News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Cryx II: De levendes plotskjold slår revner

Started by Anaxagorax, 31 July, 2011, 18:49:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Stunke

Det er alt sammen Fredes skyld. Han havde fået ind i hjernen at det var sidste weekend i august at der var ETC.
PM er sendt.
"...og så var jeg bare sådan hvaaad mand, fejlcitater er bare totalt for noller altså."
- Adolf Hitler

Penisjokes, wäshmaleri, øl og dreadball --> mäleblög.

Anaxagorax

Så er Deathrippers blevet udskiftet med de nye plasticudgaver:

QuoteWe all fail. In the end we all fail. Often sooner.

Blög - Relicblade, Hell Dorado, Kingdom Death og navlepilleri.

Anaxagorax

Det er lang tid siden der er sket noget her. Det er også Fredes skyld. Jeg har også været lidt syg og lidt fuld. Men mest Fredes skyld altså.

Nu har jeg fået malet Erebus.

Jeg er også næsten færdig med noget andet.

Medusa

Den er sgu flot, kan virkelig godt li de tegn på toppen af den ;)
Det normale er for amatørerne

Marc's Maleblog

Anaxagorax

Tak for det.

Så er jeg også blevet færdig med en hel enhed Bane Knights.

Heldigvis er de nu ikke så platte og regelhelvedeforårsagende som i gamle dage, så nu vil jeg gerne sætte dem på bordet.

Anaxagorax

Det begynder da at ligne noget synes jeg:

Quote10 Revenants
6 Revenants
Rengrave
Nightmare
Reaper
Seether
Cankerworm
Stalker
Helldiver
5 Black Ogryn
10 Satyxis Raiders
Satyxis Sea Witch
10 Satyxis Blood Witches
Blood Hag
2 Satyxis Raider Captains
Darragh Wrathe til hest og til fods
Skarre 2010
Witchcoven of Gharlghast og Egregore
Necrosurgeon og 3 Stitch Thralls
2 Pistol Wraiths mk II
10 bane Knights
Lich Lord Terminus
Gerlak Slaughterborn
Lord Exhumator Scaverous
Erebus
Skarlock
Goreshade the Bastard
2 Deathrippers
Revenant Cannon Crew

Stunke

Quote from: Anaxagorax on 20 September, 2011, 19:54:04
Det er også Fredes skyld....
Muhuuuuuuurh!!!!

"...og så var jeg bare sådan hvaaad mand, fejlcitater er bare totalt for noller altså."
- Adolf Hitler

Anaxagorax

Stunke

Send fluks PM med dit steambrugernavn så vi kan skyde folk vi ikke kender.
- Adolf Hitler

Anaxagorax

Endnu en ørkenvandring er overstået.

Den her enhed Satyxis Raiders købte jeg engang omkring udgivelsen af Escalation, så det var vist også på tide at der kom noget maling på dem. De skulle efter planen have været færdige før Skyrim udkom, men det nåede jeg ikke, så der gik liiige lidt længere tid. En lille turnering næste lørdag gjorde dog at jeg måtte løsrive mig og få dem færdige:

Nå, de der drager myrder jo ikke sig selv.

AndersN

Garm glammer ved Gnipahulen!

Mairzy doats and dozy doats and liddle lamzy divey. A kiddley divey too, wooden shoe.

Nixon

Imponeret over din evne til at male enheder. Så kan jeg godt lide at der er lidt mere farve på de her damer end på nogle af dine andre ting.

Anaxagorax

Det er bare med at bide i den sure trællemås og komme igang, så er de færdige på et eller andet tidspunkt. Med de Raiders mangler jeg faktisk kun en enkelt af de slemme enheder på 10+UA til Cryx.

Så blev det sidste på to Raider Captains også færdigt:

Måske der faktisk findes en ende på de (mestendels) døde? Anden end den man skal bide i forstås.

