News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

It's Alive! - Pensionerede Vampyrer

Started by Jamand, 12 June, 2011, 18:44:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jamand

Bus listen v2

Efter et par prøvespil har jeg justeret min bus til at se sådan her ud:

Total Roster Cost: 2397. ETC restriktioner.

Vampire Lord (1#, 445 pts)
   1 Vampire Lord, 255 pts = (base cost 205 + Level 3 Upgrade 50)
      1 Blood Drinker, 40 pts
      1 The Cadaverous Cuirass, 15 pts
      1 Dispel Scroll, 25 pts
      1 Dragonbane Gem, 5 pts
      1 Potion of Foolhardiness, 5 pts
      1 Dread Knight, 25 pts
      1 Red Fury, 50 pts
      1 Infinite Hatred, 25 pts

Vampire (1#, 190 pts)
   1 Vampire, 100 pts
      1 Charmed Shield, 5 pts
      1 Black Periapt, 15 pts
      1 Helm of Commandment, 30 pts
      1 Dread Knight, 25 pts
      1 Summon Ghouls, 15 pts

Lord of the Barrows (1#, 257 pts)
   1 Wight King (Battle Standard Bearer), 132 pts = (base cost 75 + Lance 12 + Battle Standard Bearer 25 + Skeletal Steed 15 + Barding 5)
      1 The Drakenhof Banner, 125 pts

Crypt Ghouls (40#, 328 pts)
   39 Crypt Ghouls, 312 pts = 39 * 8
      1 Crypt Ghast, 16 pts

Crypt Ghouls (40#, 328 pts)
   39 Crypt Ghouls, 312 pts = 39 * 8
      1 Crypt Ghast, 16 pts

Black Knights (13#, 449 pts)
   12 Black Knights, 360 pts = 12 * 28 (base cost 24 + Barding 4) + Musician Mus 8 + Standard Bearer Std 16
      1 Hell Knight, 44 pts = (base cost 40 + Barding 4)
      1 The Banner of the Barrows, 45 pts

Black Coach (1#, 200 pts)
   1 Black Coach, 200 pts

Cairn Wraith (4#, 200 pts)
   4 Cairn Wraiths, 200 pts = 4 * 50

Coach var guld værd og sugede alle de dices der skulle til for at dæmpe modstanderens magi-fase. Samtidig synes jeg den er vidunderlig i samarbejde med fx wraiths eller Bussen pga af henholdsvis etheral og dens farlighed på charget. Samtidig giver den endnu et svar til monstre/enheder uden static CR, fx Stanken eller en Hydra. Den lille vampyr skal ridde rundt alene. Hvis jeg kommer mod noget med kanoner kan han joine bussen en runde eller to, eller måske bare gemme sig et sted. Med 2+ AS bliver han ihvertfald rimelig svær at skyde, og kan igen gemmes lidt væk. Lorden er ikke fantastisk godt beskyttet og må nøjes med 2+ AS og 4+ Regen. Tilgengæld har han også 2+ mod flaming og immunitet til KB. Første er godt til at klare fx failede LOS mod dværge-skyts, sidste mod ulækre KB som jo skære lige igennem Regen.

Nogle kommentarer til yderligere optimering modtages med kyshånd.

Belerophon709

Synes stadig den lille vampyr skal være til fods (medmindre det er gejlet op til NWL, hvor du ved hvad du møder) - chancen for, at han bliver skudt væk synes jeg er for stor, selv med 4+ Look Out Ward i nærheden af bussen - og derudover dikterer det også hans movement på uheldig vis.

Derudover ville jeg til enhver tid foretrække The Other Trickster's Shard til Lorden fremfor Potion of Foolhardiness - især når der er plads til den... Ét angreb på ét charge batter bare slet ikke nok i forhold til at tvinge modstanderen til at rerolle ward saves.

Marcus

Jamand

God id? med sharden, s? k?rer bussen ogs? hen over f?texvagter og alle de andre pussies der gemmer sig bag 5+ wards eller bedre. Den fedter jeg lige ind.

Mht til at have mini-vampyren alene. Jeg h?rer argumenterne. Omvendt er jeg ogs? bare bange for at 5 harpies/furies/1 pumbagore/3 terradons etc charger ham og dr?ber ham/holder ham l?st i kamp. Selv hvis han er lige bagved mine andre enheder vil der jo stadig v?re plads til fx harpies. S? slider man bare ned, ikke? 

Belerophon709

Han behøver jo f.eks. ikke Line of Sight for at kunne bruge Helm of Commandment, så du kan stille dig med ryggen til eller whatever... Der er rigeligt med løsninger, hvis du er bange for harpies/furies. Husk på, at du også slår før både harpies og furies...

De andre (oink-oink m. venner) skal der lige være plads til + du skal have rykket helt af gøjseren til, hvis de skal stå, så de kan komme ind i fronten.

Derudover begrænser det også hans potentiale hvis du kører Dread Knight på ham - Forbidden Lore er en dejlig ting at få ind i hæren (uanset hvad du lige vil bruge den til) - selv i en liste med coach (husker du RC?)...

