Vrededrengens Maleblog (billedtung) - WFB WOC Mordheim og Kingdom Death

Started by Wrath, 19 August, 2011, 19:55:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

El Toro

Havde lige et par billeder liggende af den malede version.

Det skal lige siges at det ikke er min - for så havde den været dækket af 8 lag FAP + matt varnish.

Wrath

Fint med nogle billeder af the silver surfer, måske skulle vi få unge boss nasser til at tage nogle billeder af hans bombing run eagle lord også - siden det ser ud som om der er god respons på hans elvere ;)

Er kommet *en lille smule* længere med min chaos lord. Drengene prøver at overbevise mig om at han skal række ud med den ene hånd (ligesom Sauron i Lord of the Rings - parat til at få klippet fuck-fingeren af), men jeg er bange for at posen bliver lidt for ubalanceret, og det ender med at se ud som om han har spastiske trækninger mens han giver en akavet birdie til tilskuerene.

Jeg har forsøgt at gå efter en pose der er lidt... "jaeh, nu har du jo lige forsøgt at slå på mig, så nu tager jeg lige stille og roligt min pizzaspade op til et casual swing. Så kan vi jo se om du kan lide æblemosten. Jeg har alligevel ikke nogen andre steder jeg bør være lige nu."

Men stadig meget tidligt WIP

Beklager billedkvaliteten, jeg tog lige det her på vej ud af døren for at få størrelsesforholdet med.

WOC/Mordheim/Epic male- og conversionsblog
Medlem af: Monsters Liberation Front

Wrath

Så lykkedes det at få malegrejet lidt frem i weekenden. Langtfra at være tæt på at være færdig med nogen former for regimenter, men jeg fik da malet en håndful marauders med skjolde (for sådan nogen skal man da også have), og kom igang med mine chosen.

Marauders m. Banner Bearer

Chosen

Og til sidst, så man kan se størrelsesforholdet mellem mine tosser...

Det er nok ikke lige til at se det, men har faktisk fået smidt en 3-4 lag greenstuff på lorden. Hvis ellers jeg kunne tage mig sammen til at lave noget mere ofte, så kunne han sikkert gøres maleklar på en uges tid. Tror det bliver en najse model. Fandt lige ud af at jeg faktisk har næsten de samme bits liggende i een mere omgang, så går og overvejer at lave en mere lord/exalted, men denne gang til fods. Man ved aldrig om man får brug for sådan en. Men lad os nu se om jeg bliver hevet væk af et andet projekt - har et spil mordheim i horisonten senere på måneden tror jeg ;)

havshoj

Dine chosen er en skidegod ide. Så simpel og smuk.  :-*

JanusHedemann

For os der ikke lige er inde i WoC, hvilke dele er de tre slags units byggede af ? :)
/J

havshoj

Chosen er bygget at warriors ben og knights kroppe og hoveder
Warrior er standard
Marauderne har Warrior hoveder og skjolde

Warboss Zanzag

Hold kæft du har gang i nogle super fede conversions! Og din Tzeentch themed WoC hær er for nizzle med de blæksprutte arme :) er utrolig inspireret af dit arbejde.

Og dit klokketårn er for nice ;D kan godt lide det dårlig lagte tagsten der er på taget. Synes det gør det lidt mere gammelt. 

Wrath

Vi havde et lille game Mordheim her i weekenden, så jeg tænkte at det kunne være sjov at få lagt nogle billeder op af de warbands jeg har klatmalet i gamle dage. Lyset er ikke det bedste - da det jo er vinter, men forhåbentlig kan det skimtes at noget af det er malet ok.

Her er det Warband jeg spiller med i øjeblikket - der er 6-8 ekstra modeller, men jeg har fået lidt mange slag for nyligt, så det er nede på 7 mand og en hired wizard (flameren).

Og her er lidt billeder af terrainet, vi spiller 4x4 fod.

Her er mit andet undead warband, lavet med khemri modeller og lidt af hvert for at give det karakter. Mit første warband er helt basalt zombies og en von carstein fra det gamle blood bowl. Det endte så med at blive starten til min første VC hær, så de modeller ligger alle mulige andre steder. Her brugte jeg waywatchers som dregs, fordi jeg gerne ville have nogle modeller der var lidt sejere. Dregs levere voldsomt meget for skillingerne i et undead warband. Et par chaos hounds fordi modellerne lige var udkommet på det tidspunkt, og jeg var træt af at male ulve ;) Ushabien er en ogre, og så er der en ekstra vampyr med som hired wizard. Jeg laver sjældent et warband uden ;)

