News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

It's Alive! - Pensionerede Vampyrer

Started by Jamand, 12 June, 2011, 18:44:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jamand

Introduktion

Jeg havde længe gået og barslet med en tredje hær ud over WoC og DoC. Først var det Beastmen som jeg syntes var seje med doombull og bestigors, men jeg droppede dem igen da jeg egentlig ikke syntes de var så seje igen. Så hed den bret et stykke tid, her tænker jeg særligt på RAF builden med masser af pegasuser. Men jeg fravalgte det, da jeg var bange for at stå tilbage med en hær der kun ville virke med én build. Da TK kom ud syntes jeg de så rigtig fede ud, men efter et par spil er jeg ikke voldsomt imponeret. Så det endte med at blive en af de hære jeg spillede meget imod tilbage i 4-5 ed da jeg første gang prøvede WH - Vampire counts.

Jeg synes VC ser rigtig lovende ud. Da det er en power hær ligger den op til mange forskellige builds som jeg glæder mig til at teste. Jeg har allerede en 4-5 forskellige lister på tegnebrættet. Én af de ting jeg synes virker fedt ved dem er måden hvorpå man kan toole sine vampyre til at være toneangivende for hæren.

Så jeg har anskaffet mig en anseelige bunke VC. Herunder:

• 5-6 chars af forskellige oprindelse
  • 80-90 ghouls incl unitfillers
  • 50 GG's, 25 med GW og 25 med HW+shield
  • 16 Dire Wolves
  • 8 Black knigths
  • 7 Blood knigths
  • 2 Varghulfs
  • 6 Wraiths
  • 1 Abyssal Terror

Ud fra det mener jeg det er muligt at lave de fleste builds som fungere for VC. Ting jeg gerne vil afprøve er:

• Tung magi med skull staff
  • Figthy vamp i GG bus
  • Figthy vamp i BK bus
  • Figthy vamp i Blood bus
  • Denial liste med 2 x ghouls og 2 x graveguards
  • Hybrid lister med både black knigths og graveguards
  • Hybrid vamp lord der både kan slås og kaste magi

... og mange mange flere ting.

Bloggen kommer selvsagt til at indeholde builds, battlereports, billeder af maling etc etc etc - og selvfølgelig masser af powerplay! Ligesom de to andre :)

Enjoy

Jamand

Her er ?n af de lister jeg regner med at ligge ud med:

Total Roster Cost: 2397

Vampire Lord (1#, 470 pts)
   1 Vampire Lord, 275 pts = (base cost 205 + Level 3 Upgrade 50 + Nightmare 20)
      1 Blood Drinker, 40 pts
      1 The Flayed Hauberk, 25 pts
      1 Crown of the Damned, 35 pts
      1 Dark Acolyte, 30 pts
      1 Master of the Black Arts, 50 pts
      1 Summon Ghouls, 15 pts

Vampire (1#, 180 pts)
   1 Vampire, 100 pts
      1 Dragonhelm, 10 pts
      1 Dispel Scroll, 25 pts
      1 Avatar of Death (Shield), 20 pts
      1 Ghoulkin, 25 pts

Lord of the Barrows (1#, 225 pts)
   1 Wight King (Battle Standard Bearer), 100 pts = (base cost 75 + Battle Standard Bearer 25)
      1 The Drakenhof Banner, 125 pts

Crypt Ghouls (40#, 328 pts)
   39 Crypt Ghouls, 312 pts = 39 * 8
      1 Crypt Ghast, 16 pts

Crypt Ghouls (39#, 320 pts)
   38 Crypt Ghouls, 304 pts = 38 * 8
      1 Crypt Ghast, 16 pts

Grave Guard (28#, 439 pts)
   27 Grave Guard, 369 pts = 27 * 13 (base cost 12 + Great Weapon 1) + Musician Mus 6 + Standard Bearer Std 12
      1 The Banner of the Barrows, 45 pts
      1 Seneschal, 25 pts = (base cost 24 + Great Weapon 1)

