News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

Cryx II: De levendes plotskjold slår revner

Started by Anaxagorax, 31 July, 2011, 18:49:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Troels C

Wee wee. Jæg skal høre hævi. Jeg har ikke tid til dukker. Wee wee. Hør noget Medina og se at komme hjem.

...Jeg skal nok prøve at få klattet nok blæver på blighterne.

Sadomator

Quote from: Anaxagorax on 23 January, 2013, 16:03:19
Jeg vil da gerne komme hjem! Men nu ryger der lige to ugers ferie på det der dødsmetalogpiñacoladaiCaribien der, så jeg får nok først tid til at komme hjem med ordentlig tid en gang i slutningen af august når der er Killtown Death Fest næste gang.

Fint, vi skal nok spille på Killtown, så ses vi jo der  8)

FatherNurgle

Quote from: Sadomator on 23 January, 2013, 21:06:46
Quote from: Anaxagorax on 23 January, 2013, 16:03:19
Jeg vil da gerne komme hjem! Men nu ryger der lige to ugers ferie på det der dødsmetalogpiñacoladaiCaribien der, så jeg får nok først tid til at komme hjem med ordentlig tid en gang i slutningen af august når der er Killtown Death Fest næste gang.

Fint, vi skal nok spille på Killtown, så ses vi jo der  8)

FEDT!!!

Anaxagorax

Lækkert! Jeg Kommer ihvertfald sammen med en flok af de indfødte heroppefra. Så ja, vi ses der! :)
QuoteWe all fail. In the end we all fail. Often sooner.

Blög - Relicblade, Hell Dorado, Kingdom Death og navlepilleri.

Stunke

Myrdeby dødsfest =  Hjalleup Færgeby + Blashyrkh.
"...og så var jeg bare sådan hvaaad mand, fejlcitater er bare totalt for noller altså."
- Adolf Hitler

Penisjokes, wäshmaleri, øl og dreadball --> mäleblög.

Anaxagorax

Jeg så ihvertfald både revnede bukser og en kran eller to sidste gang.

Stunke

"...og så var jeg bare sådan hvaaad mand, fejlcitater er bare totalt for noller altså."
- Adolf Hitler

Penisjokes, wäshmaleri, øl og dreadball --> mäleblög.

merlin

Anaxagorax

Det meste jeg plejer at bruge til hverdag og turneringer er malet, så der er ikke noget der haster helt vildt at få lavet for tiden.  Jeg skal dog nok få klattet noget maling på epic Goreshade, epic epic Asphyxious og nogle Blood Witches på et tidspunkt, de mangler stadig.

Ellers er det jo næsten halvandet år siden der sidst kom noget nyt til Cryx, øv.

Taoregorn

Spiller du stadig WM/H?

Jeg er virkeligt selv ved at falde tilbage i den store gryde med det, som jeg nok ikke har gidet rigtig siden DragonWars 2007 eller deromkring... underligt!

Anaxagorax

Ja, selvfølgelig. For tiden går det mest i diller og Cryx, Retribution er lagt lidt på hylden indtil jeg ser om de får noget brugbart i næste bog. Og selv da regner jeg med at Banes til hest tager det meste af opmærksomheden.

Har dine dillermænd ikke fået spist nogen grise endnu?

Taoregorn

Quote from: Anaxagorax on 20 October, 2013, 18:24:46
Ja, selvfølgelig. For tiden går det mest i diller og Cryx, Retribution er lagt lidt på hylden indtil jeg ser om de får noget brugbart i næste bog. Og selv da regner jeg med at Banes til hest tager det meste af opmærksomheden.

Har dine dillermænd ikke fået spist nogen grise endnu?

De åd nogen trolde for et par uger siden.  Grise har vi indtil videre kigget langt efter. .. 

Anaxagorax

Turnering i weekenden. Malepanik.

