News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

ETC kval 2012 - Århus

Started by Kaltenberg, 02 September, 2011, 08:53:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

gertinc

Quote from: Tun on 24 October, 2011, 15:09:31
True, men nu har de jo skrevet at ETC-delen ikke er det eneste element. Du har dog ret i at det er blevet til en slags hybrid, om det så er godt eller skidt ved jeg ikke :)

Præcist. Konceptet er blevet ændret (for ganske nyligt), og derfor blusser diskussionen op igen, det er hverken underligt eller forkert. Og hvis nogen var utilfredse nok, kunne de jo bare lave deres egen ETC kvalifikation .-)

Malekrav eller ej, det skal nok blive sjovt, jeg håber bare at konceptet trækkes tilbage mod det oprindelige da det giver mest mening i en ETC kval.

mvh
Jens
Jeg skulle ikke have scoutet...

ButterBoy

Andy det ved du udemærket godt ikke er rigtigt. Du spiller Chaos langt bedre end de fleste men du spiller ikke BA, IG mf. bedre af den grund. Dermed ikke sagt man skal tage Necrons med (de før nyt codex så nu må vi se). Men man skal altså overveje hvor meget bedre de såkaldte tophære er bedre end ens egen. Jeg tror personligt slet ikke du vil klare det lige så godt med en IG hær til kvalen som du ville med Chaos

Imarco

Butterboy:
Nej vi er helt enige i at jeg ikke ville klare mig lige så godt, jeg tror jeg ville klare mig bedre.

Tun:
Det er klart at en god spiller altid vil vinde over en dårlig en (i hvert fald i 95% af gangene), men hvis du stiller to spillere op som begge er lige gode, hvor den ene spiller IG og den anden spiller CSM, ville mine penge nok gå på IG som vinder.
In the criminal justice system of Gotham City the people are represented by three separate, yet equally important groups. The police who investigate crime, the district attorneys who prosecute the offenders, and the goddamn Batman.
These are their stories.

Stephan

Godt så, vi prøver igen :)

For det første så kommer hele oplægget på torsdag, så vil I kunne se hvad det er.

For det andet så er det stadigvæk ETC kvalifikation, vi spiller med ETC pairing (med undtaglese af champion), vi stiller med 1850 points ligesom til ETC, vi spiller uden AS ligesom til ETC, vi spiller med 5 af de 6 misioner fra ETC 2011. De eneste 2 ting som vi har ændret er pointgivningen til missionerne (bl.a. VP da de er sat op) og at fremsat et malekrav.

Denne malekrav er som sådan ikke til diskussion, ligesom at jeg heller ikke vil lave en afstemning omkring det, ergo det ligger fast. Det at fremsætte et malekrav, er bare sådan at Morten og jeg vil lave et turneringsformat, ligeledes som at vi allerede for 3-4 måneder siden kørte nogle følere ud omkring det, og det var til dem som vi kunne forvente stod og vaklede om de ønskede. Så derfor har jeg mit "bevis" som jeg som sådan ikke behøves at fremvise her e.lign..

Beslutningen står fast, og i stedet for at skrive herinde, kunne I jo meget passende male de hære der mangler, 3 måneder er rigelig tid, bare spørg deltagerne til Nifcon.

Mvh Stephan Brochdorff Jensen
Se good trader ved at trykke på jordkloden <----

Synes godt om alt hvad Asger skriver omkring tonen herinde:)

Kaltenberg

Enig med Stephan, Der bliver ikke rokket ved malekravet.
Morten Truelsegaard
Quote from: Thraundil on 18 June, 2019, 15:34:19
Vindicaren siger bare fuck af. Og somme skyder han et nyt pishul i en knight - det føles dejligt, og kan ikke ignoreres.

Omalley69

Hvad hedder malerkravet så? 3 farvet tematisk WYSIWYG hær?
Ham de kalder Dr. Sloppy Moist!         
-------------------------
(????)?????*(???
-------------------------            ¯\_(?)_/¯

ButterBoy

Der er ikke noget der hedder 3 farver. Det hedder malet hvis der er malekrav. Du ved udemærket godt hvad en malet hær er thomas

Stephan

Det spørgsmål må du vente med at få svar på til på torsdag hvor oplægget kommer frem....

