News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

IG bonanza

Started by JacobFrandsen, 17 August, 2011, 22:33:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

JacobFrandsen

Quote from: elThyge on 17 August, 2011, 21:29:08
Måske vi kan finde på noget med en "dobbelthær" IG med så meget kørende materiel som muligt, (og mit Rough Riders Company naturligvis). Skal vi have Steven og hans SM-hær på banen, så bliver det jo nok noget klassisk med en traitor-hær, (plus en naturlig allieret til ham - flere SM eller måske en Titanlegion)?

Eftersom du/I nu har fået gode erfaringer med flere spillere på hver side, er det en mulighed som rigtig tænder mig. :)

Går du i gang med at mekanisere dit infanteri, så vil jeg kaste mig over at få færdiggjort et speederbike company og et par Warhounds til Steven og muligvis de sidste Chimeraer jeg ligger inde med, vist nok seks styk. Herefter kan vi jo se på, hvornår vi begynder at have figurerne klar.

Skal vi satse på en ren IG hær med en masse Shadowswords og Baneblades eller skal vi inkludere lidt Titans hos forræderne, og hvordan ser det ud med flysupport?

Og skal vi ikke flytte debatten til Epic-forum, så vi ikke fortsætter med et tråd hijack?

elThyge

Jamen, så ruller vi jo. Jeg kontakter lige Steven for at undersøge mulighederne for deltagelse og overnatning, (forventer lidt vi spiller i Emperors Pride, nu i har opbygget en masse fantastisk terræn).

Skal vi prøve at lave en liste over det rullende IG materiale vi tilsammen har rådighed over?
- You mean, I'm trapped here?
- Oh yes, we all are.

Let Me Warn You (1936)Horisont

Speaker to Machines

Quote from: JacobFrandsen on 17 August, 2011, 22:33:28
Quote from: elThyge on 17 August, 2011, 21:29:08
Måske vi kan finde på noget med en "dobbelthær" IG med så meget kørende materiel som muligt, (og mit Rough Riders Company naturligvis). Skal vi have Steven og hans SM-hær på banen, så bliver det jo nok noget klassisk med en traitor-hær, (plus en naturlig allieret til ham - flere SM eller måske en Titanlegion)?

Det lyder som om vi har plottet klart - en Imperiekommandør der har set sig så tosset på den lokale Titan legion ("hvorfor vil de dog ikke !") at han sætter sig op mod Kejseren selv for at daske dem, endnu en imperiekommandør der er lokket ud i noget snavs, og nogen heroiske rumsømænd der skal redde de stakkels Engines inden det er for sent...  ;D

Det ville nu også være fint med tanks vs tanks - Kursk redux, og alt det der - men hvis der bare er fyldt godt op med død på larvefødder på den ene side af bordet kommer det nok til at se godt ud endda.  Jeg skal nok tage billeder, så vi kan vise 40K drengene hvordan Apocalypse skal spilles.
Stephan Dahl

JacobFrandsen

Af rullende e.lign. IG-grej kan jeg p.t. stille:

1 LR kompagni
1 Shadowsword kompagni
1 Stormblade kompagni
4 batterier (manticore, 2 x basilisk, bombard)
1 deathstrike bat.
1 Rough rider platoon
1 sentinel platoon
1 Hydra bat.

Egentlig ikke overvældende meget....Men det kan suppleres med masser af mænd, fly og titaner + hvad vi nu bliver enige om mangler at blive købt og malet. Eksempelvis et LR kompagni mere eller en flok chimeras. Det kan vi jo snakke om.

I onsdags spillede vi fire ture med 6000 point per side på 4-5 timer.

Der er jo flere muligheder for inspiration fra nok især wwII til et scenarie med med overvældende mekaniserede masser eller kampvogne mod elite inf. eller kampvogn vs. kampvogn:

El Alamain
Kursk (Prokhorovka delen især!)
Arnhem
Bastogne
Operation cobra
21. pnz. divisions angreb mod strandene i Nordmandiet

Spil med en ren titanhær har ikke samme visuelle appeal for mig, som et spil med masser af kampvogne og mænd har. StM, måske man kunne blande lidt af dine nye mechanicus kampvogne ind i legen? De er vel nærmest som skabt til det her spas? Marines med en flok predators og land raiders (jeg har henholdsvis 12 og 4) der sammen med skiitari og deres misk-mask af inf, mærkelige kampvogne og titaner skal kæmpe mod IG'ere med masser af kampvogne...Det kunne godt virke.

En eller to titaner på hver side kunne se enormt godt ud, men det bør efter min mening afbalanceres, så de også kan bruge tid på at skyde på hinanden og dermed give mulighed for noget tank vs. tank loooove.

