News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

IG bonanza

Started by JacobFrandsen, 17 August, 2011, 22:33:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Speaker to Machines

Quote from: JacobFrandsen on 23 September, 2011, 20:27:56
Quote from: Speaker to Machines on 23 September, 2011, 20:07:15
Øhm, jeg vil gerne advokere for at vi starter ca 13:00 - jeg skal lige have junior til svømning først.

Ualmindelig godt advokeret. 13:00 it is. Hvis det er lovligt og den slags, så kunne jeg jo låne din nøgle og tage derned lidt tidligere for at stille op.

Det er det garanteret ikke. Don't ask, and I won't tell.

Quote from: elThyge on 23 September, 2011, 20:09:51
Er fuldt ud med på at dele hærene i to bølger. Det øger muligheden for at fortælle en spændende historie, da den vindende part part i tur 4 vil have længere mellem sine formodentlig fremskudte tropper end den tabende, som derfor har bedre mulighed for at konsolidere og gøre klar til et tilbageslag. Desuden giver det en hurtigere afvikling af de første par runder.

Lige præcis min tanke!!

Vil modstanderne være vidende om, hvilket område anden bølge kommer i? Kan jo f.eks. være nedskrevet inden kampen starter, eller måske være tilfældigt afgjort?

Jeg havde tænkt, at det skulle være ukendt for modstanderen. Bare for at lave usikkerhed og omvendt-omvendt psykologi.
+1 på forstærkningerne.

Hvad med om man designerede sine områder hhv "Rød" og "Sort", og man så efter deployment af første bølge trækker et kort fra et alm. spil (uden jokere)?  Kortets farve angiver så zonen.

Vi kan måske endda sige at hvis det er et billedkort, kommer forstærkningerne allerede i tur 3, og med et es kommer de i tur 2?  Så skal man passe på muligheden for fjendtlige forstærkninger nærmest med det samme.

Jeg synes i øvrigt at forstærkningerne skal være Aircraft, mounted i Aircraft, selv have 20cm+ movement eller være mounted i noget der har 20cm+ movement.  Ellers ligner det ikke en mobil reserve.

Spacecraft og Planetfallers bør være en del af hovedstyrken (de skal jo annonceres før spillet starter)

Vi kan godt starte klokken 13.00, så kommer jeg nok direkte fra Jylland og overnatter efterfølgende.

Cool. Så har vi heller ikke en skarp bagkant.

Jeg glæder mig meget!!

Me 2.
Stephan Dahl

elThyge

God ide med kortene, men er lidt modstander af forstærkninger, som allerede kommer ind i tur to. Tror det vil være en for stor fordel med op til to tures overmagt.

Skal vi prøve i løbet af ugen 100 procent at få fastlagt hærenes sammensætning, så vi kan begynde at sætte op, så snart vi mødes.

Og ja, jeg ser da også frem til et slag, som vil være en lille battle-rapport værdig. :)
- You mean, I'm trapped here?
- Oh yes, we all are.

Let Me Warn You (1936)Horisont

JacobFrandsen

Enig. Især hvis marinernes forstærkninger kommer fra luften. Så kommer det til at blive alt for skævt.

Har i præferencer mht. hvad I vil spille?

elThyge

Som jeg skrev tidligere, vil jeg gerne være på siden med to spillere. Både fordi du og Stm har mere erfaring med reglerne, og fordi det vil give mig mulighed for at tage billeder og notater. Vil det ikke være mest hensigstmæssigt, hvis IG-siden bliver spillet af to personer, da de har en del flere figurer at flytte rundt med?
- Oh yes, we all are.

Frede

Jeg syntes reserver fungerer rigtig dårligt, hvis man kun spiller 3-4 ture.

Så bliver det bare nogle ekstra figurer man stiller på bordet men uden reel indflydelse på spillet. Måske bort set fra at sikre blitz objektivet.

- F -

Speaker to Machines

Hvis det er Mariner vs IG, så bliver det vist Jacob der skal stille den STORE hær :)  Kan du mønstre 10K?