Krøldrup

Hvorfor er det ikke til debat?

Hvis i vil afholde en ETC kval hvilket jeg synes er al ære værd, så gør det. Men gør det med udgangspunkt i at finde de bedste spillere til at repræsentere Danmark. Ikke dem med mest fritid.

At kræve fuldt malet hære i en fire-personers turnering der skal repræsentere en otte-personers turnering er udtryk for en manglende indsigt i hvordan ETC foregår.
Du vil se fem, måske seks forskellige hære til kvalen men mange af os, mig selv inkl., spiller ikke normalt en af de 4-5 hære. Vi spiller i stedet de hære, som ville være blandt de 6.-8. hære i en ETC otte-mands gruppe.

Vi bliver så naturligt tvunget til at få på kinden eller forsøge at stable en ny hær på benene. Hvilket kræver penge og tid, begge ting jeg er villig til at investere men på ingen måde er sikker på jeg kan indfri tidsmæssigt eller økonomisk inden da.

Så gør os allesammen en tjeneste og fokuser på at det er en ETC kval. Det er den eneste måde at opnå legitimitet på som en kvalificering til ETC og ikke bare endnu en turnering.

mvh
/Jens

Quote from: Stephan on 24 October, 2011, 15:59:45
Godt så, vi prøver igen :)

For det første så kommer hele oplægget på torsdag, så vil I kunne se hvad det er.

For det andet så er det stadigvæk ETC kvalifikation, vi spiller med ETC pairing (med undtaglese af champion), vi stiller med 1850 points ligesom til ETC, vi spiller uden AS ligesom til ETC, vi spiller med 5 af de 6 misioner fra ETC 2011. De eneste 2 ting som vi har ændret er pointgivningen til missionerne (bl.a. VP da de er sat op) og at fremsat et malekrav.

Denne malekrav er som sådan ikke til diskussion, ligesom at jeg heller ikke vil lave en afstemning omkring det, ergo det ligger fast. Det at fremsætte et malekrav, er bare sådan at Morten og jeg vil lave et turneringsformat, ligeledes som at vi allerede for 3-4 måneder siden kørte nogle følere ud omkring det, og det var til dem som vi kunne forvente stod og vaklede om de ønskede. Så derfor har jeg mit "bevis" som jeg som sådan ikke behøves at fremvise her e.lign..

Beslutningen står fast, og i stedet for at skrive herinde, kunne I jo meget passende male de hære der mangler, 3 måneder er rigelig tid, bare spørg deltagerne til Nifcon.

Mvh Stephan Brochdorff Jensen
"We're all stories, in the end. Just make it a good one, eh?"
— The Doctor, Season 5, Episode 13

ButterBoy

Krøldrup du bliver ikke tvunget til noget. Hvorfor ser folk så snævert på det her. Der er 10 codexer som man nemt kunne tage med. Det handler om at de skal passe sammen ikke bare være top codexer. Med en autopresshær kan man kun komme så langt. Mit gæt er stadig at folk der ikke spiller deres normale hære klarer sig dårligere, jeg taler af erfaring, jeg spiller sku heller ikke så godt med en uprøvet hær.

Belial

Jeg er (lidt overraskende) enig med Krøldrup.

Jeg synes det er lidt problematisk, at turneringsarrangørerne kan nedsætte lige netop den slags krav.

Det er vel ETC og den/de bedste generaler som skal vælges. Maling kan vel opnåes senere op til selve ETC (hvor der sikkert alligevel er ændringer).

Jeg synes måske det er lidt forkert, at skulle bruge krudt på at male i stedet for at spille i ETC-sammenhæng.

Blot lidt input at overveje.

MVH

Belial

Kaltenberg

Ej kom nu for dælen.
Vi er alle i samme båd her.
Alle hold skal skaffe 4 malede hære. Indklusiv mit eget. Og jeg mangler også en GK hær da jeg ikke lige har tid og råd til at male en op.

