News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

CLASH OF THE TITANS 2011: ROUND III

Started by Septimus, 05 August, 2011, 09:37:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Septimus

Jeg nåede lige akkurat at få samlet min 1500 point DE liste færdig, efter en god håndfuld testspil med diverse proxyer.

Så her får I først 1500 point listen:

105   Baron Sathonyx

86     3* Trueborn: 2 DL

135   5* Warriors: 1 blaster + Raider: shock prow + FF
135   5* Warriors: 1 blaster + Raider: shock prow + FF

125   5* Warriors: 1 blaster + Venom: +1 SC
125   5* Warriors: 1 blaster + Venom: +1 SC

149   3* Beastmasters: 1 Venom blade + 4 Khymeras + 4 Flocks
149   3* Beastmasters: 1 Venom blade + 4 Khymeras + 4 Flocks

105   Ravager
105   Ravager
105   Ravager

1496 pts.

17 DL
4   Blasters
4   SC

Og 2 cc units man ikke kan tillade sig at ignorere.

For at komme op på 2000 point, måtte jeg fyre en masse point i 2 dyre units i form af Vect og 9 Reavers med 3 heat lances og Agonizer champ.

Ikke ligefrem optimalt. Vect er alt alt for dyr i forhold til hvad han gør, og 9 squishy Reavers til 264 point er for åbenlyst et target, når der ikke er en (eller flere) tilsvarende trussel i hæren.

1500 listen virker sådan set fint nok, men indtil videre har jeg haft seriøse issues mod IG (som jeg primært har testet imod), og KP missioner - det ville ikke være så slemt hvis DE havde flere high stregth våben, eller mere AP1, men ofte ender det med at der er et par stunned/shaken chimeras og at man selv mister en halv hær i en enkelt shooting phase (meget frustrerende, og ret kedelige "spil" når man intet kan gøre andet end at skovle sine figs af bordet).
Det er ikke overdrivelse, vent til jeg poster Game III, and see for yourself - og det er ikke et enkeltstående tilfælde.

Sjovt som jeg ikke har problemer med Daemons vs. IG, selvom de også er skrøbelige - men hvordan man knækker IG med DE har jeg ikke en løsning på endnu.
Efter Clash prøvede jeg en anden taktik af, som hjalp betydeligt på det, men stadig resulterede i et DE loss pga. KP. I det mindste var det første spil mod IG hvor DE dikterede spillet, så der er håb endnu  :P

1500 listen virker sådan her: de 2* Venom mounted warriors skal frem til fods bag beasts. Beasts er selvfølgelig forrest for at screene for resten af hæren.
De 2* Raider squads stilles som regel op med siden til fjenden, så de kan screene for Ravagers. I første tur kan de flyve frem og blocke for modstander, eller lave opportunity rams.

Foot DL's skal sættes omhyggeligt op, jeg har flere gange været nødt til at rykke rundt på dem, fordi range 36" bare ikke er godt nok. Technological superiority my fuckin' ass.
Min blog: Best served cold http://www.powerfist.dk/forum/index.php?board=299.0

How fun are Dark eldar? Like duct taping a hundred knives to a bicycle and riding it through a children's playground and then crashing into a tree.

Septimus

Game I

Septimus vs. Chaos Jens

Mission: Seize ground (5 fixed objectives)

Deployment: Pitched battle

Tie-break: Victory points

Chaos Jens' liste:

105   Baron Sathonyx

240   Vect

163   4* Trueborn: 2 DL + Venom: +1 SC
163   4* Trueborn: 2 DL + Venom: +1 SC

125   5* Warriors: 1 Blaster + Venom: +1 SC

156   6* Reavers: 2 heat lances

140   5* Scourges: 2 DL

115   Ravager: FF
115   Ravager: FF

170   Razorwing jetfighter: 1 Necrotoxin missile + FF + NS

1992 pts.

Hvad de sidste 8 point er gået til ved jeg ikke.

Det endte jo næsten i en mirror match - og ingen af os havde spillet mod DE før.