Blood Knights (6#, 435 pts)
   6 Blood Knights, 360 pts = 6 * 55 (base cost 55) + Musician Mus 10 + Standard Bearer Std 20
      1 The Flag of Blood Keep, 75 pts

Den lille vampyr og BSB'en g?r med Grave Guards, vampyr lorden ridder med Blood knigths. Listen er rigtig sv?r at tage point fra. Med kun fire blokke og masser p?lidelig raise magi bliver det sv?rt at grinde noget som helst ned. Listen er hurtigt ud af starthullerne med ghoulkin og blood knigths. Med flaget er de meget holdbare p? vej over slagmarken, og vampyren i dem har blooddrinker til at holde enheden ved godt mod. Det er lidt en hybrid liste som jeg tror vil kunne tackle mange forskellige ting. Dog er det meget vigtigt at blood knigths ikke f?r en d?rlig matchup da de ellers hurtigt kan blive et dyrt bekendskab.

Overhamsteren

Bortgives:
Mennesketusindben. Stort set ubrugeligt. Larmer. Savler. Kræver mad konstant.
http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=56662.0

Jamand

Fuck  :o

EDIT: S? er den fixet. Tak ;)

The rasmus

Hahahahhaha.. Synes også at der var lidt Twilight over det.  ;D
Rasmus Budde

Jamand

Ja jeg ved faktisk ikke hvorfor jeg er begyndt at kalde mine blogs noget med "diaries". Det lyder temmelig ghey. Jeg finder på noget mere mandigt.

Belerophon709

Hvorfor finder du dig ikke en hær, der rent faktisk KRÆVER noget af dig som spiller...? ;)

Spøg til side: Spændende... Ved ikke hvormeget du får ud af at "teste" tingene. De fleste ting i VC-hæren og dens builds er pretty self-explanatory...

Når du laver dine lister ville det være fint hvis du lige anførte om det er det sædvanlige ETC-halløj du har gang i, eller om det er et helt andet (eller et helt fraværende?) system.

Men nuvel, jeg følger med. :)

Marcus

Jamand

Det er self ETC restriktioner :) Det der 2MD er kun for magi/DoC-hadere  ;)

Grunden til at jeg ikke kaster mig over Ogre Kingdom eller lignende er, at jeg i min spille gruppe løber ind i:

• BoH, 1-2x30 elites HE
  • Pendant+Crown Dreadlord DE med 20 shades, Hydra osv.
  • Stank, horde flaggelanter, 4 WM Popemobile Emp
  • GW horde dwarf
  • Saurus spam, chameleon skink, toolet slan LZ
  • MSU DE

Så det er lidt et spørgsmål om at powerplay eller bliver powerplayet  :P

Derudover ville det da være dejligt at hæren i sig selv ikke holder mig fra at blande mig i top 10 til store turneringer.

Stoffen

Jeg var oppe imod en VC hær forleden.

Den bestod af:

Ghouls i 3 units, en på 20 og 2 på 30 tror jeg. 20x grave guard med +1 to hit & GW. 3 wraiths + kælling. og så ellers 13/14 black knights med bsb (regen banner), vampyr med blood drinker. Necromancer og lvl4'er type vampyr med ghoulkin i 20 mands ghoul bunkeren.

Det var sgu jævnt hårdt.. de der black knights ville have charget mine to lanse formations tur 1, hvis ikke det var fordi han slog snake eyes i magi, jeg klarede 2 channel og han fik broken concentration på første kast. Van Helse gør bare VC kavaleri super vildt.

Glæder mig til at se hvad der kommer til at ske.

Jamand

Jeg kan godt lide idéen med en nedtonet bus. Altså hvor man lader en almindelig vampyr være blodsdrikker, og så stadig har sin raise/van helser som lvl 4. Problemet med bussen for mig er at jeg skal mod en DE spiller med udødelig dreadlord, og hvis han fanger bussen bliver det op af bakke. Jeg satser på at bruge winds of undeath og zombie raisning til at nakke ham / stalle ham mens resten af hæren prygler løs.

