News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Restriktioner til de 4 kampe lørdag

Started by The rasmus, 05 April, 2011, 13:24:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jan D'Souza

Enig med Kjartan.

Giv mig din empirehær Stephan! Vampyrerne synes jeg personligt er ret ubrugelige nu. Man kan løbe lige igennem deres enheder og der er intet man kan gøre ved det! Så hæren er nok dømt ude til turnering. Fair nok, men lidt ærgerligt.

Mini Munchkin

Quote from: Jan D´Souza on 08 April, 2011, 15:29:49
Enig med Kjartan.

Giv mig din empirehær Stephan! Vampyrerne synes jeg personligt er ret ubrugelige nu. Man kan løbe lige igennem deres enheder og der er intet man kan gøre ved det! Så hæren er nok dømt ude til turnering. Fair nok, men lidt ærgerligt.

Helt enig omkring VC, når enheder er så små, og man ikke kan bruge van hells, jeg spiller dem i hvert fald ikke. Men synes ikke de skal rammes yderligere.

Det er sikkert fair nok at sænke warriors til 15 i enheder, når nu det generalle niveau er sænket, men rolig nu skal de også have fjernet en masse point nu ? Kan jeg ikke lige se grunden til.

Val

Hvor mange tank hære har vundet turneringer rundt om i det ganske land siden 8th udkom? Ikke mange vel?

Tanken er fin, no more, no less

Lad os nu se det endelige udkast, undskyld min krigeriskhed, men jeg er bare ikke så vild med at tone spillet ned til det rene vathammer.
Check min warhammer blog på http://stephangarmark.blogspot.com/

Keen

Jamen jeg er da helt enig i, at den ikke altid er rock 'n roll i normale systemer, hvor man må kaste med 6 terninger(eller mere), men når du kun har 4 terninger at kaste med, og modstanderen har 5 at stå imod med, så er chancerne altså dårlige for, at man får den væk i den runde man har muligheden.
\\ Kjartan, manden uden efternavn aka.
Commander Keen, altid klar til at smadre DOS aliens!

Mini Munchkin

Quote from: The rasmus on 08 April, 2011, 10:01:41

WoC skal jeg lige have set på lige så snart jeg får deres bog i hånden. Forstiller mig at de er ramt af max 350 p, men det er muligt at de skal have flere restriktioner.

Warriors er ramt ved de 350. Det giver 17 eller 18 maks. Kommer an på hvor meget comand man vil give dem. Din løsning med max 15 i en unit er også fin nok, selvom jeg ikke tror, at det er så nødvendigt.

Chosen bliver hurtigt alt for dyre, så de er også ramt fint.

30 marauders max er vel også fint.

Hvis man vil have dukken, så spiller man også uden dics, knights der både kan klare led magi og er frenzy. Jeg har lidt svært at se, at de ikke er ramt ok.

Måske en tilføjelse af ingen tunge sammen med dukken. Eller hvis dukken ingen scrolls.

Måske et max på knights ? Men synes egentlig, at det er ok, da de 350 giver et max på 7. Så kunne man sige max 1 unit. Ellers så lav max 1 mark og så bare giv gas ;)

mvh Mads Hammer

Tubz

Spiltestede lidt her i weekenden. Vi testede Skaven, WoC, Lizards, DE og Empire.

Skaven:
En liste bygget op omkr. en A-bomb er som altid hård. Det færre BS shooters/kanoner gør den kun endnu sejere. (A-Bomb/Storm Banner/Howling Warpgale combo kan overvejes at kigge nærmere på).

WoC:
En submono Khorne hær sparker røv, mod alle lister der ikke har dedikerede "Frenzy baits". (Et maksimum på enten knights, eller marks of Khorne kan overvejes at kigge nærmere på).

Lizards:
Med de tunge restriktioner kan de virkelig ikke oste på nogen punkter efter min mening. (Enten at tillade 1 flere Chameleons, eller simpelthen at give dem flere point kan overvejes at kigge nærmere på).

DE:
Fint powerniveau synes jeg. (De er stadig en flyvende pain at spille imod. Men hey - Sådan er DE jo).

Empire:
STanken er super hård med de her magi-restriktioner. Og man er virkelig nød til at tænke en helt specifik "STank killer" ind i sin liste for ikke at blive kørt fuldstændig ned. Men så igen, hvis man tager den med, har man ikke ret meget andet sjovt lejetøj - Overall måske meget balanceret powerniveau.

Håber det kan bruges til noget :P - Om ikke andet havde vi en fed weekend, Jeg er helt forelsket i de her magi-restriktioner!
Tucked in between two legs, right next to an asshole, with nowhere nice to sit. They're a strange appendix. That's why I don't believe in intelligent design.

Norx

Hey Budde, nu har jeg læst restriktioner igennem et par gange og jeg vil vove den påstand at dværgene står klart stærkest, stærkest som i demon stærkest  :-*

Dette er bare et løst lavet udkast klokken sent om natten, men der er ikke meget low power over den:

Dwarf runelord on anvil,
Master rune of spellbinding
365

Thane BSB
Master rune of Valaya,
215

Thane with shield
Master rune of Flight, rune of might, rune of burning, rune of stone
143

20Quarreller rangers, great weapons, shields, standard and muscian 315

15 Thunderers with shields, musician and standard 240

20Slayers 220

20Hammerers with full command, 270

20Miners with full command and steam drill. 275

Grudgethrower with an engineer, brace of pistols, 2X runes of penetrating, rune of acuracy
175
Grudgethrower with an engineer, brace of pistols, rune of penetrating,
Rune of acuracy, rune of burning 155

Gyrocopter 140

Jeg foreslår derfor følgende ændringer

MAX en grudgethrower!
MAX en af hver rune!(ingen gentagelser)

