News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Cryx II: De levendes plotskjold slår revner

Started by Anaxagorax, 31 July, 2011, 18:49:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Anaxagorax

Nu er Wrath kommet og det ville jo være en fin undskyldning til at begynde på en ny Cryx-tråd, eftersom den gamle efterhånden er blevet ganske lang og en kende uoverskuelig.

Den nye bog er en udsøgt fornøjelse, ikke mindst på grund af alt det fine nye legetøj, men også fordi Cryx endelig får lov til at gøre noget andet end at klø sig i måsen og få bank med jævne mellemrum. Så er det bare med at nyde det indtil det er tilbage ved det gamle for at historien kan gå videre.

For lang tid siden kiggede jeg gemmerne igennem og lavede en omtrentlig oversigt over hvad jeg manglede at få malet, så nu ville sikkert være et godt tidspunkt at se på hvad jeg har fået nået siden da. Selvfølgelig er jeg jo også kommet til at købe endnu mere siden da, verdammt.

Quote from: Anaxagorax on 25 October, 2010, 20:51:42
10 Revenants
2 Revenants
Rengrave
Nightmare
Reaper
Seether
Cankerworm
Stalker
Helldiver
5 Black Ogryn
10 Satyxis Raiders
Satyxis Sea Witch
10 Satyxis Blood Witches
Blood Hag
2 Satyxis Raider Captains
Darragh Wrathe til hest og til fods
Den nye Skarre
Witchcoven of Gharlghast og Egregore
Helldiver (endnu een?! Hvor mange af dem har jeg købt?)
Necrosurgeon og 3 Stitch Thralls
2 Pistol Wraiths mk II
10 bane Knights

... og siden da er listen vokset med lidt mere, enten indkøbt eller fundet dybere i bunkerne:

Lich Lord Terminus
6 Revenants
Gerlak Slaughterborn
Lord Exhumator Scaverous
Erebus
Skarlock
Goreshade the Bastard
2 Deathrippers
Revenant Cannon Crew

Det var sgudda ikke helt vildt imponerende. Det må der gøres noget ved. En eller anden dag.

Og for at det ikke skal være helt billedløst til at starte med er her en reprise af den første model til Wrath jeg har fået malet, Lord Exhumator Scaverous:

Mere er på vej.
QuoteWe all fail. In the end we all fail. Often sooner.

Blög - Relicblade, Hell Dorado, Kingdom Death og navlepilleri.

Anaxagorax

Eet styks pissevred Seether er nu klar.

Det er Visneskyggekonglomoratet glade for.

Belial

Uha den ser barsk ud, men skulle den næsten ikke have nogle runer på skulderen?

MVH

Belial

Anaxagorax

Et eller andet sted burde der være noget ja, den passer ikke helt med de andre Helljacks kan jeg godt se. Jeg sad og vendte og drejede den for at finde et egnet sted, men syntes ikke rigtigt der var plads til det på hverken skuldre eller toppen uden det måske kom til at se rodet ud fordi pladsen enten er for lille eller har en buet form.

Men jeg skulle måske bare gøre det alligevel. Små runer har vel også ret.

Mouse

Quote from: Anaxagorax on 01 August, 2011, 20:21:07
Det er Visneskyggekonglomoratet glade for.

Sejt. Jeg stemmer for at vi fra nu af spiller KRIGSMASKINE på dansk.
Irl: Søren Husum, Tlf: 4056 5752

Anaxagorax

Vi får nok brug for en lille indkøringsperiode så.

Næste udøde billede er en let Knoglekarl, en Kratlusker (mere kreativt end en 'Forfølger', n'est-ce pas?).

Så har Visneskyggekonglomoratet også noget fornuftigt at bygge når de bruger Dunkle Foretagender på en let Krigskarl.

Overhamsteren

Krigsknægt?

Fint malet men har aldrig forstået hvorfor den skal være så krøllet sammen den lille kratlusker.
Bortgives:
Mennesketusindben. Stort set ubrugeligt. Larmer. Savler. Kræver mad konstant.
http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=56662.0

Anaxagorax

Det blev forkastet på grund af nogle af de lidt mindre heldige sammensætninger hvori det skulle bruges. Men måske man bare skulle være kreativ når det kom til dem? Det lyder unægteligt lidt bedre ja.

Og den sidder sammenkrøllet fordi den er lige så spændt som en lille paraply juleaften. Den havde jo Hop engang. Nu burde den være lidt mere afslappet, så det er sikkert bare en vanesag for den.

Anaxagorax

Så er der en Reaper klar:

Sikke aktiv jeg er.

merlin

Send ham helikopteren, og gør ham opmærksom på, at du holder øje med ham...

Godt solidt maler arbejde, du får virkelig smidt noget maling på...

Nixon

Så prøver jeg lige igen.
Det er en fin Reaper du har malet, meget i stil med dine øvrige modeller, ingen overraskelser, ingen experimenter men i god sammenhæng med resten.

Jeg synes dog stadig at du bør gøre noget ved dine blends, det er lidt ærgerligt at overgangene mellem farverne er så tydelige, det trækker niveauet ned på en eller fin model.

Anaxagorax

Jeg bruger slet ikke blends på noget, det er spild af tid hvis man skal have lavet en hær færdig (og specielt hvis man er i gang med tyve projekter samtidigt, som nogle tosser jo er, ahrm). Den slags kan gemmes til hyggemodeller og dem der skal kæles for.