Her er en del Reiklanders, det startede med 6 crossbows og et par youngbloods, og så voksede det bare med forskellige modeller jeg havde liggende. Ogren er ikke malet, fordi det ikke er min ;) Den havde rent sneget sig ind i billedet, og jeg lagde først mærke til det da jeg havde uploadet til PF. En af drengene har et sistersteam hvor hun indgår - med kagerulle og det hele ;)

Det her Marienburger band blev lavet til en af drengene som bad om "de skal alle have bucklers, og der skal komme pistoler og guns ud af ørene på dem. Oh, og så skal de være ultra dekadente". Så det har jeg prøvet at lave her ;) Bandet består basalt af Vesperos Vendetta som jeg havde malet tilbage i 90erne, og som så lige fik en ny coat. Jeg har lavet masker på dem alle, og modellerede så nogle demonette hoveder op til at være masker for de andre. Young Bloodsne i baggrunden fik narrehatte med bjælder - for det er sådan man bør behandle Youngbloods i Mordheim ;) Og så er maneateren bare en af de mere najse ogre modeller der er lavet i metal.

Her er et elver shadow warrior team sammensat af en masse forskellige typer elvere som jeg havde liggende. Har faktisk aldrig haft dem i spil, men ville bruge wardancernes som youngbloods, og dark elvesne som champions, og så high elvesne som normals. Hengus kan jeg ikke huske hvor jeg havde fra, men synes han passede meget godt ind som en hired wizard.

De her skaven var faktisk bare nogle ekstra jeg havde liggende, og en aften løb jeg tør for figurer for nogle år siden, og så tænkte jeg at de kunne være gode at have når man skulle vise Mordheim frem. De har faktisk været i spil en del. Det er sikkert rat ogren som tiltaler nye spillere ;)

Wrath

En kort update på min lordy-lordy som så småt er ved at være færdigmodelleret. Overvejer et par små detaljer, men endte med at droppe de store ting som kappe og ekstra sværd, de fik bare modellen til at se fjollet ud. Men dybest set er han færdig.

Skal lige have mounted ham på en disc som er 60% færdig, og så skal han males. Nu må vi se om det kan nås inden næste spillesession ;)

Update et par uger senere:

Update et par år senere:

Wrath

Ok, julen var jo desværre ikke nær så produktiv som jeg havde håbet. Faktisk klart det modsatte... Drengene er begyndt at træne lidt med 2MD's regler, i håb om at få en af de få eftertragtede pladser til deres turnering. Så jeg fik malet lidt i weekenden - ikke meget der blev færdig ud over den her tolde-fætter.

I tråd med temaet, en gal is-trold der både bræger og skuler ondt ud over slagmarken.

Jeg er ikke supertilfreds med finishen, men synes det var sjov at lave mutattroldene.

Wrath

Kort opdatering - der er ikke så meget der bliver færdigt i øjeblikket - har nok brug for lidt ferie for at få lavet en masse ;) Jeg har fået startet en del grupper, afsluttede mine 15 chosen, er startet lidt på en demon prince - men de kommer ikke op før de er færdige, så lidt tålmodighed endnu ;)

Her er mine første 5 chaos warhounds - fik pludselig en overvældende trang til at male dem, og halvejs blev jeg forholdsvis træt af dem, så de har altså ikke fået noget særligt godt finish. Til gengæld synes jeg det er rigtig sjow at de har det her bavian-look over sig. Det gør dem lidt mere aggressive at se på - og de er alligevel kun med for at forære modstanderen nogle point...

Thunderlegs

Syntes faktisk at du har en rigtig flot hær med en masse super gode ideer....

Men ved at jeg syntes det hele er så godt må jeg smide lidt ris, håber det bruges som motivation :)

Dine bannere til dine Woc, syntes jeg virkelig er syndt at stængerne er for store til de hænder der holder dem, kommer til at virke meget kunstigt for mig ihvertfald, men resten holder mere end 100..

Vh Søren

Wrath

Takker for de venlige ord. Heh, ja Kennum har også været efter mig med polsne. Jeg bruger normalt bannere som er 2,5"x3,5" og så skal der altså lidt mere end en cocktail-pind til at holde det sammen ;) Lige nu holder jeg mig dog til Icons, men har da planlagt at lave bannere på et eller andet tidspunkt.

Samlingerne omkring hænderne på standardgutterne er ikke den bedste, og forholdsvis svær at GSe til noget nice. Da hændrene oftest bliver dækket af bannerene, så har jeg bare fået en dårlig vane med ikke at gøre noget ved dem. Takker for risen, det er en af de punkter jeg vil overveje at rette op på på fremtidge standards - selvom jeg vil fastholde nogle ordentlig størrelse pinde ;)

Arbejder som en gal på at få hæren færdig til 2MD, og lige nu ser det aldeles dårligt ud :S Har ikke fået taget så mange billeder, og meget lidt der endnu er færdigt, men her er billeder af mine chaos ogres som er blevet færdigmodelleret. Der kunne have været kælet mere for detaljerne, men som sagt er jeg ved at løbe tør for tid.

