Projekt Tallarn Desert Raiders - aka evighedsprojektet...

Started by Mørk, 11 April, 2011, 16:44:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mørk

Da jeg i tidernes morgen (1998) startede med 40K, valgte jeg af uransaglige årsager at starte en Tallarn hær. Det skete på et tidspunkt hvor de kære metalfigurer så småt var ved at forsvinde fra hylderne i butikkerne, så timingen kunne godt have været bedre. Men til trods for dette, lykkedes det mig alligevel at samle en hær som jeg spillede en hel del med i løbet af de efterfølgende år.

På et tidspunkt nåede jeg til et punkt, hvor hæren var "slidt", dårligt malt og generelt ikke værdig at stille på et bord. Derfor besluttede jeg mig for at starte helt forfra. Så alle metalfigurer blev vasket, en del gamle figurer blev skiftet ud og generelt lagde jeg en plan for at få hæren up to date. Det er er nu ca 6 år, 3 flytninger og 3 børn siden... og jeg er, som overskriften siger, ikke færdig.  ;D

Men det har jeg i den seneste tid besluttet at lave om på. Derfor har jeg fået en mindre malefrenzy på min hær. Så ud over at deltage i malekapløbet her på bloggen, har jeg også løbende tænkt mig at opdatere med billeder af færdige units her i tråden, krydret med lidt af den historie og fluff der har været med til at skabe min hær.

Man holder ikke op med at lege når man bliver voksen. Man bliver voksen når man holder op med at lege!

Belial

Du er jo også en af de heldige som stadig kan skaffe figurer via Forge World (dog meget dyre).

Skal det så være en kampvognstung hær? Synes fluff lægger op til det.

MVH

Belial

Mørk

December 2007 var tilsyneladende sidste gang jeg troede jeg skulle til at gøre noget ved min hær. I hvert fald havde jeg på det tidspunkt fundet det hele frem og syntes sikkert selv der var meget  ;D

Siden er der kommet en del reinforcements, og jeg har naturligvis også fået malt en del, men der er dog alligevel et stykke vej før jeg kan mønstre de 4000+ point som det kan blive til ifølge det nyeste codex...

Man holder ikke op med at lege når man bliver voksen. Man bliver voksen når man holder op med at lege!

Mørk

@belial En gang var det en meget kampvognstung hær, men jeg har sidenhen gjort en hel del for netop at få så meget infantry med som muligt. Pt ligger det på omkring 70, men jeg har 20 - 30 mere i boksen der bare skal males. Så hvis man holder det op imod de 10 - 15 kampvogne synes jeg personligt at det er nogenlunde balanceret... 

Mørk

Jeg har af diverse årsager valgt at blande mine Tallarns med Catachan. Personligt synes jeg de passer fint sammen, rent fluff mæssigt, og i forhold til udvalget må man jo erkende at der ikke ligefrem er super mange Tallarns at vælge imellem, f.eks. findes der kun 4 officere... ja 4!

Jeg har selvfølgelig også skruet en mindre historie sammen, som forklarer det hele  ;D

Command squad, med company commander (iron hand), og en flok vetarans. Her vil der med sandsynlighed blive skiftet en enkelt eller to modeller ud undervejs. Er lidt usikker på om jeg skal bruge vox caster i unit'en og om det overhovedet skal være den model. (beklager det meget dårlige billede)

First Platoon

Second Platoon

Belial

Jamen så kan du jo også prøve lidt af hvert. Et meget fint udvalg af modeller du har. Very nice. :)

MVH

Belial

Mørk

To Leman Russ Squads. Bagerste række er to Battle tanks og en exterminator. I forreste række har vi fra højre mod venstre demolisher, vanquisher (converted) og en kommende Punisher, som dog vil få mindst to ekstra tårne (battle tank, demolisher) da jeg har stumperne til det.

Ordnance squad, som pt også er den eneste unit jeg mangler at købe "en" figur til  ;D

zacret

Yay go theme army. Jeg samler selv en catachan theme army så glæder mig til at følge en fellow samler :)

Taoregorn

*Gips* sikke en frygtindgyndende horde. ;D

Du har jo potentielt vundet malekapløbet i ét klik når de er færdige!

Jeg vil lige minde dig om at du gav mig en basilisk engang. Eftersom jeg intet har gjort ved den, kan du jo bare få den igen!? Så har du 3?

Mørk

Når man sidder i en sentinel, i en ørken er det sidste man har brug for vel åbne vinduer... derfor har jeg valgt at betale point/penge for den armoured udgave. Eneste "problem" er at de blev købt for nogen tid siden, dengang de lavede armour + våben i metal, og da de af en eller anden årsag havde "glemt" at lave et låg til den.

En færdig og en kommende Hellhound. Begge af den gamle skole. De nye er ganske fine, men der er et eller andet awesome over de gamle hvis man spørger mig...