Nixon

Skynd dig!
Glæder mig til at hører om dine erfaringer med Lord of Ruin. Tænker selv han skal ud af skabet når jeg er færdig med DM og Retribution.
Held og lykke.

Grobut

Se mine mini's på: christianbech.dk

Quote from: Daniel aka FatherNurgle d. 28 august 2007
Jeg er simpelhen for ordinær

Anaxagorax

Alt er klart! Nu sidder jeg bare på kontoret og ser på uret snegle sig vej til den tid hvor man skal afsted mod Bergen.

Jeg har fået spillet med Goreshade en hel del de sidste par måneder og er blevet ret glad for ham. Der er ikke så mange fancy tricks at holde styr på, bare kast Infernal Machine på en 'jack der skal fremad, Scything Touch på de ting der skal slå på noget, Occultation på det der ikke vil skydes på, overskydende Focus går alt sammen til at genvinde de dyreste døde udøde kroppe på bordet og så ellers grinde sig vej igennem turene, mens man sørger for at holde hans store base nogenlunde sikker. Hvis der så lige byder sig en mulighed til at kaste 7-8 Siphon Bolts i hovedet på en Warlock eller et glorværdigt personligt charge, så tager man den.

Han er ikke så kompliceret, bare gennemført solid. Uden tvivl et godt valg til søndag morgen.

rubber

De er virkelig blevet flotte, de skeletriddere. Og Goreshade også self.

Mvh.

Anaxagorax

Så er man hjemvendt fra det Bergenske og en fantastisk turnering. Hyggelige folk, god stemning, spændende spil og noget af det fineste terræn jeg har set til turneringer nogen sinde. Jeg kan virkelig anbefale folk at tage turen til næste år.

Spil 1: Goreshade3 vs. Sorscha2
En Harrower rydder højre flanke for bløde Widowmakers og Winter Guard, Bane Riders fjerner Nyss på den venstre og imens står Goreshade og tæller control points i midten og ser truende på Sorscha, der ikke tør komme for langt væk fra sin mur. Jeg vinder på scenarie.

Spil 2: Scaverous vs. Saeryn
Feat i tur 2 for at vende fire heavies rundt, få Death Chill på to af dem og skambanke de to andre med Deathjack. Derfra var det oprydning og jeg vinder på scenarie.

Spil 3: Goreshade3 vs. Syntherion
I Stavanger har vi kun een der spiller Convergence og han er ikke så aktiv, så dette spil blev lidt improviseret. Der var syv heavies på den anden side af bordet, som alle sammen lignede hinanden og på de første par ture forsvandt der foruroligende mange af mine figurer. Da jeg åbenbart heller ikke havde lov til at charge det meste af tiden måtte man gå efter manden i et lidt satset assassination run. Efter feat og et par Siphon Bolts må Syntherion til sidst bide i støvet da han bliver skudt af en Harrower.

Så var det tid til velfortjent pizza og øl.

Spil 4: Goreshade3 vs. Hexeris2
Første spil søndag morgen var imod Skorne og Hexeris med en Mammoth. Den kan dog hverken lide Death Chill eller Black Oil og da Bane Knights rydder sværmen af Nihilators og Bane Riders har godt fat i dillermænnerne, må Hexeris prøve sig på en assassination. Han bliver dog nødt til at rydde et par Bane Knights der engager hans channeler med Ashes to Ashes først og så er der kun to Hellfires tilbage til Goreshade, som ingen skade gør. Goreshade får så drømme-charget med 8 POW 17 angreb på en stationær Hexeris.

