News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Randers Figurfestival 2011

Started by Septimus, 17 August, 2011, 09:18:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Septimus

Quote from: Hare on 19 September, 2011, 19:38:01
QuoteHvori består forskellen fra at dreje en Rhino om sin akse inden man mover den?

Det er vel heller ikke i orden - eller??? Jeg gjorde det selv engang men har pænt fået at vide at nix/nej, den går ikke. Men hvis der virkelig er en FAQ der siger man må så er det jo fint  :)

Den er altså god nok, jeg kan da ikke gøre for der er nogen der ikke kan finde ud af (eller vil...?) læse movement reglerne.

Du må lave et pivot any time, og så mange gange det passer dig, i løbet af at du foretager en movement action.

Defilers og Soul grinders får også lidt ud af det "trick", når de vil i cc.
Min blog: Best served cold http://www.powerfist.dk/forum/index.php?board=299.0

How fun are Dark eldar? Like duct taping a hundred knives to a bicycle and riding it through a children's playground and then crashing into a tree.

Martin Iversen

Aaarh .. Den FAQ vil jeg da også gerne se.

M.
Waaaaay behind .....

Septimus

Jeg kan ikke komme ind på GW's side lige nu, da de kører opdatering.

Ellers kan I lige så godt slå op i movement reglerne som jeg kan.

How fun are Dark eldar? Like duct taping a hundred knives to a bicycle and riding it through a children's playground and then crashing into a tree.

Belial

Det står hverken i Rulebook FAQ eller DE FAQ. Har lige kigget dem igennem (med forbehold for at mine trætte øjne har misset det).

Edit: Fandt det i INAT FAQ, hvor de giver Septimus ret.

MVH

Belial

Kaltenberg

Nu er inat FAQ jo ikke ligefrem GW standart. Ja faktisk afviger de en del en gang imellem.

Så længe man ikke kommer tættere på modstanderen af at pivotere burde det vel være ok, men jeg er ikke sikker.
Quote from: Thraundil on 18 June, 2019, 15:34:19
Vindicaren siger bare fuck af. Og somme skyder han et nyt pishul i en knight - det føles dejligt, og kan ikke ignoreres.

Septimus

Jeg ved at det også står i Swedish FAQ, ikke at man kan stole på svenskere... men alligevel, det var selvfølgelig GW FAQ'en jeg var ude efter - selvom jeg ikke var sikker på at det var med deri  :)

Sikke et held at det står sort på hvidt i regel bogen under vehicle movement:

P. 57: Vehicles can turn any number of times as they move, just like any other model. Vehicles turn by pivoting on the spot about their centre-point, rather than "wheeling" round. Turning does not reduce the vehicle's move.

Hey, Honsou - hvem var det der skulle skydes i knæskallerne...?  :)

Gabriel

Må tilstå at selvom jeg er EP indoktrineret og synes det er lidt langhåret, så er det rent faktisk som det står i reglerne for vehicle movement (som Chris har citeret ovenfor). Minder lidt om det der havelåge-trick jeg kan huske nogen af mine Fantasy bekendte fortalte om der var en gang i tidernes morgen. Noget med kavaleri på en lang linie der turnede og reformede og pludselig kom længere frem på den måde.

Gabriel
Battle Brother
Lord Inquisitor of Ordo Ritus, Lord Castellan
Emperor's Pride

Emperor's Pride FAQ

Septimus

Them rules... them rules - so inconvenient...  :)

Honsou

Quote from: Septimus on 19 September, 2011, 22:12:16
Hey, Honsou - hvem var det der skulle skydes i knæskallerne...?  :)
Alle der bruger pivot til at få figuren længere frem end den startede (UDEN den har brugt noget af sit move), for at kunne charge i tur 1 eller andet nas. ;)

Reglen mener jeg er tiltænkt at f.eks. en predator o.l. kan pivot for at skyde på noget bag den, uden den absolut skal tælle som at have bevæget sig, ikke til at stille sig helt op til sin deploymentgrænse, med siden til, for at stjæle 3-4" men sådan er vi jo forskellige i vores RAW/RAI tilgang.

Der er jo mange eksempler på at "følge reglerne", som aldrig har været okay i min omgangskreds, f.eks. rhino sniping (ældre regler).
Quote from: kOOn on 31 May, 2018, 23:28:36
Erik tæller aldrig, vi spiller altid om andenplads
Blog: Guld!

Septimus

Quote from: Honsou on 20 September, 2011, 11:38:19
Quote from: Septimus on 19 September, 2011, 22:12:16
Hey, Honsou - hvem var det der skulle skydes i knæskallerne...?  :)
Alle der bruger pivot til at få figuren længere frem end den startede (UDEN den har brugt noget af sit move), for at kunne charge i tur 1 eller andet nas. ;)

Læs den side jeg referer til, der står det klart og tydeligt at pivot aldrig tæller som movement, og at det er sådan man skal dreje sine tanks, hvis man ønsker at skifte kurs - ikke noget med at dreje målebåndet i en bue eller noget. Og ikke noget med at du bruger noget af dit max movement på at dreje.

QuoteReglen mener jeg er tiltænkt at f.eks. en predator o.l. kan pivot for at skyde på noget bag den, uden den absolut skal tælle som at have bevæget sig, ikke til at stille sig helt op til sin deploymentgrænse, med siden til, for at stjæle 3-4" men sådan er vi jo forskellige i vores RAW/RAI tilgang.

Det er det her, der viser at du ikke har læst regel henvisningen.

Et pivot move bruger ikke noget af et vehicle's movement, uanset om det er for at tælle som 'stationær' i shooting, eller om det er fordi du vil skifte retning mens du foretager et move.

Der er intet snyd, eller RAI i det - her er der tale om en af de regler, hvor der intet er at misforstå.

QuoteAlle der bruger pivot til at få figuren længere frem end den startede (UDEN den har brugt noget af sit move), for at kunne charge i tur 1 eller andet nas.  ;)

Derfor undlader man naturligvis at sætte sin hær op lige foran de units, der med et pivot move kan gennemfører et first turn charge - og hvis man gør, så sørger man for at de er længere væk end den unit's max move.

For en DE Raider ville det fx være noget i retning af: deploy sidelæns langs DZ kanten, pivot, flyv 12" frem, disembark 2" fra hull, fleet og charge.
Det giver ca. 2-3" for pivot, vi siger 3" + 12" move + 2" disembark + 1" for base + d6" for fleet (vi regner med max, så +6") + 6" assault move = 29.99" (basekanten skal jo lige være inden for 2" af hull).

Hvis du så alligevel ønsker at være tættere på fjenden end de 30", så er det en god ide at kunne dække af med et sacrifice kødskjold, eller et tough target (say 10 TH/SS terminators, som er ligeglade med en håndfuld Wyches).

Honsou

Renegades HAR kun sacrifice kødskjold. ;)
Quote from: kOOn on 31 May, 2018, 23:28:36
Erik tæller aldrig, vi spiller altid om andenplads
Blog: Guld!

Septimus