Wrath

Nåede desværre aldrig at blive færdig til 2MD :( Men hører at Marcus kørte et godt arrangement. Personligt skyder jeg skylden på pollensæsonen :P

Fik malet en god del af det der mangler på hæren, selvom jeg var lidt ked af at lægge lorden på hylden kun 6 uger før turneringen og sadle om rent figurmæssigt. Men så fik jeg til gengæld lavet nogle trolde og ogres som jeg faktisk blev ret glad for.

De blev ok, kunne godt være kælet mere for detaljerne, men ok ift. min normale standard, og så var jeg glad for at få muligheden for at lave conversionsne. Med et 4+ save og 6+ ward og S6, så er de altså nogle farlige herrer, og klart noget jeg vil have med i en fremtidig hær.

Troldene er jeg ikke helt tilfreds med, de blev lidt for hurtigt lavet til sidst. Det meste kan klares med noget opmaling af detaljer og øjne - men to af dem har desværre fået totalt dårlige poses - ranker ikke op, og er generelt til gene for omverdenen. Sådan er det sikkert altid når man har tropper med stupidity, men alligevel.

Så fik jeg også malet en gruppe warriors på 13, men blev jeg ikke færdig med resten, er kun nogle få timers maling fra de sidste 6 mand, og to regimenter marauders er klar. Lige nu er gassen gået lidt af ballonen for drengene, så det bliver en dag ved lejlighed.

Til sidst ville jeg lige vise mine 3 chaos dwarf minders til min Hellcannon, som nu har fået basefarve - yaj, lad os håben den bliver færdig i 2012 ;) Jeg er dog glad for jeg har lidt mere tid til at male på den, da den fortjener lidt mere love end jeg har i øjeblikket ;)

Wrath

Hehe noget tid siden jeg har opdateret herinde. Nu er den nye WOC bog jo udkommet, så mon ikke jeg snart kan finde noget energi til at lave nogle tentakler igen ;) Anyways - har rodet en del med 6mm epic i de sidste par weekender, så her er lidt af det der er kommet ud af det (ud over 6.000 pts spøgelsesorker):

Objective markers:

Ork Boys:

Én af mange gargants:

Wrath

Selvom der var forfærdelig meget metal i weekenden ;) så blev det alligevel til en smule af de små gutter malet under dobbeltsynet og tømmermændenes tyranni ;)

Og så i øvrigt lige et præ-billede af mine objective counters.

Wrath

Op til GF fik El Toro en fetish med at *nu* skulle hans bretts sandelig have noget større. Nogle generaler der kunne fylde lidt mere på bordet end de 200 andre tindåser. Og selvom jeg sagde til ham at det nemmeste projekt jo måtte være at tage en pegasus og lave om, så insisterede han på at det skulle være større. Og så var der jo kun én ting at gøre - grave et par Chaos knights frem og lave dem om. Paint jobbet er ikke det bedste - Tyren gjorde en god indsats for at fixe min klatmaling inden turneringen. Umiddelbart synes jeg det endte med at blive et fint projekt.

Kennum

Joakim viste mig godt et par billeder af de der kæmpe Paladins - dem er du altså sluppet godt afsted med.

Faktisk kommer det bag på mig hvor meget det har ændret på chaos hestene med et headswap - de der nuttede pegasus hovedet gør bare at man slet ikke tænker over, at det er en chaos hest det er baseret på.

Noget slørret billede på siden her kamerat, men linksne fejler ikke noget.

Det gik da i øvrigt også ganske fint for Tyren til GF  ;)
Per Kennum
CoolMiniOrNot galleri:
http://www.coolminiornot.com/artist/Kennum
Swimming in the smoke of bridges I have burned

Belerophon709

...og hvor var I to, måske???

Far er skuffet...

/Marcus

Kennum

Quote from: Belerophon709 on 06 October, 2014, 22:57:34
...og hvor var I to, måske???

Far er skuffet...

/Marcus

ville meget gerne have leget med .... familien ville det anderledes. Tysk badelandsferie mit alles
Per Kennum
CoolMiniOrNot galleri:

Wrath

Billeder fixet ;)

... har flået en sene ud af foden, 4 mrd i gips, nyt hus osv osv. Masser af dårlige undskyldninger - så må vi jo starte tidligt på at komme med til næste år ;)

Kennum

Vi må sætte kryds i kalenderen med det samme Rasmus.
Jeps nu er pics fine  :)
Per Kennum
CoolMiniOrNot galleri:

salun

De ser da rigtig godt ud, de to helte der :D
Gode conversions.