News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Cryx II: De levendes plotskjold slår revner

Started by Anaxagorax, 31 July, 2011, 18:49:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Overhamsteren

Nåja, det var bare det med black spot kills der ikke laver ekstra attacks der gik galt i min logik. Men ok det er jo dybt sygt. :D
Bortgives:
Mennesketusindben. Stort set ubrugeligt. Larmer. Savler. Kræver mad konstant.
http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=56662.0

Anaxagorax

QuoteWe all fail. In the end we all fail. Often sooner.

Blög - Relicblade, Hell Dorado, Kingdom Death og navlepilleri.

Mouse

Pisse seje er i hvert fald din Cryx horde, man bliver helt misundelig på din produktivitet.

Er det ikke ved at være tid til et familiefoto?
Irl: Søren Husum, Tlf: 4056 5752

Anaxagorax

Jeg havde tænkt mig at tage et samlet billede når jeg var færdig med det hele, men jeg må jo nok indse at der af en eller anden mystisk grund hele tiden bliver ved med at komme nye ting på listen. Opbevaringen af hæren trænger også til en overhaling og oprydning, at få taget alting frem og sorteret og tage et billede af det hele kunne godt hjælpe til med at få det gjort.

Så det skal jeg nok få gjort på et tidspunkt i nærmeste fremtid. Jeg gætter på at der er et par hundrede points efterhånden.

Og tak :)

Anaxagorax

Apropos listen, så må jeg også hellere få den opdateret:

Quote10 Revenants
Rengrave
Nightmare
Reaper
Seether
Cankerworm
Stalker
Helldiver
5 Black Ogryn
10 Satyxis Raiders
Satyxis Sea Witch
10 Satyxis Blood Witches
Blood Hag
2 Satyxis Raider Captains
Darragh Wrathe til hest og til fods
Skarre 2010
Witchcoven of Gharlghast og Egregore
Necrosurgeon og 3 Stitch Thralls
2 Pistol Wraiths mk II
10 bane Knights
Lich Lord Terminus
Gerlak Slaughterborn
Lord Exhumator Scaverous
Erebus
Skarlock
Goreshade the Bastard
Deathwalker
Goreshade the Cursed
2 Deathrippers
Mortenebra
Deryliss
Kraken
Asphyxious the Hellbringer
Vociferon

Anaxagorax

Familiefoto! Det skulle så være alt det jeg har malet til min Cryx-hær, i et par fantastiske slørede billeder.

Alt i alt er der for 274 pts 'jacks og tropper og for 39 WJ-pts warcasters.

Iron Lich Asphyxious (*6pts)
Lich Lord Asphyxious (*6pts)
Lord Exhumator Scaverous (*5pts)
Pirate Queen Skarre (*6pts)
Skarre, Queen of the Broken Coast (*6pts)
Lich Lord Terminus (*4pts)
Lich Lord Venethrax (*6pts)
Cankerworm (5pts)
Deathripper (4pts)
Deathripper (4pts)
Deathripper (4pts)
Deathripper (4pts)
Defiler (5pts)
Defiler (5pts)
Helldiver (3pts)
Helldiver (3pts)
Nightwretch (4pts)
Nightwretch (4pts)
Ripjaw (5pts)
Ripjaw (5pts)
Stalker (4pts)
Deathjack (12pts)
Erebus (8pts)
Harrower (10pts)
Kraken (19pts)
Leviathan (9pts)
Reaper (7pts)
Seether (9pts)
Slayer (6pts)
Skarlock Thrall (2pts)
Bane Knights (Leader and 9 Grunts) (10pts)
Bane Thralls (Leader and 9 Grunts) (8pts)
* Bane Thrall Officer & Standard (3pts)
Bane Thralls (Leader and 5 Grunts) (5pts)
Bile Thralls (Leader and 9 Grunts) (8pts)
Bile Thralls (Leader and 5 Grunts) (5pts)
Bile Thralls (Leader and 5 Grunts) (5pts)
Blackbane's Ghost Raiders (Leader and 9 Grunts) (9pts)
Mechanithralls (Leader and 9 Grunts) (5pts)
* 1 Brute Thrall (1pts)
Mechanithralls (Leader and 9 Grunts) (5pts)
Necrosurgeon & 3 Stitch Thralls (2pts)
Revenant Crew (Leader and 9 Grunts) (9pts)
Satyxis Raiders (Leader and 9 Grunts) (8pts)
* Satyxis Raider Sea Witch (2pts)
Soulhunters (Leader and 4 Grunts) (9pts)
The Withershadow Combine (5pts)
Bane Lord Tartarus (4pts)
Bloat Thrall (2pts)
Captain Rengrave (2pts)
Darragh Wrathe (4pts)
General Gerlak Slaughterborn (3pts)
Machine Wraith (1pts)
Machine Wraith (1pts)
Necrotech & 1 Scrap Thrall (1pts)
Pistol Wraith (3pts)
Pistol Wraith (3pts)
Pistol Wraith (3pts)
Satyxis Raider Captain (2pts)
Satyxis Raider Captain (2pts)
3 Scrap Thrall (1pts)
Warwitch Siren (2pts)

