News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Finale datoen

Started by Kragh, 06 September, 2011, 08:43:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kragh

18-20 november
Lokation: Sjælland.
Thomas Kragh
Se min blog

Randomiser

Manny er min Sugar Daddy!

kOOn

Super ;D

Det kan være i skal angive sted snart, hvis folk skal kunne tilmelde sig...

Kim
[PF Traderprofil]
[Salgsboard]

Medlem af bevægelsen for et gladere Powerfist! Meld dig ind

Daniel

Der dukker informationer op i løbet af weekenden.

Jeg vil ligeledes skrive til de kvalificerede i løbet af weekenden og give folk en uge til at tilmelde sig inden pladsen går videre.

Mht. restriktioner kommer vi til at spille med GF's restriktioner, eventuelt med mindre ændringer.

Mvh
Daniel

Daniel Hedegaard
Jeg er jo den ikke-tilstedeværende, den helst usynlige, den man ikke henvender noget ord til, og hvis eksistens man forsøger at fortrænge.  -  Kaptajn Brunøje
Min blog om at eje alle hære (8/15 done): http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=62775.0

kOOn

Quote from: Daniel on 14 September, 2011, 08:58:23
Der dukker informationer op i løbet af weekenden.

Jeg vil ligeledes skrive til de kvalificerede i løbet af weekenden og give folk en uge til at tilmelde sig inden pladsen går videre.

Mht. restriktioner kommer vi til at spille med GF's restriktioner, eventuelt med mindre ændringer.

Mvh
Daniel

Super.

Jeg var lige ved at foreslå GF's restriktioner, men det behøver jeg så ikke....

Kim
[PF Traderprofil]
[Salgsboard]

Olsen

Mvh
Daniel

Super, så skal de grønne dele bøllebank ud.

kOOn

Quote from: Olsen on 15 September, 2011, 16:47:11

Mvh
Daniel

Super, så skal de grønne dele bøllebank ud.
De kan få bank af de brune, hvis jeg får en plads ;D

Kim
[PF Traderprofil]
[Salgsboard]

Asger

De sorte skal nok sætte jer to på plads ;)

Asger

Daniel

De lyserøde laver comeback efter etc!

Daniel
Daniel Hedegaard
Jeg er jo den ikke-tilstedeværende, den helst usynlige, den man ikke henvender noget ord til, og hvis eksistens man forsøger at fortrænge.  -  Kaptajn Brunøje
Min blog om at eje alle hære (8/15 done): http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=62775.0

RasmusM

Hej Daniel.

Jeg forstår ikke helt ideen med at restriktionerne ændres til GFrestriktioner til finaleturneringen.
Er det ikke imod hele NWL-konceptet?

Ret mig hvis jeg tager fejl, men er NWL-konceptet ikke netop at man spiller med ETC-restriktioner? Det er vel også derfor vinderen af turneringen får en adgangsbillet til ETC holdet 2012?

GF er et fantastisk koncept. Det er vel ikke uden grund det er en af de mest anerkendte turneringer. Men konceptet bag GF er jo: lavere powerlevel hære, samt en række restriktioner der har til formål at belønne alternative builds, der måske ikke ellers er særligt effektive i normale (ETC) sammenhænge.

For mig at se clasher de 2 koncepter med i hinanden. Jeg kan ikke se hvordan man skal argumentere for at vinderen af NWl kommer med til ETC, hvis turneringen bliver en GF part 2.

I dont get it?!

Asger

Det er en valid pointe, men du skal huske at ETC heller ikke kommer til at bruge 2011 reglerne igen :)

Bevares de kommer med al sandsynlighed til at ligne ETC 2011, mere end GF14, men det er ikke de samme regler.

Asger

Daniel

Hej Rasmus

NWL har som sådan ingen sammenhæng med ETC. ETC-restriktionerne bruges af mange årsager. Blandt andet opdateres de løbende, med nye hære osv, hvilket gør dem ideele til NWL, som afvikles over en periode. Alternativet er, at vi selv skal lave et restriktionssystem, hvilket ville sluge alt for meget tid (og afføde alt for megen brok).

ETC-reglerne er dog ikke gode til en single-turnering da de ikke udligner styrkeforholdet godt nok mellem hærene. Det er (næsten) ligegyldigt til ETC, hvor alle alligevel medbringer DE, DoC, Liz osv. Men til en dansk single-turnering er det ikke godt nok.

Derfor er alternativet igen, at vi selv laver om på dem, hvilket vi også har overvejet og været igang med. Men uden ordentlig test vil det resultat være dårligere end alternativet.

Mht at finalen kvalificerer til ETC, har restriktionssættet ingen betydning. Blandt andet, som Asger påpeger, fordi restriktionssættet ændres inden næste års ETC. Derudover er vinderen alligevel ikke sikker på at skulle spille samme hær til ETC, så den præstation han har vist kommer til at ligge langt fra det han skal i ETC.

Jeg kan ikke fortælle hvorfor de mange andre, som har stemt for at NWL kvalificerer en spiller til ETC, har gjort det, men jeg har ikke gjort det pga. den (ikke-)sammenhæng som du pointerer. Jeg har blandt andet gjort det fordi NWL-finalen, uanset restriktionsystem, er en turnering hvor mange dygtige spillere kæmper om at være den bedste warhammer-spiller. Det kan man gøre med et hvilket som helst restriktionssæt.

Håber det besvarer dit spørgsmål.

Mvh
Daniel

Daniel Hedegaard

RasmusM

Hej Daniel og Asger.

Tak for svarene.