News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

CLASH OF THE TITANS 2011, ROUND II

Started by Septimus, 25 May, 2011, 11:26:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Septimus

Jeg spekulerede en del over hvilken hær jeg skulle stille til Clash denne gang. IG? Den kræver dog adskillige units før at den er spilbar.

Codex marines? Samme som med IG.

Hybrid Marine + sisters eller IG + sisters? Ja, hvis bare jeg ikke manglede for 400+ kr. melta sisters (check prisen for én tøs med melta), og en uberegnelig leveringstid fra GW ... eller rettere sagt Post Danmark. Desuden kommer de vist i plastic inden for overskuelig fremtid.

DE? Dem ville jeg gerne have spillet, men GW udgiver først de units jeg mangler 4. Juni ... 5 dage efter min føs'dag ... bastards!!!

Og sideløbende havde/har jeg et hobby project kørende, er lige er blevet færdig med at samle mine Storm wolves ugen inden Clash. De tog lige lidt længere tid end forventet, men det er en 1500 points army, så der mangler jo lidt for at stille den.

Så I får fornøjelsen af dæmonerne igen:

Ze list

110 Slaanesh herald: musk, pavane, chariot, might

100 Tzeentch herald: bolt, chariot, might, master
100 Tzeentch herald: bolt, chariot, might, master

190 6 Fiends: 1 might

130 7 Plague bearers: icon
130 7 Plague bearers: icon

75   5 Plague bearers

100 5 Horrors: bolt, Changeling

195 10 Flesh hounds: Karanak, fury

85   5 Flesh hounds: fury

85   5 Seekers

160 Tzeentch prince: bolt, gaze
160 Tzeentch prince: bolt, gaze

2000 point.

First wave: Slaanesh herald, Tzeentch herald, 2 fiends, 1 Plague bearer med icon, 5 Plague bearers, 5 Flesh hounds og 1 prins.

Desværre endte vi igenigen med at være et ulige antal deltagere, så jeg fik den tvivlsomme fornøjelse af at sidde over i første spil. Derfor var mit første spil Game 2, Annihilation i Dawn of war.

Jeg har det sådan at når man sidder over, skal man også have hårde matches. Så jeg valgte at matche mig selv mod DA Jens' Grey knights ... and hey, it's a fluff battle!

Jens' liste:

170 Librarian: summoning, shrouding, quicksilver, halberd - ved ikke om der var mere wargear

139 Techmarine: 3 servo skulls, blind-, Empyrean-, psychotroke 'nades, force halberd

145 Vindicare assassin

180 8 GK strike squad: 1 psycannon, psybolt ammo, daemon hammer, 2 halbers
50   Razorback: TL HB, psybolt ammo

250 10 GK strike squad: 2 psycannons, psybolt ammo, daemon hammer
250 10 GK strike squad: 2 psycannons, psybolt ammo, daemon hammer

310 10 GK interceptor squad: 2 psycannon, psybolt ammo, daemon hammer

135 Dread: 2* TL AC, psybolt ammo

1999 point.

Jeg er ikke 100 på daemon hammers i squads, eller om tech marinen havde en force halberd...

Jens vinder start rullet, og vælger at være 1st player - så han kan fylde op på bordet, og få Warp quake online.

2* 10 strike knights deployer:

Der skete så bare lige det at ze powarr of Chaoz var stærk på denne dag. Dæmonerne seizer initiativet, jeg fik dog vanen tro min un-preferred wave ind.

På ovenstående pic er det Jens' første tur, og strike squaded føler sig pludselig lidt udsat helt alene derude i vildmarken.

Her ses mit eget deployment:

Jeg starter altid med at deepstrike mit icon. Så der ikke er nogen chance for at det ryger ind i mine egne units. Icon unit er yderst til højre i billedet, der døde en enkelt til dangerous terrain. Derefter er det altid de vigtigste units først; fiends.
De skulle have været i udkanten af Land raider vraget, men det skulle jeg i hvert fald ikke bestemme.

Derfor var jeg tvunget til at DS de 5 plague bearers ned mellem fiends og strike squad, i tilfælde af at Jens' satte en offensiv ind med dem.

Min herald skulle have været nede imellem de 2 plague bearer units, men det ville han sådan set overhovedet ikke være med til ... og scatterede 12".

