News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Vampire Counts

Started by Ablabab, 11 August, 2011, 09:07:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ablabab

LORDS

HEROES

CORE

Skeleton Warriors: 7 pts (1 pt decrease)

Ghouls: 10 pts (2 pt increase)

SPECIAL

RARE

VAMPIRE COUNTS MAGIC ITEMS

COMMON MAGIC ITEMS

Du er nu holdt op med at trække vejret uden at tænke over det.

Ablabab

Belerophon709

Tihifnis... :)

Anyways: Medtager du de nye "officielle" regler fra WD (Terrorgheist, Tomb Banshee-helt, Cairn Wraith-helt)?

Marcus

Ablabab

Why the giggity?

...Det har jeg ikke besluttet endnu. Men det gør jeg jo nok, eftersom de jo er "officielle".

Belerophon709

Asger

Jeg tror du får mere ud af at arbejde en army book i bund, så folk kan se et gennemarbejdet eksempel på hvad du mener, og ikke bare starte nye tråde med 5% af løsningen :)

Ment som et venligt råd!

Asger

Ablabab

Men pointen har hele tiden været, at jeg ikke skal arbejde det hele i bund - jeg sætter min lid til de flinke brugere, der rent faktisk har viden om fx Vampire Counts.

Kreon

Det er bare pokkers svært, at give meningsfuld feedback uden at have et niveau at holde op imod. Du kan se min post vedr. beastmen som eksempel. En ting er den interne balancering i hæren, men hvis det også skal matche øvrige hære, så er en målestok altså nødvendig.

Noget helt andet er, at jeg også tror det vil øge engagementet fra flinke brugere, hvis de kan se, at der bliver arbejdet intenst med en eller to hære, og der er noget konkret at forholde sig til - frem for at vente på drypvist input på tværs. Du kan jo altid rette dine forslag til på baggrund af folks feedback.

Kreon

Asger

Jeg tror Kreon har ret. det er heller ikke fordi det vælter ind med input ;)

Vil man lave noget skal man være forberedt på at trække hovedparten af læsset selv, og når man så er godt i gang, kan man få folk til at kommentere. Hvis du lavede udkast til det hele OG afholdt en turnering, så kunne du få folk til at kommentere da de så ville være bange for at blive "snydt" med deres egen hær, eller ved at andre fik for billige ting.

Dette er kun forslag til process :) Hvordan jeg tror, du kan få dette gennemført som mere end et tanke eksperiment.

Asger

Ablabab

Jeg tror også, jeg kommer til at trække et ordentligt læs når jeg liiiiige kommer i nærheden af nogle andre army books end hvad jeg er vant til.

Asger

Hvorfor dog ikke starte med dem du er vant til? ???

Asger

Ablabab

valle1

Nu skriver jeg fra en VC spillers side af bordet... Har spillet dem siden de i 4th hed undead og har altid været forelsket i hæren, men hvis man vil være rigtig competitive til tourneys osv. er der desværre en alt for få muligheder i hæren. Vi har altid manglet en del skydende, men har i tidligere editions klaret os fint alligevel fordi at fear og terror gjorde at når det kom til kamp så var det ofte os der chargede og hvis vi chargede slog vi først på trods af vores dårlige ini. Det er lavet om nu og selvom hæren stadig burde forblive som en af dem med meget lidt skydende (På trods af den ny terror) skal man tage højde for at fear simpelthen ikke gir den beskyttelse som den plejede.

Det er efter min mening ikke nok med 1pt decrease til zombies... De har simpelthen ingen funktion som det er, selvom meningen med dem er at de skal være et tarpit. Har flere gange stået med zombie enheder med 20+ modeller som er blevet wiped out i første runde. Husk at næsten alt, selv skaven slaves og goblins hitter 3+ og wounder på 3+ udover det slår de også til sidst og har ingen form for saves, det der overlever dør til crumble. Hvis folk skulle overveje rent faktisk at tage dem med som et tarpit så skulle de endnu mere ned i point, men så har du KÆMPE enheder før at det kan betale. Så den optimale løsning ville være at give dem et reg save på 5 eller 6 plus, det skulle man nok lige playteste da jeg ikke er sikker på om 5+ ville blive for hårdt men et reg save ville også passe glimrende fluffwise. Mit bedste bud er 4 point med et 5+ reg save. Så er de stadig ganske billige og kan lige pludselig holde ud i kamp og hvis man vil havde en tarpit enhed som kan gi lidt igen kan man betale 1 point mere for skelletter som har bedre stats samt mulighed for magic banner og champ. Vil man rent faktisk give god skade må man helt op og betale 8 point for ghouls, men så mister man muligheden for banners, musicians og save. Det ville pludselig give nogle rigtig gode overvejelser når core point skulle sættes.