I mine øjne kan denne liste sagtens krølle både WoC, tanken og alt det andet pjat som A-Bombs
Basballen's private gulvklud

Skummelkrat

Jeg synes, at:

1. DE skal have lov at stille 20 black guards.
2. HE skal have nogle tæsk.
3. Det skal være muligt at dispelle med så mange terninger, man har lyst til, så man kan beskytte sig mod lige præcis dén spell, som smadrer hæren. Hvis ikke, bliver det svært at nøjes med en level 2 troldmand, hvis man kun fører med én terning - 2.
4. Orker skal rykke en kategori op.
5. Sæt begrænsningen på unit cost op til 400 (billigt infanteri bliver bedre i takt med den tilladte point cost, og du vil vel ramme superinfanteri).
6. Lad ghoul units komme op på 30, når de bliver raised.
7. Siren song er okay på keeper, så de (måske) ikke alle har åndeslugeren.
8. Bloodthirsteren ikke må have re-roll to hit.
9. Chaoshæren ikke kan slå 4+ ward og stubborn. Der rulles om eller vælges én af dem.
10. Infernal puppet forbydes.
11. Slann må godt være BSB.
12. Man må have alle de terradons, man har lyst til at afgive point for.
13. Becalming cogitation forbydes, eftersom den stort set lukker magifasen pga. pointantallet.

Jeg glæder mig uanset hvad.

Martin Skummelkrat
Bibliotekaren siger: Search and destroy!

The rasmus

Jeg har lavet nogle mindre ændring i restriktionerne og de er nu låst.

Ændringer ved
Point antal

VC
DoC
DE
LM
WoC
HE
Dwarfs
Rasmus Budde

Randomiser

Må man godt tage en lvl 3 og en arch lector med til Empire?
Manny er min Sugar Daddy!

The rasmus

Rasmus Budde

Randomiser

Manny er min Sugar Daddy!

The rasmus

Rasmus Budde

Jan D'Souza

QuoteCasket cost a PD
Death Mask cost a PD

Betyder det at har man disse ting med, så giver casket ikke pd-bonusser? Og har man casket med så kan den højst give 1 pd?

Hvis ja, Hvorfor koster banner of sorcery så ikke en pd?

Jan D'Souza

Hvor er High elves restriktionerne egentlig?

The rasmus

Der var gået lidt rod i edit. Sådan så skulle de være nemmere at se.
Rasmus Budde

corky

Synes det er noget rod at banne Casket, når du ikke engang selv har læst bogen!
Men nu ligger det fast, og jeg laver bare en anden TK hær.

/Rasmus - som undrer sig over at Tubz og Fallen ponys TK hetz har fået skovlen under Budde.(og ja den er ubegrundet)

Alliancen står stærk!!!

Master of the Blue Zombie Crocodiles -> der er ALTID plads til en Necrosphinx i min racerbil!

Jan D'Souza

Jeg synes også det er noget pjat  :-\  Jeg synes sågar også det er noget pjat at lade masken koste 1 pd. Den koster 60 pts og gør at man ikke kan pakke sin mumie ind i andet end sølvpapir. De har balanceret det ret godt selv. Du er sgu gået noget over den balancerende streg og gjort at også tomb kings ikke rigig er spilbare imo.

Mini Munchkin

Jeg synes bare de skulle have frit løb og så se, om de faktisk kan noget. Man kan vel ikke begrænse, før man ved hvorvidt noget er for ledt ?

Det kunne da være forfriskende at blive løbet over af en TK spiller, det er sgu længe siden, at man ikke har forladt et spillerbord, hvor modstanderen var TK, grædende under det.

mvh Mads Hammer ::)

The rasmus

Quote from: Mini Munchkin on 13 May, 2011, 18:00:45
Jeg synes bare de skulle have frit løb og så se, om de faktisk kan noget. Man kan vel ikke begrænse, før man ved hvorvidt noget er for ledt ?

Ja for det gik jo glimrende dengang man bare gjorde med de nye VC, DoC og DE.  ;)
Rasmus Budde

Mini Munchkin

Quote from: The rasmus on 13 May, 2011, 18:25:12

Ja for det gik jo glimrende dengang man bare gjorde med de nye VC, DoC og DE.  ;)

Nu tror jeg ikke, at de kan sammenlignes helt, men hellere for løst en for stramt imo, men det er jeres turnering kommer blot med inputs :)

corky

Det kunne da være forfriskende at blive løbet over af en TK spiller, det er sgu længe siden, at man ikke har forladt et spillerbord, hvor modstanderen var TK, grædende under det.

*Østerskov  8)

Tror måske Buddehar Nøjeren på over at se kongerne og bilerne på den anden side af bordet
Alliancen står stærk!!!

Master of the Blue Zombie Crocodiles -> der er ALTID plads til en Necrosphinx i min racerbil!

Jan D'Souza

Det er jo også en dårlig måde at finde tomb kings potentiale på - sådan at begrænse dem i hoved og røv, inden man har set dem i aktion.  ;) Jeg vil gerne skubbe dem, men mine idéer er skudt i sænk  :'(

The rasmus

Har fjernet at casket koster en pd.
Rasmus Budde

Master MiCk

Syntes også lige man tager nogle af de bedste muligheder hæren har for at være modstandsdygtig og smider dem ud af vinduet. Skal ikke selv deltage i turneringen godt nok, men jeg føler for dig Mølbak:) Håber ikke det bliver fremtiden i TK restriktioner.
Mick T. Kristiansen

Min +400 modeller Skaven blog: http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=45552.0
mickthimes@gmail.com - kontakt for komissions arbejde.