Oprydningen i skum og æsker medførte selvfølgelig også et par fund af flere figurer jeg mangler at få malet. Suk.

Mouse

Irl: Søren Husum, Tlf: 4056 5752

Anaxagorax

Overhamsteren

Du er da en smule i undertal, men en pæn slat corrosion markers. :D Klarede de døde den?
Bortgives:
Mennesketusindben. Stort set ubrugeligt. Larmer. Savler. Kræver mad konstant.
http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=56662.0

Anaxagorax

Det gik faktisk helt fint. Kødsække smeltede til højre og venstre, Deathjack nassede med Telekinese og med lidt hjælp fra en Pistol Wraith får han fjernet Avataren med Enliven på uden en skramme selv, Severius må løbe rundt i panik, scenariepoints scores i flæng og alt går helt fint.

Så er der så lige en Repenter, der i et panisk forsøg på at opholde Scaverous lige akkurat når ham med sin flammekaster og i en endeløs række af seksere gør umådeligt meget skade i løbet af sit normale blæs og et Ancillary Attack. I min tur går ilden ikke ud og skaderullet er så højt at det lige akkurat snupper de sidste par uliv. Crap.

Men udover den lille uvigtige detalje gik alting helt som planlagt! ;)

Anaxagorax

I weekenden var jeg til NM i miniatyrspill i Oslo, et stort arrangement med en WHFB-turnering med 75 deltagere, 40K på 28 deltagere og så trækplastret, en WM/H-turneing med 39 deltagere. Jeg medbragte igen Cryx, denne gang med Terminus og Epic Skarre ved roret.

Jeg havde som sædvanligt glemt mit kamera, men heldigvis var der en masse andre mindre distræte folk der huskede at tage en masse billeder, som jeg nu uden den mindste skam i livet kan tyvstjæle for at plastre lidt billeder ind her.

1. Process of Elimination

I det første spil mødte jeg Mercs med Durgen Madhammer og det medfølgende AoE-bukkake. Jeg havde ikke plads til Saxon Orrik i listen, så Inhospitable Ground gjorde også sit for at gøre livet surt for min hær, men heldigvis kan Tartarus hjælpe med det og lave nogle Banes indenfor 5'' af Durgen. Den vertikalt udfordrede Warcaster overlevede det, men måtte løbe væk fra Terminus derefter og jeg vandt på scenarie.

2. Outflank, Outfight, Outlast

Karchev med tre heavies var en fin modstander for Terminus og hans Banes. Det hjalp heller ikke min modstander at hans Nyss Hunters fejlede først et terror check og så et abomination check og at jeg lavede hans Spriggan om til en Seether. Karchev kunne til sidst ikke holde mig fra at vinde på scenario. 

