News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

Skaven - v. 0.1 klar

Started by Ablabab, 26 July, 2011, 09:32:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ablabab

LORDS

Grey Seer: 265 pts (25 pt increase)

Ikit Claw: 295 pts (100 pt decrease)

Lord Skrolk: 375 pts (95 pt decrease)

Verminlord: 425 pts (75 pt decrease)

Warlord:
- Rat Ogre Bonebreaker (mount): 45 pts (20 pt decrease)
- Great Pox Rat (mount): 15 pts (15 pt decrease)

HEROES

Plague Priest:
- Great Pox Rat (mount): 15 pts (15 pt decrease)

Warlock Engineer: 25 pts (10 pt increase)

CORE

Giant Rats:
- Skweel Gnawtooth: 125 pts (25 pt increase)

Night Runners: 6 pts (1 pt decrease)
- Warp Grinder (Weapon Team): 50 pts (10 pt decrease)

Skavenslaves: 2½ pts (½ pt increase)

Stormvermin:
- Doom-flayer (attached Weapon Team): 40 pts (15 pt decrease)

SPECIAL

Gutter Runners: 14 pts (2 pt increase)
- Slings (Add. Equipment): 2 pts (1 pt increase)
- Poisoned Attacks (Upgrade): 6 pts (1 pt increase)
- Warp Grinder (Weapon Team): 50 pts (10 pt decrease)

Plague Monks: 9 pts (2 pt increase)

RARE

Hell Pit Abomination: 255 pts (20 pt increase)

Warp Lightning Cannon: 105 pts (15 pt increase)

SKAVEN MAGIC ITEMS

Doomrocket: 45 pts (15 pt increase)

Infernal Bomb: 25 pts (5 pt decrease)

Plague Banner: 45 pts (15 pt increase)

Storm Banner: 55 pts (5 pt increase)

Warlock Optics: 5 pts (15 pt decrease)

Warpstone Stars: 40 pts (10 pt decrease)

Warpstorm scroll: 35 pts (15 pt decrease)

COMMON MAGIC ITEMS

Standard of Discipline: 30 pts (15 pt increase)

Trickster's Helm: 40 pts (10 pt decrease)

Du er nu holdt op med at trække vejret uden at tænke over det.

Ablabab

MS

Jeg kunne godt tænke mig en ændring til Poison Wind Globadiers og Plague Censor Bearers, som de er nu ser man dem yderst sjældent   :(

Warpstone skal ned på 10 points.

Ellers godt initiv :)

- Martin

Ablabab

Jeg er helt enig ang. sjældenheden af de to enheder. Dog vil jeg, da Skaven-bogen er så stærk, som tilfældet er, hellere bringe dem på banen ved at skrue op for de ting, der normalt tager pladsen (det gælder især for globadiers). Men hvis det ikke kan lade sig gøre på en normal måde, kan det godt være at pointene skal ned.

MS

En ting jeg synes var rigtig fed ved 6th ed af skaven bogen var, at man skulle have et 'parent' unit før man kunne tage et andet unit.

Det kunne man måske indfører igen, at man f.eks. skal have et unit Censers før man kan tage et unit plague monks?
Det er måske for drastisk at man tvinger et unit ind i hæren på denne måde, men måske i en anden form? Maske skal man have Censers før man kan tage Pest-ovnen, eller noget ligenende.

- Martin

Ablabab

Jeg har personligt overvejet, om man skal have "parent units" af Clanrats/Stormvermin for at tage Skavenslaves - men så bevæger vi os ud over systemet som det oprindeligt er tænkt. Og det var ikke en del af planen - det kan dog godt være, at jeg er åben for at pille ved enhedsspecifikke unit-sizes og "0-1"-agtige begrænsninger.

Belerophon709

Storm Banner skal måske gøres både dyrere og have en "BSB only"-klausul.
Doomrocket kan godt tåle at få endnu et drag over nakken (50 pts, hvis man stadig synes den bør kunne tages af et hero-choice - leg evt. med tanken om at gøre den til et Lord-only item (og så gøre det generelt tilgængeligt). Det ville hjælpe ganske meget, selv uden en price-hike.

Marcus

Larslau

Marcus rammer klart hovedet på sømmet her, de to items er no-brainers, specielt doomrocket til prisen. Jeg ved ikke helt hvad der skal gøres her, men et eller andet skal der gøres. Måske er BSB only til Storm banner en ok regel ændring?

Lars
Heldig vinder af Lethian (2015, 2017 og 2018)

Længe leve Mørksjæl:)

Randomiser

Vermin lordens værdi er nok omkring 300 point, ikke et point mere
Manny er min Sugar Daddy!

Asger

Quote from: Ablabab on 26 July, 2011, 16:04:54
Jeg har personligt overvejet, om man skal have "parent units" af Clanrats/Stormvermin for at tage Skavenslaves - men så bevæger vi os ud over systemet som det oprindeligt er tænkt. Og det var ikke en del af planen - det kan dog godt være, at jeg er åben for at pille ved enhedsspecifikke unit-sizes og "0-1"-agtige begrænsninger.

Jeg synes du skal prøve at holde konceptet så "rent", som muligt. Der skal virkeligt være graverende wgrunde til at gå væk fra den simple points restriktion.

Asger

Ablabab

Nå. Nu synes jeg, at version 0.1 er klar til at blive præsenteret. Denne PRS-liste kunne jeg godt forestille mig at kunne præsentere som en del af et komplet system. Men hvad er folkets dom?

Lidt hurtig hovedregning fortæller mig, at en af mine standard 2400 pts ETC-style lister vokser 269 point i pris når jeg kører den igennem dette system.

carstone

Jeg synes Verminlorden skal en hel del længere ned - den er ikke engang sine points værd til GF, hvor den kun koster 400. 300 eller måske lavere hvis man vil se den på banen...

Ellers synes jeg måske at Brass Orb skal overvejes lidt - den er voldsomt effektiv (og billig)...

Belerophon709

Den nemme Brass Orb-løsning er at gøre den til et Clan Skryre Arcane Item.

Marcus

Ablabab

Men så bevæger man sig altså ud over systemets grundkoncept - at justere på pointpriser. Og det vil jeg slet ikke overveje, før jeg ser et behov for det på tværs af racer.

Belerophon709

Well, den koster 50 points i forvejen og er Clan Skryre... Så den kan ikke være dyrere (da det kun er hero-lvls, der kan tage den).
Gør man den til Arcane tvinger man Skaven-spilleren til at investere i min. én Magic Level, hvilket lige pludselig gør det til en halvdyr lille One Use-fætter at have stående alene nede blandt fjendens skrammel efter en skitterleap.

Marcus

Ablabab

Jeg vil heller ikke udelukke at den ændring sker - men der bliver altså ikke gjort noget ved Brass Orb nu pga. systemets natur.

- Er der andre bemærkninger? :P

Kreon

Ville det være et stort problem, at skrive Brass orb 75 point (må fortsat tages af heroes)? Jeg er med på at det rykker en smule ved reglerne, men reelt er det jo kun at gøre den dyrere.

Kreon

Belerophon709

Man kunne også bare gøre ingeniøren endnu dyrere end han er i forvejen (hvilket også ville gøre DR endnu dyrere).

Han kan tåle det...

Marcus

Overhamsteren

Ingeni?r 65pts, +1 magic level 0pts, +ekstra magic level 35pts. :P

Er munke virkelig 9pts v?rd?
Bortgives:
Mennesketusindben. Stort set ubrugeligt. Larmer. Savler. Kræver mad konstant.
http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=56662.0