Anaxagorax

Jeg fandt dog ud af at jeg havde glemt Mortenebra, vedhæng og Deathwalker på listen, æv:

Quote10 Revenants
6 Revenants
Rengrave
Nightmare
Reaper
Seether
Cankerworm
Stalker
Helldiver
5 Black Ogryn
10 Satyxis Raiders
Satyxis Sea Witch
10 Satyxis Blood Witches
Blood Hag
Skarre 2010
2 Pistol Wraiths mk II
10 bane Knights
Lich Lord Terminus
Gerlak Slaughterborn
Lord Exhumator Scaverous
Erebus
Skarlock
Goreshade the Bastard
Deathwalker
2 Deathrippers
Revenant Cannon Crew
Mortenebra
Deryliss

Anaxagorax

En smule maleri på de døde bliver det også til ind imellem alle elverne. Nu er Darragh Wrathe klar, til udød krikke og til fods.

Så kan han slettes fra listen.

Quote10 Revenants
Rengrave
Nightmare
Reaper
Seether
Cankerworm
Stalker
Helldiver
5 Black Ogryn
10 Satyxis Raiders
Satyxis Sea Witch
10 Satyxis Blood Witches
Blood Hag
Skarre 2010
2 Pistol Wraiths mk II
10 bane Knights
Lich Lord Terminus
Gerlak Slaughterborn
Lord Exhumator Scaverous
Erebus
Skarlock
Goreshade the Bastard
Deathwalker
2 Deathrippers
Mortenebra
Deryliss

Den opmærksomme læser vil også bide mærke i at der er forsvundet en umalet enhed Revenants og en ditto kanon fra listen. Jeg gad simpelthen ikke spilde tid på noget, som hverken er specielt sejt eller jeg nogensinde vil sætte på bordet. I stedet blev de en del af den indledende fase til aktion 'sælg-lort-til-dine-venner-og-håb-på-at-de-sætter-det-på-bordet-når-du-skal-spille-mod-dem'. Snedigt og jeg slipper for at male skidtet.

Nixon

Jamen det ser jo ud som det skal, passer godt til din hær. Du har ikke fjernet  Gorshade the Bastard fra listen, det glæder mig en hel del. Men er det fordi du tror han kan noget i spillet, eller er det  fordi du som mig, bare synes han er for karismatisk til helt at afskrive?

Anaxagorax

Imod de rigtige ting fungerer han nok udemærket med en ren Stealth-liste og jeg skal da sikkert have spillet med ham på et tidspunkt for at prøve noget nyt. Jeg er bare lidt bange for at han måske er kedelig at spille med i længden, når det bliver til Shadowmancer/Shadowmancer+Soul Gate/Feat+Mage Blight -> Win y/n? Jeg kan ikke se meget variation i hvad han laver og det er måske ikke helt så sjovt som med fx Terminus, der får lov til at slå på tæven selv og holde spændingen lidt oppe.

Mest er det nok fordi jeg fik ham smidt i nakken på et tidspunkt og jeg i rent trods har savet og greenstuffet på ham, så modellen ikke er helt så forfærdelig som normalt. Og ja, så fordi han er küül i historien og har en tilpas megalomanisk plan. Han er helt sikkert een af de mere tredimensionelle og interessante karakterer i spillet, fordi han ikke bare er et personificeret ideal af den hær han hører til.

Anaxagorax

Inquisitor13

Hell-0 der!, glæder mig til at høre dit review af den i kamp ;-)
=I= THOU ART WEAK. VUNERABLE. I AM STRONG AND YET STILL YOU JUDGE ME FOR MY SINS,- YOU WHO ART MOST SINFUL TO THE HEART =I=

Anaxagorax

Kraken i aktion. Eller, lige før ihvertfald.

Den er helt fantastisk. Meget bedre end den ser ud på papiret endda. En 16'' kanon i en Cryx-hær, 4'' reach og Killshot er i sig selv rigtig godt, med Black Spot (4-6 Hellblaster skud på en aktivering er ret fint), Death Ward og Puppet Master bliver det helt fjollet.

Jeg skal også have prøvet den med epic Goreshade og Phantom Hunter.