Det her er selvfølgelig efter run moves, og shooting. Jeg tror Prins Wacko smacko nailede en enkelt knight.

Karanak og co. røg ned i Land raider vraget, næsten on target.

Seekers også næsten on target, og Prins Wacko smacko blev hvor han skulle.

Covarr!!!

Jens tur 1:

The thin red silver line...  :)

Jens er ved at line op til gun line, og Vindicare'n er vist på vej op på første sal.

Midfield strike squad'ed prøver at komme i behørig afstand af kavaleriet:

Overview:

Terningerne ved siden af Strike knights indikerer at de har fået Warp quake af, så jeg ikke kan deepstrike inden for 12" af dem - men hvorfor skulle jeg også det? Mine shooty units har 24" range, og mit cavalry har også, potentielt, 24" range...  :P

Daemons turn 2:

2 fiends, 1 slaanesh herald, 1 tzeentch herald og den sidste plague bearer unit kommer ned. Alt andet end den anden tzeentch herald lander inden for range af icon. Tzeentch herald skulle have været oppe på bakken, yderst til højre i billedet.

Det var meningen at den unit fiends der er nærmest GK linierne, skal run-move ind i krateret og give cover til den anden fiend unit.

Daemons turn 2:

Dæmonerne rykker nærmere, og Karanak og co., fiends på min venstre flanke og seekers krydser alt hvad de har af tentakler, klør og pubeshår for at slaanesh herald får et godt pavane "skud" af, så de kan mass charge strike knights.

LOLXXORZ:

We like to move it move it, we like to move it move it!  :P

De arme riddere fik ikke så meget som et eneste skud af, og slog intet ihjel i cc, da de blev løbet totalt over ende. Boo-yah!

Jens? Var de dyre...?  ;D

Daemons massacre moves:

Hounds slog for lidt til at komme i cover, så dem kan jeg vist godt afskrive ... 2++ saves i cc er ellers ret funsie  ;)

GK turn 2:

Ridderne var rimeligt pissed på hounds, og mejede dem alle sammen ned. So sad...  :'(

GK turn 2:

Nææ se, en ridder borg  :)

Bare man havde taget en soul grinder med...

Ridderborgen, set fra dæmon linierne:

Jens warp quaker igen, det bedste han har lært - ikke at det ændrer det mindste i min battle plan, jeg har absolut ingen grund til at deepstrike inden for 12". Måske det havde gjort en forskel, hvis jeg havde haft crushers og flamers med.

Det skal lige siges at der skete noget helt utroligt lolxxorz i denne tur. Et strike squad med tech marine skyder løs på fiends, og det går da også meget godt ... i hvert fald lige indtil han skal slå for sin techmarine.

Sådan en gut har jo en TL plasma pistol ... 1'er to hit. Re-roller to hit. 1'er. Armour save; 1'er.

RETFÆRDIGHED!!!!!
Min blog: Best served cold http://www.powerfist.dk/forum/index.php?board=299.0

How fun are Dark eldar? Like duct taping a hundred knives to a bicycle and riding it through a children's playground and then crashing into a tree.

Septimus

Daemons turn 3:

Hestepigerne (tak for den Christian), og plague bearers, nåede desværre ikke med i tag-a-GK legen.

Horrors og Prins Valiant kommer ned. Jeg tog chancen og deepstrikede førstnævnte ned i hjørnet af ruinen. Hit. Prins Valiant scatterede lidt bagud, men står stadig okay til at shoote razors eller dreads.

Daemons turn 3:

Mit right hook er ved at rykke sig i position til at de 2 fiends units kan charge ind samtidig. Mod sådan noget som GK nytter det ikke noget at trade blows unit for unit, med daemons. GK skal swampes.

Daemons turn 3:

Stilhed før stormen...

Daemons turn 3:

So so fleet rul staller mit right hook i denne tur.

Daemons turn 3:

Left jab!

Seekers og 1 S6 fiend angriber den forreste razor, de 3 andre fiends tager sig af den midterste.

Daemons turn 3:

Seekers og boss fiend shaker, weapon destroyer og immobilizer den forreste razor. De 3 andre fiends destroyer den midterste.

