News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

It's Alive! - Pensionerede Vampyrer

Started by Jamand, 12 June, 2011, 18:44:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jamand

Ghouls

Så blev de første 50 af de små butterfly svømmere færdige.

Lidt WIP

Forfra

Fra siden

In the face så man kan se hvor meget jeg egentlig klatmaler.

Honsou

De er blevet gode, god ligfarve. Troede ikke du spillede med andet end halvtomme trays og umalede figurer? ;)
Quote from: kOOn on 31 May, 2018, 23:28:36
Erik tæller aldrig, vi spiller altid om andenplads
Blog: Guld!

Jamand

Quote from: Honsou on 01 July, 2011, 10:21:32
De er blevet gode, god ligfarve. Troede ikke du spillede med andet end halvtomme trays og umalede figurer? ;)

Tak!  ;D

Hov vent.. det var faktisk en forn?rmelse...

*vender sig om for at lede efter sin duel-handske*

N?rhja: Ahem

Jamand

Kampsammendrag

Bj?rn og jeg tog en hurtig battle ig?r s? han ogs? kunne pr?ve ud?de-cirkuset. Jeg stillede med min optimerede udgave af GG spam:

Vampire Lord (2#, 475 pts)
   1 Vampire Lord, 285 pts = (base cost 205 + Hellsteed 30 + Level 3 Upgrade 50)
      1 Biting Blade, 5 pts
      1 The Flayed Hauberk, 25 pts
      1 Crown of the Damned, 35 pts
      1 Helm of Commandment, 30 pts
      1 Dark Acolyte, 30 pts
      1 Summon Ghouls, 15 pts
      1 Master of the Black Arts, 50 pts

Vampire (1#, 180 pts)
   1 Vampire (Battle Standard Bearer), 125 pts = (base cost 100 + Battle Standard Bearer 25)
      1 Dragonhelm, 10 pts
      1 Dispel Scroll, 25 pts
      1 Avatar of Death (Shield), 20 pts

Crypt Ghouls (40#, 328 pts)
   39 Crypt Ghouls, 312 pts = 39 * 8
      1 Crypt Ghast, 16 pts

Crypt Ghouls (40#, 328 pts)
   39 Crypt Ghouls, 312 pts = 39 * 8
      1 Crypt Ghast, 16 pts

Grave Guard (29#, 442 pts)
   28 Grave Guard, 382 pts = 28 * 13 (base cost 12 + Great Weapon 1) + Musician Mus 6 + Standard Bearer Std 12
      1 Royal Standard of Strigos, 35 pts
      1 Seneschal, 25 pts = (base cost 24 + Great Weapon 1)

Grave Guard (31#, 447 pts)
   30 Grave Guard, 378 pts = 30 * 12 (base cost 12) + Musician Mus 6 + Standard Bearer Std 12
      1 The Banner of the Barrows, 45 pts
      1 Seneschal, 24 pts

Cairn Wraith (4#, 200 pts)
   4 Cairn Wraiths, 200 pts = 4 * 50

Bj?rn havde det s?dvanlige. 2 x 40 warriors, BG's, dreadlord, hydra, cauldron lvl 4 + lvl 2 dark magiker.

Jeg deployede forholdsvist bredt i den ene side, mens Bj?rn gravede sig ned i modsatte hj?rne. Han satte shades og harpies p? min modsatte flanke for at sl?ve og skyde p? mine ghouls, som jeg brugte til at d?kke begge mine sider.

Tur 1 (VC): Jeg charger hans harpies med ghouls, l?ber dem ned (med 13 '') og kommer derfor helt ned p? Bj?rns baglinie. Min magi tryller de hurtige ghouls op p? 56, og jeg rykker ellers bare frem.

Tur 1 (DE): Bj?rn rykker frem p? sin modsatte flanke med hydra og co. Hans magi g?r ikke noget p? lang afstand, og hans shades skyder lidt ghouls'n'stuff. Han reformer sit center s? 2 x 40 warriors kan se mine ghouls.

Tur 2 (VC): Jeg charger ghouls ind i den ene blok, tr?kker en scroll i magi-fasen og rykker ellers bare frem med resten af centret. Mine ghouls nupper en del af hans warriors, men de bliver.