Hvis jeg skulle køre den liste du nævner ovenfor tror jeg jeg ville skære den således:

Total Roster Cost: 2397. ETC restriktioner.

Vampire Lord (1#, 435 pts)
   1 Vampire Lord, 255 pts = (base cost 205 + Level 3 Upgrade 50)
      1 The Flayed Hauberk, 25 pts
      1 Dispel Scroll, 25 pts
      1 Dark Acolyte, 30 pts
      1 Master of the Black Arts, 50 pts
      1 Summon Ghouls, 15 pts

Vampire (1#, 200 pts)
   1 Vampire, 100 pts
      1 Blood Drinker, 40 pts
      1 Dragonhelm, 10 pts
      1 Dread Knight, 25 pts
      1 Infinite Hatred, 25 pts

Lord of the Barrows (1#, 245 pts)
   1 Wight King (Battle Standard Bearer), 120 pts = (base cost 75 + Battle Standard Bearer 25 + Skeletal Steed 15 + Barding 5)

Crypt Ghouls (36#, 296 pts)
   35 Crypt Ghouls, 280 pts = 35 * 8
      1 Crypt Ghast, 16 pts

Crypt Ghouls (37#, 304 pts)
   36 Crypt Ghouls, 288 pts = 36 * 8
      1 Crypt Ghast, 16 pts

Grave Guard (24#, 340 pts)
   24 Grave Guard, 330 pts = 24 * 13 (base cost 12 + Great Weapon 1) + Musician Mus 6 + Standard Bearer Std 12
      1 Banner of Eternal Flame, 10 pts

Black Knights (11#, 377 pts)
   11 Black Knights, 332 pts = 11 * 28 (base cost 24 + Barding 4) + Musician Mus 8 + Standard Bearer Std 16

Cairn Wraith (4#, 200 pts)
   4 Cairn Wraiths, 200 pts = 4 * 50

Jeg kan lide den. Det er en ret afbalanceret med mange forskellige svar. Både grave guards og ghouls kan godt lave ballade på egen hånd hvis bussen kommer i uføre. Bunkeren er fjernet da lorden alligevel sagtens kan slås i GG bunkeren med T5, 2+/4++ save. Det er ærgeligt at der ikke er point til en femte wraith, men hvis det skal ske så skal ghouls ned på et niveau hvor det bliver halvkriminelt.

Jamand

Vi nupper lige en rimelig cookie-cutter bus-liste:

Total Roster Cost: 2399

Vampire Lord (1#, 445 pts)
   1 Vampire Lord, 255 pts = (base cost 205 + Level 3 Upgrade 50)
      1 Blood Drinker, 40 pts
      1 Dragonhelm, 10 pts
      1 Potion of Foolhardiness, 5 pts
      1 Dread Knight, 25 pts
      1 Infinite Hatred, 25 pts
      1 Red Fury, 50 pts

Vampire (1#, 165 pts)
   1 Vampire, 100 pts
      1 Charmed Shield, 5 pts
      1 Helm of Commandment, 30 pts
      1 Dark Acolyte, 30 pts

Necromancer (1#, 85 pts)
   1 Necromancer, 55 pts = (base cost 55 + 2. Vanhel's Danse Macabre 15)
      1 Dispel Scroll, 25 pts
      1 Ironcurse Icon, 5 pts

Lord of the Barrows (1#, 245 pts)
   1 Wight King (Battle Standard Bearer), 120 pts = (base cost 75 + Battle Standard Bearer 25 + Skeletal Steed 15 + Barding 5)

Crypt Ghouls (16#, 136 pts)
   15 Crypt Ghouls, 120 pts = 15 * 8
      1 Crypt Ghast, 16 pts

Crypt Ghouls (38#, 312 pts)
   37 Crypt Ghouls, 296 pts = 37 * 8
      1 Crypt Ghast, 16 pts

Crypt Ghouls (38#, 312 pts)
   37 Crypt Ghouls, 296 pts = 37 * 8
      1 Crypt Ghast, 16 pts

Black Knights (13#, 449 pts)
   12 Black Knights, 360 pts = 12 * 28 (base cost 24 + Barding 4) + Musician Mus 8 + Standard Bearer Std 16
      1 Hell Knight, 44 pts = (base cost 40 + Barding 4)

Cairn Wraith (5#, 250 pts)
   5 Cairn Wraiths, 250 pts = 5 * 50

Jeg har taget wraiths med istedet for GG da de kan tackle nogle enheder helt omkostningsfrit. Ellers er listen ret selvindlysende. Den lille vampyr har et ekstra lvl for at sikre at storebror får de gode spells.