Daemons turn 3:

Den ene right hook fiend unit slog højt nok på fleet til at gennemføre et charge - og efter successen på venstre flanke med razors, kan jeg tillade mig at ofre dem. Derfor charger jeg dem ind un-supported i en dread og en strike unit med librarian.
Efter at min slaanesh herald fik et bull's eye pavane "skud" af  :P

Hvorfor? For at få dem tættere på resten af dæmon hæren, så jeg kan swampe de sataner af bordet.

Som det ses har jeg fået min sidste unit ned. De 5 flesh hounds overvejede jeg at deepstrike ned uden for synsvidde af GK hæren, helt nede i min baghave.

Men besluttede mig alligevel for at gå ALL IN ALL IN!!!!!

1 dread 'sploded. 1 dread destroyed. 1 dread to go.

GK turn 3:

Den forreste razor har prins og horrors splashed. Ridderne bliver emo på hestepigerne... meget emo - og så gik de hjem  :)

Btw, den bagerste razor er shaken.

GK turn 3:

Ridderne er faktisk også ved at være godt og grundigt trætte af fiends. Bliver nødt til at go-to-ground med dem i krateret.

GK turn 3:

Det her er efter cc.

I starten af spillet da jeg DS Karanak og co. ned, havde jeg glemt at få halvdelen run-moved i cover - jeg så det mens Jens var igang med sin første tur, og spugte om det var okay at jeg rettede det. Det var Jens heldigvis flink nok til at gå med til.

Det havde ikke været relevant før nu, men Jens havde lykkeligt glemt alt om at GK har preferred enemy daemons. LOL!  ;D

Kom først i tanke om det efter cc var overstået, og fik ham mindet om det; Jens re-rollede sine to hit rul, men lige meget hjalp det. Fiends nakkede 1-2 knights, så vidt jeg husker, og flåede en arm af dreaden.

GK turn 3:

Strike squad rykker nærmere Prins Valiant, så de kan fælde ham i en byge af psybolt ammo.

GK turn 3:

Bagerste razor mover en anelse.

GK turn 3:

Razor giver Prins Valiant et wound.

Jens skal lige til at rulle for sit Strike squad ... men Changeling er inden for range... og Jens fejler sit LD rul, hvorefter interceptor squad'ed pludselig tager "friendly" fire, og mister et par mand. Changeling giggles  ;D

Librarian tager iøvrigt et wound til perils, han fik dog hammerhand af på snake-eyes.

Daemons turn 4:

Jeg charger hounds ind i den sidste store unit strike knights, da de har 2++ saves mod force weapons, regner jeg med at de kan holde til det  :)

Plague bearers, slaanesh herald og tzeentch heralds gør sig også klar til at storme GK fæstningen.

Tzeentch heralds skal torrente interceptor squad'ed, slaanesh herald har udset sig en vindicare assassin.

Prins Valiant har nu kun 1 wound tilbage, mener det var interceptors der pillede 1 wound af, og 1 fra vindicare.

GK turn 4:

Jens vil virkeligt gerne af med Prins Valiant, razor'en liner sin HB up, men Changeling får den til at skyde på interceptor squad'ed igen. Go Changeling go Changeling go Changeling!  ;D

Daemons turn 5:

Consider yourself pavaned bitch!  :P

Og vindicare'n dansede pænt ned fra første sal, så min slaanesh herald kan give ham et smertens kursus.

Daemons turn 5:

Finally! Endelig lykkedes det horrors at splashe razor'en.

Fiends har flænset dread'en, og der er kun en enkelt knight tilbage på banen.

Ka-ching! GK tabled by daemons  :)

Jens havde ikke ligefrem overvældende held med terningerne, men så vidt jeg kan se var hovedårsagen til at det gik så galt, et flawed deployment.

Det er selvfølgelig surt at jeg lige gik hen og seizede, men det havde ikke hjulpet mig ret meget med en anden opsætning.

Der var 20 GK på banen, hvorfor stod de rundt om krateret? Og hvorfor stod det andet squad bag ruinen?

Havde de stået i en lang linie, 2" mellem hver mand, 1 mand fra hvert squad med et ben inden i den store ruin i midten - så havde de strakt sig 28" hver. 56" på langs af bordet + de 13", i hver side, jeg ikke vil i nærheden af table edge?
Så havde de lavet en 12" zone på begge sider af midfield, langs hele banen, og denied at jeg kunne DS ned i cover, medmindre jeg ville tage chancen (hvad jeg så havde været tvunget til), og DS ned i de par area terrain stykker der var på min egen side - jeg kunne selvfølgelig tage chancen og gøre det på GK siden også, men der kommer de jo ind i tur 1 ... så selv hvis jeg seizede ville jeg stå til at blive face-raped.