Quote from: Frede on 24 September, 2011, 16:30:40
Jeg syntes reserver fungerer rigtig dårligt, hvis man kun spiller 3-4 ture.
Jeg tror Marines i Thunderhawks fungerer fint som reserver :) 

Generelt, reserver fra bagkanten fungerer vel bedst for den side der er på haserne, hvilket vel er en fin ting i sig selv hvis formålet er at holde udfaldet interessant så længe som muligt.
Stephan Dahl

JacobFrandsen

Quote from: Speaker to Machines on 24 September, 2011, 16:38:05
Hvis det er Mariner vs IG, så bliver det vist Jacob der skal stille den STORE hær :)  Kan du mønstre 10K?

Jeg tror også, at marinespilleren skal spille alene.

Jeg vil godt kunne stille med 10.000 point Dark Angels, men jeg kan ikke stille med mere end ca. 6000 point IG.

For mit vedkommende er det same-same, om jeg skal spille marines eller IG. Det vil selvfølgelig være fedt at tage ALT marinegrejet med (og jeg har lige talt mig til, at jeg præcis 1500 point Deathwing..hmmmm...), men mine IG'ere er bare så meget pænere (og en del af det nymalet!!).

Men det vil overhovedet ikke genere mig, hvis marinehæren kom fra mere end ét chapter, så hvis du gerne vil give den som marinespiller, så siger du bare til. Så kan du låne. Thyge har jo noget super snazzy marinegrej, som vil gøre sig godt på bordet.

Nå, det var meget frem og tilbage. Summa sumarum: jeg er same-same, så hvis du har en præference, så giv lyd.

/Jacob

Speaker to Machines

Ja, OK, jeg troede elThyge spillede Mariner.  My bad :)

Jeg kan stille med 7,5K mariner selv (inkl allies), så hvis jeg skal spille marines alene, så skal jeg ganske rigtigt låne...  Men det lyder ikke som om det er et problem, så lad os bare sige det.
Stephan Dahl

JacobFrandsen

Har vi så følgende set-up?:

Blåt ringhjørne:
Thyge: 3500 point IG på bordet og 1500 point i reserve
Jacob: 3500 point IG på bordet og 1500 point i reserve

Rødt ringhjørne:
StM: 2x3500 point SM på bordet og 2x1500 i reserve

Giver det problemer for nogen eller er der uopfyldte ønsker?

Hvordan ser scenariet ud, nu når vi er tre spillere?

/Jacob

JacobFrandsen

Ok, jeg giver et bud.

Ideen er at skabe et kampvognsslag med masser af larvefødder.

To borde sættes op på langs.

I midten er der relativt lidt terræn. Masser af kampvogne slås i midten. Der skal være virkelig vigtigt for udfaldet, at erobre midten. Land Raiders, Lemann Russ'er, superheavies, predators  i massevis og måske en enkelt titan.

På begge flanker er der en kompakt by/terræn egnet til infanterikamp og assaults.

Hovedstyrkerne, der starter inde, er på 2 x 3500 point per side. Højest én SC per hovedstyrke. Hovedstyrkerne skal starte på bordet i tur 1 (dvs. ingen sneaky marinetricks).

Reservestyrkerne er på 2 x 1500 point per side. Må gerne ankomme ved teleport, drop pods, thunderhawks etc. Kan dog også komme ind ved jorden.

Min hovedstyrke kunne eksempelvis se sådan ud:

Reg. hq.
Mech inf co
LR co
Inf. Co
3 batterier
Sentinel
RR
SH tank co

Min reservestyrke kunne så eksempelvis være:

2 x tunderbolts
1 x marauder bomber
1 x mech inf
1 x SH tank co.

Jeg havde tænkt mig i aften at skrive de forskellige input vi har givet sammen til en scenariepakke, så vi kan få noget klart at lave hære ud fra, men vil først lige høre, om vi er på bølgelængde mht. ovenstående.

/Jacob

JacobFrandsen

Jeg foreslår, at vi forsøger os med dobbeltture, selvom vi kun er tre. Jeg kan ikke se, at der skulle være store ulemper ved det, og det kunne gøre det nemmere at nå til den spændende tur 6....

