News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

General Pottes Slagmark

Started by potte, 08 June, 2011, 22:37:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

potte

General Pottes Røde hær

Hejsa alle jer gæve FOW fans derude.

Jeg hedder potte, og er til dagligt at finde i Projekt Nexus skumle lokaler, i Herning hvor jeg lystigt spiller WH40k og selvfølgelig FOW.
Jeg har altid været Inkaneret Soviet interesseret, da jeg personligt mener at den røde hær er primær skylden i at vi ikke snakker tysk idag.
Desuden, skønt jeg beundre tyskernes tunge panzer som f.eks. Panther og Tiger , så er jeg mere fascineret af hvordan Russerne, midt i krigens helvede og under det enorme pres de har været under, har kunne bygge nogle af WW2s bedste kampvogne, og hvordan de revolutionerede krigsførelse på den måde de gjorde.
Dette er selvfølgelig ikke et slap til hverken britter, eller Amerikanere, som uden tvivl gjorde deres del.

Derfor var det mest logiske valg selvfølgelig at spille Soviet unionen.
Jeg startede ud med et "8th Gvardesky strelkovy Polk" samt en gruppe IS-2 tanks.
Senere er horden vokset og kan nu nemt stille flere tusinde point.
Jeg er dog ikke den store maler, så dette er ikke tråden til flotte malede figurer.
Tilgengæld vil jeg løbende ligge hærlister ud, samt eventuelle battle reports fra vores forening af, så folk kan følge lidt med i hvad den røde her egentlig går og laver?!

Hvad jeg egentlig har

3 fulde Udarny strelkovy kompanys. Komplet med 2 riffle/MG afdelinger, 1 SMG afdeling og 2 maksims til hver
1 Guards heavy tankovy company. 5 stks IS-2 obr 1942
1 Guards mineroller company. 10 stks T-34/76
1 Guards Tankovy Company. 5 stks T-34/85
1 Guards Heavy Assault gun Company. 4 stks ISU-152
1 Guards Tank Killer company. 5 stks SU-100
1 Guards Rocket Mortar Company. 4 stks Katyushas
2 Fulde Engineer Sapper Companys. Har opgivet at tælle hvor mange der er, men MANGE!! med faustnikas og Flamethrowers
1 Flamethrower company, med 2 sektions.
1 Tank killer Company. med 2 stks 45mm anti tank guns
1 Priority Air support. 3 stks IL-2 Sturmoviks
1 Guards Shock artillery Company. 4 stks 76mm AT guns
1 Anti tank Company. 4 stks 85mm AA guns
1 Spetznas platoon. med 4 spetznas squads med 3 amfibie jeeps
1 platoon  122mm artillery guns (4 stks)
1 platoon Heavy mortars (6 mortars)

Potte out!

potte

NY bog og nye figurer er vel lig med nyt legetøj?

Nu sad jeg forleden og kiggede rundt på nettet, og faldt så over det nye legetøj til Soviet.
den nye Stalins Europe og Guards Tank Killer company (SU100)
Disse måtte jo selvfølgelig bestilles hjem MED DET SAMME!!.

Nu har jeg modtaget varene, med hurtig leverance og det hele.
Det drejer sig selvfølgelig om disse 2.

Efter at have kigget kassen med SU100 igennem, er jeg ganske godt tilfreds.
Nu er det så bare med at læse reglerne!

STALINS EUROPE
Nu ved jeg der allerede ligger en anmeldelse ude på nettet, så ingen grund til at jeg går mere i dybden med det.
Men må indrømme som russer sidder jeg med en øv følelse i maven, og ser mig nok nød til at bruge mine SU100 som SU85 for now.
De 2 soviet hærer tiltaler mig slet ikke.
Jo Storm Battalion ser sjov og interessant ud.. Men min kærlighed til Tanks bliver bare svigtet... 1 armour support company som enten skal være: T34/85 (Som passer mig fint!),  almindelige T34 obr 1943, eller OT-34..., ellers kan det være et Company SU-76M.... ØH!!! det er meget fint.. MEEN! hvor er mine SU-100?? hvor er mine IS-2ere? hvor er mit panser support generelt?