Jamand

VC battlereport 1

Bom og Jeg havde sat en all-day WH date op hvor de nye VC's skulle testes mod hans HE og det nyeste skud på stammen, en DE hær Bom havde anskaffet. Jeg havde tre lister med, og rullede en D3 for at se hvad jeg skulle få lov at spille med først. Det blev min hybrid hær som er den første jeg har postet længere oppe. Temaet var:

Vamp caster lord til hest med blooddrinker i 6 blood knigths bus
Lille vampire med 2 vamp lvls og Regenhoff bsb i 28 GG's med GW
2 x 40 ghouls
4 wraiths

Bom stillede med:
lvl 4 life, udødelig + 1 spell
lvl 1 death + destroy scoll
lvl 1 death + corrin ring
1 bsb med reaver bow
20 spearmen
2 x 20 archers
27 føtex
27 WL

Ingen ørne, men reaver bow til at snipe wraiths og corrin til at fjerne blooddrinker. Kunne godt blive nasty. Jeg vidste på forhånd at ingen af mine blokke ville kunne gå toe-on-to med hans. Godt nok var der ingen mind-razor til at true, men når man spiller VC kan T7 være lige så ødelæggende.

Jeg satte op så mine blood knigths kunne komme ud og fange archers, og min wraiths kunne få lov at banke ind i lions eller den anden blok archers.

Jeg ruller dårligt på spell i starten, og får ikke van hels på min lvl 4. Lesson leared, hav aldrig en lvl 2 og lvl 4 i vamp loren, nøjes med en backup lvl 1 eller ingen. Det betyder også at hans blok må klare sig uden meget hjælp da de er langt væk fra min caster med van hels. Jeg rykker op i centret og kører mine blood knigths i stilling til at charge archers bagefter.

Jeg charger archers og dræber dem til manden (20 wounds, jeg er tilfreds :) ). Spearmens breaker til panic og løber meget langt væk, mens jeg nu står over for en svær beslutning. Enten sender jeg mine knigths ind i siden på føtexer hvorefter jeg kan få mine ghouls frem, eller også reformer jeg og prøver at combocharge dem i næste tur. Jeg vælger at gå efter bamsen og overruner knigths ind i siden på føtex. De dræber 3, bom vælger ikke at reforme for at kunne møde ghouls og vi bliver stående.

Inde i centeret er mine wraiths stille og roligt røget ned i antal. Ellers er boms archers på flugt mens Lions ikke laver det store.

Jeg får min backup caster langt nok over til at jeg kan van helse ghouls ind i føtexer. Så er der dømt epic fight:

Inde i centeret drøner jeg mine to tilbageværende wraiths ind i lions. Da Boms lvl 4 er med dem sigter jeg efter den. Lorden er jo ikke imun til magiske angreb fra special rules, såsom etheral, så 6 strength 5 angreb senere er bom uden lvl 4. Det betyder også at kampen mellem PG, knigths og ghouls bliver uden magi backup fra hans side, og jeg vinder uden problemer og løber føtex ned.

Ghouls er meget giftige  :P

På det her tidspunkt har jeg mistet intet, Bom er uden archers, føtex og lvl 4 mens mine wraiths sidder i smasken på hans Lions. Det ville være en smal sag for mig at rydde resten af hans hær fra nu af, så vi kalder den bare for at gå videre til næste spil.