Marcus

Jamand

Det er jo også en mulighed. Forbidden lore med death eller shadow skal da prøves af. Min umiddelbare indskydelse er at jeg sjældent kommer til at bruge den + jeg mangler den ekstra vampire spell til at være (næsten) sikker på at få van hells. Som vi snakkede om er bussen self ikke helt så afhængig af den, men den gav mig alligevel en stor fordel i mit sidste spil med bussen (combat reform --> VH ind i siden på 10 cold ones). Men det skal da prøves :)

Apropos death er jeg også fristet af en vampyr med forbidden lore på death, flyvende på en helsteed med noget anti-skyde gear. Sådan en fyr kunne holde sig svævende nede bag fjendens linier mens han bomber bjuna (eller hvad den nu hedder) med venner af på fjendens chars. Så skal der ikke gå mange runder før de forsvinder :)

Quote from: Belerophon709 on 23 June, 2011, 09:16:34
(husker du RC?)...

Nej jeg aner ikke hvad du hentyder til.

(Der hjalp det også gevaldigt på magi-niveauet at jeg have 0 caster lvls i tur 2 :P )

Belerophon709

Jeg synes nu at Van Hels er ret så vigtig for bussens potentiale, coach eller ej - hvilket også gør, at jeg undrer mig over fraværet af en Necromancer m. netop VHs. En Necro kan også holde på scrollen for dig, hvilket igen giver mulighed for omrokering på lorden (Earthing Rod er min favorit).

Ja, sådan en gut m. forbidden lore, wristbands og hellsteed kan være ganske underholdende. Pas på med at få ham for langt væk fra generalen, da han kun har Ld7 og pludselig bliver fanget steder hvor han ikke kan marche...

Det hjalp da med 0 Magic Levels, men det betyder ikke desto mindre, at det stadig godt kan betale sig at indtænke magien i lister med en coach, især magi, som du kan smide 6 terninger efter på det rette tidspunkt... ;)

Marcus

Belerophon709

En lille tilføjelse omkring bussen og VHs:

Jeg spillede i weekenden til ETC Warm Up mod en bus-liste, hvor der kun var 1/6 chance for at få VanHels (han fik den ikke).
Det betød, at jeg (med dødsbæsterne) allerede ved deployment kunne udnytte bussens manglende potentiale.
Han blev redirected og blokkeret i én uendelighed, mens han blev bombarderet med dødsmagi. I sidste ende var han meget heldig kun at tabe 8-12, da hans lord var blevet ramt af 10 Spirit Leeches m. Ld9, uden at tage et eneste wound... (Ja, der gik så mange Leeches igennem på ham).

Havde han haft VHs, havde det været en HELT anden sag.

Marcus

Belerophon709

Sidste ting omkring bus-synergier:

Overvej Heavens på den lille tryller. Tyg lige lidt på den... ;)

Marcus

Jamand

@Necromancer: Ja hm kan godt være jeg skal fedte ham ind. Jeg har bare prøvet at holde ham væk pga hans skrøbelighed og fordi jeg så gerne vil have 40 ghouls i hver blok. Pointene skal jo findes et sted :) Men kan være jeg skulle finde plads alligevel. Så må vi bare håbe der er et hus han kan drøne ind i.

@Van Hells: Så er vi enige :) Men der er jo også stadig den version hvor man har lvl 3 på lorden og så bare sin vampyr ved siden af. Han giver lvl 1 som man tager signaturen på, og så har man en 90,7% chance for at få VH på lorden. Det udelukker self forbidden lore...

@Heavens: Anti-KB, reroll 1'ere når bussen rammer på 3'ere og sårer på 2'ere og har 2+ AS. Jeg kan godt se det smarte :) En IF comet kan også være nuttet, og man kan true med chain ligthning. Det ser faktisk ret så meget mere frækt ud end shadow og death i den her setup. I forvejen har man jo wraiths/coach/måske hosts til at blokke de store monstre, så man kan nok godt leve uden pit/sol. Skal da prøves af! Godt tip.

Belerophon709

Ikke kun anti-KB... Det er også på to hit...
Med HoC på den lille, hvor det meste rammer på 4'ere, er det i første omgang 1/3 af hits, der skal rerolles - hvis der er Iceshard Blizzard igennem er det på 5'ere, så halvdelen, der skal rerolles...

Helt enorm betydning det kan have hvis du blæser ind i en enhed med Mindrazor på sig... ;)

Marcus

Jamand

Ja den er led. Samtidig s? snakkede du jo s? varmt for Death da den gav VC listen lidt magi der ogs? virker p? afstand. I en ikke-raise h?r har man jo egentlig kun winds of undeath/curse of years, og det er ikke engang sikkert man har den til r?dighed. Her giver Heavens jo ogs? nogle l?kre muligheder. Jeg kan lide det.

Bom

generelt synes jeg efterhånden at death er lort, hvis der er en character du rigtigt gerne vil snipe har den oftest 4+ ward og LD9, så resultatet bliver tit at der intet sker, så hellere lore of vamp. eller heavens.. 