Den anden hær, er den knap så populærer: Lend-Lease Tank battalion
Her får jeg alt det armour jeg kan drømme om.. IS-2. SU100. T-34 i forskellige modeller osv.. MEN!
Jeg skal stille med MINIMUM 11 Shermans? WHAT??? hvis jeg ville spille med Shermans havde jeg sku nok valgt amerikanere :/

Generelt er jeg lidt... ØH!! over denne bog, og må nok se i øjnene at Hammer and Sickle stadigvæk er min foretrukne bog lidt endnu indtil min hær får flere bøger hvor jeg derved kan få adgang til SU-100. (Det må da kunne lade sig gøre!)

potte

2500 point Soviet hær

Så er jeg klar med mit første udkast til en ny hær.
Hæren er taget fra bogen "Hammer and sickle
Den skal bruges i morgen d 09-06-2011, i en kamp imod DTs SS Viking gruppe, nede i projekt nexus lokaler.

Den hær jeg har bygget ser sådan her ud:

Motostrelkovy Batalon- Guards - 2500 point.

Battalion HQ - 35p

Motostrelkovy Company. (295)
2 Motor rifle Platoons - 280
Komissar Team - 15

Motostrelkovy Company.(295)
2 Motor rifle Platoons - 280
Komissar Team - 15

Motostrelkovy Artillery Battalion
(160)
2 gun Platoons - 145
Observer Rifle team - 15

Motorised Anti-Tank Company

1 Anti-tank platoon - 65

Gvardeyskiy Tankovy Company (395)
5 T-34/85 obr 1943 - 385
Cupola - 10

Guards Heavy Tank Company (475)
3 IS-2 Obr 1943 - 470
1 50. Cal. (Command tank) - 5

Guards Heavy Assault Gun Company

4 ISU-122 - 500

Priority Air Support
Il-2 Shturmovik - 270

2500 Point i alt.

Hæren er bygget med henblik på at få overlegenhed, med så meget panser så muligt, uden at lave en rent kampvognshær.
Samtidig vil jeg (og beder til at det virker) få mine IL-2ere til at fokusere deres raketter og bomber imod Min modstanders 5 Panther tanks, så mine IS-2ere og mine ISU-122 kan operere relativt frit.
Han er ofte ret ringe beskyttet imod Fly, og hans hær har 2 stks 88, som hans eneste luftværn imod mine flyvende tanks (og de har ikke ligefrem reddet ham i de sidste par spil)

Steiner

Ser spænde ud, har ikke selv spillet med 2500 før, er det på normal størrelse bord?
Kom i  Amager figurkrigsspil og prøv et intro FOW spil. Vi spiller torsdage kl 18:00

Amager figurkrigsspil,  Københavns største spilleforening. Find os på Facebook.

potte

jaa plus minus lidt :D

Kan afslører at hæren virkede præcist efter hensigtet.

Skønt han havde en hel del AA med, gjorde mit artilleri relativt kort proces af alt han smed imod mig.
Da hans AA var ryddet kunne mine IL-2 Sturmoviks jage pretty much hvad der passede dem.
Spillet sluttede med overlegen sejr til soviet.

Er igang med at arbejde lidt videre på noget legetøj til mine russere :)
Blandt andet et større batteri af 122mm artilleri kanoner :D

potte

NYT LEGETØJ

AK Ja..

Så var der lidt flere penge i pungen der ligger og kradser lidt.
Så fik da lige slået et smut ind forbi mit online gamestore og kigget på noget nyt legetøj til min soviethær.
Den nye forøgelse inkludere:
4 stks 122mm howitzers
Et platoon heavy mortars.

Nu må vi se om det nye legetøj kan bruges til noget.
Har desuden lavet en oversigt i min start post om hvad jeg egentlig har på hylden af legetøj.

Steiner

BTW

QuoteGenerelt er jeg lidt... ØH!! over denne bog, og må nok se i øjnene at Hammer and Sickle stadigvæk er min foretrukne bog lidt endnu indtil min hær får flere bøger hvor jeg derved kan få adgang til SU-100. (Det må da kunne lade sig gøre!)

Jeg er helt enig SE, er lidt en øh nå oplevelse, den enste grund til at købe den skulle være Rumænere og Ungare, de virker ok sjove.
Kom i  Amager figurkrigsspil og prøv et intro FOW spil. Vi spiller torsdage kl 18:00

potte

ja og er faktisk ret fascineret over den måde de har lavet allies funktionen på.. der er helt bestemt noget potentiale.
Samt at 2 nye hære til FOW bestemt ikke skader, og kan give noget fed forandring og anderledes spil :)

potte

ITS ALL SAVED!!