Warp quake? Hvis GK ikke har 3 squads, der kan fylde hele bordet med warp quake i tur 1, så kan det være ligegyldigt, medmindre man er oppe mod en langsom daemon hær.

En anden vigtig detalje; hvorfor havde dreads ikke cover fra bolts bag ruinen, og hvorfor skærmede razors ikke af, så jeg havde været tvunget til at charge ind i dem, før jeg kunne komme til GK - så havde GK også undgået at blive pavaned ud så de stod til et charge, hvis de ikke kan komme igennem vinklede razors, men må tage den lange vej uden om alle 3.

Hvorfor var der ingen GK oppe i bygningen? Cavalry kan ikke få fat i dem fra 1. sal og opefter... jeg havde ikke engang templates i hæren til at skyde dem, selvom de ville have stået i en klump deroppe. Der var endda 3+ cover save, mod bolts og gaze, da den bygning var fortified.

Jens' meh terninger aside, og et par små forglemmelser fra begges side af (var der ikke noget med at GK force weapons kan instant-gibbe daemons? Det havde nok ikke gjort nogen forskel, da jeg har LD10 over hele linien, men en fiend unit mere var det måske blevet til. Jeg glemte Changeling i første tur han var på banen, og et par run-moves med plague bearers), så var det et funsie spil!

KP / VP:

Daemons: 14 / 2000

GK: 3 / 670

Tak for kampen Jens  :)

How fun are Dark eldar? Like duct taping a hundred knives to a bicycle and riding it through a children's playground and then crashing into a tree.

Jeppe Sejer

Jeg ka' godt li' dine tanker om kampen bagefter.

Nå ja - og tak for battlereport, det er jo i det hele taget herligt når folk tager sig tid til den slags.

Quote from: Septimus on 25 May, 2011, 11:26:18
Codex marines? Samme som med IG.

Bortset fra én vigtig detalje - hvis du vælger codex marines med det udgangspunkt at de kan klare sig ligeså godt som de andre marine dexer, så har man åbenbart lov til at kalde dig en idiot. Det kan være lidt svært at forstå, men der er kommet en errata, og det skulle faktisk ha' stået i introen til bogen, så det er fair nok.  :)
Quote from: Player1 on 28 October, 2010, 15:47:36
Da jeg fandt de videoer var jeg inde i en periode hvor bumser på brysterne var det nye analt!
- Regelrytteri er ligesom at prutte. Hvis du presser for hårdt, lukker du bare lort ud.

Septimus

Quotehvis du vælger codex marines med det udgangspunkt at de kan klare sig ligeså godt som de andre marine dexer, så har man åbenbart lov til at kalde dig en idiot. Det kan være lidt svært at forstå, men der er kommet en errata, og det skulle faktisk ha' stået i introen til bogen, så det er fair nok.

Lolz!

Gør folk ikke det alligevel?

Begrundelsen er at jeg synes at Codex marines er sjovest - og at jeg som sagt synes de kan lige så meget, og lige så godt, som BA og SW.

Honsou

God rapport! :)

En af de bedste indtil videre, og ikke kun fordi du smadrede en af de nye bissehære! ;D

QuoteJens' meh terninger aside, og et par små forglemmelser fra begges side af (var der ikke noget med at GK force weapons kan instant-gibbe daemons? Det havde nok ikke gjort nogen forskel, da jeg har LD10 over hele linien, men en fiend unit mere var det måske blevet til.
Over ruler GK instant kill pludselig eternal warrior, eller hvad?   ???

For alle os andre kan vel ikke instant kill dæmoner.
Quote from: kOOn on 31 May, 2018, 23:28:36
Erik tæller aldrig, vi spiller altid om andenplads
Blog: Guld!

Nanayaah

De har en ekstra regel på deres Nemesis force weapons der gør at en Daemon med flere wounds (og eternal warrior som de altid har) skal tage et ld check hvis de bliver woundet. Hvis de fejler bliver de insta gibbet.