At kunne stille GK, BA, SW & IG er måske en fordel, men bestemt ikke et krav for at vinde. I hvert fald ikke i min optik. Som Thor/Butterboy skriver er der flere codex'er som sagtens kan blande sig. Så jeg synes ikke helt den forudsætning for at klage er i orden. Specielt ikke fordi i allesammen i forvejen har en eller flere malede hære.

Tidspunktet for at klage er også forfejlet, i skulle have klaget langt tidligere, da malekravet ikke ligefrem er nyt.

-Krødrup: De bedste i denne hobby har alle tider været dem med mest fritid. Både til at male men så sandlig også til at spille/træne og øve sig. Det argument mod maling køber jeg ikke.

-Jeg tror vi vil se mere end 6 forskelllige codex'er til ETC. Ja faktisk er jeg helt sikker på at der vil dukke mere end 6 codex'er op i kraft af dem jeg allerede nu ved vil deltage.

Så derfor igen: man kan sagtens prøve at gøre sig gældende uden at skulle stille med 4 specifikke codex'er. Og hvis det er rigtig at ingen af jer indtil videre har de 4 specifikke codex'er klar, så understreger det endnu mere min pointe. Alle er i samme båd. Alle har samme krav.

Quote from: Thraundil on 18 June, 2019, 15:34:19
Vindicaren siger bare fuck af. Og somme skyder han et nyt pishul i en knight - det føles dejligt, og kan ikke ignoreres.

Excommunicate

Quote-Krødrup: De bedste i denne hobby har alle tider været dem med mest fritid. Både til at male men så sandlig også til at spille/træne og øve sig. 

Hvad? Mener du seriøst dette? Det er jo rent faktisk ret sjovt, hvis det blev sagt ironisk, men jeg tror på en eller anden måde du mener det alvorligt. Den må du hellere lige tænke over en ekstra gang.

Simon

Stephan

Hvis man ønsker flere oplysninger, eller ønsker at snakke med mig omkring malekrav, er man velkommen til at ringe til mig på tlfnr. 53255444.

Omalley69

Quote from: ButterBoy on 24 October, 2011, 17:35:13
Der er ikke noget der hedder 3 farver. Det hedder malet hvis der er malekrav. Du ved udemærket godt hvad en malet hær er thomas

Jep, men der er langt fra malet hære til ETC og hvad jeg har set få maler point til danske turneringer. Derfor jeg ville have det op og vende.

Rulespack 2011: Armies have to be fully painted/based and be WYSIWYG.
Ham de kalder Dr. Sloppy Moist!         
-------------------------
(????)?????*(???
-------------------------            ¯\_(?)_/¯

Krøldrup

Quote from: Stephan on 24 October, 2011, 21:57:01
Hvis man ønsker flere oplysninger, eller ønsker at snakke med mig omkring malekrav, er man velkommen til at ringe til mig på tlfnr. 53255444.

Det synes jeg er den første ok udmelding omkring malekravene jeg har hørt fra jer. At dialog er muligt. Har dog ikke noget behov for at indgå i en telefonisk debat omkring emnet, men foretrækker at skrive i det åbne.
Hvad jeg har behov for er at ETC kvalen bliver taget seriøst af jer og ikke bliver sekundær eller påvirket af udefrakommende holdninger, såsom malekrave. For så ryger jeres udemærkede initiativs legitimitet.

Og nu ved jeg ikke lige hvem der sagde det, men argumentet fremkom at hvis vi ikke havde malekrav ville det gøre at visse folk ikke ville deltage. Det er nok det tyndeste argument for et malekrav til en ETC kval, for de folk der deltager i ETC kvalen og som vil lægge mange tusinde kroner for det, kan nok godt overskue at spille med og mod umalede hære, eller at folk har lidt låne figurer hist og her. De folk er til stede for at finde de bedste 40k gamere, period.

Kaltenberg: det er ok du ikke acceptere mit argument for malekrav som et problem, men det er altså et legitimt argument for mig. Jeg bruger den fritid jeg har til at træne, så jeg forhåbentligt kan repræsentere Danmark bedst muligt til ETC og ikke for at jeg kan æstetisk behage jer.

