News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

ETC kval 2012 - Århus

Started by Kaltenberg, 02 September, 2011, 08:53:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ButterBoy

Jeg må også indrømme at hvis vi skal gøre tourneringen større så skal der være male krav. Om det så skal være der allerede fra i år er jeg personligt lidt ligeglad med. Jeg møder op med SM da det er den hær jeg gerne vil spille til ETC, hvilket jeg synes er lige så væsentlig at vise som rent faktisk at vinde tourneringen. Jeg tror ikke personligt bare at tage de 4 bedste codexer med giver vores hold en større chance for at vinde da man ikke spiller dem lige så godt som sit "eget" codex

ButterBoy

Tun går stærkt ud fra der bliver lavet en tråd til at samle hold hvor man kan skrive man mangler en spiller eller to, eller at man mangler et hold.

Omalley69

Er det ikke bare at oprette en "jeg mangler et hold" tråd.

...Du er så hurtig Thor :P
Ham de kalder Dr. Sloppy Moist!         
-------------------------
(????)?????*(???
-------------------------            ¯\_(?)_/¯

Tun

Dunno om selv skal oprette en tråd eller om folkene bag turneringen vil prøve at lave en tråd til det? Hvis jeg selv skal lave en så gør jeg med glæde det. Jeg vil sindssygt gerne spille med :)

Kaltenberg

Quote from: Tun on 24 October, 2011, 12:02:54
Dunno om selv skal oprette en tråd eller om folkene bag turneringen vil prøve at lave en tråd til det? Hvis jeg selv skal lave en så gør jeg med glæde det. Jeg vil sindssygt gerne spille med :)
vi skal nok oprette en tråd, om der er nogle der mangler spillere ved jeg dog ikke. :D
Quote from: Thraundil on 18 June, 2019, 15:34:19
Vindicaren siger bare fuck af. Og somme skyder han et nyt pishul i en knight - det føles dejligt, og kan ikke ignoreres.

gertinc

@kaltenberg

Jeres ambition om at lave en god tilbagevendende holdturnering uden AS er al ære værd. Jeg lover at komme lige så tit jeg kan, og jeg er sikker på at det bliver super sjovt.

At forsøge at samle ETC-miljøet med noget der splitter (malekravet) er at blande ting sammen, det lyder som om I gerne vil lave en fed turnering, med ETC-adgang - det burde være en ETC-turnering der er god (i dén rækkefølge).

ETC er noget særligt, bla. er der særlige malekrav - følger I ikke dette åbner I for at der bare bliver afholdt en "rigtig" etc-kvalifikation, uden malekrav, og så har vi balladen (og ingen fornuftig måde at løse det hele på).

Jeg håber I vil fokusere på ETC-delen, og følge ETCs restriktioner.

med venlig hilsen
Jens
Jeg skulle ikke have scoutet...

Caruncula

Jeg synes heller ikke malekravet hænger sammen med en kval. Det gælder om at finde de bedste spillere og ikke finde ud af hvem der maler bedst eller har flest penge til at købe nye dukker omkring jul. I øvrigt er der også rigtig mange som skal ud at låne fra andre for at kunne stille deres hær.

Og selvom der er malekrav i mange andre danske turneriner så synes jeg ikke det hænger sammen med en ETC kval. Hærene til ETC er jo typisk ikke ret pænt malet anyways så det giver ingen mening for mig at se.
Have you ever seen anyone celebrate mediocrity so much?

I guess you weren't burdened with an overabundance of schooling

Skanque

Jeg synes bestemt heller ikke at male krav er noget der går i hånd med ETC.

ETC handler ikke om at have en pæn hær, men om at spille med de bedste kombinationer overhoved muligt. og det er tit ting folk ikke har malet klar, da det ikke er noget man ville bruge normalt. så som 20 warlocks på jetbikes.

Synes ikke i skal have male krav, men fokusere på selve spillet. Efter jeg så en imperial guard hær i 2009 til etc, som var grundet hvid og plettet med sort spray aka dalmatiner mønster, vidste jeg hvad klokken var slået ang. male krav til etc.
"The stars themselves once lived and died at our command, yet you still dare to oppose our will"

"En hær skal ikke være venlig, den skal være  fjendtlig" - Julie

Stephan

Hold da op så blev der skrevet posts herinde :P

Jeg tror det i bliver forvirret af, er at ETC kval ikk blot er en ETC kval som det var sidste år, men derimod en turnering på lige fod med alle andre turneringer, som dog giver adgang til ETC.