Sidste Fast Attack unit står ret langt nede på prioritetslisten. Men jeg glæder mig trods alt utroligt meget til at skulle lege med den. Rough Riders har altid været lige efter Tallarns ånd i min verden, men de skal selvfølgelig ikke ride på heste  ;D

Mørk

Før i tiden brugte jeg Catachans som det der hed Armoured Fist Squad (infantry i Chimera). De hedder nu Veterans men er stadig troops. Konceptet fra min side er stadig det samme. De forskellige squads vil for størstedelen bestå af Catachans, med lidt forskellige special characters blandet i. Både for at give flere muligheder i forhold til våben, men også for at give lidt "veteran" feel over enhederne.

På billedet er nogle af de figurer jeg allerede har bestemt mig for at bruge. Dertil kommer så som sagt en stak almindelige catachans. Planen er selvfølgelig at de skal køre i Chimeras, hvoraf en næsten er færdig og en anden kom med posten i weekenden. Derudover vil nogle af enhederne på sigt, blive joined af en Commisaer, som selvfølgelig er der for at sørge for at de lidt kåde, catachans opfører sig ordentligt når nu de er kommet i et Tallarn company...

Belial

Kameler (eller dromedarer?) er da pure win til de gutter. Super godt valg. :)

MVH

Belial

merlin

Hold da .... jeg har netop commission malet en Tallarn infanteri baseret hær.
Det giver mig totalt flash back. you go de er fede at male. ;D
Du kan se et picture under malerblogs, der har jeg en blog

Mørk

Jeg har altid haft stor lyst til at mønstre en flok stormtroopers, men har ganske enkelt aldrig brudt mig om figurerne. Heller ikke den nyeste udgave er i mine øjne god nok. Derfor har jeg valgt at bruge karskins til formålet. Deres colorcheme vil nok komme til at være lidt anderledes end det normale infantry, men vil alligevel nok læne sig op af de samme farver.

Mørk

Så er baserne undervejs

Hævi suppård... når det er bedst

Sadomator

Strålende, det er da helt vildt som der er kommet energi i dig  ;D

Taoregorn

Ja jeg må også tilslutte mig!

Ser ud til at vi rigtig får gjort noget ved udgangspunkterne (jeg maler jo også på den goblin hær fra 1994) fra vores spæde start! ;D

P. Regulus

De der kameler - det ligner noget fra Black Tree Design?

Hvis det er, så har jeg brugt de samme. Det var svært for mig at få Rough Rider benene til at passe til BTD-kamelerne, så jeg skar BTD-figurerne over i livet og satte Tallarn-rytternes overdel ovenpå dem. Med lidt 'fintilpasning' blev det helt godt.

Praise the Emperor and pass the ammo!

Mørk

Sidenhen skete der det, at jeg tog på besøg til Fastaland og havde rimeligt travlt i Faktaland, men er så småt begyndt igen.
Har de sidste par dage arbejdet på projekt Sentinel, og der skulle gerne følge nogle billeder i løbet af en dag eller to  ;D

Mørk

Så kom turen til mine tre sentinels.

Første trin var at få dem placeret på baserne, og at få sandet disse.

Næste trin var at få sat "låg" på cockpittet. Denne del har jeg været en hel del i tvivl om hvordan jeg skulle løse, men kom efter en tur i bitzboksen, frem til en løsning. Egentlig er jeg godt tilfreds med resultatet, men jeg er ikke helt sikker på at den er færdig, synes ligesom der mangler noget... anyone??

Sidste trin er naturligvis maling. Her er jeg til gengæld begyndt at tænke i lidt andre baner end jeg har gjort med mine andre vehicles. Det bliver dog nok indenfor de samme brune/grønne farver som er gennemgående i hæren... pics kommer senere  ;D

JanusHedemann

Er låget lavet af cardboard ?

Synes det er lidt ærgeligt at det ikke helt passer i formen ? Du kunne overveje at skære et af cardboard der passer helt på toppen. Tror det ville give et mere dynamisk look..

Ellers nogle fede poses synes jeg :)

/J

Mørk

Låget er lavet af en overskydende bit fra en tank sprue (chimera tror jeg). Jeg brugte den bl.a. fordi den allerede havde nitter og fordi den passede... ish  :P
Men jeg kan godt se hvad du mener... kunne være jeg bare skulle prøve at skære den så den får den helt rigtige form?

JanusHedemann

Tænktebare det kunne være fedt om den fulgte toppen i fronten, sådan at den går udi en spids.

Kan ikke helt se på dit billede, men det virker en smule som om den heller ikke er bred nok ?

Men det hele kommer jo også anpå hvor 'perfekt' du vil have det...
Hvis du vil gøre en masse ud af maling og figurerne og hr tænkt dig at se på dem i længere tid, kunne det måske være fedt at få det lavet så det passer mere 'rigtigt'. Sådan ville jeg ihvertfald selv have det..

Jeg ville nok smide en ordre på en ny (100kr hos Wayland) men jeg er også sådan en fløs med sådan noget :)

/J

Asmodeus

Nøj hvor sjovt....
den hær har jeg godt nok spillet mod mange gange hehe sjovt at se den igen.

Grot Bozz krog