Mvh
/Jens

Tun

Quote from: Krøldrup on 25 October, 2011, 03:15:48
Jeg bruger den fritid jeg har til at træne, så jeg forhåbentligt kan repræsentere Danmark bedst muligt til ETC og ikke for at jeg kan æstetisk behage jer.

Nu er du jo et æstetisk behagende menneske i dig selv, så det burde vel opveje det? :P

Krøldrup

Quote from: Tun on 25 October, 2011, 08:41:04
Jeg bruger den fritid jeg har til at træne, så jeg forhåbentligt kan repræsentere Danmark bedst muligt til ETC og ikke for at jeg kan æstetisk behage jer.

Nu er du jo et æstetisk behagende menneske i dig selv, så det burde vel opveje det? :P

haha tak , tror jeg :)

Choker

Synes nu nok hele arrangementet bliver taget seriøst af arrangørerne, men hvis der menes at det skal være så meget bedre, så sæt noget i gang selv :)

Hvis jeg vil med til en turnering, så opfylder jeg kravene, hvis jeg ikke kan lide kravene, så kommer jeg ikke.
Quote from: Stephan on 09 October, 2008, 08:25:32
Har hentet en busfuld kællinger, der står i kø for at blive kneppet!

gertinc

@choker
Pointen er at det ville være helt utroligt dumt hvis vi pludselig står med to ETC-kvalifikationer, både fordi de begge ville blive dårligere, og fordi vi så ikke har nogen måde at få sat holdet på.

Derfor er argumentet om at tie stille eller selv stable noget op ikke helt på plads her - normalt ville man jo netop bare kunne blive væk eller lave sit eget, men det er ikke rigtigt en mulighed hér.

At sige at der skal tages andre hensyn end selve det at sætte holdet (malekravet) skurrer, og kompromiterer legitimiteten som Krøldrup så rigtigt skriver. Det her er pludseligt blevet noget andet end forventet, og der skal sluges nogle kameler. At melde ud at det uden diskussion skal være at afvige fra ETC konceptet er ikke en god ide.

Et kompromis kunne være at sige at malekravet består, men standarden skal være til ETC niveau.

mvh
Jens
Jeg skulle ikke have scoutet...

Imarco

Et kompromis kunne være at sige at malekravet består, men standarden skal være til ETC niveau.

+1
In the criminal justice system of Gotham City the people are represented by three separate, yet equally important groups. The police who investigate crime, the district attorneys who prosecute the offenders, and the goddamn Batman.
These are their stories.

Choker

@gertinc: Jeg mener ikke der skal være to kvaller, men nu var det Stephan og Morten, der påtog sig opgaven at afholde dette arrangement. Alle jeg ser komme med kritik i denne tråd kunne ligevel have grebet faklen og gjort det hele meget bedre, men det er ikke tilfældet.

Det man så kunne gøre når man så at dette arrangement, ifølge nogen, er ved at gå til rotterne var at spørge pænt om ikke man må afholde det hele selv og at dette arrangement så kunne blive en normal turnering med ETC-lignende features.

Jeg ser helst ikke dette ske, da jeg synes der er godt styr på det hele, men det var det jeg selv ville have gjort, hvis jeg følte mig i position til at skyde så skarpt som der bliver gjort i denne tråd.

Og det er ikke debatten om malekravet jeg ikke tilskynder, men at det er blevet til at hele arrangementets legitimitet aflyses med et malekrav er for meget IMO.

Og synes du ærligt talt ikke, at malekrav er fair nok i det lys, at der er blevet lavet en fjeld-research, der taler mere (eller lige meget for den sags skyld) for malekrav? Det betyder jo egentligt bare, at andre med måske lige så stor interesse for ETC og konceptet omkring det også bliver hørt, i stedet for "bare" de gamle rotter.

Mvh Bjarke
Quote from: Stephan on 09 October, 2008, 08:25:32
Har hentet en busfuld kællinger, der står i kø for at blive kneppet!