Vi havde begge Baronen og Vect med, og til dem der ikke lige kender reglerne for de to gutter, giver Baronen +1 på start rullet, og Vect seizer på 4+.

Jens vandt startrullet, og grublede længe over om han skulle starte eller være 2nd player og satse på at seize.

Han valgte dog at starte.

Her er Jens' deployment, set fra min side af bordet:

Left flank:

Disembarked warriors, til højre for dem Trueborn og til højre for dem kan Scourges lige anes. Jetfighteren og Venoms giver forhåbentlig sig selv  :)

Der er iøvrigt endnu en Venom lige bag træet, som man kan ane hvis man kigger nøje efter.

Mid DZ:

De 2 Venoms i billedet har Warriors ombord.

Right flank:

Trueborn i bygningen, Vect for sig selv, Venom 7. bag bygningen - og Reavers.

Meget risky at screene med Ravagers. Jeg ville have gjort det omvendt, Venoms forrest, og screened den ene Ravager bag bygningen ... og placeret Reavers bag Venoms.

Der var trods alt en 50/50 chance for at jeg seizede.

Mit deployment, right flank:

De 3 Ravagers + Vect som er klar til at hoppe ind i en Raider, og en enkelt Venom med Warriors ombord.

Raiders screen'er 2 Ravagers og Venom - begge Raiders har Warriors ombord.

5 Warriors på objective. 2* 3 Trueborn og en beast unit. Det burde være nok til at tage noget opmærksomhed derovre, og beasts står centralt nok til at kunne nå begge flanker.

Mid DZ:

Trueborn øverst i bygningen, Reavers centralt placeret så de kan gå efter begge flanker alt efter hvad Jens finder på, hvis jeg ikke seizer. Desuden er der 5 disembarked Warriors som går efter centre objective.

De sidste 5 Warriors er i reserve, og skal bare vade ind og nappe mit eget objective på højre flanke.

Overview:

Min Baron Sathonyx er for resten joined til den beastunit, der er længst til højre. Den falske Baron var vist nok joined til Reavers fra start af.

Jens tur 1:

Vect hopper ombord, og Jens fjoller lidt rundt med sine skimmers  :)

Reavers turbo-booster ind midt i hans DZ.

Jens tur 1, left flank:

Fighter'en kommer ud fra sit skjul, og unloader hele sin missile payload på min right flank beast unit, og de 5 Warriors, der stod imellem dem.

Jens tur 1:

1 Ravager bliver 'sploded, og tager et par Reavers med i faldet.

Jens tur 1:

Kun en håndfuld Reavers er tilbage, og Warriors er gtg.

Jens tur 1:

Begge Trueborn units er gtg. Den ene mistede 1 DL, den anden unit (i skoven) mistede 1 splinter rifle.

Trueborn i bygningen i midfield failede deres LD test.

Jens' "høst" i tur 1:

Jeg står ved at Venom spam ikke er vejen til succes med DE, som det ses er tabene ikke specielt overvældende taget i betragtning at jeg åd 84 splinter cannon skud, 4 large blast templates, og 14 lance skud.

Jens slog nogenlunde gennemsnitligt.

Septimus tur 1:

Jeg turbo-booster Reavers.

Vect hopper ind i Raider og flyver hen mod objective't.

Den anden Raider disembarker Warriors i terrain.

Beasts skynder sig langsomt.

De 2 resterende Ravagers liner op til at kunne shoot'e fra cover.

Planen er at Jens Ravagers skal ned hurtigst muligt, og at nakke alle hans lanser - helst senest i tur 2.

Septimus tur 1:

Her ses beasts almægtige 7" move.

Septimus tur 1:

Left flank beasts var ikke meget hurtigere. En hel inch mere tror jeg det blev til.

Septimus tur 1:

Jens Trueborn var så lede at flygte med mit pain token!

1 Ravager down.

Septimus tur 1:

2 Ravagers down  :P

Den falske Baron failede shadow field rullet i første hug, og et par Reavers blev skudt ned, selvom de havde 2+ cover save.

Take it bitch! Right in the pain-hole!

