News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Campaign Live Feed

Started by Belial, 02 July, 2011, 12:04:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Belial

Disaster at Fire Base Nicodemus

4 Heavy anti-spaceship launchers skulle indtages på Alturans måne (hver Launcher var 1 campaign point værd):

Imperial Strike Force angriber med Imperial Guard, Deathwing, Rawenwing og Imperial Fists.

De usle rebeller var dog for godt forskanset og Imperiets styrker led hårde tab fra start af.

3-0 til rebellerne.

Aquila Down

Space Marines fra Grey Angels chapter'et kæmpede om vraget af en nedskudt Aquila Lander. Begge sider led enorme tab og mission endte 2-2 (kampen var om 1 Campaign Point)

Stilling efter 1st blok var altså sammenlagt

3-0 til rebellerne.

Belial

Hill 23

Fra Hill 23 kan man dominere planetens hovedstad Nova Alturanis, så de Imperielle styrker rykker frem over skyttegravene for at indtage samme:

Samtidigt prøver en anden styrke at bryde igennem Eastern Gateway passet og outflanke Hill 23:

[Billede tilgår]

Sgt. Vestarius

Deathwing med forskelligt support skal evakuere Sgt. Vestarius og hans squad fra et gammelt Deathwatch kloster:

Status for alle: ongoing...

MVH

Belial

Belial

Breaking News!

Sgt. Vestarius er blevet undsat trods store tab til Deathwing.

2 Campaign points til Imperiet.

Situationen ved Eastern Gateway:

Adskellige enheder er brudt igennem...

og ræser nu ind for at indtage den allerede hårdt pressede Hill 23:

Kampen fortsætter...

Total score:

3-2 til rebellerne.

Belial

Ok live feed blev squ lige afbrudt af, at jeg selv skulle spille, men her er fortsættelsen:

Det lykkedes Imperiet at nedkæmpe de sidste rester af modstand på Hill 23 og rebellerne valgte ikke at flytte tropper fra Eastern Gateway, da det så håbløst ud, men i stedet gemme deres tropper til næste mission.

Næste mission var Gambit Space Port, hvor Imperiet skulle nå at nedkæmpe 4 rebel piloter inden de nåede til de to Tunderbolts:

Jeg tror Mikael brugte det forkerte Tactical Point på bordet, så han kom for sent afsted med piloterne fra bunkeren og de blevet fanget og ingen fly nåede at lette.

Rebellernes Promethium Plant var næste mål:

Både rebeller og Imperiet næsten udslettede hinanden og til sidst endte det også en ganske rimelig draw.

De to Dark Angel spillere havde lidt insider info og vidste at Marax var kodeordet for en eller flere Fallen Angels fra Squad Marax. De valgte derfor selv at tage Nova Alturanis (hovedstaden), hvor man formoede at Guvenør Tibalt opholdt sig:

Desværre var kombinationen af RW scout move og Deatwing teleport assault lidt for voldsom og da Frederik var lidt uheldig med reserve rul, så han ikke kunne assistere Ask rettidigt, så blev Ask mere eller mindre udryddet og Deathwing fik ómringet guvenøren. Guvenørens to bodyguards hev dog hovedet af guvenøren og viste deres sande identitet:

Begge talte som Chaos Lords m. eternal warrior og Protection of the fallen (re-roll Sv og InvSv). Den ene havde Powerfist og bolt pistol, den anden havde power weapon og plasma pistol.

Kristoffer spørger så: "Jamen bør de ikke have hatred mod hinanden." og "jo da, det giver god mening" slynger jeg så ud, men det var nok lige rigelig i DW favør. Udfaldet var dog nærmest afgjort alligevel, da DW var nået frem med alt for mange assault termintors, så de to Fallen røg i gulvet.

To the moon and back

Jeg havde egentlig planlagt en ekstra Fallen, men folk virkede lidt trætte, så i stedet besluttede jeg mig for at lave et fælles mini-apocalypse med en Baneblade på hver side. Med planeten sikret prøvede Imperiet endnu engang at indtage månen Pax Alturanis, men endnu engang viste forsvarerne at være for stærke. Rebellerne beholdte månen.

Lidt random billeder fra Pax Alturanis "the return":

Mon ikke vi skal battle om den måne en gang i fremtiden igen.  ;D

MVH

Belial

Belial

Jeg vil gerne takke alle for, at de gjorde min lille kampagne mulig og det så ud til at folk hyggede sig og stemningen var ganske god.

Og selvfølgelig også en tak til vores Special guest stars:

Brother Xandrous (spøgelset fra Sgt. Vestarius missionen) og de to Fallen:

MVH

Belial

Gulbech

Vil også sige tak til Morten for en rigtig hyggelig weekend og et super godt arrangement.

Masser af lækkert terræn og hyggelige mennesker, mere kan man næsten ikke forlange :)

Mvh Ask
- Ask Gulbech Jensen

Min 40k og terrain blog: http://www.powerfist.dk/forum/index.php?board=290.0

Tulsa Doom

Det var simpelthen helt fantastisk. Sjov og spas med gode missioner og festlige folk.
Any technology distinguishable from magic is insufficiently advanced.

gammelpot

Ser for vildt blæret ud... Wish I could have been there...

Chiram

Yeh en masse tak til Morten for en super planlægning og til alle folk for super gode spil med det hele. Det var sku en fornøjelse og er meget imponeret over hvor meget work du har lagt i det med al briefing osv, morten. Fornemt arbejde, dem ser vi gerne flere af. Flere techpriests næste gang!
--+ 110th Mechanized Armageddon Steel Legion +--
-My patience is limited, governor... Unlike my authority!-

Tc

Ja tak for et super fedt arrangement. Det må bestemt gerne gentages.  :)
Tobias M. Christensen - I'm not better than you. I'm just different... In a better way.

Quote from: zajcodad on 20 October, 2009, 12:17:20
Bitterheden skal sikre at jeg bliver 100, for så længe man har noget at være bitter over, så har man en grund til at leve.

Excelxor

Er rigtig ked af at jeg ikke kunne deltage, især fordi det ser rigtig underholdende ud. Altid noget at det blev en god weekend.

Jaspar

Det var superfedt, Morten. Hårdt, men fedt. :)

Jeg blev helt 40K tændt igen og er lige stille begyndt at male på mine IG'er. :o

/ Jaspar
MEDLEM AF GENITIV PROTEKTORATET - MILITANTE AKTIVISTERS BEVÆGELSE FOR KORREKT BRUG AF EJEFALDS S