Krøldrup

Quote from: Choker on 25 October, 2011, 14:45:22
@gertinc: Jeg mener ikke der skal være to kvaller, men nu var det Stephan og Morten, der påtog sig opgaven at afholde dette arrangement. Alle jeg ser komme med kritik i denne tråd kunne ligevel have grebet faklen og gjort det hele meget bedre, men det er ikke tilfældet.

Det man så kunne gøre når man så at dette arrangement, ifølge nogen, er ved at gå til rotterne var at spørge pænt om ikke man må afholde det hele selv og at dette arrangement så kunne blive en normal turnering med ETC-lignende features.

Jeg ser helst ikke dette ske, da jeg synes der er godt styr på det hele, men det var det jeg selv ville have gjort, hvis jeg følte mig i position til at skyde så skarpt som der bliver gjort i denne tråd.

Og det er ikke debatten om malekravet jeg ikke tilskynder, men at det er blevet til at hele arrangementets legitimitet aflyses med et malekrav er for meget IMO.

Og synes du ærligt talt ikke, at malekrav er fair nok i det lys, at der er blevet lavet en fjeld-research, der taler mere (eller lige meget for den sags skyld) for malekrav? Det betyder jo egentligt bare, at andre med måske lige så stor interesse for ETC og konceptet omkring det også bliver hørt, i stedet for "bare" de gamle rotter.

Mvh Bjarke

God pointe Bjarke, man kunne bare lave sin egen kval.
Men det ville bare ikke være så fedt imod Kaltenberg og Stephan, som lige netop har taget opgaven på sig.
Det ville også føre til en yderligere splittelse og uenighed omkring ETC miljøet.
Så måske ikke så god en ide alligevel?

Og til sidst endnu engang. Det er ikke en maleturnering man deltager i hvis man spiller ETC kval. Det er en turnering hvor man finder de bedste taktiske spillere og hold på bordet og omkring.

Stephan

Som skrevet tidligere vil der ikke blive kommenteret i denne tråd, før at I i det mindste ser det oplæg vi rent faktisk har lavet. Dette sker på torsdag.

Der er endnu ingen der har ringet til mig, kunne ellers meget gerne tænke mig at der var en :)

Hamsterjoe

Som jeg også sagde til dig på facebook, Stephan, vi er i hvertfald nogle stykker der agter at deltage lige meget hvad I finder på.

Thumbs op for at I gider at lave det!

Hvis folk ikke kan finde ud af at male en hær på 3 måneder ( i grundfarver i hvert fald) så synes jeg sgu der er noget galt. Sæt jer da sammen i jeres 4 mands hold og lav en maleaften hvor I snakker lidt om matchups og sådan mens I hjælper hinanden med at male.

Prøv at kigge på det her med lidt mere positive øjne i stedet for hele tiden at sige nej nej nej.

Quote from: Stephan on 24 October, 2011, 21:57:01

Hvad jeg har behov for er at ETC kvalen bliver taget seriøst af jer og ikke bliver sekundær eller påvirket af udefrakommende holdninger, såsom malekrave. For så ryger jeres udemærkede initiativs legitimitet.

Mvh
/Jens

Uden at have læst alt grundigt igennem i tråden, er det så netop ikke det Stephan og Morten gør? De har sagt at de vil lave det sådan her og bøjer sig ikke for udefrakommende. Det er altid svært at vide hvornår man som arrangør skal ændre i oplægget fordi der er stor opbakning for det. Det kan også være det bare er et par stykker på forum der råber højt om det og så viser det sig at resten af deltagerne egentlig ikke var enige.
Det er ikke til at vide uden en større kvantitativ undersøgelse. Og nej jeg hentyder ikke til en afstemning herinde, for der er rimelig dårlig validitet. Det er op til Stephan og Morten om det her er noget der skal undersøges nærmere.

Så skaf jer nu af med nej-hatten og på med ja-hatten!
Peace out. Nu skal jeg male videre på min hær ;)
Whine is Coming: FoW blog
Instagram: @whineiscoming