Så skete det jeg har ventet på længe!
Okay måske ikke så længe, men det er godt nyt trods alt.

NU kan jeg endelig benytte mine skønne SU-100 i mine regulærer hære.

http://www.flamesofwar.com/Default.aspx?tabid=53&art_id=2662

Alle russiske hære med Tank killer company kan nu medbringe SU-100 osse.
Det var satme en god nyhed :D

Steiner

Jo men også pænt langt ude, de var med fra jan 1945 :-\ Kommer JagdTiger så også til alle LW tyske kompagnier  ::) Syntes det lugter langt væk af, ups vi sælger ikke nok SU100  :'( Håber virkerlig ikke det er fremtiden for resten af LW.

potte

nej det giver jeg ret i.

Men lad os nu være ærlige.
Den ENE hær i SE der rent faktisk kan have SU-100 med, er fucking lame..
Hvis de gerne vil sælge deres figurer må de jo osse lave nogle mere spændende hære som folk kan bruge dem i.

Der hvor jeg syntes den er vild, er sammen med Motor Riffel Battalion fra Hammer and Sickle.

KarlGustaf

Hvis du nu endelig skal spille motostrelk fra H&S skal du så ikke have halftracks til dine ZiS3ere? Det er da for fed en enhed, den ildkraft den har inden for 40 er da närmest uovertruffet.
Hvor er Aekold?

potte

Den havde jeg ikke tænkt på :O

Steiner

Quote from: potte on 21 June, 2011, 08:52:38
Hvis de gerne vil sælge deres figurer må de jo osse lave nogle mere spændende hære som folk kan bruge dem i.

Helt enig, men det kunne de jo så også bare gøre  ;D Istedt for fik vi SE  :P

potte

Ja og den bog er tæt på ubrugelig

Steiner

Hej Potter

Hermed det lovede eksempel på en 2500 points Sappr battalion, det er sådanne lidt teoretisk, da jeg som skrevet ikke har erfaring med 2500 points slag.

Battalion HQ
CO, 2IC & Kommisar   60

Engineer-sapper company
3 Sapper paltoons   530

Engineer-sapper company
3 Sapper paltoons   530

Flames-Thrower Company
2 Flame sections   180

Spetsnaz Platoon

1 Squad   130

Heavy Tank Killer Company
3 SU-100   325

Guards Heavy  Assault Gun Company
4 ISU122   470
Add AAMG   20

Artiller Battalion
4 122mm orb 1938 Howitzer   155
Add Observer   15

Heavy mortar company
1 Mortar platoon   70
Add Observer   15

Kommentarer: Flame sections skal selvfølgelig ud til Sappa kompagnierne 2 til hver. Jeg ville ikke selv begynde at replace Sapper teams med andet end Panzerfaust, de andre optioner virker alt for deffensive. HUSK dette kompagni skal næsten altid angribe, så hvad dælen skal man bruge PTRD AT rifler til  ??? Any way læs godt op på deres speciel regler, både Body armour og Smoke assault virker ret godt, specielt det sidste  ;D

Taktik i missioner du skal angribe i.
Find det objektiv du vil angribe, udfra terræn og fjendens opsætning (ignorer det andet / de ander objektiv'er), læg alle compagnier ind på dette.

Tur 1 Planen er at Infiltrere et Engineer-sapper company ind med Spetsnaz (læs op på disse regler), det andet kunne evt løbe frem, ignorer fjendens artilleri, du har så mange sappers at det ikke kan gør så ondt (ik), du skal selvfølgelig ikke løbe frem foran 4 HMG det gør sku ondt, men du forstår nok. Dæk dem med Howitzer og Morter, så godt det nu kan lade sig gøre. Stikker fjenden næsen frem i sin tur burde du havde 7 tunge er kan pille den af igen  ;)  Flyt dine observers frem, så de kan observere dit hovedmål for tur 2

Tur 2. Brug Spetsnaz til at fjeren GTG fra den platoon hvor dit hoved assault skal finde sted, forsøg at pinde med begge platoons artillery. Tag tunge enheder ud med dine SU/ISU, der kan forstyre dit angreb, eller Panzers der i fejndens tur kan angribe dine Sappers. Assault med dine Sappers, husk smoke assault, den platoon du nu angriber burde være pinned og gerne havde mistet et par teams til dit artilleri, huske her at havde Bataljons CO og Kommisar med for reroll for motiavion, pres dit angreb frem og fortsæt gerne mod en ny platoon. Gentag til du er fremme ved dit mål obkjektiv, husk at dække Sapper med SU/ISU og læg ild med artilleri. Du må ikke afsluttet spil og stadig havde flams tilbage, de skal skyde af. SU-100 er sårbare overfor infanteri assault, da de ingen AAMG har så læg dem lidt tilbage, eller 25 cm fra en fjendens inf plaotons.