Jeg har lavet en del lobby arbejde for at få folk til at overveje ETC kvalen, og blandt mange er jeg blev spurgt som det afgørende for at de gider: "Er der malekrav?" hvor jeg har svarede selvfølgelig, dette er folk generelt blevet glade for.

Derudover har I som sådan vist at der vil være fuldt malet hære siden 21. februar 2011, da Simon Darre smed det forslag op, som der ikke kom protester imod. Dette vil sige at man har haft 1 år til at male sin hær op til turneringen, det må siges at være meget mere end man er vant til.

Jeg vil langt hellere have en turnering hvor vi regner/håber på 12 hold hvor folk også tager afsted som en erstatning af den manglende AFOD, end en turnering hvor der er 3-4 hold, fordi de er de eneste der ifølge nogle enkeltpersoner er gode nok til at komme til ETC.

Rammene er som de er, de bliver ikke lavet om, så I må fatte om penslerne, jeg kender da i hvert fald flere der har startet for længst...

Mvh

Stephan
Se good trader ved at trykke på jordkloden <----

Synes godt om alt hvad Asger skriver omkring tonen herinde:)

Omalley69

Quote from: Stephan on 24 October, 2011, 13:35:23
Dette vil sige at man har haft 1 år til at male sin hær op til turneringen, det må siges at være meget mere end man er vant til.

Ja fordi tophærene ændre sig ikke, og spillet ændre sig slet ikke, så gamle hære er top tunet den dag idag i Narnia.
(????)?????*(???

Stephan

Derudover så kommer der jo flere og flere NAS turneringer om året, så det argument med at man kun spiller det 1 gang om året, holder ikke :) Jeg satser da på at afholde 2 om året, og så er der EoT og Clash. Der er faktisk flere NAS turneringer end AS turneringer...

gertinc

Simon var bestemt ikke den eneste der kom med forslag om hvordan dette skal køre, og dermed er hans hverken mere eller mindre relevant. Maledebatten var også oppe at vende dengang.

Nu er der tilsyneladende ikke andre, inkl. mig selv, der har mod på at afholde noget i år, derfor "bestemmer" I jo, men man kan vel roligt sige at der ikke er entydig opbakning i ETC miljøet for malekrav, så må vi se om nogen tager konsekvensen af denne uenighed .-)

mvh
Jens

Imarco

Det er nok ikke helt fair at sætte det op på den måde da vi februar lige var færdige med de andre kvaller og ved at se frem til ETC med hæropbygning mm. Så det med en kval et år frem blev taget lidt let fra min side.
Det er jo ikke menningen at denne kval skal være en erstatning for AFoD for så kunne vi jo lige så godt spille med et AS også. Det er vel menningen at denne kval skal være en kvalifikation til ETC, hvor der netop ikke skal gåes på kompromis med hæropbygning, men hvor det netop skal sættes i centrum. Så må man jo så tage til AFoD når det kommer frem. Lad os i det mindste tage en afstemning om der skal være maling eller ej.
In the criminal justice system of Gotham City the people are represented by three separate, yet equally important groups. The police who investigate crime, the district attorneys who prosecute the offenders, and the goddamn Batman.
These are their stories.

Stephan

Vi vil miste hold på at der er malekrav, men vi vil miste flere hold på at der ikke er malekrav. Det er det regnestykke jeg skal kigge på som arrangør.

Og hold nu op Omalley, det argument er simpelthen for sølle. Det samme er jo gældende for hvis du gerne vil vinde Nifcon, AFoD eller EC, så er du også nødt til at ændre din hær.

Stephan

Den kommer ikke til afstemming, ligesom de andre ting vi har ændret heller ikke kommer det.

Hvis vi skal kigge på hvad Patrick skrev som feedback:

QuoteQualifiers og baglandet: Vi skal i Danmark have skabt en større interesse for at spille unrestricted til de danske turneringer hvis vi skal kunne få mere rutine der kan matche top 6 landende. Hvis vi skal være med i toppen skal vi kunne øve os på helårsplan til mange turneringer med den samme hær eller liste, kun på den måde kan man få den nødvendige rutine der kan hjælpe med at klare sig ud af evt dårlige matchups. Kort sagt: Der skal gang i et ETC miljø herhjemme!

For at skabe større interesse for ETC, skal vi her i Danmark også prøve at bryde de fordomme der er omkring den. Nemlig at der bliver spillet WAAC og at de ikke kan male. Derfor ved at lave et arrangement hvor vi rammer det brede miljø i rammerne (AFoD), og kun tweaker den ved at der er NAS. Med denne formel så kommer der alle mulige andre til turneringen, som så kan se at vi rent faktisk ikke er de store røvhuller som der er blevet slået op, og at vi faktisk kan finde ud af at male.