Belerophon709

Well, Deaths styrke ligger mere end noget andet i truslen, fordi du ikke kan tillade dig at ignorere det - det kommer naturligvis an på om ens hær og spillestil er til det.

Men Heavens synes jeg helt generelt er rigtig rar - og med lave casting values... :)

Marcus

Jamand

Jeg vil sige at du heller ikke kan tillade dig at ignorere en comet eller evt chain ligthning. At vide du sidder med dem på hånden kan godt presse modstanderen.

Normalt tager jeg altid shadow for at have et svar til Stank, Hydra og alle de der gutter eller Mindrazor som jeg kan svide på svæklingene. Men wraiths/coach/spirit host kan fint tage sig af selvsamme, og mind razor er der ikke rigtigt brug for på hverken bussen eller ghouls.

Så set i lyset af det bliver heavens et rigtigt dejligt bud. Ellers er der jo også ligth. Phas protection på bussen kan godt være belastende, samme med speed of ligth eller bironas på fx ghouls hvis HoC er optaget andetsteds. Men igen er ligth ikke fandens god i de første par runder.

Randomiser

Quote from: Belerophon709 on 23 June, 2011, 09:54:23

Jeg spillede i weekenden til ETC Warm Up mod en bus-liste, hvor der kun var 1/6 chance for at få VanHels (han fik den ikke).
Det betød, at jeg (med dødsbæsterne) allerede ved deployment kunne udnytte bussens manglende potentiale.
Han blev redirected og blokkeret i én uendelighed, mens han blev bombarderet med dødsmagi. I sidste ende var han meget heldig kun at tabe 8-12, da hans lord var blevet ramt af 10 Spirit Leeches m. Ld9, uden at tage et eneste wound... (Ja, der gik så mange Leeches igennem på ham).

Marcus

Du spillede mod Thor :) De 8 point han fik mod dig var de eneste han fik igennem hele turneringen, enough said :)
Manny er min Sugar Daddy!

Honsou

Quote from: Overhamsteren on 12 June, 2011, 20:07:14

Begge fyre får points for at have været med i Smallville. ;)

Hvad er det egentlig for en bus I taler om? :)

Quote from: Belerophon709 on 12 June, 2011, 21:33:28
Hvorfor finder du dig ikke en hær, der rent faktisk KRÆVER noget af dig som spiller...? ;)

+1 :D
Quote from: kOOn on 31 May, 2018, 23:28:36
Erik tæller aldrig, vi spiller altid om andenplads
Blog: Guld!

Jamand

Tak fordi du bragte det billede op igen. Vi manglede det på den her side.

Jamand

Quote from: Honsou on 23 June, 2011, 14:39:03
Hvad er det egentlig for en bus I taler om? :)

Det er Black Knigth enheden med 2-3 chars i :) Enormt usportsligt og hamrende effektivt.

Bom

jeg glæder mig til at se om bussen kan køre efter at være blevet ramt af 2d6 S4 flaming og derefter 1-2 gange 3d6 S7 hits..!

Jamand

Quote from: bom on 23 June, 2011, 15:46:39
jeg glæder mig til at se om bussen kan køre efter at være blevet ramt af 2d6 S4 flaming og derefter 1-2 gange 3d6 S7 hits..!

Så må vi da håbe jeg ikke er kommet til at tage min WoC Tzeentch MR liste med den dag istedet! Eller min Khorne dominerede DoC liste med MR3 på Brian (2+ ward) og Sundering banner på min BSB!

Bom

sundering banner er ærgelig, men resten tror jeg godt den kan overleve.. :)

Belerophon709

Quote from: Randomiser on 23 June, 2011, 14:07:38
Quote from: Belerophon709 on 23 June, 2011, 09:54:23

Marcus

Du spillede mod Thor :) De 8 point han fik mod dig var de eneste han fik igennem hele turneringen, enough said :)

Det illustrerer netop min pointer omkring de to ting:

-at han var møgheldig ikke at miste sin vampyr og crumble i vildskab...
-at han manglede Van Hels, hvilket både han og jeg pointerede før, under og efter kampen...

Derudover var det random match ups. Mod en hær, der generelt stod bedre til VC (og ville være i stand til at rydde op, hvilket vores bæster ikke kunne) ville han være blevet revet itu.

Marcus

Jamand

Men lad os nu sige at man ikke får van hells på bussen og må nøjes med sin necro. Får man den nogensinde af når modstanderen sider med en lvl 4 dispeller og en scroll, og du sidder med en lvl 1 med +0 PD ? Man bliver næsten tvunget til at kaste maksimalt terninger efter den hver gang. Er det så bare fremgangsmåden?

Belerophon709

Ja, den kommer skam af - vigtigst af alt skal man bare have truslen.

Hvis du smider to terninger efter den og slår 6+ (altså 7+), så tvinger du nærmest modstanderen til at bruge minimum to terninger selv på at stoppe den, og i visse tilfælde 3 - alt efter omstændighederne.

Naturligvis kan han lukke forholdsvis fornuftigt ned med en scroll og hvad ved jeg, men så skal han også gemme den til netop det - det giver dig frirum andetsteds.

Marcus

Jamand

Billeder på næste side.