News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Dark Elves

Started by Ablabab, 26 July, 2011, 09:36:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ablabab

LORDS

HEROES

CORE

SPECIAL

RARE

War Hydra: 225 pts (50 pt increase)

DARK ELVES MAGIC ITEMS

Black Dragon Egg: ?

Pendant of Khaleth: 55 pts (20 pt increase)

Sacrificial Dagger: 40 pts (15 pt increase)

COMMON MAGIC ITEMS

Du er nu holdt op med at trække vejret uden at tænke over det.

Ablabab

Ablabab

Jeg tager meget gerne imod input her! :)

Tubz

Til at ligge ud med foreslår jeg:

En point-stigning på Warriors/Crossbowmen (Bare et enkelt).

- Dette fører nok til, ved intern balance, at Black Guards og whitches også stiger. Men det kan man jo kigge på, på et senere tidspunkt.

At Pendant of Khaleth bliver så dyr, at den bliver umulig at kombinere med Crown of Command (Feks 65 pts).

En point-stigning på Black Dragon Egg, men ikke så meget at den overstiger 50 pts (Så det stadig er muligt at have det på en helt).
Tucked in between two legs, right next to an asshole, with nowhere nice to sit. They're a strange appendix. That's why I don't believe in intelligent design.

Bom

En ting man kunne kigge på var Cauldron of Blood, den er voldsomt god og er oftest auto-include og gør at fx spearmen bliver langt langt bedre når de pludselig har mulighed for at kunne sikre sig killing blow eller wardsave

Bom

Har lige prøvet at lave en liste over de ting som efter min mening gør DE så gode, har delt det op i ting som er så gode at de næsten altid kommer med og så ting som blot er gode.

Virkeligt gode - bliver taget med i stort set alle hære - disse skal nok især have et hak opad i pris:
Cauldron of Blood
War Hydra
Pendant of Khaleth
Sacrificial Dagger

Ret gode - en kombination af disse bliver næsten altid taget:
Witch Elves
Shades
Cold one Knights
Black Guards
Cloak of Hag Graef (i combo med dawnstone)

Mindre gode - disse kan enten beholde deres nuværende pris eller i slemme tilfælde sættes ned for at opfordre folk til at medbringe dem - dog skal man tænke den samlede power-level ind inden man sætter prisen for meget ned:
Executioners
Reaper Bolt Thrower

Belerophon709

Quote from: bom on 26 July, 2011, 16:37:11
Har lige prøvet at lave en liste over de ting som efter min mening gør DE så gode, har delt det op i ting som er så gode at de næsten altid kommer med og så ting som blot er gode.

Virkeligt gode - bliver taget med i stort set alle hære - disse skal nok især have et hak opad i pris:
Cauldron of Blood
War Hydra
Pendant of Khaleth
Sacrificial Dagger
Black Guards
Dark Elf Warriors (især denne er vigtig at holde sig for øje, da de ikke alene er håbløst underpriced, men også er med til at fylde core op)

Ret gode - en kombination af disse bliver næsten altid taget:
Witch Elves
Shades
Cold one Knights
Sacrificial Dagger
Black Guards
Cloak of Hag Graef (i combo med dawnstone)

Mindre gode - disse kan enten beholde deres nuværende pris eller i slemme tilfælde sættes ned for at opfordre folk til at medbringe dem - dog skal man tænke den samlede power-level ind inden man sætter prisen for meget ned:
Executioners (Den hér er på vippen synes jeg)
Reaper Bolt Thrower

Har lige tilføjet "rettelser" i ovenstående, for at reflektere min mening på området.

Marcus

Bom

Jeg smider lige lidt point cost på de forskellige

Virkeligt gode:
Cauldron of Blood - 200 point (+90)
War Hydra - 240 (+65)
Pendant of Khaleth - 65 (+30) - kan nu ikke bruges med crown
Sacrificial Dagger - 40 (+15)
Black Guards - 15 (+2)

Ret gode:
Witch Elves - 11 (+1)
Shades - 17 (+1)
Cold one Knights - 28 (+1)
Cloak of Hag Graef - 30 (+5) - kan ikke bruges med dawnstone

Mindre gode:
Executioners - 12 (+0)
Reaper Bolt Thrower - 70 (-30)

Larslau

Min umiddelbare tanke er nok at pendant burde slettes.  ;)

Det mest broken item i spillet, kan ikke fastsættes højt nok, efter min mening. Men måske er min holdning til det ikke særlig hjælpsom ::)

Lars
Heldig vinder af Lethian (2015, 2017 og 2018)

Længe leve Mørksjæl:)

Asger

Problemet med systemet er allerede illustreret fint i denne tråd.

