News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Common Magic Items

Started by Ablabab, 26 July, 2011, 11:17:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ablabab

Magic Weapons:

Spellthieving Sword: 20 pts (5 pts decrease)

Magic Armour:

Trickster's Helm: 40 pts (10 pts decrease)

Arcane Items:

Scroll of Leeching: 35 pts (15 pts decrease)

Power Scroll: 80 pts (45 pts increase)

Wand of Jet: 25 pts (10 pts decrease)

Enchanted Items:

Wizarding Hat: 80 pts (20 pts decrease)

Crown of Command: 40 pts (5 pts increase)

Featherfoe Torc: 30 pts (5 pts decrease)

The Other Trickster's Shard: 20 pts (5 pts increase)

Ironcurse Icon: 10 pts (5 pts increase)

Du er nu holdt op med at trække vejret uden at tænke over det.

Ablabab

Belerophon709

Synes det er lidt problematisk det du har gang i hér...

Om et common item er korrekt prissat eller ej synes jeg er afhængigt af øjnene der ser (læs: hvilken hær de skal indgå i), så måske evt. "rabatter" skal afhænge af hæren...? Dette er en generel pointe: Tænk synergier og straf dem rigtigt på de rigtige områder, ellers rammer du ofte skævt i et forsøg på at ramme noget, der slet ikke er der...

F.eks. synes jeg ikke der er grund til at sætte prisen på Trickster's Helm ned... Den er så godt som ubrugelig i en elverhær (hvor den godt kunne være billigere), mens den i en Beastmen-hær (hvor såvel Beastlords, Doombulls, Wargors og Gorebulls har T5) er prissat helt fint.

Derudover skal Crown of Command bare ha' et los i de proverbiale løg... Det samme med Power Scroll. Prissæt dem begge til 105 points... Så forbyder du ikke noget... ;)

Marcus

Bom

QuoteOm et common item er korrekt prissat eller ej synes jeg er afhængigt af øjnene der ser (læs: hvilken hær de skal indgå i), så måske evt. "rabatter" skal afhænge af hæren...? Dette er en generel pointe: Tænk synergier og straf dem rigtigt på de rigtige områder, ellers rammer du ofte skævt i et forsøg på at ramme noget, der slet ikke er der...

enig, det kunne godt skrives ind i listen hvilke common items en given hær får rabat/straf på..

Ablabab

Jeg har - oven på Marcus' indlæg - overvejet om man skulle gøre priserne for Common Magic Items hærspecifikke (se Marcus' indlæg for argumentationen). Det har også den sidegevinst, at man skal bruge 1 og ikke 2 PRS-lister, når man laver sin hær.

Bumkarl

Noget jeg ville frygte, hvis man lavede item-priserne hærspecifikke, var at det let blev uoverskueligt at holde styr på de gode kombinationer, som jo også er en faktor.

Altså; hvis man sætter item X ned med Z points i Hær P, så kan det lige pludselig kombineres med item P (enten fra "Common" listen eller P's army book) som koster Q points (og som tidligere ikke var en mulig kombination).
Problemet er selvfølgelig også til stede, selvom man "kun" justerer itemsne én gang og ikke hærspecifikt. Men uoverskueligheden stiger måske nok hvis det er hærspecifikt?
Ikke at det er umuligt at tage højde for, men det er noget man skal være opmærksom på (og det er ekstra arbejde).