Sikke et fint Spriggan-formet hul mellem medlemmerne af Visneskyggekonglomeratet.

3. Overrun

Tredje spil bestod mest af Terminus og Butcher, der stod og stirrede mistroisk på hinanden, mens deres respektive hære forsøgte at få overtaget. Da de største trusler var blevet neutraliseret (blandt andet ved at min Siren forførte en Drakhun og hans hest, hvilket jeg er ret sikker på er forbudt i Norge) sneg Terminus sig lidt frem og med Madelyns hjælp kunne han turen efter flyve ned og slå Orsus til lirekassemand.

Han er lidt af en nærigrøv med sin Focus.

4. Supply and Demand

I lørdagens sidste spil skulle jeg møde Lich Lord Asphyxious og jeg forudså en kødkværn, mens vi holdt os på afstand af hinanden for ikke at blive myrdet. Planen var så at snige mig til at vinde på scenariet og det er en ret god plan, hvis bare man ikke får en hjernebløder af dimensioner og tror at det afmærkede område viser hvor Terminus skal stå for at score points.

Når så man lige er en halv tomme fra at score sit vigtige point og lægge pres på modstanderen, så falder det hele fra hinanden og man taber. Set i bakspejlet skulle jeg nok have valgt at spille Skarre her og lade hendes feat hjælpe med scenariet, men så langt kunne jeg ikke tænke lørdag aften åbenbart.

Anaxagorax

5. Restoration

Søndag morgen skulle jeg spille mod Protectorate anført af Epic Feora, en liste som jeg næsten model for model har spillet imod hundrede gange før. Jeg valgte Skarre og planlagde at snigmordet skulle foregå i tur 3 som sædvanligt. Da Feora gik lidt for langt frem blev planen dog ændret og hun røg i ovnen på Deathjack i tur 2.

Mellem søndagens spil var der afstemning om bedste malede hær og jeg blev glædeligt overrasket over at min hær var nomineret. Wee!

6. Incursion

Sjette og sidste kamp var imod Trollbloods og da jeg var sikker på at min modstander ville vælge sin Grim-liste med en hulens masse modeller i på grund af scenariet blev det Terminus igen. Han valgte dog Epic Doomshaper og en masse store sultne trolde og så skulle Terminus lige pludselig til at have meget vigtige ting at gøre så langt fra frontlinien som muligt. Og med frontlinien mener jeg mere end 14'' fra Mulg.

Hvordan selve spillet gik vil jeg overlade til ham at referere på sin fine blog, der kan findes her og som også indeholder en masse andre gode battle reports fra turneringen. Og masse billeder. Der er nogen der godt kan finde ud af den slags nemlig.

Der tænkes. Endre er tilsyneladende katatonisk.

Det endte altså til sidst med 5 glorværdige sejre og 1 skamfuldt nederlag, hvilket efter Strength of Schedule betød en 4. plads. Det var slet ikke så dårligt jo og med en masse gode spil, hyggelige folk og masser af nørdesnak kan jeg kun betegne weekenden som en bragende succes!

Geneser

Fed hær...og kæmpe stor!!..er slet ikke misundelig, nej!
kunne man få opskriften på de grønne cryx armor plates?...ser godt ud og hvis det tilmed er nemt  :)

/Geneser

Pjolterbeist

Quote from: Anaxagorax on 22 January, 2013, 19:26:08

6. Incursion

Sjette og sidste kamp var imod Trollbloods og da jeg var sikker på at min modstander ville vælge sin Grim-liste med en hulens masse modeller i på grund af scenariet blev det Terminus igen. Han valgte dog Epic Doomshaper og en masse store sultne trolde og så skulle Terminus lige pludselig til at have meget vigtige ting at gøre så langt fra frontlinien som muligt. Og med frontlinien mener jeg mere end 14'' fra Mulg.