Overgangen i lagene er også ret tydelige på billedet med det lys, den nederste rene Bane Base fanges ret kraftigt. I virkeligheden ligner det faktisk det Sixtinske Kapel. Bare uden så mange nøgne mennesker forstås.

Belial

Jeg tror også det er noget fototeknisk.

Jeg fik også lidt static på denne:

På billedet ser det rimelig hallo ud, men IRL synes jeg det er ganske fornuftigt (igen med tiden brugt på det taget i betragtning).

MVH

Belial

Stunke

'cool story bro.

Du maler jo som besat Jesper. Du er slet ikke til at genkende.
Jeg maler slet ikke noget som helst. Det gider jeg ikke.
"...og så var jeg bare sådan hvaaad mand, fejlcitater er bare totalt for noller altså."
- Adolf Hitler

Penisjokes, wäshmaleri, øl og dreadball --> mäleblög.

Frede

Quote from: Stunke on 10 August, 2011, 12:25:38
'cool story bro.

Du maler jo som besat Jesper. Du er slet ikke til at genkende.
Jeg maler slet ikke noget som helst. Det gider jeg ikke.

Men du burde også gå i gang med at male igen og puste lidt liv i din ellers fremragende men døde blog. Jeg har en fin præmie til dig, hvis du kommer i omdrejninger igen..

- F -

Anaxagorax

Jamen jeg kan jo godt lide at male og få den rare fornemmelse når man endelig har fået stablet en spilbar hær på benene. At jeg så også kan lide at spille og meget nødigt gør det med umalede figurer er bare endnu et incitament til at få noget fra hånden.

Der er også en turnering om halvanden måneds tid og hvis jeg kender mig selv ret finder jeg på at ville have alt muligt med der selvfølgeligt ikke er malet, sikkert fra en hær jeg slet ikke har limet sammen endnu, så der er uden tvivl masse grund til malepanik i den nærmeste fremtid.

Jeg har ordnet vagtfri torsdag og fri fredag og tirsdag, så øl, Darkthrone og Cthulhu er go!

FatherNurgle

Quote from: Anaxagorax on 10 August, 2011, 13:04:56
Jeg har ordnet vagtfri torsdag og fri fredag og tirsdag, så øl, Darkthrone og Cthulhu er go!

Det lyder rart. Hvor melder man sig til? ;)

Anaxagorax

Stunke

Quote from: Frede on 10 August, 2011, 12:45:21
Men du burde også gå i gang med at male igen og puste lidt liv i din ellers fremragende men døde blog. Jeg har en fin præmie til dig, hvis du kommer i omdrejninger igen..

- F -
Hvis jeg ikke spiller, maler jeg ikke. Jeg spiller ikke, ergo maler jeg ikke.

Jesper: er der noget andet du kan komme i tanke om jeg burde medbringe eller er cthulhu nok tror du?
"...og så var jeg bare sådan hvaaad mand, fejlcitater er bare totalt for noller altså."
- Adolf Hitler

Penisjokes, wäshmaleri, øl og dreadball --> mäleblög.

Troels C

Som en lille bitterfissen snotunge sidder jeg her med fantasy til op over begge ørenrøde og føler mig overset, forbigået og nærmest stukket i ryggen. Er der ved at være tur til Troldelandetgranithøjfjeldstorskebugten?? Uden mig!?

Hvem skal stryge min tændstik foran kirken?

Hvem skal være grundløst fornærmet på upassende tidspunkter?

Hvem skal være fuld og vælte dine dukker?

Der skal tre til det her TRE siger jeg!

Nu er fornærmet!

P.S. Jeg har skrevet en sms til Cthulhu og sagt at han heller ik skal komme... Han har godt nok ikke svaret - men jeg skriver også til ham på FB. Så ka I bare hygge jer mens MIG og Cthulhu spiller World of Warcraft the boardgame. røvguitarer!

P.P.S. Fede dukker. Skal der også anden maling på? Tænker på farver. Eller foretrækker du at spille med dine dukker kun grundet sort :P

P.P.P.S. Den lille krigskarls sidste billede ligner at den er ved at slå en kolbøtte.

Anaxagorax

Jeg tror måske toldreglerne har en grænse på maksimalt een Great Old One per rejsende. Så Cthulhu er sikkert nok! Resten klarer vi bare her, hvis jeg kommer i tanke om noget hyler jeg ud. I allersidste øjeblik naturligvis.

Men... var der ikke noget med The Tomb synes jeg at erindre? Og giv lyd når du får en telefon.

Troels C

Og du skal slet ikke sige noget Fede Rikke! For du er død. Desuden skylder du mig alle dine dukker og din guitar.

Anaxagorax

Du kommer bare Troels! Det er alt sammen Fredes skyld, han sagde du var i Østrig eller sådan noget? Det lød godt nok også lidt mærkeligt synes jeg. Det er bare alpehorn og edelweiss alt sammen og så har man ligesom set det.

Troels C

Tager han op til dig i næste weekend?.. For der er jeg i Østrig... Eller næsten - Schweiz. Men det vel godt det samme. Er det i hvilken som helst anden weekend kommer jeg med glæde!

Anaxagorax

Det er sikkert bare fordi Frede vil have mig for sig selv.

Sendt dig en PM!

ps. Cthulhu har ikke tålmodighed til alle de fårking counters. Vente til stjernerne står rigtigt ja, WoW the boardgame nej.