Dæmonerne har allesammen ld 10, så det er ikke så sandsynligt at det sker, mere en lille ekstra bonus.

Septimus

Quote from: Honsou on 26 May, 2011, 09:02:21
God rapport! :)

En af de bedste indtil videre, og ikke kun fordi du smadrede en af de nye bissehære! ;D

Takker  :)

Tja ... jeg sagde jo at det bare er sølv mariner med et 3+ save, og de gimmicks de har ændrer ikke på mit deployment eller taktik.
Det eneste der er tilnærmelsesvist "plat" er at GK kan dække hele bordet med Warp quake (hvis hæren er lavet til at kunne deploye så det kan lade sig gøre, men hvem bygger en turneringshær op omkring, måske, at kunne få et autowin vs. daemons?).

Daemons er efterhånden et af de gamle dexer, og derfor forventer jeg at det går helt i sig selv igen. Når de engang får et nyt dex er jeg ret sikker på at det ikke bliver en all DS army, men mere noget der omhandler summoning fra fx Greater daemons, icons eller måske endda cultists (kryds fingre!).

Uther

QuoteNår de engang får et nyt dex er jeg ret sikker på at det ikke bliver en all DS army, men mere noget der omhandler summoning fra fx Greater daemons, icons eller måske endda cultists (kryds fingre!).

+1
Thomas Paulsen

Septimus

Matchning til 3. spil var jeg lidt i tvivl, om jeg skulle vælge Chaos Jens eller Kristoffer ... jeg valgte Kristoffer, fordi han havde 2 wins, og fordi hans hær var farligere for mine daemons end Jens' standard CSM tourny liste.

Det lyder måske lidt mærkeligt at 2* lash prinser, og oblit spam, ikke er lige så scary - men overfor daemon cavalry er lash ikke specielt awesome, og et par lascannon skud generer ikke daemons voldsomt meget.

Så selvom der, i mine øjne, er flaws i begge lister (absurd dyr SC i Kristoffer's, og et næsten lige så dyrt land raider delivery system - i Jens' er det at jeg har set listen 100.000 gange før, og derfor ved præcis hvad jeg skal gå efter, og at jeg klart havde foretrukket warp time, og mark of nurgle, på de prinser ... (eller lash sorcerors, som gemmer sig i plague marine squads) + alt for mange point i "meh"-minators).

Det betyder selvfølgelig ikke at de hver især ikke kan slå fra sig, selvfølgelig kan de det - men walkers, kombineret med en land raider er bare værre for daemons.

Kristoffer's CSM

275 Abaddon

120 3 Terminators: 1 HF + 2 combi-melta + chainfist
235 Land raider: EA

191 7 Plague marines: 2 plasma guns

198 8 Zerkers: 1 power weapon
35   Rhino

95  5 Chaos marines: 1 melta + icon of chaos glory
35  Rhino

35  Rhino

129 3 Chaos bikes: 2 melta + icon of chaos glory

150 Defiler: Reaper + TL HF

150 Defiler: Reaper + extra ccw

150 2 Oblits

1998 point.

Missionen er "Plant the flag" (se Clash of the Titans), og Spearhead.

Kristoffer vinder start rullet, og tvinger dæmonerne til at starte.

CSM deployment:

Abaddon og terminators er i land raideren. Oblits går DS reserve, og zerkers er bare i reserve.

Først var de 2 rhinos placeret længere fremme, så der var et relativt stort (og meget fristende) område at DS ned i, bag CSM linierne... men Kristoffer så det, og lukkede hullet  :)

Daemons turn 1:

Yea... okay så... nu må jeg altså snart lære at bytte om på de waves - you guessed it, un-preferred igen.

Karanak og co. er i cover i skoven, fiends scatterede agterud.

Daemons turn 1:

Plague bearers og seekers var nogenlunde on target.

Daemons turn 1:

Prins Valiant og 1 tzeentch herald DS jeg ned på min højre flanke, for det første for at fyre et par bolts i den ene defiler - men endnu vigtigere, for at lokke den væk fra højre flanke, og give bikes, CSM og land raider noget andet end mine fiends og hounds at skyde på  ;)

Når jeg får mere cavalry ind vil jeg DS det ned inden for 6" af mit icon derovre, og mass charge den anden defiler.

5 plague bearers planter 2 flag.