Men spændende debut med VC. Bloodknigths var virkelig hårde, især med hatred banner. Wraiths var også helt i toppen. En kæmpe trussel for modstanderen og, ja, så nuppede de også lige den lvl 4 og vandt mig spillet. En anden ting jeg blev opmærksom på var hvor dumt det er at have sin caster lord ude på fløjen. Jeg fik kun kastet én van hels hele spillet hvilket er alt for lidt når man satser på magi frem for slås.

Næste kamp følger lidt senere, hvor jeg gik i den anden grøft og fandt min 15 knigth store bus frem  :-*

Bom

og jeg havde ikke læst ordenligt på lektien og troede at wraiths angreb var magiske på samme måde som grave guards, dvs. at det var våbnet der var magisk og at folariaths robe og talisman of saphery kunne afværge dem, det kunne de så ikke ved nøjere gennemlæsning.

Desuden ved jeg ikke lige hvad jeg lavede med mine PG, de skulle lige have været lidt længere fremme så de ikke blev charget i siden.

Endelig spillede vi vanhels forkert i alle 3 kampe, vi havde læst det som at man både fik movement og asf+re-roll af en enkelt casting, det gjorde at jeg faktisk ikke vandt en eneste skirmish i alle 3 spil - uanset hvilke units der var oppe imod hinanden.

Jamand

Quote from: bom on 19 June, 2011, 13:15:17
Endelig spillede vi vanhels forkert i alle 3 kampe, vi havde læst det som at man både fik movement og asf+re-roll af en enkelt casting, det gjorde at jeg faktisk ikke vandt en eneste skirmish i alle 3 spil - uanset hvilke units der var oppe imod hinanden.

Ja det var lidt ærgeligt :) rematch!

Belerophon709

Quote from: bom on 19 June, 2011, 13:15:17
og jeg havde ikke læst ordenligt på lektien og troede at wraiths angreb var magiske på samme måde som grave guards, dvs. at det var våbnet der var magisk og at folariaths robe og talisman of saphery kunne afværge dem, det kunne de så ikke ved nøjere gennemlæsning.

Desuden ved jeg ikke lige hvad jeg lavede med mine PG, de skulle lige have været lidt længere fremme så de ikke blev charget i siden.

FYI: Grave Guards har heller ikke magiske våben - så Folariath's/Saphery virker heller ikke mod dem.
Wight Blade reglen gør at alle våben, der bæres af Wight Kings/Grave Guards/Black Knights laver magical attacks og har KB-reglen, men gør ikke deres våben magiske (alle normale regler som det pågældende våben har gælder f.eks. stadig - ASL på GWs, mulighed for parry save med hw/shield).
Ved Wight Kings er det tilmed udspecificeret til at være "normal" weapons (da de, som characters netop har mulighed for at købe Magic Weapons, som så mister KB).
De eneste "normale" tropper, der rent faktisk har Magic Weapons, som Folariath's Robe virker mod, er Chaos Knights (Ensorcelled Weapons).

Marcus

Jamand

le hraller

Quote from: Belerophon709 on 20 June, 2011, 08:10:46
De eneste "normale" tropper, der rent faktisk har Magic Weapons, som Folariath's Robe virker mod, er Chaos Knights (Ensorcelled Weapons).

Marcus

Lige for en god ordens skyld, er chaos knights jo ikke de eneste "normale" tropper med magiske våben.
Yhetees har også og der er sikkert flere...
Så bliver du ikke overrasket. Altid en god idé at spørge hvad, der har magiske våben/angreb.

-Mads.

Jamand

VC battlereport 2

Disclaimer: Vi har spillet VH forkert, hvor vi troede at man både fik cc komponenten + movement komponenten. Jeg kommenterer i løbet af repporten de steder hvor det kunne have fået en betydning for spillet.