Tordenkuglen

Hr General

Kunne de ikke allernådigst afsætte lidt tid i din sikkert meget overfyldte tidsplan til at få taget nogle billeder af dine tapra soldater til alle os andre på hvervnings kontoret ???
Spiller/vil gerne spille: JRIII, SAGA, Bolt Action, Deus Vult, By Fire and Sword, Impetus, Trafalgar, Check your six, Hail Caesar, Black Powder, Sword Point, Sharp Practice, Force on Force, The Sword and the Flame, Sword and Spear, Blood and Plunder the Barons War, Warmaster og meget mere!!!!

potte

Hr General Tordenkugle, fra hvervningskontoret.

Jo da, men tag note af at jeg ikke ligefrem er Da Vinci.. og mine figurer egentlig mere ligner et Picasso maleri.
Men jo vil da gerne lægge lidt billeder op :) Sker senere idag så.

potte

Nye tider, nye fronter og nye fjender!

Så er det vidst tid til en lille opdatering... hvad ellers skulle jeg bruge min arbejdsdag på?

Malefronten
Nu er der jo blevet ønsket billeder af hvad jeg egentlig har og hvordan mine skubbedukker egentlig ser ud.. Disse billeder vil ryge online i aften, og så må folk leve med min standard derfra ;) Er jo ingen Da Vinci.
Nyeste projekt på stammen er at få malet de super seje "Engineer Sapper companies" som efterhånden længe har stået og kigget bebrejdende på mig på min hylde.
Et enkelt SMG team af dem er blevet malet og er egentlig ganske tilfreds.
mere om dette vil komme senere.

Ny Hær!
Ja som mange nok har læst har jeg været en smule aktiv på forummet over de sidste par dage. Og nogle har nok osse læst at jeg søgte ny hær, til at give noget forandring i forhold til Soviet.
Valget faldt på Tyskland, med fokus på 3 SS panzerdivision "TOTENKOPF" fra bogen "River of Heroes". Samtidig er der dog købt modeller til at kunne lave et ganske almindeligt Panzerkompanie fra Fortres europe.
Der blev købt for lige omkring 2500 kr, hvilket giver en fin sjat til at starte med. Mere om disse nye skubbedukker vil osse komme op senere.

Det var lige en hurtig update fra fronten.

Steiner

TrueRonin

Ja da... De ligger på http://www.ghostarmy.org.  ;D

Arj pjat. Vi vil se nogle billeder. Nu!!!
- Nørd med Aspergers Syndrom, er du i tvivl så spørg Google.

Min trader tråd.

potte

Billeder af Hæren!

Ja som lovet, kommer der så nu billeder af det som jeg har malet.
Vil godt starte ud med at sige, at jeg langt fra er et geni til at male.. men i må nøjes med hvad i får ;)

Først:

Udarny strelkovy Platoon, med Maksims.

Guards Heavy Tank Platoon, IS-2

Shock Artillery, og Battalion Commander og Battalion Kommisar

T-34 76 og T-34/85

Il-2 Sthurmoviks

Engineer Sapper Team

TrueRonin

Yay!!! Det var også på tide.  ;)

De ser jo ganske hæderlige ud. Jeg bryder mig dog ikke om de synlige fodplader hist og pist. Men da fow er et spil der betragtes på 1 meters afstand, så har de en fin tabletop standard, der kan selvfølgelig forbedres på dem, men hvis talentet eller tålmodigheden ikke er der så er de da fuldt malede og ganske spilbare.  :)
- Nørd med Aspergers Syndrom, er du i tvivl så spørg Google.

Min trader tråd.

potte

Ang de synlige baser bliver der arbejdet på dem :)

Steiner

Ser godt ud, Syntes bestemt det er godt malerarbejde altid dejligt med nogle billeder. Hvis jeg må komme med noget kritik, udover det med foden, er det hjulene på dine tanks, hvorfor er de sølv farvedet? Tror det vil være meget bedre med gron, som resten af tanke.