CSM turn 1:

Prins Valiant kommer også ned herovre, men når kun at få et bolt skud af før han, meget nedrigt, bliver skudt ned.

CSM turn 1:

Men der er stadig en un-wounded herald derovre...

CSM turn 1:

Hounds var lidt for tæt på defileren, og jeg var glad for at Kristoffer valgte at tage et skud med den, i stedet for at fleet-charge ind i dem... så havde jeg været tvunget til at charge fiends derind også, da hounds skal være heldige for at tage en defiler ud. Der er kun Karanak og en enkelt alpha hound, der kan gøre den noget.

Så havde de stået til at få Abaddon og terminators i hovedet, og selvom jeg nok i sidste ende ville vinde det cc - havde Kristoffers CSM og plague marines nærmest uhindret kunnet plant flag imens, og mine plague bearers er for langsomme til at kunne rykke dem op, og plante deres eget i stedet for.

Daemons turn 2:

ALL IN ALL IN!!!!!

Hounds nåede frem takket være Karanak, da han giver dem move through cover. Seekers flee-chargede ind, og kunne lige nå med en enkelt tøs.

Daemons turn 2:

Nå, det gik ik så awesome det cc. Kun 3 plague marines blev slået hjem.

CSM turn 2:

Det her er efter cc i tur 2, Abaddon kommer plague marinerne til undsætning ... sådan da. Hestepigerne kradser 2 wounds i Abaddon, og de sidste plague marines bliver fældet. Jeg tager et par fearless wounds, og derfor er der kun 1 hound tilbage, og 1 af pigerne gik hjem.

Daemons turn 3:

Prins Valiant haz been ressurected!  :P

Tilbage i tur 2 faktisk, i tur 3 pløkker han en bolt lige i skallen af en oblit, og charger den sidste af bordet.

Daemons turn 3:

Plague bearers fortsætter uhindret med at plante flag...

Min herald shaker land raideren. Lol!

Reinforcements have arrived!

Der begynder så småt at gå head-lamp-syndrome i Kristoffer...  ;D

12 fiends, 5 hounds, 1 slaanesh herald og 1 tzeentch herald DS inden for icon range. 7 plague bearers DS jeg ned uden for range (gik efter ruinen oppe i højre hjørne).

Tzeentch herald bolt'er den ene defiler af bordet - hazzah!!!!!

CSM turn 3:

Land raideren kører frem mod min venstre flanke. Abaddon joiner 5 CSM.

Prins Valiant bliver igen, og igen meget nedrigt, skud ned af de onde chaos mariner.

CSM turn 3:

Terminators undlader at skyde, så der er størst muligt chance for at komme i cc med plague bearers. Jeg prøvede at forklare Kristoffer at han lige så godt kunne skyde når han nu alligevel snake-eyede sit charge rul om lidt.

Han troede ikke på mig ...  :P

SNAKE-EYES FTW!

Septimus

Daemons turn 4:

Det her er efter pile in moves - jeg linede mine fiends op så kun 1 kunne charge ind, og dermed undgå en terrain test. Misjudgede desværre med 0.5", terminatorerne lavede dog kun 1 wound, og 36 attacks fra fiends formåede ikke at gøre det bedre - efter saves.

Daemons turn 4:

Abaddon abandon's the party ...  :P

Daemons turn 4:

Hov, der kom zerkers. Som straks får en unit fiends i hovedet. Plague bearers prøver at run-move så langt de kan for at dække så meget af rhino'en som muligt (og for at plante et flag i ruinen selvfølgelig).

Daemons turn 4:

Bikerne er rimeligt emo over min sniper-herald  :)

CSM turn 4:

Jeg fik kun stunned zerker-rhino i min tur, men i CSM cc phasen fik de hul på muffin posen. Der var "desværre" ikke plads til alle zerkerne  :P

CSM turn 4:

Fiends flænser terminators. Kun 3 plague bearers overlever CSM shooting phase, er det nok til at de kan komme frem og conteste...?

CSM turn 4:

Så er Chaos marinerne ved at være presset ned i hjørnet, og har snart ikke flere steder at løbe hen.

Daemons turn 5:

ALL IN ALL IN!!!!!

Fiends rykker en arm af defileren, og boss fiend hjælper de 3 hounds med at shake rhino.