Store spil kører også nemmere, hvis hver spiller starter i et seperat område, og det vil koncentrere en titan legion på et sted til udelt bekymring for den IG-spiller som skal sætte sine kampvogne op overfor.

/jacob

Speaker to Machines

Min AdMech hær er mest "mechanized inf", faktisk.  De der Ordinatii er selvkørende artilleri snarere end tanks.

Men jeg kan stille Marines i stedet for!  12 Land Raiders, det er ca et helt chapter armoury :)  Plus jeg har en del nymalet Aerospace assets jeg gerne vil have afprøvet... Vi kan godt lave noget "IG vs Marines", hvis I synes.
Stephan Dahl

elThyge

Kunne være sjovt at spille med to store "rene" hære. Så jeg er med på SM vs. IG - nu i megasuper størrelse. Derudover mener jeg, at vi stadig mangler at spille et Kursk lignende scenario med kampvogne en mass.

Af rullende e.lign. IG-grej kan jeg p.t. stille:

1 LR kompagni
6 demolishers
15 Chimeraer, (heraf tre Command Vehicles)
2 Baneblades
2 Shadowswords
3 batterier, (Manticore og 2 x Baselisks)

Mulige udvidelser, (allerede indkøbt men ikke malet).
6 Chimeraer
2 baneblades
2-3 Shadowswords, (skulle i alt være tre kompagnier med Super Heavy Tanks).
3 Hydraer
3 Bombards, (tilføjet ved seneste edit).

Bemaling af mulige udvidelser afhænger meget af vores tidshorisont, da jeg pt. prioriterer SM Bike Company og to Warhounds til Stevens hær, (og muligvis lidt mere rullende materiale, hvis den lokale kommandør anfordrer flere specifikke forstærkninger). Bikes er allerede kommet under penslen igen. :)

Min hærs svage side er manglende luftherredømme, (har pt. kun to umalede Thunderbolts fra Forge World hjemme). Fodfolk kan jeg stille med op til fire kompagnier inklusive udvidelser. Heraf kan jeg mekanisere tre basis kompagnier eller to kompagnier med udvidelser.

Angående flere LR, så kan vi måske fixe noget med et lille lån fra Thorbjørn?
- Oh yes, we all are.

JacobFrandsen

To ens hære med masser af mænd og biler er nok også mit favoritscenarie.

Mht. Antallet af flyvere kan vi jo bare aftale, at vi begrænser det. Men vi har da vist til et par sæt thunderbolts og marauders per side.

Brug af thunderhawks bør også begrænses, men ikke nødvendigvis elimineres, så vi sikrer os, at der bliver masser af flytten rundt.

Hvis vi har meget åbent terræn skal vi nok passe på med at tage for mange shadowswords med. Men en kompakt by et eller andet sted, hvor kampvognene skal være forsigtige, kunne være et lækkert krydderi.
Der skal helst ikke bare blive en ren skud fest, hvor der ikke er taktiske udfordringer.

/Jacob

elThyge

Det var så de første forstærkninger til Space Marines.

- Oh yes, we all are.

TF Riley

Hvis Steven ikke er klar, så kender jeg nogle Eldars, som er ;)

JacobFrandsen

Nå, for pokker. Nu bliver det konkret.

Jeg synes, at vi skal starte med at finde ud af hvilken type slag vi har lyst til at spille, eksempelvis:

Meeting engagement på varieret terræn (aflangt bord)
Marine mechs med kampvogne skal undsætte fodtusse mariner i en by belejret af IG'ere - eller omvendt (t-formet bord)
etc.

Herefter kan vi jo se, hvad vi mangler af figurer for at kunne spille det, hvor mange vi skal være, hvor mange point og al den slags.

Jeg selv bliver lettere opstemt ved tanken om den belejrede by, hvor fodtusserne kan kæmpe fra hus til hus, og hvor kampvognene mødes uden for i det ubebyggede terræn for at afgøre om der kommer redning eller ej.
Men et helt klassisk slag kunne også se godt ud - hvis bare banen er stor nok og terrænet varieret. Det vil nok kræve lidt flere point, da der skal være plads til at dække et par borde med varieret terræn.

/jacob

elThyge

Indtil videre har jeg være med til at par forsøg hos Emperors Pride, hvor vi brugte T-bord uden den store succes. Skal vi ikke satse på et regulært aflangt bord, hvor hærene har lige langt mellem hinanden?

Min hovedprioritet indenfor det næste stykke tid er stadig Horisont, men jeg tror godt vi kan klemme arrangementet ind inden da. Skal vi forsøge på at finde en dato om en måneds tid i starten af oktober, hvor vi alle kan. Så kan vi jo lave en lille pepmaletur overfor hinanden i perioden. Hvis alt går vel, håber jeg på at have bikes og warhounds færdige inden på fredag.