IG bonanza set-up

Overordnet
Hold 1 – marines

Hovedstyrke
Marine 1, 3500 point, StM
Marine 2, 3500 point, StM

Reservestyrke
Marine 1, 1500 point, StM
Marine 2, 1500 point, StM

Hold 2 – IG

Hovedstyrke
IG 1, 3500 point, Thyge
IG 2, 3500 point, Jacob

Reservestyrke
IG 1, 1500 point, Thyge
IG 2, 1500 point, Jacob

Antal ture: Indtil en overbevisende vinder er fundet, vi ikke gider mere eller vi ikke kan mere. Målsætning: 5-6 ture, så spillere, der har overvundet hæren overfor dem kan nå at angribe videre.

Hærene
Marine 1, IG 1, marine 2 og IG 2 (hovedstyrke+reservestyrke) udgør én hær i forhold til SC, initiativ og tursekvens. Ved strategyroll ruller hver side én terning.
Max én titan per spiller, ellers per standardlisterne med en kraftig opfordring til at tage meget panser og mech. Med til det åbne rum i midten. Ingen droppods, thunderhawklandsætninger eller teleport i hovedstyrken.
Max én SC per hær (e.g. marine 1 hovedstyrke og reservestyrke må max. én SC).

Set-up

Bordet
Der spilles på 2 EP-borde sat sammen. Opsætningsområderne på bordene skal ikke anvendes. Der spilles på den lange led og deploymentzonen er 15 cm. ind + garrisons, jf. nedenfor.
Terræn: som sædvanligt, dog uden store sammenhængende byområder. Derudover skal der i midten (målt på langsiderne) være et forholdsvis bredt (ca. 60-70 cm.) bælte, hvor der ikke er meget terræn. Det giver mulighed for at spillerne kan forsøge at koncentrere deres kampvogne her med henblik på at erobre midten og dermed frit at kunne vælge at støtte den ene eller anden flanke.

Objektiver

Hver spiller placerer 6 objekter på modstanderens banehalvdel. Objektiver må ikke ligge inden for 20 cm. af et andet objektiv. Objektiverne placeres skiftevis som per standardscenariet. Hvis jeg når det inden, så sætter jeg objektiver op og StM kan vælge side. Så kan vi spare lidt tid.

Styrker
Styrkerne opsættes som per standardscenariet, dog med følgende undtagelser:
-Hver spiller har mulighed for at sætte 2 garrisions på overwatch op, som per standardscenariet.
-Hver langside deles op i to lige store afsnit og holdene vælger, hvilke spiller der skal stille op i hvilket afsnit. En spiller må således ikke have enheder, der deployere på et andet afsnit.
-Når en side skal sætte en enhed på, sætter hver spiller fra den pågældende side en enhed på.

Victory conditions

Hold: Vinderen er den side, der har flest Victory Points (VP).

VP opnås på følgende vis:

-   Hold et objektiv – 1 VP
-   Objektiver, der ligger inden for 40 cm. af bordets midterlinje tæller dobbelt (vi skal sikre, at der bliver fest på midten).
-   Surgical strike: Slå alle modstandernes SC ihjel – 1 VP
-   Concentrate all fire on that thingy: BTS – dyreste enhed på modstanderens hold – 1 VP.

Spillet
Ændringer til reglerne:

Tursekvens
Holdene slår hver én terning under initiativtesten og lægger den højeste strategyrating til.

De to sider skiftes til at flytte en enhed fra hver hær (hovedstyrke+reservestyrke = én hær). Det vil sige, at det hold, der vinder initiativet, kan flytte to enheder (en fra hver hær) før det er det andet holds tur. Det andet hold kan herefter flytte en enhed fra hver hær osv. Flyttene skal foregå simultant for IG'erne– ellers sparer vi ikke tid.

Kamp
En fjendtlig enhed kan højest blive engageret af én enhed per flyt.

Dvs. to spillere på samme hold kan ikke samtidig engagere den samme enhed. Ellers kortsluttes Commander-reglen.