I andet spil fiskede Bom sine nyindkøbte (og små proxiede) DE frem. Det var næsten som at være tilbage til da vi startede med at spille WH for en trekvart år siden, og vi beggede spillede med grundede og ufærdige hære. Tilgengæld var terrænnet i top denne her gang :)

Jeg testede bussen i denne her kamp:
Slåslord + regenhoff + 13 knigths med +1 banner
lille vampyr til hest med HoC
2 x 40 ghouls
1 coach (forklædt som lion chariot da jeg havde glemt min)
4 wraiths

Bom stillede med:
lvl 4 med shadow og pendant
lvl 2 med fire
Cauldron
40 warriors (HE spearmen) + 20 warriors (tomme baser)
20 + 10 xbows
10 Cold ones med ring of hotec (forklædt som Dark Riders)
5 shades
20 BG
Hydra

Jeg blev fanget i noget lidt dårligt deployment med den ene bunke ghouls helt ude på fløjen, hvor der blandt andet lå en stor sø de skulle vade igennem før de kunne nå frem. Stor taktisk brøler. Ellers kan deployment efter min første runde ses her:

Bom sætter shades ude på flanken, og i løbet af hele spillet nakker de lidt ghouls, men bidrager ellers med intet. Bom rykker sine Cold Ones helt ned på min flanke i forhåbning om at kunne komme ned bagved, og samtidig være irriterende med ring of hotec.

Jeg får en winds of undeath af, og en spirit hos (forklædt som en blå chaos ogre ;) ) drøner ind i xbows som den holder fra at skyde resten af spillet  :-*

Magi fasen bliver vigtig. Jeg ruller 3+1 i winds, coahen suger 1, vi ruller begge 3 terninger på van hells, og jeg får den igennem. Så nu sidder min bus (som jeg havde combat reformet) i siden på Boms Cold Ones. Og her var det en fordel, at van hells faktisk sad på min back-up caster, da han kunne holde sig uden for rækkevidde af ring of hotec. Desværre slår min bus sindssygt dårligt. Lorden + BSB + champ laver 0 wounds selvom de har respektivt str 7 og 6. Heldigiv slår resten af bussen + heste + wraiths som sad i den anden flanke godt til og nakker alle på nær 1 knigths (WS6 fra HoC er her vildt godt).

Vi spillede her med at jeg rerollede mine angreb. Det ville nok ikke have haft den store praktiske betydning, da Cold Ones var nede med 5 på static CR fra starten, og faktisk bare skulle have mistet 1 gut for at skulle bruge snake eyes for at klare breaktest. De breakede og løb ud over kanten i næste tur da de var <25%. Selv hvis de havde været >25% pga VH fejlen, så burde mine tilbageværende wraiths (som løb efter dem) godt kunne have nakket dem eller holdt dem fast resten af spillet nu når de lavede 0 static CR.

Bussen reformer for at kunne møde charget fra 20 BG's

BG's kommer ind med KB, og jeg begynder at svede lidt. Heldigvis får Bom ingen spells af på dem (takket være coach, den sugede ca 1/3 af alle hans PD i løbet af spillet mens den tog næsten intet fra min pøl). Min Lord gik amok og nakkede 8 før de overhovede fik lov at slå. 6 slog tilbage på ham og 1 KB går igennem. Jeg ruller min crown ward som jeg heldigvis klarer, og resten af bus blokken grinder BG's ned til 4 mand uden de store problemer.

Inde i centeret har jeg sendt ghouls ind i fronten på spears og min nu flyvende coach i siden. Ikke overraskende rykker vi os ingen steder, og da hydraen kommer ind i flanken på ghouls popper der en billiard af dem + coachen. Igen glemte jeg Undead dogmatikken: "Send aldrig noget med få wounds ind sammen med noget skod".

Bussen smadre de sidste BGs og reformer til at charge hydraen. Min sidste unit ghouls når endelig frem, og spæner ind for at hjælpe til. Her giver Bom op. Med min sidste blok ghouls inde samt bussen klar til at oneshotte hydraen var der ikke så meget at komme efter.

Konklusionen efter det her spil var som sagt at ghouls aldrig skal slås sammen med fx coachen eller wraiths, da man bare risikere at de popper. Nårhja og så er bussen satme vild. Da den åd 16 Black guards som endda havde charget den var vi begge to ret imponerede. Fra nu af tager jeg også anti-KB armor'en på min lord - ingen grund til at satse.