Jeg har ikke hørt fra Steven endnu, (indrømmet, har også været lidt sent ude med at kontakte ham), men skal vi ikke lade pladsen stå åben, indtil han giver svar fra sig. Personligt er min kalender meget åben, så det er mere op til, hvilken weekend du og Speaker... kan blive enige om i forhold til familieliv osv.
- Oh yes, we all are.

P.E. Daner

JEg kunne godt være interesseret i at være med. Det kommer til at afhænge af min kalender, men Oktober kunne måske have en lille åbning.

elThyge

Quote from: P.E. Daner on 21 August, 2011, 21:38:38
JEg kunne godt være interesseret i at være med. Det kommer til at afhænge af min kalender, men Oktober kunne måske have en lille åbning.

Hvad vi du kunne stille med: IG eller SM, (holder lidt på de to hære som første prioriteter)?
- Oh yes, we all are.

P.E. Daner

Quote from: elThyge on 21 August, 2011, 23:50:41
Quote from: P.E. Daner on 21 August, 2011, 21:38:38

Hvad vi du kunne stille med: IG eller SM, (holder lidt på de to hære som første prioriteter)?

Space Marines.
Kan stille 3 detachments af hver kampvognstype der er i marinernes vognpark.

elThyge

Quote from: P.E. Daner on 22 August, 2011, 07:26:01
Space Marines.
Kan stille 3 detachments af hver kampvognstype der er i marinernes vognpark.

Jamen, for mit vedkommende, så velkommen til.

Til Thomas: bliver vores bonanza arrangement en succes, så gentager vi den da bare med lidt rumfrisører mod en anden race på et senere tidspunkt. Eller måske endda lidt Squats mod en anden race, (har jo en hel hær umalet liggende, som jeg skal have gang i på et tidspunkt).:)

- Oh yes, we all are.

JacobFrandsen

Quote from: elThyge on 21 August, 2011, 21:01:02
Indtil videre har jeg være med til at par forsøg hos Emperors Pride, hvor vi brugte T-bord uden den store succes. Skal vi ikke satse på et regulært aflangt bord, hvor hærene har lige langt mellem hinanden?

Fint, fint med mig....men vi skal vel have en eller anden form for scenarie eller hur?

Quote from: elThyge on 21 August, 2011, 21:01:02
Min hovedprioritet indenfor det næste stykke tid er stadig Horisont, men jeg tror godt vi kan klemme arrangementet ind inden da. Skal vi forsøge på at finde en dato om en måneds tid i starten af oktober, hvor vi alle kan. Så kan vi jo lave en lille pepmaletur overfor hinanden i perioden. Hvis alt går vel, håber jeg på at have bikes og warhounds færdige inden på fredag.

Første weekend i oktober er der GF 14 (hvis ellers der er andre end StM, der melder sig til). Men ellers skulle det da nok godt kunne lade sig gøre. Er lørdage eller søndage bedst for dig?

Desuden er jeg ved at forberede indkøb af et par chimeras look-very-much-alikes fra en uafhængig kilde, og jeg ved ikke lige, hvordan det ser ud med leveringstider fra ham.

Maledelen tror jeg ikke kommer til at tage så lang tid.

Hvis vi spiller på et aflangt bord kan vil jeg tro, at vi snildt kan være seks spillere.

kan det passe, at følgende har vist interesse:

StM: Marines
Elthyge: IG
Steven: Marines
P.E. Daner: Marines
TF Reiley: Noget
Jacob: IG.

Kan vi opstøve en malet IG-hær til Thomas, så vil pengene passe. Desværre er VSH's fantastiske IG-hær jo blevet forlagt til kampene i Jylland - den ville ellers have passet smukt ind.

Alternativt skulle det være lidt heresy-agtigt med med marines på hver side. Vi har jo rigeligt med marinehære. Eksempelvis:

3 x marines mod 2 x IG+ 1 x marines eller 2 x marines + 1 x IG på hver side.

Det kunne også se rigtig godt ud! (selvom det havde været federe med 4 IG-hære og to marinehære, men sådan kan man jo ikke altid få det man peger på).

What to do?

/jacob

JacobFrandsen

Ved nærmere optælling kan jeg se, at jeg, når mine kommende chimeras er blevet købt og malet, kan stille med 5000 point mech IG og 1000 point IG-fodtusser.

Hvis vi spiller med 3000 points hære, kunne det jo nemt blive splittet op, så vi fik tre ig'ere a 3000 point mod 3 marines a 3000 point.