Septimus tur 1:

Nærmere bestemt 3 døde Reavers  :)

How fun are Dark eldar? Like duct taping a hundred knives to a bicycle and riding it through a children's playground and then crashing into a tree.

Septimus

Jens tur 2, left flank:

Jens shuffler sine skimmers en anelse.

Jens tur 2, right flank:

De 5 Warriors sniger sig ud af bygningen, og tager deres blaster skud på min Raider - og stunner den.

Jens tur 2, mid DZ:

More skimmer shuffling.

Jens kan godt se at det ikke varer længe før mine beasts når frem, og rykker derfor Trueborn og Scourges længere væk.

Jens tur 2, left flank:

Warriors rykker også længere tilbage.

Jens tur 2:

Det her ligner post-shooting phase.

Mine beasts er stadig stærke nok til at kunne lave noget ravage, men skal tage sig sammen, hvis de skal nå Jens Trueborn og Scourges.

Septimus tur 2, left flank:

Jeg skulle bruge en 5'er for at charge de fuckers... men sådan skulle det ikke være, og så kan den beast unit vist godt afskrives.

Mine Warriors rykker lidt nærmere, men er  indtil videre uden for blaster range.

Septimus tur 2:

Mine reserver kommer tidligt, og sætter sig på mit right flank DZ obejctive.

Resten af flåden sætter sig tungt på højre flanke.

Beasts skynder sig stadig langsomt, jeg går ikke efter noget bestemt - andet end at komme i cc hurtigst muligt (og derfor lige frem), om det er skimmers eller inf er ligemeget, de skal bare frem så de kan line deres charges op.

Septimus tur 2:

Man skulle tro at 5 Reavers, inkl. smerter champ kunne nakke 5 Warriors, især med +1S. 1 tilbage, som klarede sit LD. Grr...  ::)

Jeg tog ikke Vect med i den fight, fordi jeg ville være sikker på at det var Reavers, der fik pain token.

Septimus tur 2:

Scourges får et par omgange med Venoms, men de vil stadig slås.

Jens tur 3:

Min beast unit bliver, som forventet, skudt til atomer af Warriors, Venoms og Vect.

Poof!

Jens tur 3:

3 Reavers kommer ned i min DZ, hvor jeg har 1 enkelt DL Trueborn tilbage.

Jens tur 3:

Reavers fik endelig hugget den sidste Warrior ned, og får deres pain token.

Septimus tur 3:

Razorwing vs. Razorwings! Finally! Beasts når frem og flænser fighter'en.

Septimus tur 3:

Jeg flyver en Ravager og Venom ned mod venstre flanke, for at skyde Reavers og Venoms ned.

Den ene af mine Raiders ram 'sploder iøvrigt en immobilzed Venom  :P

Den blev desværre skudt ned kort efter.

Jens tur 4:

Den falske Baron og Vect og 1 Warrior charger mine beasts.

Jens tur 4:

Og min Baron har på en eller anden måde taget et wound, det må have været i shooting da han ikke er engaged.

Jens tur 4:

Mine stakkels beasts blev rendt ned, og den falske Vect er oppe på 2 pain tokens.

Det her må være Jens' tur 5:

Vect joiner Warriors.

En af hans Venom's er blevet immobilized.

Vect failede for resten også sit første Shadow field save.

Jens tur 5:

Jens flyver ned i min left flank DZ og holder pt. 2 objectives.

De grønne sten indikerer vraget af en Venom.

Jeg har ikke flere pics af dette spil, men jeg sidder i tur 5 og 6 på 3 objectives mod Jens' 2. I både tur 5 og 6 flat-out'er Jens en Venom op i ruinen i midten af bordet - men de bliver begge skudt ned. I tur 7 når han desværre at skyde mine sidste Warriors på centre objective væk.

Resultat

Jens: 2 objectives / 1290 Victory points

Septimus: 2 objectives / 1445 Victory points

Septimus

Game II

Septimus vs. Rune Hilbert

Mission: Kill points

Deployment: Dawn of war

Rune's liste:

115   Rune priest: Chooser of the Slain + melta bombs + Murderous hurricane + Storm caller

140   Iron priest: 3* Servitors + 4 Cyber-wolves

189   3* Wolf guard terminators: 3 Storm shields + 3 Chain fists
265   Land raider redeemer: EA + MM

165   10 Grey hunters: 2 Meltaguns + Wolf standard

1999 pts.