Belerophon709

Quote from: le hraller on 20 June, 2011, 09:19:04

Marcus

Lige for en god ordens skyld, er chaos knights jo ikke de eneste "normale" tropper med magiske våben.
Så bliver du ikke overrasket. Altid en god idé at spørge hvad, der har magiske våben/angreb.

-Mads.

Nu er der jo ingen, der spiller OK, så Yhetees tæller ikke... ;)

Marcus

le hraller

Quote from: Belerophon709 on 20 June, 2011, 09:38:27
Quote from: le hraller on 20 June, 2011, 09:19:04

Marcus

-Mads.

Nu er der jo ingen, der spiller OK, så Yhetees tæller ikke... ;)

Haha, jeg har trofast spillet ogres i en del år nu. Det er da blevet til en 12. plads til den sidste Østerskov med ogres! De kan noget her i 8. ed.!
Men selv ogre spillere spiller ikke med yhetees...

-Mvh. Mads.

Jamand

Det er også lidt ærgeligt for Bom at 2/3 af mine hære er læsset med magiske-ikke-våben-angreb  :)

Jamand

VC Battlereport 3

Disclaimer: Vi har spillet VH forkert, hvor vi troede at man både fik cc komponenten + movement komponenten. Jeg kommenterer i løbet af repporten de steder hvor det kunne have fået en betydning for spillet.

Sidste kamp blev mod DE igen, men en lidt anden liste. Jeg havde fundet den tredje liste frem jeg gerne ville teste, nemlig:

lvl 4 + lvl 1 i 14 mands ghoul bunker med HoC
2 x 40 ghouls
28 GW GG
30 HW GG
4 wraiths

Rimelig tør point denial liste :) Bom prøvede:

Pendanthelt på hest
lvl 4 shadow
lvl 2 metal
Cauldron
40 spears
20+10 xbows
5 Dark riders
3 x 7 WE
20 BG
1 Hydra

Jeg dummede mig igen i deployment. Jeg troede Bom ville mure sig inde i hjørnet igen, og satte derfor begge enheder ghouls på flanken så jeg kunne bruge ghoulkin til hurtigt at få dem frem. Desværre satte Bom både Hydra og BG's i den side, hvilket var bad news for ghouls.

Vi rykker aggresivt op begge to. Jeg får lavet to spirit host baser som jeg drøner ind i nogle archers. En gaze nupper den ene enhed WE. Min magi var generelt vanvittigt god. Jeg fik afsindigt mange spells af og tryllede både ghouls, VH og spirit hosts af til højre og venstre. Jeg gør ghouls klar til at flæske BG's og tage et selvmords-side charge fra hydraen.

Jeg Van helser mine GW GG's ind i den store bunker spyd. Mit magi-forsvar er solidt, og de banker nogle stykker af dem. Her spillede vi med at jeg fik rerolls fra VH, hvilket nok ikke fik den store betydning da de ville have klaret den alligevel. Jeg vanhelser også min HW GG horde ind i Boms 20 xbows som havde stukket snuden lidt for langt frem. De bliver også knust eftertragteligt, og jeg kan overrune ned bag Boms linier.

Ghouls charger BG's og får efterfølgende en van hels på sig. De nakker 15 BG's uden problemer, og mister intet. Hydraen kommer ind fra siden bagefter og nakker en bunke, mens de sidste BG's også forsvinder. Mine Wraiths er på vej over for at sætte hydraen fast i resten af spillet.

Pendantlorden ridder ind i Ghouls, hvilket jeg har det fint med. Generelt var min liste dårlig for ham, da hverken ghouls eller GG er specielt gode mål for ham.

Jeg combat reformer min GW horde, og van helser dem ind i siden på den store warrior horde.