En enhed fra én hær kan ikke give support fire, selvom de er inden for 15 cm. af en modstander, der bliver engaged af en enhed fra den anden hær på samme hold.

To enheder fra samme hold kan dog i samme tur beskyde én fjendtlig enhed -"concentrate all fire on that Warlord Titan". I så fald skal dette annonceres inden skydningen foretages, og de to enheders skydning betragtes som skydning fra én enhed (eksempelvis i forhold til BM for at komme under skydning, allokering af MW/alm. Hits, BP og anvendelse af specialregler som disrupt).

Reserver
Inden spillet starter angiver hvert hold hemmeligt definere to linjer af 20 cm, hvor reserverne kan komme ind. Linjerne skal ligge på spillerens baglinje eller 30 cm. op ad siderne.
De to linjer skal ligge mindst 30 cm. fra hinanden. Den ene linje benævnes rød og den anden sort.
I tur fire skal reservestyrkerne komme ind på bordet fra reserve. Flyers og spacecrafts i reserve skal blot aktiveres som normalt. Teleporters skal placeres i starten af tur 4.
Enheder fra reservestyrkerne som ankommer via landjorden skal ankomme til bordet via de på forhånd definerede linjer. Hver reservestyrkes enheder, der ankommer på jporden ankommer samlet og det afgøres ved terningslag eller træk af spillekort, om en given styrke skal ankomme ved sort eller rød linje.

Speaker to Machines

OK, hvordan lyder det her?

The combined Imperial task force sent to crush the rebellion on Geiger VII was making progress as planned.  A landing site had been secured by the Dark Angels chapter, and the Titans of Legio Thule had made planetfall without incident.  The previous day, most of the Titans had marched off, headed for the capitol city, leaving a company of Space Marines and a single Battle-class Titan guarding the site. 

Landing Zone holding force, 3475 points

During the night, the second battle company of the Grey marines landed, reinforced by their entire chapter armoury of ancient Land Raiders. They were tasked with making a dawn assault, securing the maglev hub about a hundred kilometers to the north of the landing zone.

2nd Co. Armoured Spearhead, 3450 points
Den regner vindicators til 75, de koster faktisk kun 50.

At the same time, at the maglev hub, the traitorous rebels had used cover of darkness and convenient overcast weather to move two armoured regiments into position, intent on crushing the Imperial bridgehead and cutting the invaders off from their supplies.

As dawn broke, the forces met head on, in the open fields just north of the landing site.  Despite the mutual surprise, both forces believed themselves superior, and battle was joined.

As losses mounted, both sides committed strategic reserves. From the orbiting Strike Cruiser
Adamant, the third battle company boarded all available landing craft, while terminators of the first company prepared to teleport into the heart of the struggle.

Airborne Support 3rd Co. 1/2, 1475 points

Airborne Support 3rd Co 2/2, 1500 points

Så skal jeg ud & låne... jeg skal bruge marinerne i LZ Holding Force, dvs:

6 Tacticals, Supreme Commander, Dreadnought, Hunter
6 Tacticals, Rhinos, Hunter
5 Landspeeder
4 Assault Units, Chaplain
4 Devastators, Librarian, Rhinos
4 Whirlwinds, Hunter
4 Annihilator, Hunter

Kan det lade sig gøre?
Stephan Dahl

JacobFrandsen

Jeps. Jeg tager mine marines med. Hvis Thyge også tager sine med, så er det selvfølgelig dem, der ryger på, da de er langt flottere.

/Jacob

JacobFrandsen

Thyge: har du det du skal bruge eller skal du låne lidt grej?

/Jacob

elThyge

Quote from: JacobFrandsen on 27 September, 2011, 22:48:29
Thyge: har du det du skal bruge eller skal du låne lidt grej?

/Jacob

Jeg kigger forbi Steven på vej ud i klubben, så der skulle være Marines nok. Desuden tager jeg mine IG'er med. Mangler jo fortsat at se kommissær Jared Diamond og hans Rough Rider kompagni in action, (vil se, om der ikke skulle være plads til dem i reservestyrken).
- Oh yes, we all are.

