News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Pinos maleblog

Started by Pino, 02 May, 2011, 20:30:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Pino

Efter at have hoppet lidt frem og tilbage mellem en 40k blog og en maleblog, har jeg besluttet at samle alt her.

Orcs and goblins:

Projektet går ud på at male en tabletop hær af nightgoblins, og de skal males hurtigt. Jeg speedpainter dem det bedste jeg kan, jeg får helt kløen i fingrene for at rette mine fejl, eller glatte streger ud... men nej. Hæren skal males så hurtigt som jeg nu kan overkomme det. Dette betyder 1 lag highlight og minimal brug af wash... skidtet tager jo tid om at tørre! Der gik dog ikke mange minutter før jeg besluttede af deres hud skulle have 2 lag highlight, 1 var simpelthen for kedeligt.
          Jeg har afprøvet en, for mig ny teknik. Den går ud på at lave vertikale streger i stedet for at følge de formerne på tingene helt så meget som normalt.
          Desuden kommer der til at være mange unit-fillers i hæren, da jeg synes en gruppe med 20-100 gobliner der står på række bare ikke hører sig til.

Jeg har nu været i gang med Projektet i en god uges tid, og har produceret en unit af archers på 25 mand. Denne hastighed må siges at være meget ekstrem (I hvert fald for mig), det sidste jeg malede færdig var en rhino... som nok tog omkring en måneds tid.

Billederne er ikke fantastiske, lyset var dårlig og kameraet drillede... men de er gode nok.  ::)

Gruppe billede:


Unit-filler 1:


Unit-filler 2:


Unit-filler 3:


Næste skridt bliver en gruppe på 50 spearlins. Skal dog lige tage mig sammen først, og måske male+afsætte min Tau hær.

Smid eget gerne en kommentar eller 2. Måske også et råd til O&G hvis I har et?..

-Pino

Choker

Simpelthen fantastisk at se en færdig enhed fra dig! Og super fin tabletop!
Quote from: Stephan on 09 October, 2008, 08:25:32
Har hentet en busfuld kællinger, der står i kø for at blive kneppet!

Andreas 2.0

Jeg kan virkelig godt lide, hvordan du fatter at lave en simpel, men SUPER effektiv tabletop hær! Det ser super cool ud, og jeg vil venligst bede dig om at lave en guide, så folk kan tyv stjæle ideen til dem selv ;D

GOGO GUIDE!
Læs mere på min blog Bitter Old Painters

Pino

Takker, specielt Noktar... Choker virker lidt spydig?!  :'(

Jeg skal nok lave lidt WIP billeder på de næste gobboer der bliver malet, selvom det virkelig er ret simpelt. Massere af unit-fillers (Ser bare federe ud), og brug ret ekstreme highlights, så de kan ses på afstand. Ellers kan man se hvordan resten er lavet.. men skal nok lave noget wip.

Morten C

Super flot malestandard til en enhed :)

Men jeg synes ærligt talt det er ærgeligt med så få modeller i en enhed, især når det er gobliner. Er fin fortaler for unit fillers, men symes ikke de bør anvendes for at spare figurer, kun for at gøre enheder mere spændende.

Det er selvfølgelig en smagssag :) Flot malearbejde.
/Morten C.
O&G Blog
PF-Trader
Quote from: rat of vengence,Nov 14 2011, 01:09 PMWhat one goblin cannot do, 50 can't either, but they last longer.

merlin

Fede baser dem er jeg vild med, med de sten der.
Jord farven syntes jeg ikke umiddelbart holder helt....

Pino

Morten, det er jo kun fordi det er archers der er så få. Skal igang med 50 gobbos med spyd som næste skridt. Og planen er ogsåå 60, eller 100 med handwep+shields.

Ellers glad for de falder i rimelig god jord.  :P

Konstantin the Apostate

Jeg synes helt uden ironi, at de er superfede!!! :) :) :)

Weitermachen!!!
Hvilken del af Ph´nglui mglw´nafh Cthulhu R´lyeh wgah´nagl fhtagn er det du ikke forstår?

Ham Niels Konstantin-Hansen dér, før en vred ung mand, nu et surt gammelt røvhul

Svupper

Det ser sgu ret lækkert ud. På afstand ser de jo fremragende ud, jeg forestiller mig at man skal tæt på for at se, at det egentligt er et meget simpelt (men veludført) malearbejde. Hvordan har du lavet stenene til dine archers? Jeg har en pokkers masse archers liggende, og synes det kunne være fedt at efterligne dig lidt der.

Choker

(Pino her, hjemme ved choker).

