News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Battle report - Grey Marines vs Eldar

Started by Speaker to Machines, 03 May, 2011, 22:16:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Speaker to Machines

Hey,

Tid til battle report igen - denne gang to af mine egne hære, den ene under kommando af General simoxer.

Jeg havde taget 3K Eldar og Marines med, uden War Engines, teleporters, flyers eller andre exotica (well, Avataren er en War Engine, men den kommer man ikke uden om), og så fik Simon lov til at vælge hær.  Resultatet blev et godt, tæt spil:

Eldar Deployment og objectives (åbenbart nogen hellige træer der pludselig er skudt frem midt i en imperiel by - jeg skal have lavet nogen mere Marine-agtige objectives til de grå sømænd).

Eldar hær:
Aspect Warhost 4x Fire Dragons, Autarch, Exarch, 2x Scorpions, 2x Banshees,  Wave Serpents [600]
Guardian Warhost, 2x Hvy Weapons, 3x Support Weapons, 3x Wraithguard, 3x Wraithlord [525]
Guardian Warhost, 2x Hvy Weapons, 3x Support Weapons, 3x Wraithguard, 3x Wraithlord [525]
Guardian Warhost, 3x Hvy Weapons, 3x Wraithlord [325]
War Walker Troupe [200]
Wind Rider Troupe, 2x Vypers  [200]
Swords of Vaul Troupe, 1x Fire prism [265]
Night Spinner Troupe [175]
Night Spinner Troupe [175]

Marine deployment

Hæren bestod af 2nd Battle Company, plus støtte:
Tactical, Rhinos, Supreme Commander [400]
Tactical, 2x Dreadnought, Vindicator [450]
Assault, Chaplain [225]
Assault, Chaplain [225]
Devastators, Rhinos, Librarian [300]
Devastators, Rhinos, Librarian [300]
Land Speeders, 1x Tornado, 1x Typhoon [225]
Land Speeders, 1x Typhoon [225]
Terminators, Land Raiders [650]

Så 9 aktiveringer lige ud til hver.  Det er to styrker der står ret fint til hinanden, og i hvert fald illustrerer de respektive hæres styrker og svagheder.

Tur 1:

Begge(!) Eldar artilleri-batterier står og prøver at overbevise deres kanoner om at de skal skyde...  Jeg nåede at rulle 4 '1'ere på aktiveringer i Tur 1 :P

Alle rykker frem mod monumentet i den nordlige ende af byen.  Der er lidt skydning, men ikke noget afgørende, ud over at en formation Land Speeders kommer for langt frem, og bliver skudt ned til halv styrke af Swords of Vaul (der hele spillet ligger og gemmer sig bag høje bygninger, bortset fra når de popper frem og skyder - de modtog aldrig selv et skud).

Devastators tager position på højen, skyder lidt, men det meste preller af på Eldarernes Wraith constructs i fronten.

Den anden fuld-styrke Eldar warhost rykker ind i kedlen fra syd.

Tur 2:

Avataren tilkaldes af den nordligste host, og Marines vinder (som sædvanlig) initiativet.

Marines skyder lidt på den Avataren, der tager en Blast marker.  Det forhindrer ham ikke i at lede warhost'en frem og engage Marines' supreme commander.  Massive mænger macro angreb (fra Avatar, Wraithlord og Warithguard) udraderer Marine-formationen inden den overhovedet når at bede om støtteild...

De eneste tab på Eldar warhosten tages af Avatar'en, der knækker og løber tilbage i dækning under broen.

"Kom så drenge, jeg ved i kan tage dem selv!"

Den anden warhost engager og udraderer devastators på højen, men så falder kontraangrebet også.

Tur 3 (marines vinder initiativ, igen-igen):

Terminators, støttet af devastators, engager og knuser warhost'en fuldstændig - 6-7 casualties i selve angrebet, og derefter blev resten løbet ned i resolution.

Eldar Aspects kontraangriber mod devastators, og intermingled Terminators (håbet er her at knække terminator'ne, uden at komme for meget i nærkamp med dem).  Desværre går det ikke så godt - selvom alle devastatorne bliver dræbt, så dør både Exarch og Autarch også, og med et lidt uheldigt resolution-rul så taber Aspects kampen og må flygte.

I tur 4 er begge styrker slidt grundigt ned, men den tilbageværende fuldstyrke Eldar warhost stadig sidder solidt på det ene objektiv, og en rystet men stadig kampklar formation Wind Riders kan suse rundt nord om byen og tage det ubeskyttede Marine Blitz objektiv.

Space Marines sidder solidt på det ene Eldar objektiv med en næsten ubeskadiget formation Terminators, og det andet tages da en formation Assault marines udrydder de War Walkers der ellers stod og beskyttede det.

Det giver 2 (T&H+Blitz) vs 1 (T&H) i goals, og en (kneben) Eldar sejr.

Tak til Simon for et fornøjeligt & spændende spil.
Stephan Dahl

TF Riley

Fedt fedt fedt at I fik et godt spil. Håber Simon har smag på mere! Næste gang skal jeg prøve at lade være med at stå og tage billeder af terrænet, så I kan bruge det :)

Vi må sgu' få lavet 6 generiske objectiver. Jeg har vist et par ting ude i klubben, vi kan bruge; Ammo crates, 40k objectives, og et par bunker kan vi nok smide sammen osv.

simoxer

Cudos for at lave en battle report over slaget. Den havde jeg ikke set komme. Vi har aftalt en omkamp på  mandag :)