Hvordan selve spillet gik vil jeg overlade til ham at referere på sin fine blog, der kan findes her og som også indeholder en masse andre gode battle reports fra turneringen. Og masse billeder. Der er nogen der godt kan finde ud af den slags nemlig.

Takk, takk!

Det er vel egentlig best å være mer enn 14" unna Mulg med alle dine modeller som er potensielle Goad kandidater. Hadde jeg målt opp angrepet riktig, så kunne jeg ha flyttet Hoarluk 2" lenger frem, charget nærmeste Bane, drept en Bane, gått inn i deg med Goad og slått deg 6 ganger til på MAT 9 + 3D6 og P+S 22, for 30-36 damage i snitt. Husker ikke helt hvor mye camp du hadde da, men jeg tror du var på ARM 22 eller 23.

Det var en bra match, håper å gi deg hardere motstand neste gang! :D

Hilsen
Christian Tellefsen

Anaxagorax

Jeg tænkte faktisk rigtig mange grimme ord og forbandelser da du brugte Goad med Rök først, for det havde jeg fuldstændigt glemt at Doomshaper kunne! Jeg havde så travlt med at regne på Rush og feat og whatnot og sikre mig at jeg vidste Terminus ikke rykkede længere frem end han måtte i min første tur at det helt gik over hovedet på mig at der var noget jeg ikke havde regnet med.

Terminus stod på ARM 22 efter Malediction første tur, det holder ikke så længe mod Mulg hvis han får chancen.

Det var et godt og nervepirrende spil ja, jeg ser frem til næste gang :)

Anaxagorax

Quote from: Geneser on 22 January, 2013, 20:39:37
kunne man få opskriften på de grønne cryx armor plates?...ser godt ud og hvis det tilmed er nemt  :)

Tak, og ja, det er ganske nemt. Det er bare Cryx Bane Base og ditto Highlight, blandet og fortyndet og layered et par gange.

Stunke

Quote from: Anaxagorax on 22 January, 2013, 19:26:08
... røg i ovnen på Deathjack i tur 2...
Du skal snart til at male source lighting og roedgloedende metal paa den onkel doedsjack. Der maa den ondelynemig vaere varmt derinde snart!
Hvis jeg var dig ville jeg begynde at saette smaa streger paa undersiden af basen hver gang onklen spiser en warcaster, bare ligesom for at holde styr paa hvor sulten han egentligt er.
"...og så var jeg bare sådan hvaaad mand, fejlcitater er bare totalt for noller altså."
- Adolf Hitler

Penisjokes, wäshmaleri, øl og dreadball --> mäleblög.

Anaxagorax

Det kommer jo til at ligne et mikadospil. Men ja, det kunne da være lidt morsomt at holde øje med.

Egentlig underligt han ikke er blevet lidt chubby.

Stunke

Jeg forestiller mig at han ogsaa faar loebet lidt paa vej hen til buffeten.
"...og så var jeg bare sådan hvaaad mand, fejlcitater er bare totalt for noller altså."
- Adolf Hitler

Troels C

Unholy crap Jesper. Jeg får krampe i min lille fesne malemuskel. Skal du ik snart et smut syd på og prygle mig i Warmahordes?

Anaxagorax

Jeg har en meget bedre idé! Nu får du klasket noget farve på nok Blæverblight-modeller til at kunne stille to hære på 50 pts uden overlappende karakterer og så tæver vi på hinanden og drikker øller til Invasion i Kristiansand senere på året :D

Stunke

- Adolf Hitler

Anaxagorax

Jeg vil da gerne komme hjem! Men nu ryger der lige to ugers ferie på det der dødsmetalogpiñacoladaiCaribien der, så jeg får nok først tid til at komme hjem med ordentlig tid en gang i slutningen af august når der er Killtown Death Fest næste gang.