Stenene er af træflis, man kan stjæle det i mange potteplanter  ;)
Quote from: Stephan on 09 October, 2008, 08:25:32
Har hentet en busfuld kællinger, der står i kø for at blive kneppet!

Pino

Jeg har besluttet at smide min 40k blogge herover... da jeg egentligt kun poster male relateret ting. Deraf kommer der nu et resume af mine projekter.

MANGE billeder... dont get scared!

Først, mine første 40k hær. Hæren er stort set færdig, der mangler våben til battlesuits og et par drones. Planen er at få malet den færdig i løbet af efteråret... og solgt.

Tau:






I mellemtiden er hammerhead og kroots malet færdige. Men da hæren står i den lokale dragonslair kommer der først et nyt billede når jeg engang skal male det sidste færdigt.

Pino

#11
Salamanders:






Projektet er blevet genoptaget idag. Komme rnok nogle nye billeder i løbet af et par uger.


Desuden er jeg igang med et deathwing projekt. Der kommer nogle billeder rimelig snart.


(Det var ikke for at spamme at jeg flyttede mine billeder. Men fordi at det egentligt er en maleblog jeg har haft under 40k blogs)

-Pino

Dybdal

Jeg vil MEGET gerne se mere til de salamanders der! De ser da uber fede ud!
EDIT: Og deathwingen da!

the damned artificer

Er helt enig, flere salamnders billeder og nogle af dine deathwing! :D Og så close ups. Det ser super godt ud, ud fra de billeder du har smidt op.

Kapersfingeren

Kunne man få et par closeups af dine figurer?? det  er svært at se detaljerne på dem.

Pino

Der kommer ikke closeups før jeg har malet noget nyt, da figurerne har været på forum et stykke tid. Men skal nok tage nogle billeder, når jeg har malet noget spændende igen ;)

Og tak for de pæne ord.

Pino

Så afgik mit O&G projekt ved døden... En ven købte dem  :o

Tilgengæld er jeg lige begyndt på et Lizardmen projekt. Der kommer nogle billeder i løbet af ugen.

Pino

Nu sidder jeg så og samlet øgler... Jeg vil meget gerne pose nogle oppe på sten, og lave unitfillers... Meeeeeeen... de har jo haler..! Er der én der har gode erfaringer med hvordan man bukker plastik lettest?

Vil sætte pris på en teknik eller 2, eller 3? :P

Dybdal

Varmt vand.. Så bliver det blødt og du kan bukke det ;)
Eller skær dem i stykker og lav lidt GS arbejde ;)

carstone

Jeg mener at huske at jeg i tidernes morgen kogte mine drage vinger :o

... For at kunne bukke dem lidt altså ;)


Edit: koge er så meget sagt - et min eller halvandet i kogt vand i kolde skål... Så ret varmt vand ;D

Pino

Såååå kom svaret... der lod vente på sig (et års tid). Det var som om alt muligt kom i vejen for maleriet... eller i hvert fald for at jeg fik tager billeder og postet dem. Skole, kæreste, computerspil... og så for snart 4 måneder siden en baby!  :o

Her kommer der så nogle billeder af den ene færdige Salamander tactical jeg har fået taget mig sammen, til at gøre heeeeelt færdig:


En Deathwing terminator: I mellemtiden er det så besluttet at bruge en anden malestil... baserne bliver dog bevaret.


Et par gæve sørøvere til min store Warmachine flåde:


Og nogle Skink skirmishers: Der er brugt noget tid på movement trayet, og skirmisher funktionen deri. Skinken på foreste række, i venstre hjørne mangler kun at få malet øjne. Det skal nævnes er målet en en god tabletop hær.


Og det nok største værk: Hvis noget skulle være i tvivl mener jeg ikke rhinoen!

Man skal jo starte tidligt, dertil hjælper nogle gode pang-farver!

I øjeblikket arbejder jeg på Dark Angels fra Dark vengeance sættet. Der følger en update i løbet af weekenden (Eller om et år).

-Pino

King_Cuttuk

Wow tillykke med nice update og tillykke med baby :)

Den salamander ser godt ud her fra, var det muligt at poste større billeder?

Pino

Det er sådan set rimeligt stort. Prøv at holde shift inde og scroller fremad?  8) Eller er det nok en mulighed. Er dog ikke imponerende tæt på, det er kun layering med 4 lag.

King_Cuttuk

Hvis jeg klikker på dem bliver de lige et hak større. Shift + scroll hopper bare frem og tilbage i siderne...

Pino

Nåh. Det virker ved mig. Snupper et billede til dig snarest i en stor opløsning så. Og tak.