Daemons turn 5:

Plague bearers skynder sig ... langsomt  :)

Daemons turn 5:

Zerkerne er døde. Det her er vist efter massacre moves.

CSM turn 5:

Chaos marinerne går tættere på, for at rapid fire på fiends - det er også meget godt alt sammen - men læg mærke til at 3 af dem nu står så de kan blive charged uden for terrain. Hvis det kun er en af mine fiends der kan nå en af dem, så slår jeg ikke terrain test, og slår derfor før marinerne.... pas på med det. De par bolt skud mere der kom ud af det er absolut ikke det værd.

CSM turn 5:

Chaos marinerne bliver forståeligt nok inden i deres rhino  :)

Daemons turn 6:

Min slaanesh herald, og fiends, liner et long range charge op på den sorte rhino, men tzeentch herald'en smadrer den før han når at tage tilløb til noget som helst.

Så er der ikke flere pics af den fight. CSM tabled.

Flags / VP:

Chaos space marines: 0 / 890

Daemons: 10 / 2000

Hvor gik det galt?

Helt tilbage i deployment. Det var sådan set fornuftigt nok, bortset fra at jeg ikke ville have holdt zerkers i reserve, og at jeg ikke ville have DS oblits.

Med 1 land raider og 3 rhinos på bordet, havde Kristoffer kunnet skærme af sådan at dæmonerne havde været tvunget til at charge igennem terrain hele tiden. Terrain hvor der står chaos mariner, zerkers og plague marines og venter - med Abaddon, defilers og terminators som counter charge units.

1 rhino mellem de 2 små skove på Kristoffers side af bordet. Raider til at plugge det gap, der er mellem de 2 små skove og den store i midten. 2 rhinos til at plugge Kristoffers højre flanke.

Så er daemons tvunget til at 'splode sig vej igennem rhinos, for at bryde igennem, og tvunget til at charge mariner i terrain. Det kan daemons overhovedet ikke lide. Kun Seekers er ligeglade, men de har kun T3, og er dybt afhængige af gode rend rul.

Ellers køre de 3 rhinos i triangel formation, køre 12" hver tur, og hoppe ud med et squad som kan stå i sikkerhed for charges mens de rapid-fire (og har bolt/gaze cover) - men det er mest effektivt med 10 mands squads.

Inden spillet gik igang forklarede jeg lidt om hvad daemons kunne da Kristoffer ikke havde så meget erfaring med dem. Her sagde han at "de andre" havde rådet ham til at passe på "de lilla bæster", og gå efter dem først.
Hvorfor glemte du alt om det?  :)

Hvad er farligst: 1 bolt + 3 gaze skud per tzeentch herald/prins (jeg har som regel ikke dem alle sammen på bordet samtidig), eller 36 S5-6 rending attacks per fiend unit?

Anyways, takker for spillet Kristoffer!

Choker

Hvis du hele tiden bestemte, hvornår jeg skulle rulle 1'ere, så ville jeg blive edder rasende!

Men er da lidt imponeret over, at du vinder så meget med de skrøbelige bæster... hvad grunden så end måtte være :P
Quote from: Stephan on 09 October, 2008, 08:25:32
Har hentet en busfuld kællinger, der står i kø for at blive kneppet!

Septimus

Quote from: Choker on 26 May, 2011, 22:42:53
Hvis du hele tiden bestemte, hvornår jeg skulle rulle 1'ere, så ville jeg blive edder rasende!

Det er bare sådan noget man kan når man spiller Chaos!  ;D

Hare

Quoteounds var lidt for tæt på defileren, og jeg var glad for at Kristoffer valgte at tage et skud med den, i stedet for at fleet-charge ind i dem... så havde jeg været tvunget til at charge fiends derind også, da hounds skal være heldige for at tage en defiler ud. Der er kun Karanak og en enkelt alpha hound, der kan gøre den noget

Det GJORDE jeg faktisk, altså chargede, men det var intet problem for de hunde at få sprunget den Defiler luften!  :o
Nej, meget at lære endnu, fiends er snyd og næste gang skal du da ikke gemme de gode tips til efter kampen. Nej der kan du lære lidt af den gode hr. Grumstrup  ;)

Septimus

Nå ja, det er da rigtigt - der var vist en alpha hund, der bed hovedet af den. NOM NOM! Ren held ... jeg mener pure win!  ;D

Set i bakspejlet undrede jeg mig bare over at du ikke gik hårdere efter fiends. Især da du selv havde nævnt at de andre sagde de var de farligste ... og det gav jeg dem ret i  :)

Dit deployment var okay godt, og med 2 wins bag dig, regnede jeg ikke med at der var brug for gode tips (hørte først bagefter at Game II var din første KP mission, ellers havde jeg vidst det).