Jeg kan simpelthen ikke forstå at du ønsker en mindre lukket miljø, i stedet for et bredere miljø hvor alle måske ikke lige på første hånd er gode nok til ETC...

Omalley69

Quote from: Stephan on 24 October, 2011, 13:47:27

Og hold nu op Omalley, det argument er simpelthen for sølle. Det samme er jo gældende for hvis du gerne vil vinde Nifcon, AFoD eller EC, så er du også nødt til at ændre din hær.

Det er da lig så sølle som at sige vi har haft et år til det. Gay knights var ikke razor spam eller en top hær for 1 år siden.
(????)?????*(???

Imarco

Nu er det jo et hold vi snakker om at sætte sammen til ETC, og rammerne til hvordan vi sætter det hold sammen skal der jo være en vis enighed om, hvilket der ikke lige virker til at være nu. Hvis vi er en del mennesker som siger at fuldt malede hære ville være en dårlig ide, vil jeg kalde det sølle at banke sin hånd i bordet og sige sådan er det bare.
Du taler om at der fra en arrangør synspunkt vil være flere hold som kom hvis der var tale om fuldt male hære, jammen så bevis det, og sæt det op til en afstemning. Hvis der er et flertal som vil have hære som er malet så er det jo fint, men hvis ikke skal det jo ikke være så, og så vil det jo netop være bedre for arrengementet, hvis man spillede med umalede. Det vil jo så også være med til at give det et bredere miljø.

Jeg kan simpelthen ikke forstå at du ønsker en mindre lukket miljø, i stedet for et bredere miljø hvor alle måske ikke lige på første hånd er gode nok til ETC...

Jeg forstår ikke helt hvad du mener med "et mindre lukket miljø" vs "et bredere miljø", men med en afstemning vil du vel få det bredeste miljø muligt.
In the criminal justice system of Gotham City the people are represented by three separate, yet equally important groups. The police who investigate crime, the district attorneys who prosecute the offenders, and the goddamn Batman.
These are their stories.

Skanque

Det er da noget underligt noget at der er folk der ikke vil med hvis der ikke er male krav, så må de jo lade vær ?

Hvad nytter det at handicappe det danske ETC miljø ved at sige at der er male krav, når intet er malet til det rigtige ETC ? det er virkelig kun grundede hære der er til ETC, det er minimalt hvor mange hære der reelt er malet.

Men hvis folk ikke vil komme hvis der er umalede hære, er ETC ikke noget for dem alligevel. Ellers ville man kunne se forbi manglen på maling og bare nye spillet på max powerz hehe

Jeg deltager ikke selv i kval i år og jeg er normalt fuldt malet også til ETC.
"The stars themselves once lived and died at our command, yet you still dare to oppose our will"

Asger

QuoteQualifiers og baglandet: Vi skal i Danmark have skabt en større interesse for at spille unrestricted til de danske turneringer hvis vi skal kunne få mere rutine der kan matche top 6 landende. Hvis vi skal være med i toppen skal vi kunne øve os på helårsplan til mange turneringer med den samme hær eller liste, kun på den måde kan man få den nødvendige rutine der kan hjælpe med at klare sig ud af evt dårlige matchups. Kort sagt: Der skal gang i et ETC miljø herhjemme!

Som jeg vist også skrev dengang, så er dette en myte mange middelhold opdigter i Fantasy, om feks det danske hold. Fakta er at det ikke er det der gør udslaget for os i Fantasy. Om det kan være det for jer i 40K, skal jeg ikke gøre mig til dommer over, men jeg synes I skal passe på med at gøre det til en "sandhed", som I så jagter tankeløst.

Til meget af den kritik der allerede nu kommer til arrangørerne, håber jeg at I alle vil læse/genopfriske den tråd jeg linker til i min signatur :) Det drejer sig også om de "små" kommentarer!

Asger

Caruncula

Stephan: når I taler om malede hære, mener I så malet "ETC style" eller mener I malet som i "tematisk". Det gør trods alt en ret stor forskel. Til ETC er mange af hærene jo sammensat af flere forskellige hære. Der var fx. en helt hvid BA hær som var sammensat af hvad der normalt var en SM hær og en SW hær...
Have you ever seen anyone celebrate mediocrity so much?

I guess you weren't burdened with an overabundance of schooling

Tun

Jeg tror folk lægger lidt for meget vægt på ETC-delen af den her turnering. Det er jo ikke udelukkende en ETC-turnering. Der er ikke andre, som har gjort noget for at arrangere en turnering overhovedet, så hvorfor er der så mange klager over arrangeringen af en turnering for jeres skyld?

