News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

Maleudfordringen: Våbenbrødre

Started by Atoom, 16 May, 2011, 09:10:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Atoom

Næste maleudfordring har temaet "Våbenbrødre" (eller -søstre)

Ordbogen definerer våbenbrødre sådan:
http://ordnet.dk/ddo/ordbog?aselect=v%C3%A5benbroder&query=wiki&first_id=94381&last_id=94424
Og siden vi snakker flertal, så er udfordringen minimum 2 figurer der er på samme hold.

Så er det op til jer at finde ud af om der skal males et heavy bolter team, en deling soldater, to tryllere, et fodbold hold, en krigsmaskine med crew, laves et diorama eller noget helt 3.

Deadline er Søndag den 26. juni. Det er 6 uger fra nu, og rigelig tid til at male 2+ dukker, så god fornøjelse!

/Nicolai

clam

Den er jeg med på  ;D

Og signed så lige op som follow på din blog, når du er så venlig at give os en lille forsmag på hvad vi kan forvente.

Er de alle limet til basen, nu? Bliver de ikke et helvede at male, i så fald?

Atoom

Quote from: clam on 17 May, 2011, 08:20:31
Er de alle limet til basen, nu? Bliver de ikke et helvede at male, i så fald?

De fleste er ikke limet - der er 3 der bare står og læner sig op af de andre. Det var faktisk et helvede at tage billederne, da de trimlede omkuld for et godt ord :)

TrueRonin

En lille detalje der straks faldt mig i øjnene var fanen, den ser helt forkert ud når den sådan står skråt op i luften. Det kan ikke lade sig gøre med mindre der er kantstivere (hedder de det?) i fanen.
- Nørd med Aspergers Syndrom, er du i tvivl så spørg Google.

Min trader tråd.

salun

Quote from: TrueRonin on 17 May, 2011, 09:24:35
En lille detalje der straks faldt mig i øjnene var fanen, den ser helt forkert ud når den sådan står skråt op i luften. Det kan ikke lade sig gøre med mindre der er kantstivere (hedder de det?) i fanen.
Har du set alt det tingel-tangel der plejer at være på Imperiets faner? Jeg er imponeret over at den overhovedet kan blafre :P
Men derudover er jeg ganske enig - ville hellere se den opføre sig ligesom den på Imo Jima billedet.

Atoom

Quote from: TrueRonin on 17 May, 2011, 09:24:35

Spændende kommentar, noget jeg ikke havde tænkt over...

Inde i mit hoved lyder argumentationen således:
Hvis man planter sin fane, så er det oftetst et sted hvor den skal ses, e.g på toppen af en bakke, ud til en skrænt eller på toppen af en bygning - Alle stede hvor vinden ikke kommer lige fra siden...

Jeg forestiller mig at den lille flok har kravlet op på toppen af en bakke, og er i færd med at plante et flag for at hovere lidt over den slagne fjende. Idet de rejser fanen, fejer en strid vind op af bakken og trækker banneret ud i fuld format.

/Nicolai

TrueRonin

Det der er problemet er at du ikke tager højde for tyngdekraften i din model. Det er også derfor at den øverste del af Iwo Jima flaget er faldet sammen selvom vinden blæser.
- Nørd med Aspergers Syndrom, er du i tvivl så spørg Google.

Min trader tråd.

Frede

Atoom

Quote from: Frede on 17 May, 2011, 19:05:19
Low gravity world.

- F -

Awesome  ;D

Der er tilsyneladende en forklaring på alt...

/nicolai

Erikjust

Quote from: Atoom on 17 May, 2011, 19:24:54
Quote from: Frede on 17 May, 2011, 19:05:19
Low gravity world.

- F -

Awesome  ;D

Der er tilsyneladende en forklaring på alt...

/nicolai

Du har da hørt om suspension of disbelief, hey når både DC og Marvel kan overbevise folk om at det deres superhelte gør ikke smadre samtlige af fysikens love, så burde et lille flag ikke være noget problem ;D
"While the difficult takes time, the impossible just takes a little longer."  -  Art Berg

zKoTTe

Skal de være på en base? eller må de gerne være delt op på to?
Morten Juel Søndergaard

Atoom

Quote from: zKoTTe on 24 May, 2011, 17:26:45
Skal de være på en base? eller må de gerne være delt op på to?

Der er frit slag, og seperate baser er bestemt ikke nogen hindring.

Sonny

Jeg vil også være med i denne omgang.

...

Grobut

Se mine mini's på: christianbech.dk

Quote from: Daniel aka FatherNurgle d. 28 august 2007
Jeg er simpelhen for ordinær

xxJesperxx

Hvor har du støvet dem (bjørnene) op henne?

Lucozade

Ja de er ret fede.. De passe godt ind i en hver GK hær ved siden af aben:)
Ligestilling JA TAK!
Flere kvindelige blottere

Sonny

QuoteDe ville passe godt ind i en hver GK hær ved siden af aben

Ah mon dog de gør.. de er 20mm høje ;) Som dværgbjørne måske!

http://khurasanminiatures.tripod.com/15mmscifi.html

Lasse

QuoteThese phelegmatic, seven foot tall bear creatures were driven from their home world by paranoid planetary governer Kohl-Behr, and now wander the universe, seeking adventure and high quality cigars (not necessarily in that order), and they find it aplenty in the Molch Vornid War (and it doesn't hurt that fighting for the Molch is a good cause). Their powerful BPFGs (bear-portable fusion guns) lend their Molch employers some heavy hitting long-range firepower.
Klassisk!
Pledges 2009-2014: +153/+33/+19/-28/+61/-30
Kommentarer ved køb og salg

Grobut

Her er mit bidrag:

Royal Navy.. klar til at sparke piratrøv!

(klik på billedet for stor version)

//Grobut
Se mine mini's på: christianbech.dk

Quote from: Daniel aka FatherNurgle d. 28 august 2007
Jeg er simpelhen for ordinær

Netsmølf

De ser fede ud, hvilken størrelse er de? Findes der også pirater?
www.fatshark.se støtter bloodbowl med kunst og derfor støtter jeg dem

Bent Ejaas

St?rrelse: Black Scorpion miniatures are approximately 32mm tall (29mm to eyes).

Jeps der findes ogs? pirater, b?de almindelige og fantasy http://www.blackscorpionminiatures.com/index.php

salun

Wauw!! 3 entries allerede, og der er 3 uge endnu. Imponerende. Hvis den fart holder, så lover det jo rigtig godt for denne omgang :D

Må jeg allerede nu godt bede om muligheden for at stemme flere gange? ;D

Erikjust

Nu håber jeg bare at jeg kan nå færdig med mit project.
Damn you Atoom hvorfor kan du aldrig poste et emne jeg kan se lavet med bare en figur. Næ hvert emne kan jeg kun se lavet med et diorama  ;D  
"While the difficult takes time, the impossible just takes a little longer."  -  Art Berg