News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

Battle report - Grey Marines vs Eldar - Round Two

Started by Speaker to Machines, 16 May, 2011, 22:32:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Speaker to Machines

Hej,

Billeder fra sidste mandag, kun let forsinkede...

Simon med Space Marines prøver igen at nedkæmpe de træske Eldar; hærlisterne er de samme som første spil.

Lidt mere åbent terræn denne gang, bortset fra den kuperede skov på sydflanken.

Falcons suser frem og skyder med stor præcision både Vindicator og begge Dreadnoughts i marinernes garnison i skoven.

Marinernes Supreme commander rykker frem mod objektivet på den nordlige flanke; War walkers åbner ild og fjerner et par Rhinos.  Dette påvirker ikke marinernes kampstyrke væsentligt, men det fjerner deres mobilitet.

Land speeders sniger sig frem i baggrunden.

Terminators i Land Raiders rykker frem i centrum.  En fuld Warhost og Autarch'ens Aspect retinue rykker frem mod dem og engagerer dem i firefight.

Aspects tager tab, men Terminator formationen er reduceret til halv styrke og trækker sig.

Supreme commander, en gruppe assault marines, og to grupper land speeders på flankerne angriber War Walkers, der i mellemtiden er blevet forstærket af en lille warhost (uden Wraitghguard og D-Cannons).

War walkers udslettes, og Warhosten reduceres og flygter.  Marine Supreme commander bliver tilbage og holder objektivet, mens de hurtige elementer rykker sydpå for at deltage i slaget om de centrale objektiver, som ikke går så godt for marinerne som slaget om det ene nordlige objektiv.

Efter tur 4: vi står 1-0 lige på objektiver - jeg har Blitz, men en enkelt heroisk assault marine har sneget sig ind og conteste Pillar of Asuryan (i centrum), så den har jeg ikke.  Sneaky Mon'keigh...

Vi ruller om tiebreak, ruller lige(!) og skal derfor ud i Tur 5; Simon conceder, da der ikke er de store chancer for at gøre noget for ham i tur 5.  Jeg ville nok også have vundet på point, hvis vi ikke var gået til tur 5, men vi regnede ikke efter.

Et godt spil, og endnu tættere end det første;  Jeg tror godt vi kan tage træningshjulene af Simon nu :) 

Jeg glæder mig til at møde din egen hær!
Stephan Dahl

simoxer

Ja jeg glæder mig også til at få taget stødte hjulene af. Er begyndt at fatte mere nu så det er jo herligt.

JacobFrandsen

Det ligner jo herfra et godt spil. Godt at se, at marinerne kunne være med hele vejen selvom de alle startede på jorden. At spille jordbaserede mariner mod eldars, det er virkelig svært...så rigtig godt gået!

For vist nok første gang i min EP-karriere prøvede jeg igår at hælde lidt thunderhawks og teleport i marinerne. Det gør som ventet listen meget bedre, men desværre også meget nemmere at spille.

Der er ikke den samme udfordring med at sætte angreb op, når man bare kan flyve ind fra højre og ramme det man vil.

Næste gang bliver det nok jordbaserede mariner igen næste gang.

/jacob