ikke til - men de har da tre røde fingre.

Og som tidligere, er det lidt flere billeder at finde på 'blogger'

clam

Har både fået malet til udfordringen her på PF.dk og til den på Otherworld. Min Fubarnii Commander er over i "Generalen" - så gider sku ikke poste den her igen - men nysgerrige kan da også tjekke den ud her: http://clamshellsandseadogs.blogspot.com/2011/04/world-of-twilight.html, hvor der er lidt mere om min begejstring for World of Twilight  ;)

Til Otherworld's Challange fik jeg så gjort min Goblin Command færdig. Temaet i april er 'Bad day to be a Guard' og dækker over en hvilken som helst low-level-humanoid - så min entry er egentlig kun ham med fingeren i næsen.

Er dybt imponeret af John Pickford's arbejde med disse Goblin's - som er så smask fuld med personlighed, at det næsten gør helt ondt.

Og når vi så tale om Pickford, ja så har kunstneren sendt mig et sæt af hans promotional figurer, som har været brugt til at skaffe ham hans første egentlige arbejder.

Mange 'guldklumper' bland disse - og vil stille og rolig begynde at male dem. Her er den første:

Igen, kan de nysgerrige finde mere - her: http://clamshellsandseadogs.blogspot.com/p/john-pickford-sculpts.html, som er mit første spæde forsøg på at opbygge en John Pickford sculpt-o-graphy.

I den forbindelse savner jeg lidt Wargames Foundry Demons, Undeads (Skeletons, Witches m.fl.) og Goblins, som John har lavet. Dem skal jeg næste have fat i nogle af, men Foundry er nu noget fjendske overfor international handel, så hvis nogen allerede har erhvervet sig disse og vil af med dem, ja så sig da lige til :)

Taoregorn

Fantastisk arbejde. Jeg er også helt vild med den måde at lave goblinger. Især kontra GW's nuværende plastic.

Prøv Dave Thomas' ebaystore for Foundry. Han er mester i at have horder af ting liggende og rimeligt cheap.

clam

Tak skal I have - må lige tjekke ham Dave ud ved lejlighed.

clam

3 måneder siden sidst  :-[

Og denne gang er undskyldningen så et par ikke yderst vellykkede operationer i ryggen, som jeg stadig har en del mén fra

Men der er nu blevet malet noget, når man kan samle 3 måneders arbejde i en post:

Først Otherworld's

Her er det blevet til 3 entries i henholdsvis "the Expo Challenge", "June" og "July"

"I've Got Something You've Not Got"

"big 'uns"

og senest "If You Go Down to the Woods"

Og til malekonkurrence på World of Twilight fik jeg kæmpet mig igennem og fik Danomar og hans Knights of Relan gjort færdig i tide:

Og så hygger jeg mig virkelig med at male de der Pickford Dwarfs som jeg har fået fra WK miniatures

Malede først 3 til maleudfordring: Våbenbrøde men har så lavet yderligere 3:

Og skal skynde mig at få de sidste 2 færdige, for næste 2 sets er allerede kommet - og dem må jeg altså eje ;D

Og så har jeg malet lidt 'random' dwarfs:

Det var vist det. Og håber som altid på lidt konstruktiv kritik. Men som I kan see har min "sygdom" hæmmet mig mig en smule og gjort mig lidt "rusten", men det må jeg så rette op på i efteråret  ;D

kmnbrush

Virkelig lækkert arbejde, og der er nogle rigtige fine perler* imellem.

Jeg syntes ikke umiddelbart man lægger mærke til at du har været under kniven, dog kan din troldmand(sidste billede, nyeste indlæg) godt virke lidt grov; der mangler en mellemtone ml. mørk/lys på hans robe.

*Original betydning; ikke post 2009 integrations lingo.
Male Blog (R.I.P) - CMON

chrjensen

Så fedt at se noget andet en de typiske 'run of the mill' GW figure. :D
Selvom man er diagnosticeret paranoid skitzofren, kan man stadig godt være forfulgt!

Min blog

clam

Takker :)

Quote from: kmnbrush on 19 July, 2011, 10:57:26
Virkelig lækkert arbejde, og der er nogle rigtige fine perler* imellem.
*Original betydning; ikke post 2009 integrations lingo.

Ja, 'Perle' er jo ikke længere et flaterende udtryk ;D

Quote from: kmnbrush on 19 July, 2011, 10:57:26
Jeg syntes ikke umiddelbart man lægger mærke til at du har været under kniven, dog kan din troldmand(sidste billede, nyeste indlæg) godt virke lidt grov; der mangler en mellemtone ml. mørk/lys på hans robe.

Godt set, men det er nu ganske bevidst, da denne figure er malet for at blive 'genkendt' og skulle derfor i nogen grad matche stilen fra 'kilde materialet' ;) Og så er mit kamara iøvrigt ikke helt tro mod figuren. Auto-focus fremhæver lyse/hvide nuancer extremet meget. Og mine 'skills' når det kommer til manuel betjening er ..... 'begrænset' :)

Quote from: chrjensen on 19 July, 2011, 11:12:32
Så fedt at se noget andet en de typiske 'run of the mill' GW figure. :D

GW??? Don't ring any bell's! :P Jeg kender jo kun til OW ;)

Butler

Jeg kender godt fornemmelsen. Jeg er også først nu ved at finde formen igen efter at have brækket tommelfingeren på den hånd jeg normalt bruger til at male med.

Men det ser fornemt ud. Jeg har selv købt 30 white knight dværge som jeg snart skal til at kaste mig over. Hvordan har du egentlige lavet den hvide farve på tøjet af de white knight dværge, som du har malet?

Butler
Stolt medlem (læs: prygelknabe) af "9000 Evil Bastards of DOOM!!!"

Min PF Traders tråd kan ses her.

clam

Vallejo (VMC) Stone grey, som så har fået high lights med mix in VMC Silver Grey (standard 1:3, 1:1, 3:1). Til sidst kom der så en dråbe pure white i VMC Silver Grey som blevet vandet godt ud til den sidste high light.

Butler

Tak for det. :)

Jeg ville have gættet på ud fra billederne at du havde brugt nogle mere brunlige nuancer som grundfarver, men det er måske bare billedet der snyder lidt.

Butler

clam

Stone grey bliver nu ret brun i det, hvis den bruges på en mørk primer - vil dog ikke udelukke, at fx. ham til højre på det første billede måske også har set lidt tynd Devlan Mud. Det hænder jo at man må ty til den slags  :P

De sidst 3 har dog helt sikkert ikke Devlan Mud, for jeg har væltet bøtte, og ikke fået købt en ny ;)

Butler

Quote from: clam on 19 July, 2011, 12:54:24
Stone grey bliver nu ret brun i det, hvis den bruges på en mørk primer - vil dog ikke udelukke, at fx. ham til højre på det første billede måske også har set lidt tynd Devlan Mud. Det hænder jo at man må ty til den slags  :P

De sidst 3 har dog helt sikkert ikke Devlan Mud, for jeg har væltet bøtte, og ikke fået købt en ny ;)

Ja det kan jo ske for selv en bedste. :)

Butler

TF Riley

Quote from: clam on 19 July, 2011, 10:33:22

Hvilket firma er de her gutter fra?

Det er fedt at se så karakterfulde figurer og vide, at de stadig laves. Lækre paintjobs også :)

Mvh
Thomas