Rune fik første tur, og Vect prøvede igen at seize .... men failer nu for anden gang 4+ rullet. Så Rune's ulve kommer ind midt i hans DZ.
Jeg holder også hele min hær ude af bordet, for at komme ind i tur 1.

Rune tur 1:

Anden Redeemer fra venstre har Iron priest og Rune priest ombord, de 3 hold Grey hunters har en Wolf guard terminator hver.

Septimus tur 1:

DE lægger rimeligt ud med at destroye en Redeemer (længst til højre i billedet), og immobilize en anden.

Rune klarede iøvrigt samtlige terrain tests i spillet - bastard!  :P

Septimus tur 1, left flank:

Her er mit deployment, Reavers forrest, Vect i Raider yderst til højre, den ene beast unit og 2* Trueborn løber op i cover.

Septimus tur 1, right flank:

Flyver de 2 Venoms op langs flanken, en Trueborn unit løber ind mellem palmerne, og den anden beast unit kommer ind her sammen med Baronen.
De 2 beast units er sat op til at kunne nå midten relativt hurtigt.

Jeg har ikke fået taget et pic af mid DZ, men de 2 Raides screen'er mine Ravagers - alle mine Warriors er ombord i Raiders/Venoms.

Rune tur 2:

Ser ud til at jeg også fik shaked den forreste Redeemer.

Rune reparerer den immobilized Redeemer in short order pga. Thrall servitors.

Meget mere sker der ikke i Rune's tur 2.

Septimus tur 2:

1 stk. 'sploded Redeemer, men det tog så også ca. 17 lance skud - 3 af dem heat lances.... før den endelig gik ned på sidste skud fra en blaster, som stod lige foran den.

Her glemte jeg lykkeligt alt om at Reaver jetbikes har JSJ reglen... oops. Der er jo ikke nogen grund til ligefrem at forære KP væk.

Rune tur 2:

Right flank, endnu en Redeemer kommer frem, sammen med det GH squad som blev 'sploded ud i første tur - de har taget et par casaulties fra Venoms.

Rune tur 3:

3 Redeemer, med Rune- og Iron priest kommer frem. Disembarker, og charger Vect og Co. ... 2 GH squads charger også ind, så både Reaver jetbikes, Vect og 1 Warrior unit er i samme cc.

Jeg taber den fight, med et par stykker så vidt jeg husker - og Vect løber.

Raider nederst i billedet er blevet skudt ned.

Rune tur 3:

Consolidation moves.

Rune- og Iron priest, mover tilbage så jeg ikke kan nå dem, uden at komme i terrain.

Septimus tur 3:

Begge beast units og Baronen charger ind i en GH unit, og smadre dem.

Vect løber, og står nu 3" fra kanten.

Rune tur 4:

En Redeemer flamer et par beasts, de fleste wounds gik på Khymeras - og et par stykker må bide i græsset.

Så er der ikke flere pics fra det her Game, men Vect failede sit LD 10 re-group rul. Flot Vect, du er virkelig dine point værd i dag...  ::)

En beast unit blev tank-shocked, og failer også sit LD rul, og løber af bordet.

En GH unit får lige sneget sig uden for LOS af mine Venoms, bag vraget af den første Redeemer der gik ned, så jeg ikke kan skyde de sidste par mænd i det hold.

Min resterende beast unit, som nok skulle kunne tage en depleted GH unit (på min venstre flanke) når de charger ind sammen med Baronen (han giver attack/defensive 'nades til den unit han joiner) - taber cc horribelt da Rune's Wolf guard terminator hit'er 3 gange ud af 3 attacks (counter-charge), og da jeg ikke har nok khymeras tilbage i den unit til at tage de wounds må 1 af dem gå på flocks... som bliver instant-gibbed og derved ryger der pludselig 5 wounds mere i et hug. Poof!