Min fejl, men håber da at du fik noget ud af det alligevel - om ikke andet at du kan se hvor det gik galt, og face-rape de nedrige dæmoner næste gang!

Btw, ren nysgerrighed: ham Abaddon der, var han noget værd i de andre spil? Og var han de ca. 500 point værd (inkl. land raider)?

Hare

Jeg havde et fint spil, dæmoner er faktisk meget sjove at spille imod da de er så anderledes, jeg kan bare lære at følge min egen plan fremover. Abaddon er dyr ja, men skal han med er man nødt til at have en Landraider. Han var rigtig god især mod Lau hvor han undgik de fatale ettere på sit dæmon sværd. Om han er pointene værd? Tjo det er han nok. Men han er jo som du viste slet ikke umuligt at tage ned, men alm tac og ass marines fejer han af banen, og køretøjer også for den sags skyld. Jeg er glad for han ikke rendte ind i Jesper 8 x TH/SS.

Og i de ture han slår 1 får man squ ikke meget for 275 point!

Honsou

QuoteDet lyder måske lidt mærkeligt at 2* lash prinser, og oblit spam,
Jeg bliver næsten helt ked af jeg ikke var med, det lyder som rent spas.  ;)

Septimus

Quote from: Honsou on 27 May, 2011, 11:04:08
QuoteDet lyder måske lidt mærkeligt at 2* lash prinser, og oblit spam,
Jeg bliver næsten helt ked af jeg ikke var med, det lyder som rent spas.  ;)

Slap af Honsou!  :)

Og check kommentarerne efter turneringen - så du nogen der havde været utilfredse, og nerd-raged over match-up eller lignende?
Jeg tror at jeg har rimeligt godt styr på hvem jeg skal matche mod hinanden for at der er størst mulig chance for at alle får 3 sjove spil.

Der var ivørigt kun en lash liste. At listen måske i nogens øjne er "frustrerende" handler nok mere om at deres egen liste ikke har redskaberne til at smadre den.

Jeg har aldrig haft et problem med at spille imod dobbel lash. Når/hvis jeg taber til dobbel lash, har det aldrig været Lash poweren's "skyld".

Oblits er ikke specielt seje i cc, og her ligger det største problem - jeg ser/hører ofte at folk tænker "shit mand! De der lash prinser skal bare ned med nakken ... de er fuck'in syge!" ... men det er ikke lash, der smadre din hær. Det er oblits. Lash gør arbejdet nemmere for oblits, det er jeg skam udemærket klar over - men det der oftest sker er at folk har en enkelt dyr, og meget åbenlys, key-unit.

Når den ene unit så bliver blæst til atomer, in short order, så ser det ud som om at det jo også bare var fordi lash og oblits er en cheese-fest. Det er de bare ikke.

Dræb oblits, og så er lash lige pludselig ret fesent.

Lash listerne er heller ikke så hotte mod full mech. En warp time nurgle prins er noget farligere.

Prøv Clash, så tør jeg godt stå inde for at du får 3 sjove spil. Promise!  :)

Honsou

Tja, hvis du ligefrem vælger hvem jeg skal møde, kan det jo godt være der er 3 andre gøglerhære til mig. :)

Septimus

Quote from: Honsou on 30 May, 2011, 11:21:06
Tja, hvis du ligefrem vælger hvem jeg skal møde, kan det jo godt være der er 3 andre gøglerhære til mig. :)

Exactly!

Første prioritet er at matche så man ikke kommer til at spille imod the usual suspects.

Anden prioritet er at matche efter hær og build. Kommer du med en lol-hær, så matcher jeg dig så vidt muligt også med en lol-hær - spiller du kompetitivt, så bliver du også matched derefter.

Tredje prioritet er at matche efter at man møder forskellige hære, så folk lærer mest muligt - og ikke kan lave tailor builds builds (fx anti-meq), uden at skyde sig selv gentagne gange i fødderne...  ;)