Jeg vil gerne med på ETC landsholdet, og jeg vil gøre en indsats for at komme det. Mon ikke at der kommer til at være rigeligt dygtige spillere udtaget i år, uanset hvor eller hvordan udvælgelsen foretages? Hvis man kun vælger at stille 4 codicer så er man bare lidt snæversynet, imo. Se på USA og de lister, de fik til at fungere. Det handler langt mest om at spille bedre end sin modstander, så må man altså bare stille op med sin egen hær og tage den derfra. Det er alligevel kunstigt hvis man spiller kval med en hær man ikke spiller til selve ETC, for så er man på blevet udvalgt på baggrund af en hær man slet ikke spiller.

Skanque

Quote from: Tun on 24 October, 2011, 14:36:30
Det er alligevel kunstigt hvis man spiller kval med en hær man ikke spiller til selve ETC, for så er man på blevet udvalgt på baggrund af en hær man slet ikke spiller.

Det er da først kunstigt hvis man bliver tvunget til at spille med en malet hær og ikke den hær man ville spille til ETC.

Da kravene ikke er særlig høje (læs: grundet med pletter) til ETC, i forhold de krav der bliver stillet til danske turneringer.

Men ja, I finder nok ud af det. Synes bare ikke I skal begrænse for meget og fokusere mere på spil mekanismerne og ikke fluffet. Det kan vi gøre til GF hehe (:

gertinc

@tun

Jeg har fået opfattelsen af at dette er en ETC-turnering fordi det har været oplægget (se fx. arrangementets titel, placering i forummet og de tidligere diskussioner .-)).

I foråret var der en debat ang. etc kvalifikation i år, og kaltenberg og stephan meldte ud at det skulle de nok stå for (efter et par omveje .-))

Derfor er der ikke mærkeligt at der nu er en vis forundring over at arrangerementet kun sekundært er en ETC-kval, det var ikke det der var blevet stillet i udsigt. At turneringen bliver rigtig god og vil tiltrække også ETC-intereserede er jo oplagt, men det er er nu lidt langt fra udgangspunktet om et ETC kvalifikation også den generelle  tone.

mvh
Jens

Imarco

Jammen hvis du vil komme med fire hære bestående af CSM, DE, eldar og DA gør du bare det, men faktum er at de bedste hære lige nu er BA, GK, SW og IG. Derved er det også dem som man har de bedste chancer for at vinde med. Så om det er kunstigt eller ej er lidt irrelevant, man stiller vel op for at prøve at vinde.
These are their stories.

Tun

Quote from: gertinc on 24 October, 2011, 14:49:53
@tun

Jeg har fået opfattelsen af at dette er en ETC-turnering fordi det har været oplægget (se fx. arrangementets titel, placering i forummet og de tidligere diskussioner .-)).

I foråret var der en debat ang. etc kvalifikation i år, og kaltenberg og stephan meldte ud at det skulle de nok stå for (efter et par omveje .-))

Derfor er der ikke mærkeligt at der nu er en vis forundring over at arrangerementet kun sekundært er en ETC-kval, det var ikke det der var blevet stillet i udsigt. At turneringen bliver rigtig god og vil tiltrække også ETC-intereserede er jo oplagt, men det er er nu lidt langt fra udgangspunktet om et ETC kvalifikation også den generelle  tone.

mvh
Jens

True, men nu har de jo skrevet at ETC-delen ikke er det eneste element. Du har dog ret i at det er blevet til en slags hybrid, om det så er godt eller skidt ved jeg ikke :)

Personligt er jeg enig i at malekravet er lidt malplaceret, da det stadig er kval til ETC. Jeg synes også det virker lidt skævt at lave en almen turnering, men stadig holde fast i hold-inddelingen.

Quote from: Imarco on 24 October, 2011, 14:50:40
Jammen hvis du vil komme med fire hære bestående af CSM, DE, eldar og DA gør du bare det, men faktum er at de bedste hære lige nu er BA, GK, SW og IG. Derved er det også dem som man har de bedste chancer for at vinde med. Så om det er kunstigt eller ej er lidt irrelevant, man stiller vel op for at prøve at vinde.

Ja, både BA, SW og IG klarede sig jo afsindigt godt til GF :) Sat lidt på en spids er jeg stadig meget overbevist om at det handler langt mere om spillerne end hærene i 90% af tilfældene. Der er selvfølgelig undtagelser, men det er næsten lige så meget op til hvilken slags liste man stiller og hvad man møder. Er det ikke en del af fidusen med pairings? :)