Spil 5: Scaverous vs. Bradigus
Jeg starter med at bytte Deathjack for en Woldguardian og feat, så Scaverous kan føle sig lidt mere sikker resten af spillet. Scaverous bruger feat til at rykke rundt på Bane Thralls og Woldwatchers og med Curse fra Tartarus får jeg tre Thralls ind på Bradigus, en af dem med Puppet Master. Han har to transfers, bruger begge og får stadig en respektabel bunke skade. Med kun 4-5 bokse tilbage må Bradigus bestemme sig for om han vil beskytte sig mod Pistol Wraiths med Flesh of Clay eller mod Scaverous og Combine med Mystic Wards. Han bestemmer sig for Flesh of Clay og bliver myrdet af Dark Fire, Feast of Worms og Excarnate i min næste tur og jeg vinder turneringen.

*konfettikanon*

Nixon

Det lyder som om du havde styr på situationen. Tillykke med sejren!
Kunne godt tænke mig at se dine lister.

Grobut

Lyder som Jesper til turneringer for er par år tilbage. Bare med øl til norske priser  ;)

Tillykke med sejren!
Se mine mini's på: christianbech.dk

Quote from: Daniel aka FatherNurgle d. 28 august 2007
Jeg er simpelhen for ordinær

Anaxagorax

Tak!

Jeg brugte disse lister:

QuoteLord Exhumator Scaverous (*5pts)
* Deathripper (4pts)
* Deathripper (4pts)
* Deathjack (12pts)
* Skarlock Thrall (2pts)
Bane Thralls (Leader and 9 Grunts) (8pts)
* Bane Thrall Officer & Standard (3pts)
Bile Thralls (Leader and 5 Grunts) (5pts)
The Withershadow Combine (5pts)
Bane Lord Tartarus (4pts)
Pistol Wraith (3pts)
Pistol Wraith (3pts)
Warwitch Siren (2pts)

Objective: Arcane Wonder

QuoteGoreshade, Lord of Ruin (*5pts)
* Deathripper (4pts)
* Harrower (10pts)
* Skarlock Thrall (2pts)
Bane Knights (Leader and 9 Grunts) (10pts)
Bane Riders (Leader and 4 Grunts) (11pts)
Bile Thralls (Leader and 5 Grunts) (5pts)
Blackbane's Ghost Raiders (Leader and 5 Grunts) (6pts)
Gorman di Wulfe, Rogue Alchemist (2pts)
Pistol Wraith (3pts)
Warwitch Siren (2pts)

Objective: Bunker

Nixon

Tak for det. Sjovt nok har jeg alle modellerne til din Scaverous liste, undtagen Scaverous,  de virker ret klassisk Cryx.
Hvor imod  jeg mangler en del for at kunne stille en incorperal og Ghostly Gorshade liste.
Hvad får dig til at bruge en Harrower med Gorshade?

Anaxagorax

Den er helt uhyggelig brutal med Infernal Machine og den kører helt af sig selv så Goreshade ikke behøver at dele noget ud. Med et enkelt Focus fra en Siren charger den 10'' og så dør absolut alt indenfor 2'' af den. Så længe den så bare slutter sin aktivering med en enkelt sjæl på sig behøver den heller ikke engang en Siren mere resten af spillet. Mængden af bløde kødsække den makulerede og terroriserede i weekenden var betragtelig og sørgede for at resten af hæren kunne koncentrere sig om vigtigere ting.

Dens Mortifier med Ghost Shot er bestemt heller ikke at foragte og kan altid komme til nytte. I et af spillene i weekenden havde jeg tabt hvis ikke jeg havde haft den mulighed tilgængelig.

Generelt er en Harrower bare en rigtig god Helljack, hvilket i sig selv er ret unikt, omend den er ganske dyr. Med en MAT- og SPD-buff bliver den bare endnu bedre og så er den alle 10 pts værd.

Overhamsteren

Pistol Wraiths!  :D  Meget klassisk som den gode Nixon siger. Tillykke med sejren. :)
Bortgives:
Mennesketusindben. Stort set ubrugeligt. Larmer. Savler. Kræver mad konstant.
http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=56662.0

Nixon

Du sælger den godt.
Jeg må se på det EFTER jeg har malet min Retribution hær færdig til Danish Masters.