Her smider Bom handsken. De to GG enheder ville uden problemer kunne knuse warriors, mens Wraiths ville holde/dræbe Hydraen uden problemer. Generelt var mit trylle-rylle virkelig awesome. Gode winds rolls og ingen scroll fra Bom gjorde at jeg uhindret kunne van-helse løs. Dertil var Bom's magi også langt under forventet. Iløbet af hele spillet fik hans lvl 4 med dagger kun 2 miasmaer af :) Men super fed og super hård liste, som jeg også er forelsket i sammen med de to andre  :-*

Jamand

Og s? lige en lille status oven p? de f?rste tre kampe med VC og de tre builds jeg afpr?vede:

• Hybrid-listen: Umiddelbart den sv?reste at spille, men ogs? den sjoveste og mest alsidige liste. Bloodknigths er pisseseje, og med en lille bloddrikker i og hatred banner er de vilde nok til at tage det meste ud undtagen de mest besk?ggede blokke. Samtidig giver muligheden for lvl 4 van hells at man kan pl?je sine knigths rundt p? boardet eller s?tte nogle fede combo-charges op. Svagheden ved builden er helt klart koncentrationen af vampyre et sted og march-problemet.

• Black Knigth Bussen: En meget "spiller-sig-selv" liste. Bussen er uden tvivl point-and-click p? langt de fleste blokke spillet har at tilbyde. S? l?nge man holder sig fri af ting med Killing Blow eller flaming (g?r dog nok alligevel mod de fleste ting) s? s?rger Lorden for at holde Bussen ved god mod. Der er s? voldsomt meget synergi i den at det g?r ondt, og med skeletal steeds er den ogs? latterligt sv?rd at blokere. Eneste svaghed er at man kommer lidt bagud med magi - dog har man stadig en lvl 3. Anti-d?dsstjerner s?som pendant lords eller flak-tunge lister kan m?ske ogs? blive et problem, men nok ikke pendant-helten bliver ked af alle de styrke 4 KB, og van hells klarer flak problemet lidt hen af vejen?

• Grave Guard spam: En meget tilgivende liste at spille med. Solid magi g?r at man har masser af tricks oppe under ?rmet, og spells s?som summon undead horde g?r at man bare kan holde de der graveguard blokke g?ende i alt for lang tid. Min f?lelse da jeg spillede med den her liste var at man bare kunne brase hen over slagmarken og smadre alt p? vejen, mens man er ligeglad med b?de d?rlig positionering (den klarer van hells) eller skydning (T4, 4/5+ AS anyone?).

S? indtil videre har jeg Bussen som den store smadre-build med nogle f? men irriterende drawbacks, GG-spam som det sikre men lidt kedelige kort og hybrid-listen som den funky joker. Jeg er meget tilfreds med VC indtil videre, og gl?der mig til at f? pr?vet dem af til en turnering.

Bom

Quoteog med skeletal steeds er den også latterligt sværd at blokere

Hvis du smider vampyren ind i bussen så mister de deres skeletal steed regel.

Da vi spillede virkede det som om VC havde det lidt for nemt, der var intet der kunne stoppe deres enheder, og man kunne egentlig rykke lige så tosset man ville, VH skulle nok redde dagen alligevel.. men mon ikke det ændrer sig når vi spiller VH på den rigtige måde.. :)

Jamand

Quote from: bom on 21 June, 2011, 15:46:31
Quoteog med skeletal steeds er den også latterligt sværd at blokere

Hvis du smider vampyren ind i bussen så mister de deres skeletal steed regel.

Ah ja. Godt spottet.

Quote from: bom on 21 June, 2011, 15:46:31
Da vi spillede virkede det som om VC havde det lidt for nemt, der var intet der kunne stoppe deres enheder, og man kunne egentlig rykke lige så tosset man ville, VH skulle nok redde dagen alligevel.. men mon ikke det ændrer sig når vi spiller VH på den rigtige måde.. :)

Tjah da jeg sad og skrev mine battlereports synes jeg egentlig ikke der var nogen grumme tilfælde hvor manglen på rerolls ville have ændret noget. De fleste gange chargede jeg jo normalt ind og kastede van hells bagefter, eller van helsede ind i noget der alligevel var blevet nakket. Selvfølgelig kommer det til at gøre en forskel, men jeg tror at mekanismerne jeg spillede på sidste gang stadig virker :)