Tur 2 (DE): Den anden blok warriors kan ikke charge mine ghouls i siden pga terr?n og deres dybe formation, og rykker ellers frem. Bj?rn er bange for at expose sin hydra da jeg har mine wraiths liggende nede bag noget impassable, og bare skal rykke dem 12 frem og s? VH dem ind i hydraen i min tur. Dreadlorden er ogs? fanget p? den gale fod da han hverken vil sl?s med Ghouls eller GG med KB. I magifasen f?r bj?rn 11 PD p? winds, og kaster snake eyes p? sin f?rste spell. Jeg giver ham en krammer. Ghouls nakker nok warriors til de ikke er steadfast, og l?ber dem ned.

Tur 3 (VC): Jeg reformer ghouls s? de kan VH ind i siden p? de n?ste 40 warrs. Jeg charger de 30 GG med skjolde ind i fronten p? selvsamme blok. Jeg f?r VH igennem to gange p? ghouls, og giver HoC til mine GG(rullede double 3 i magi-fasen, b00m). I kombination ?der de to enheder 25 DE warriors ud af 35 i enheden, uniten breaker ikke overraskende og jeg fors?tter ned i hans 2 casters + cauldron. Bj?rn smider h?ndkl?det.

Endnu en voldsom oplevelse med VC. F?lelsen af at spille med dem er ligesom at have WoC nede fra hyllen igen, bare intensiveret. De er ligeglade med skydning, jeg skubbede med hovedet under armen da VH nok skal fixe d?rlig positionering - ja selv en sv?r kamp kan vendes til det gode med WS7 og en VH. VH er bare det ondeste mind-fuck. Fx at have sine wraiths st?enede nede bag impassable, 20'' fra en god matchup. Det betyder bare at modstanderen bliver n?d til at satse eller spille ghey. Og 1-2 VH siger min erfaring mig er ret sikker p? hver magi-fase.

Indtil videre synes jeg klart at VC er den bedste h?r jeg har haft mellem fingrene. WoC p? en anden plads og d?monerne ind p? en tredje som den sv?reste at f? til at virke  :P

carstone

Quote from: Jamand on 02 July, 2011, 09:49:31
.....Jeg giver ham en krammer.....

Best sportsmanship lige der!

Kanon report - synes du får skruet det rigtig godt sammen, det må jeg lige huske til min næste report :)

Dine modeller er også blevet rigtig fine  - glæder mig til at se IRL.

VC er jo også en af de stærkeste hære - men det er da fedt at du synes de er sjove at spille - det er det vigtigste!

Og det er klamt trick du bruger med de Wraiths, puha jeg synes det er ulækkert ;D

Jamand

Godt du kunne lide den, den var ellers jævnt billedfattig ift til medianen :)

Jeg er spændt på at se om jeg kan holde malerniveauet på de 50 GG's. De bliver nogle bitches at male.

Og ja, VC er virkelig nederdrægtig :) Jeg glæder mig til at prøve dem af til en rigtig turnering. Indtil videre har jeg jeg jo kun mødt elvere. Jeg er spændt på om ghouls kan stå distancen hvis de kommer mod noget tungere.

Belerophon709

Gaaaaaaaaaaaaaaaaaab!

News-value = 0 ;)

Lytter du nogensinde til andre mennesker, der forklarer dig hvor ufattelig klam en hær det er du har mellem fingrene...?

Glæder mig til din Ogre-blog... :)

Marcus

P.S.: Du siger bare til hvis du vil have smidt alt muligt mærkeligt i fjæset - så leger jeg gerne prügelknabe, så du kan prøve skidtet mod alt muligt andet... :)

Overhamsteren

Jeg får VH igennem to gange på ghouls

På samme enhed? Det mås man jo ikke.
Bortgives:
Mennesketusindben. Stort set ubrugeligt. Larmer. Savler. Kræver mad konstant.
http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=56662.0

Belerophon709

Quote from: Overhamsteren on 02 July, 2011, 12:19:17
Jeg får VH igennem to gange på ghouls

På samme enhed? Det mås man jo ikke.

Det mås man godt - man kan bare ikke rykke en enhed to gange i samme magic phase via VHs - men det er ganske lovligt først at VHs'e dem ind i kamp, for derefter at kaste VHs på dem igen (hvilket så giver dem reroll to hit og ASF).