Marcus vil straffe DE spearmen, der ikke på nogen måde er gode i sig selv, men kan blive det på grund af synergi med andre ting, så som cauldron og magi. I en hær uden cauldron og uden de slemme buff magier er DE spearmen et middelmådigt valg i forhold til dryads, saurus, og endda skaven core... (ingen af dem er kendt for at være helt vilde).

Hvordan skal du prissætte i en sådan situation? Skal du gå efter warriors for deres potentiale sammen med andre ting, eller skal du bare brandbeskatte de ting der skaber potentialet direkte?

Min mening er klar, hvis man forsøger at lave et detaljeret system der også skal rette op på den interne balance i en hær, er det helt hul i hovedet at straffe de elementer af synergi effekter der ikke er et problem alene. I dette tilfælde warriors. Man skal gå direkte efter de ting der skaber problemet, det vil sige f.eks. +100pts for CoB, men igen kommer du i problemer med mageren.
Hvis Lvl4 mageren kun skal straffes for potentialet når det udnyttes, så skal hun faktisk koste ekstra alt efter hvilken lore hun vælger. Der er massere af lores hvor hun IKKE er et problem, men tager hun shadow er den gal... Så er vi pludselig ude i regelændringer af en anden grad end simpelthen points costs, og hvor stopper man så? Skal Pendant koste lige så meget på en 1+save dreadlord, som en no save Lvl4 på en manticore?

Nå grundlæggende ville jeg bare sige at du skal beslutte om du kun vil justere hærenes indbyrdes (eksterne) niveau, hvis det er det hele er det fint at straffe warriors da hæren generelt er for god. Hvis du vil være mere nuanceret kommer der utallige dilemmaer du skal beslutte dig for hvordan du vil løse. Hvor detaljeret vil du gøre det.

Asger

Bom

Quote from: Larslau on 26 July, 2011, 20:08:24
Min umiddelbare tanke er nok at pendant burde slettes.  ;)

Det mest broken item i spillet, kan ikke fastsættes højt nok, efter min mening. Men måske er min holdning til det ikke særlig hjælpsom ::)

Lars

Jeg synes ikke den er så slem at den burde slettes, problemet er at han kan laves stubborn på høj leadership og dermed holde hele delinger af sig selv.

QuoteProblemet med systemet er allerede illustreret fint i denne tråd.

Marcus vil straffe DE spearmen, der ikke på nogen måde er gode i sig selv, men kan blive det på grund af synergi med andre ting, så som cauldron og magi. I en hær uden cauldron og uden de slemme buff magier er DE spearmen et middelmådigt valg i forhold til dryads, saurus, og endda skaven core... (ingen af dem er kendt for at være helt vilde).

Helt enig.

QuoteHvordan skal du prissætte i en sådan situation? Skal du gå efter warriors for deres potentiale sammen med andre ting, eller skal du bare brandbeskatte de ting der skaber potentialet direkte?

Man skal da klart gå efter det direkte, dvs cauldron skal op i pris, spørgsmålet er bare hvor meget, dermed skal Warriors faktisk blive på deres pris på 6.

QuoteHvis Lvl4 mageren kun skal straffes for potentialet når det udnyttes, så skal hun faktisk koste ekstra alt efter hvilken lore hun vælger. Der er massere af lores hvor hun IKKE er et problem, men tager hun shadow er den gal... Så er vi pludselig ude i regelændringer af en anden grad end simpelthen points costs

Jeg tror faktisk at systemet på denne måde kan rette op på endnu en uheldig ting ved det nuværende system, at ALLE tager shadow; hvis man gav hver enkelt lore en ekstra point-cost oven i fx supreme sorcerers pris vil man sikkert tænke sig om en ekstra gang hvis fx shadow koster +150 point mens fire kun koster 20 og beasts er gratis.

At der så stadig er synergi mellem de forskellige valg, fx at en pendant er bedre på en dreadlord og at shadow bliver bedre hvis man tager 20 shades synes jeg ikke at der skal pilles ved, dog skulle der gerne på denne måde opstå nye synergier, fx kan det måske bedre betale sig at købe 25 ekstra spearmen når man vælger den gratis beasts lore og kaster wildform på dem med sin supreme sorcerer end det kan betale sig at undvære de 25 og dermed få shadow for pointene.