Speaker to Machines

Det behøver heller ikke være præcis det der står i handlesedlen ovenfor; Bare det er et battle company, plus diverse panserkøretøjer, op til i alt 2375 point, så er jeg glad.
Stephan Dahl

soerenov

Hej Epicfolk

Jeg har som bekendt kastet mig over Epic på det seneste. Jeg vil høre, om jeg eventuelt må kigge forbi EP kælderen lørdag eftermiddag for en sludder om Epic og smugkigge lidt?

Venlig hilsen
Søren

JacobFrandsen

Please do! Det kunne være hyggeligt.

/Jacob

JacobFrandsen

Mine lister:

Hovedstyrke   3500
Reg. hq. + hydra   550
Mech inf co   400
LR co + hydra   700
Inf. Co + Ogryns + Fire support   400
2 bas + 1 mant   750
RR   150
SH tank co + hydra   550

Reservestyrke   1500
2 x tunderbolts   300
1 x marauder bomber250
1 x mech inf   400
1 x SH tank co.+ ogryns   550

/Jacob

elThyge

Min hovedstyrke

Og mine reserver.

Styrkerne er ikke sammensat for at være effektive, men er baseret på alt jeg har af mobile kræfter. Mangler at male to Thunderbolts, men det skal jeg nok nå inden på lørdag.

Nu Jakob sender sin Supreme Commander i felten fra starten, har jeg valgt at placere min i reservestyrken. Desuden har jeg placeret alle mine Rough Riders i reservestyrken, da Jared Diamond først skal samle dem inden slaget. Håber historiemæssigt, at de får samme funktion som 7. US Cavalry. :)
- Oh yes, we all are.

JacobFrandsen

Quote from: elThyge on 28 September, 2011, 14:22:15
Styrkerne er ikke sammensat for at være effektive, men er baseret på alt jeg har af mobile kræfter. Mangler at male to Thunderbolts, men det skal jeg nok nå inden på lørdag.

Det ser heldigvis ud somom, at vi alle har valgt den tilgangsvinkel. Det bliver et overflødighedshorn af 4+RA. Midten kommer til at bliver proppet med kampvogne og titaner (og senere droppods, thunderhawks, landing crafts og terminators). 

Det bliver så smukt og ægte, at jeg ikke kan vente. Jeg mangler blot at male min HQ squad færdig. Håber at nå det i aften, så jeg kan lægge et billede op.

Quote from: elThyge on 28 September, 2011, 14:22:15
Desuden har jeg placeret alle mine Rough Riders i reservestyrken, da Jared Diamond først skal samle dem inden slaget. Håber historiemæssigt, at de får samme funktion som 7. US Cavalry. :)

Massakreret af halvnøgne vilde med maling på kroppen og fjer i håret? Jeg havde håbet på noget mere heroisk i år 40.000...

/Jacob

elThyge

Quote from: JacobFrandsen on 28 September, 2011, 16:07:30

Massakreret af halvnøgne vilde med maling på kroppen og fjer i håret? Jeg havde håbet på noget mere heroisk i år 40.000...

/Jacob

Det er tilgangen, hvor man forholder sig til virkeligheden. Ellers er der myten om kavaleriet, som altid kommer til undsætning i sidste øjeblik. Håber nok mest på et Lucky Luke øjeblik.

PS: Ærgerligt vi ikke har nogen Deathwing Terminators til at spille de vilde. :)
- Oh yes, we all are.

JacobFrandsen

Thyge, hvornår regner du med at dukke op i morgen?

/Jacob

elThyge

Jeg hopper på et tog klokken 800 og forventer at være på Nørreport 1100. Når jeg kommer til Vanløse har jeg lige et lille stop hos Steven for at hente figurer. Det giver mig et vindue på en times tid, hvis nu DSB har problemer, (nu har jeg jo på det seneste både prøvet nedfaldne ledninger og et tog som valgte at hoppe af sporet).
- Oh yes, we all are.

JacobFrandsen

Det lyder perfekt. Vi ses!

/Jacob