Marcus

Overhamsteren

Bortgives:
Mennesketusindben. Stort set ubrugeligt. Larmer. Savler. Kræver mad konstant.
http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=56662.0

Jamand

@Hamsteret: Ja det skal jo ikke v?re d?rligt ;)

Quote from: Belerophon709 on 02 July, 2011, 10:52:41
Gaaaaaaaaaaaaaaaaaab!

News-value = 0 ;)

Lytter du nogensinde til andre mennesker, der forklarer dig hvor ufattelig klam en h?r det er du har mellem fingrene...?

Gl?der mig til din Ogre-blog... :)

Ja det m? blive efter de har f?et ny, og forh?bentligt voldsomt OP, bog ;)

Bj?rn og Bom er dog begyndt at brokke sig lidt over VC. Nu m? vi se hvad Bj?rns incoming LZ h?r kan g?re ved dem.

P.S.: Du siger bare til hvis du vil have smidt alt muligt m?rkeligt i fj?set - s? leger jeg gerne pr?gelknabe, s? du kan pr?ve skidtet mod alt muligt andet... :)

Gerne. Det kunne ogs? give lidt "news-value" til bloggen n?r jeg rundprygler dig  :P

Bom

Jeg brokkede mig skam ikke, jeg memte blot at der var noget galt .. og så fandt jeg jo også ud af. Vanhels skulle kastes dobbelt, så næste gang har jeg nok en bedre chance .. :)

Jamand

Quote from: bom on 02 July, 2011, 15:21:47
Jeg brokkede mig skam ikke, jeg memte blot at der var noget galt .. og så fandt jeg jo også ud af. Vanhels skulle kastes dobbelt, så næste gang har jeg nok en bedre chance .. :)

Ja hvis du sætter rundsave på albuerne kan det være du kan redde en 1-19.

Belerophon709

Quote from: Jamand on 02 July, 2011, 15:11:31
P.S.: Du siger bare til hvis du vil have smidt alt muligt mærkeligt i fjæset - så leger jeg gerne prügelknabe, så du kan prøve skidtet mod alt muligt andet... :)

Gerne. Det kunne også give lidt "news-value" til bloggen når jeg rundprygler dig  :P

Med tyk streg under "news"... ;)

Marcus

Jamand

Teaser: Igår tog Bom og jeg to spil hvor han testede ligth spam på min stakkels selvantændende vampyrer. Jeg kan love Jer for at det blev en 3D6-str7-fest uden lige. Battlerapports med lidt billede-snas følger :)

Belerophon709

Har du nu ladet Peter vinde, så vi ikke skriger ost i retning af dine blodsugere?

JÄVEL!  >:(

Marcus

Bom

Quote from: Jamand on 07 July, 2011, 09:17:42
Teaser: Igår tog Bom og jeg to spil hvor han testede ligth spam på min stakkels selvantændende vampyrer. Jeg kan love Jer for at det blev en 3D6-str7-fest uden lige jeg gav op flere gange allerede i tur 1 / Jeg vandt fordi jeg i tur 4 pludselig vendte hele hæren om og løb + Bom fik et miscast der dræbte 3 magikere / Coachen sugede terninger for Bom, 3/6 i den ene tur, 4/7 i den næste hvorefter den fløj ind i løverne og dræbte dem alle / Jeg er god til at whine over light selv om det ikke virkede specielt godt. Battlerapports med lidt billede-snas følger :)

fixt!

Light fik dræbt en del ting i de første par ture, det var bare ikke helt nok når det meste kunne raises igen, i hvert fald ikke mod bus listen.
Tror der er mere at komme efter i shadow, den bedste måde at stoppe vampire lorden tror jeg er ved at debuffe hans str. så han ikke raiser så mange og/eller fyre op for en mindrazor og så nakke hele bussen.

Jamand

Nu ?delagde du sp?ndingen ;)

Men jo - shadow er vejen frem. Mon ikke det kan n? at punktere bussen inden den n?r til sidste stoppested.