Skelletter lyder fint og med den pris ville jeg rent faktisk overveje at skifte en ghoul enhed ud med skelletter...

Andre enheder som i øjeblikket bare ikke kan måle sig med de populærer valg er fell bats, dire wolfs, corpse carts (Ved at nogle bruger den med balefire, men langt de fleste finder den for dyr point mæssigt i forhold till 100 point mere GG f.eks.) Bat swarm og spirit host

Alle rare enheder er fine og GG og black knights er også stadig fine som de er

Belerophon709

Hej Rasmus,

Jeg henvender mig direkte til dig, så dette ikke bliver opfattet som et debat-indlæg, hvor jeg går imod ovenstående - for min post vil nok have en ganske anden klang... ;)

Anyways:

Hvis vi kigger på Warhammer i 8th uden comp, ser jeg VC som værende én af de absolut stærkeste hære, i selskab med DE, LM, Skv og DoC, med DE en smule foran de andre.
Historikken vidner herom - og de tidlige 8th-røster, der med dommedags-intonerende pump and circumstance bekendtgjorde VCs undergang viste at være en storm i et glas vand, for om noget har VC mere end bibeholdt sin stabilitet hér i 8th.

Jeg ser ikke behovet for, at der er meget, der bliver sat ned i pris, da tingene faktisk er prissat godt, pånær enkelte ting, der bør koste mere, navnligt ghouls. Hér forslår jeg en prisforhøjelse til 10-12 points.
Skeletons er fine til sine (8) points, men er bare ghouls underlegne i deres nuværende inkarnation - og bliver derfor ikke brugt i samme omfang.

Nu er jeg generelt ikke meget for at sammenligne på tværs af hære, men for at imødegå den sammenligning, som jeg tror vil komme med TK-skelletter, er det vigtigt at have følgende for øje:

TK-skellies kan ikke raises ligeså nemt, kan ikke marchere, og kan ikke drage fordel af de synergier, der er tilstede i en VC-hær (men som bare ikke har mulighed for at være der i samme grad i en TK-hær).

Zombies har heller ikke brug for rabat - at sætte dem ned i pris ville være en fejl, da man så kun kigger på deres umiddelbare stats og ikke medtænker at de kan komme (let) igen - og kan blive raiset udover starting size af alle (og der kommer minimum 5 pr. IoN-cast).

Skulle der være noget, skulle det være Dire Wolves, der har mistet deres Fast Cavalry-status ved indgangen til 8th.
De kunne måske godt tåle en pris-reduktion til 6-7 points.

Fell Bats er fine, da de, i modsætning til Dire Wolves stadig har en vis anvendelighed som redirecters m.m. (og så er de jo flying).

Måske kunne man overveje at lade den første Corpse Cart tælle mod core...?

Mht. powers / magic items synes jeg det er lidt en hvepserede, da en stor del af den styrke, der fås fra en given power eller et givent item er direkte kontekst-afhængigt; altså er den pågældende power "kun" et "alvorligt" problem i en vis kontekst...

Eksempelvis synes jeg, at prisen på Helm of Commandment bør sættes op - men den er klart mest værd på en Vampire Lord... Hvis du endnu ikke har besluttet dig til hvor specifikt du vil ramme, bør du gøre det nu... ;)
Ønsker du at ramme specifikt ville jeg sige Vampire Lord: 60 / Vampire: 45 / Wight King: 30 (Necromancer behøver jeg vist ikke kommentere på).

Ligeledes er der også forskel på at have Banner of the Barrows på Grave Guard m. GWs eller Blood Knights (;)) - tåbeligt eksempel, men demonstrerer pointen meget godt: Fantastisk på én enhed - ubrugelig på den anden.

Ligeledes er synergien mellem Infinite Hatred / Red Fury / Dread Knight / Blood Drinker også til at tage at føle på hvis man roder specifikt med tingene...

Nå, men anyways, for at gøre det kort:

-Sæt cost op på ghouls
-Ram synergierne direkte ift. magic items / powers.

Marcus

Ablabab

Din post er WIN!  ;D

Tak for det!