Jan D'Souza

Spændende  :) Jeg har prøvet Kraken med Eskarre en enkelt gang (ville have haft hende og den med til DM, men nåede det ikke). Man kan lave spændende ting med black spot og kraken, men man kan ikke frede kraken eller gøre at andre colossals ikke må angribe. Dertil virker Perdition og admonition ikke på den. Ud fra mit ene spil var jeg træt af at fjende har et godt mål at gå efter med de modeller Skarres feat ellers gør ikke har meget at gå efter.

Jeg synes Kraken er god til Goreshade. Den udfylder den samme rolle som Leviathan i min liste, bortset fra at den truer casters fra en enorm lang afstand. Dertil kan den bestemt også nærkamp med en meget længere threat og mere punch.

Hyg,
Jan

Anaxagorax

Quote from: Jan D´Souza on 24 September, 2012, 14:27:33
Man kan lave spændende ting med black spot og kraken, men man kan ikke frede kraken eller gøre at andre colossals ikke må angribe. Dertil virker Perdition og admonition ikke på den.

Deathjack er lige så god som altid med Perdition og Admonition, mens folk går i panik over den store Kraken.

Feat'en er derudover helt udemærket til at placere på det, der faktisk kan gøre noget ved Kraken og sniger sig tæt på. Andre colossals er ikke noget problem, de har normalt kortere rækkevidde og hvis der endelig er noget der kan give dem vildt meget ekstra når de bevæger sig er det bare at sætte sig bag noget terræn eller modeller, så deres kæmpe baser ikke kan komme til. Jeg var oppe imod både Stormwall og Conquest i weekenden og de kunne ikke gøre noget, og slet ikke når de bliver Death Chill'et hver runde også.

Satyxis Raiders og Backlash er også ret glade for colossals på den anden side af bordet. Vlad døde på to runder af en grusom hovedpine da han tog en Conquest med i kamp :)

Anaxagorax

Listen var forresten:

QuoteSkarre, Queen of the Broken Coast (*6pts)
* Deathripper (4pts)
* Deathjack (12pts)
* Kraken (19pts)
Satyxis Raiders (Leader and 9 Grunts) (8pts)
* Satyxis Raider Sea Witch (2pts)
The Withershadow Combine (5pts)
Necrotech & 1 Scrap Thrall (1pts)
Pistol Wraith (3pts)
Satyxis Raider Captain (2pts)

Overhamsteren

Kan man ikke kun få 1 ekstra hellblaster skud fra black spot?
Bortgives:
Mennesketusindben. Stort set ubrugeligt. Larmer. Savler. Kræver mad konstant.
http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=56662.0

Anaxagorax

Nej, du kan få op til fem ekstra Hellblaster-skud, hvis du slår maksimalt antal skud med Flayer'en.

Hvert drab udløser kun et enkelt ekstra angreb fra Black Spot, men det behøver ikke være med det samme våben. Hvis hvert af de fire Flayer-skud rammer og dræber kan du tage et skud med Hellblaster'en efter hvert af dem og til sidst skyde med den selv og så få seks skud i alt med den. Fem af dem kan så være på noget andet end enheden med Black Spot.

Med aiming og Black Spot kommer Kraken op på effektivt RAT 9, så det er slet ikke umuligt. Det var ikke så besværligt at få til i praksis som jeg have frygtet. Jeg fik dog kun tre Flayer-skud hver gang, så fik "kun" fem Hellblaster-skud når jeg gjorde det.

Et andet godt trick hvis man skal smadre en 'jack eller noget andet hårdt er at udnytte Killshot. I stedet for at angribe den direkte, så slå på noget andet blødt ved siden af, de 4'' reach hjælper gevaldigt med at finde noget egnet. Tag så Killshot på enheden med Black Spot og fordi man angriber i nærkamp vil det så generere endnu et nærkampsangreb når det dræber noget og man har så fået et angreb, et ekstra skud med Hellblaster og kan til sidst angribe ens egentlige mål med bonusangrebet og +1 STR fra Meat Fueled.

Endnu bedre er det hvis det bløde mål i nærheden er fra enheden med Black Spot, så bliver det: Angreb -> Black Spot angreb -> Killshot -> Black Spot angreb. Så skal man dog have fyldt op på corpse tokens først for ikke at komme i problemer med Meat Fueled og dens RFP kontra Black Spots klausul om destroyed.