News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Arkæologisk 40k - 2nd ed Battle Report

Started by P. Regulus, 22 April, 2011, 20:10:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

P. Regulus

Langfredag – hvad skal man dog bruge sådan en højhellig fridag til, med højt solskin og fuglesang og det hele? Tau-reborn (a.k.a. Thorbjørn) og jeg besluttede os til at bruge den på nostalgi, nemlig et slag 40k 2nd edition. Yea! Og for at understrege retro-looket, brugte vi udelukkende de gode gamle papbygninger og nogle hjemmebyggede sager fra dengang aw.

Tau-reborn havde fået krattet nogle grimme og luskede orker under ledelse af Grazkull Thraka op under neglene, mens jeg nådigt frembar mine flotte og ædle Praetorianske Imperial Guard soldater.

Det var meget underholdende, men krævede også en hel del bladren i regelbøger og codexer (codeci?), for der er et ocean af særregler og alle mulige småting, man skal huske, men det er jo netop en del af charmen.

Her er først lidt billeder under deployment-fasen, der også giver lidt indtryk af retro-valpladsen:
De ædle Praetorianeres venstrefløj:

Praise the Emperor and pass the ammo!

P. Regulus

Den højvelbyrdige centrale stronghold med autokanoner og chefer (heriblandt en level 4 psyker, der skulle få en vis indflydelse under spillet).

Den modige og tapre højrefløj med en squad tunge boltere

Nogle vuer fra det hidtidige ingenmandsland:

P. Regulus

De luskede og ONDE orkers højrefløj:

De grimme og nedrige orkers midte med Græskar Træsko i spidsen:

De modbydelige orkers venstrefløj:

Et overblik over de ædle og tapre imperiale gardister:

Et nedslående skue på den anden side af bordet:

En flok snu, men listige (eller var de mon snarere listige, men snu?) ork commandoer har sneget sig ind:

P. Regulus

Og så lige et overblik over templates, force kort, missonskort, specialterninger, markers, regelbog m.v., inden det hele bryder løs:

Efter at IG-erne havde givet fjenden lidt krudt til efteranke, endte det allerførste forsøg på at kaste en psykisk kraft således, så det var en (meget) kort fornøjelse:

Nogle IG-er valgte at bruge den go'e gamle Overwatch, men noget syntes at holde orkerne tilbage:

De listige, men snu commandoer sniger sig tættere på – har de måske en snu, men listig plan?

Uh-oh, jeg vidste, der var noget lusket over de orker – en Vortex-granat!

P. Regulus

Også på midten vover orkerne sig fremad, men dog uden at stikke deres grimme visager alt for meget ud:

En led smasha-kannon gør noget grimt ved den ædle Hellhound, og kun en enkelt crew-mand overlever:

Aha! Denne gang skal de luskede orker få! Ultimate Force! Ahahahahahaaaa!

Øeh, ups...orkerne havde desværre et modtræk:

Den ædle psyker overlevede det nederdrægtige forsøg fra warpheaden, og trækker i stedet Græskar Træsko frem foran 2 meltaguns, tre autokanoner, en lascannon og 4 heavy boltere. Nu skal der laves græskarmos!

Orkerne prøver så same-old, same-old, igen uden virkning:

Græskar Træsko bliver til gengæld stående som forreste og bedste target. Yummy!

P. Regulus

I mellemtiden et helt andet sted (ja, vi laver lige et filmisk klip væk fra cliff-hangeren i foregående billede), er den nedrige Ork-dreadnought ved at nærme sig de tapre soldaters venstre side:

Den fritstående Leman Russ tog en del skade af Vortex-granaten (tårn, lascannon og føreren forsvandt bare lige sådan, pist, væk), og er derfor lidt usikker på vejen:

Heavy flameren var laaaang i de go'e gamle 2nd ed dage, hvilket de ædle praetorianere får at føle:

Inde på midten har IG-erne fået travlt:

P. Regulus

Mens Grazkulls lille hjælper Mekari nu står alene tilbage uden Grazkull til at hjælpe sig (ja, vi er nu tilbage lige efter den førnævnte cliffhanger, hvor vi nok kan regne hvad der skete – hæhæhæ!):

Dette var lidt af det, der hjalp med at få den onde Grazkull til at sparke mælkebøtter op fra neden af – Sustained Fire dice! Yes!

Og så prøver vi da lige, om vi ikke også kan få den bette Mekari til at stille sig op foran eksekutions-peletonen:

Men hvad nytter det alt sammen, hvis selv en Command Squad stikker af, netop når de er næsten fremme ved målet, og i stedet river nederlaget ud af sejrens gab:

Resultatet af en Smasha-kannons virkning på 2 gardister (og nej: de er ikke i færd med en obskøn handling – den ene blev droppet af Smasha-kanonen fra 3. sals højde i hovedet på den anden):

Ork-dreadnoughten tager fat i Leman Russen:

Og får sat ild i hele balladen – slut med tanks for denne gang:

Den sidste og eneste ork tilbage i midten afslører sin mission. Èn eneste skaldet ork på rette tid og sted giver dem sejren. Fnys!

Så alt i alt en særdeles fornøjelig eftermiddag i nostalgiens tegn. Tak til Tau-reborn for en hyggelig måde at spendere en langfredag på!

Taoregorn

Ja tusind tak for spil!

Det _hele_ var fantastisk!

Du glemte dog helt at nævne mine to overordentligt omstændige splattakannons! ;D

(mange sekunders af éns man aldrig får igen, blev brugt på at rulle for en vildfaren splattakugle)

Mine highlights (/MVP's) var klart mine traktor-kannons. 1 pts for vigtighed da de dræbte en hellhound og 1 pts for humor da de slæbte en autocannon ud i den fri luft fra 3. sals højde :D

De hemmelige missioner, den totale randomness og en generelt god stemning var fantastisk. Nu skal jeg så bare ha' malet min hær... selv! :D

P. Regulus

Oh ja, for søren - splatta-kannons! ha, det var ganske morsomt at se sådan en kanonkugle fare rundt over det meste af bordet uden mål eller med! Hæ - underholdning på højt plan!

Sadomator

Strålende, men hvor kommer de orker fra? dem har jeg da ikke set før?

Frede

Det er mine, eller rettere det var mine.

Og ja det ser strålende ud. Det vil jeg også være med til en anden gang.

- F -

Torben Kastbjerg

Det ser sgu temmelig festligt ud! Man sidder jo her og bliver en smule misundelig!

(aka. jeg vil oss' vær' mæ'!)
Terninger & Tinsoldater, Pladder & Penselstrøg samt Blog for the Blog God - de hippeste nye blogs på Powerfist!