The rasmus

De højelvere skal bare læse højt af shadow bogen også bliver de udøde rigtig døde.
Rasmus Budde

Dnic

QuoteTeaser: Igår tog Bom og jeg to spil hvor han testede ligth spam på min stakkels selvantændende vampyrer. Jeg kan love Jer for at det blev en 3D6-str7-fest uden lige. Battlerapports med lidt billede-snas følger

Det må da snart værer 25 timer siden, du skrev det.... Og jeg venter endnu spændt ved pcén  ;D
Ingen er for store til at vise venlighed og høflighed, men nogle er for små.

Jamand

VC Battlereport

Bom og jeg clashede til to spil hvor mine VC's skulle testes videre. Bom havde taget ligth-builden med, og fik mig overtalt til at prøve et spil selvom jeg ikke var meget for det. Jeg stillede med raisebuilden med to store enheder Ghouls, to enheder Graveguards, 4 wraiths og en lille bunker ghouls med to trylle vamps i. Bom havde spears, føtexer, lions og archers, og så 4 casters der tilsammen gav 2 x banishment på 2D6 str 7 (3D6 mod vampire  :o )

Min sucky deployment:

Og første runde skydning:

Jeg væltede skeptisk frem over bordet mens ørnene ødelagde det godt og grundigt. Min Vampyr miscastede og mistede summon undead horde, så jeg var temmelig presset på raise fronten.

Kampen kan kort og godt sammendrages til at jeg i tur 4, efter at have væltet frem i 3 kedelige runder, besluttede mig for at ligth var gay og jeg alligevel havde for lidt magi nu da min vampyr var lvl 3 og manglede den store raise, så jeg vendte om og gik efter en 11-9 da jeg kun manglede at nakke én ørn for at få 165 point. Så jeg tog benene på nakken som den underholdende modspiller jeg er.

Bom fik et net af på mine ghouls så de ikke kunne undslippe hans Løver som oneshottede regimenter (farvel 40 ghouls i ét charge). Tilgengæld miscastede han to gange på den som giver str 6 hits til folk i nærheden, og da hans castere stod og krammede hinanden i én lille enhed, så døde alle hans mages undtagen lorden  :P Så jeg endte med at vinde 11-9

Og hvad man så udlede af denne her kamp? Ikke så meget andet end raise-builden tydeligvis også har et stærkt defensivt gear med fokus på raise. Vi diskuterede længe om man ville kunne holde banishment fra døren bare med raise et helt spil. Jeg er tilbøjelig til at sige ja. Det cementere ihvertfald bare min forestilling af at VC er stærke når de kan hive en draw hjem mod en liste som er en så stærk counter.

Teaser: Den næste kamp var en del mere festlig :)

Jamand

Quote from: Dnic on 08 July, 2011, 10:21:08
QuoteTeaser: Ig?r tog Bom og jeg to spil hvor han testede ligth spam p? min stakkels selvant?ndende vampyrer. Jeg kan love Jer for at det blev en 3D6-str7-fest uden lige. Battlerapports med lidt billede-snas f?lger

Det m? da snart v?rer 25 timer siden, du skrev det.... Og jeg venter endnu sp?ndt ved pc?n  ;D

Voila! Your wish is my command  :)

Der kom lige en Harry Potter verdenspremiere i vejen ig?r ;)

Bom

Hvis jeg bare havde tænkt mig lidt om kunne jeg nemt have vendt den. Hvad jeg ikke regnede med var at Jamand totale mangel på fluff!?!?! medførte at hele hans hær flygtede i tur 4, på trods af immune to psykology! skandale!

Jeg havde spredt mine banishments lidt udover de forskellige units for at gøre det mere overkommeligt i den (troede jeg) forestående nærkamp, stor fejl. I stedet skulle jeg have skudt den graveguard unit jeg startede på helt færdigt, i tur 2 var den nede på en 10-12 stykker og jeg skulle bare have fortsat på den, så havde der været gode point at hente.

Ørnene fik endnu engang Most Valuable Player pokalen, de fik startet en ordentlig omgang kluddermor i GG rækkene selv om det ikke kan ses på billedet.

Jamand

Det kaldes taktisk tilbagetog  :P Du skal være glad for at jeg ikke murede mig inde bag en kæde af ghouls i hjørnet og spammede raise hele spillet :)

Jeg havde også deployet ad helvede til. Og ørne er lavet af snyd! Lorte kamp ;)

Jamand