/Jacob

TF Riley

Ellers har jeg også en Titan Legion, kan nok sagtens nå at male 3-5 styks titans inden tingene falder på plads :)

elThyge

Skal vi lege med scenario går jeg ind for noget meget basis, der mere minder om en baggrundshistorie. Det vigtige for mig går på at få spillet med nogle mega bonanza hære, noget jeg endnu har tilgode. Men nu er jeg jo også en meget visuelt præget spiller, som tænder på opstillinger, hvor jeg kan gå kameraamok.

Angående tidspunkt foretrækker jeg en lørdag, men søndag er ikke noget problem, hvis det passer bedre med jer andre, (skal lige se, hvordan det passer med overnatning hos Steven). Forslaget med først i oktober kan jeg godt se konflikter med GF. Vi skal dog passe på, at det ikke kommer til at ligge for tæt på Horisont, da jeg baseret på egen erfaring ved, jeg har en tendens til at opbygge et efterslæb, der skal være tid til at indhente i det sidste tidsrum inden et sådan arrangement.
- Oh yes, we all are.

JacobFrandsen

Okey dokey.

Mht. point og antal spillere vil jeg foreslå, at vi forsøger os med 6 spillere med 3000-4000 point per mand.

Vi har lavet en fin test med 4 spillere og 3000 point per mand, men vi ved jo ikke helt, hvad der sker, når vi skalerer op til 6 personer.

Hvor meget kan vi skrabe sammen? Marines har vi nok af, men hvad med IG'ere?

/jacob

Speaker to Machines

Jeg synes også det er rigtig fedt hvis det ser godt ud og man ikke skal gøre for meget vold på sin 40K baggrund for at se hvad der sker.

Jeg tilslutter mig Lørdagsholdet; Søndag er normalt anderswo optaget.

Jeg har op imod 7500 points i Marines (inkl. titaner og fly), men jeg er ret frisk på at lave en fuldt airborne assault med et komplet kompagni - f.eks. sådan her:

Tacticals, Dread, SC
Tacticals, Dread
Devastators, Librarian
Assault, Chaplain

Terminators

Landing Craft
Thunderhawk
Thunderhawk

T'Bolt
T'Bolt
Stephan Dahl

TF Riley

Quote from: elThyge on 22 August, 2011, 12:50:00

Angående tidspunkt foretrækker jeg en lørdag, men søndag er ikke noget problem, hvis det passer bedre med jer andre, (skal lige se, hvordan det passer med overnatning hos Steven). Forslaget med først i oktober kan jeg godt se konflikter med GF.

Det ser ud til, at der er større tilslutning til dette arrangement end GF. Enten kan man lave dette mega-battle til GF som en art display game, ellers droppe GF helt og mødes den lørdag i EP?

Mht. T-borde eller L-borde har vores erfaringer jo vist, at det holder ikke. Enhederne er balanceret til 120 cm bordbredde, så artilleri og des lige ikke får for stor fordel.

Tilgengæld så vi sidst at 2x activations per hærleder kan virke, men jeg tror det er vigtigt at hver leder har mellem 3000-5000 pts præcis som spillet er designet til. Ellers skaber det en ubalance...

elThyge

GF kunne da være en mulighed med et opvisningsspil for at skabe lidt mere opmærksomhed omkring Epic. Har du mulighed for at undersøge, hvorvidt vi skal betale deltagergebyr ved en fremvisning? Ellers er jeg lidt nærig og vil foretrække spil i EP-lokalerne.
- Oh yes, we all are.

TF Riley

Quote from: elThyge on 23 August, 2011, 13:05:14
GF kunne da være en mulighed med et opvisningsspil for at skabe lidt mere opmærksomhed omkring Epic. Har du mulighed for at undersøge, hvorvidt vi skal betale deltagergebyr ved en fremvisning? Ellers er jeg lidt nærig og vil foretrække spil i EP-lokalerne.

GF er Jacobs bord.

JacobFrandsen

Quote from: TF Riley on 23 August, 2011, 13:22:42
Quote from: elThyge on 23 August, 2011, 13:05:14

GF er Jacobs bord.

Jeg vil ikke til at ændre på GF set-up'et nu. Hvis ikke vi kan få nok tilmeldinger til GF - og det ved vi her i starten af september - så bliver der ikke et epic-arrangement på GF.

Ideen med GF er fra min synsvinkel, at få kontakt med nogle af de andre spillere i DK.

Jeg synes, at det er for hårdt ved vores terræn at fragte det frem og tilbage bare for at vi selv kan stå og spille ved det. "Vi" er i den forbindelse EP'erne og de faste regulars i det jyske.

Så vil jeg hellere holde en hyggelig og afslappet dag i kælderen.

Men det optimale for mig vil være masser af tilmeldinger til GF og senere en omgang IG-bonanza.

/Jacob