Det havde måske set lidt anderledes ud hvis Vect var blevet i spillet og begge beast units ikke havde failed.
Land raiders er forstyrrende holdbare når man ikke har adgang til "rigtig" melta.
Lance reglen hjælper selvfølgelig på det, men det her er ikke første spil jeg har problemer med at 'splode AV12 vehicles, på trods af 21 dark light skud, og 3 heat lances.

Resultat:

Rune 10 KP / 1025 VP

Chris 5 KP / 1630 VP

Septimus

Game III

Septimus vs. Sune Krarup

Mission: Plant the flag!

Deployment: Spearhead

Sune's liste:

130   CCS: 4 plasma guns
75     Chimera: camo netting

130   CCS: 4 plasma guns

120   8 Psykers +1 Overseer

110   7 Psykers +1 Overseer

100   Veterans: 3 meltaguns
100   Veterans: 3 meltaguns

60     PCS: 3 meltaguns
50     Guard inf squad
50     Guard inf squad

130   Vendetta
130   Vendetta
130   Vendetta

190   2* Hydra: camo netting
190   2* Hydra: camo netting

155   Basilisk: camo netting

1995 pts.

DE deployment:

Jeg vinder startrullet, og deployer alt med undtagelse af de 2 beast units, som er i reserve.

Raiders screener for Ravagers, Reavers og Venoms.

IG deployment:

PCS er vist i den nederste Vendetta. CCS kører sammen med hver sin psyker-mera. Hydra squadron under vingen på nederste Vendetta, og en basilisk i hjørnet længst væk.

IG deployment:

Hydras, CCS og psyker-mera.

IG tur 2?

I tur 1 turbo-boostede Reavers i cover bag en bygning i det sydøstlige hjørne.

Derudover lykkedes at immobilize en CCS chimera og en psyker-mera (den sydligste) blev vist stunned.

Most impressive...  ::)

I Sune's tur:
1 'sploded Venom
2 destroyed/'sploded Ravagers
1 Warrior unit løb af banen
1 Raider smadret
1 stunned Raider

I Sune's tur 2, som jeg tror ovenstående pic er fra, kom der 20 guardsmen ind fra reserve.

1 Venom mere er 'sploded. Warriors i ruinen, og øverst til højre i billedet er Vect sammen med en unit Warriors.

DE tur 3:

En Warrior unit planter flag.

Trueborn i krateret.

DE tur 3:

1 psyker-mera destroyed i tur 3! Wee...!

DE tur 3:

Beasts kommer ind, henholdsvis 7" og 8". Bare et godt rul, og de havde kunnet charge psykers og været en trussel for carpark north.

DE tur 3:

Vect og Co. smadrer en guard unit.

IG tur 3:

Alle DE skimmers er destroyed/'sploded.

En beast unit bliver psyked af banen.

En Reaver unit + Baronen psyked af banen.

DE tur 4:

Der er ikke meget go i de beasts, og kommer kun 7" frem.

IG tur 4:

Vect og Warriors psyked af banen.

1 Warrior øverst til venstre er også falling back.

2 Trueborn units tilbage i DE DZ zonen, og 1 Warrior unit på højre flanke.

Sune har stadig alt det her på bordet + 1 guard unit på venstre flanke:

Min Warrior unit på højre flanke:

De når lige at plante et flag, og finally er der et dark light skud som formår at ødelægge noget! En Vendetta bliver 'destroyed.

IG tur 5:

Guard'erne løber ind og planter flag på venstre flanke.

Castle IG:

And the pain ends.

Tror jeg havde en Trueborn unit tilbage på bordet.

Der var ikke meget "spil" i det her... at miste over halvdelen af sine skimmers i tur 1 er ekstremt op af bakke.
De 2 beast units kunne måske have vendt det, men ikke når de failer deres fleet moves horribelt, og aldrig når i cc.

Darklight weapons viste sig igen at være ret fesne.

Så derfor endte det allerede fra tur 1 i at være en shoot-lol-fest for IG.

Resultat:

Sune 5 flag / 1957 Victory points

Chris 2 flag / 497 Victory points