News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Mission Generator

Started by Belial, 07 September, 2011, 23:11:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Belial

I dukkelogen mødes vi gerne hver anden torsdag og Jaspar har fundet på denne fikse Mission Generator, som vi er begyndt at bruge til vore kampe.

Bemærk at Generatoren stadig er i testfasen.

Opbygning
Missionerne inddeles i tre kategorier
•   Annihilation (Kill points baserede)
•   Domination (Area control)
•   Objectives (objektivbaserede)

Meningen er så, at der skal være en mission fra hver kategori i et spil. Det er også vigtigt, at missionerne i kategorierne har lige nøjagtig så meget tvist, at man ikke som sådan kan sige, at en hær er "Annihilation" fokuseret.

Jeg tror selvfølgelig ikke på, at det lykkedes i første hug, men jeg håber, at I vil give det en chance og måske "spytte lidt i kassen" med både missioner, klarifikationer og specialregler.

Meningen er, at man ruller en mission i hver kategori og så til sidst en deployment. Man vinder en mission, ved at opfylde den og samtidig forhindre modstanderen i at gøre det samme. Hvis ingen klarer missionen eller begge klarer den er der uafgjort.

Nå men here goes...

Annihilation
RulMissionBeskrivelseTanker bag
1-2Kill pointsSom kendt fra regelbogenStandard
3-4Sum of all partsSlå halvdelen af Kill points fra modstanderens armylist ihjelEn måde, hvorpå man reelt spiller VP-ish
5-6Marked for destructionInden hver spiller starter sin første tur vælger han 3 kill points fra modstanderens hær, som skal slås ihjel. Bemærk at alle enheder på modstanderens armylist kan vælges – også dem i reserve.Missionen spilles formentlig bedst en smule defensivt, hvor det kan betale sig at passe på sine egne.
?
Domination
1-2QuartersSom regelbogenStandard
3-4Lead by ExampleHav som den eneste et HQ choice inden for 12" af midten ved spillets afslutningFjerner fokus fra almindelige scoring og over på en kategori, der ofte enten er latterlig lille eller er en suicide bomber.
5-6ReconHav flest scoring units i modstanderens DZ ved spillets afslutning.En måde at tvinge stationære hære frem, men uden at gøre det for svært contesting.

Objectives
1-2MarkersSom regelbogen men med fast 5 markersStandard
3-4RiggersObjektiverne skal placeres således, der er 1 objektiv absolut midt i DZ'erne og 2 midt i hver halvdel af neutral zone. (Dvs. ved pitched battle langs midterlinjen 18" ind fra siderne.). Alle modeller med WS kan rigge i shooting phase i stedet for at skyde (alle sædvanlige restriktioner gælder). Der kan ikke rigges, hvis modstanderen har en unengaged model i basecontact med objectivet.Fokus væk fra enheder gemt i biler, men tilgengæld kan alle med WS – ikke kun scoring units - rigge
5-6Defend the FlagHver spiller har 3 objektiver. Først placeres et objektiv i modstanderens DZ. Herefter skiftes spillerne til at placere yderligere 2 objektiver i egen DZ. Disse skal være min. 6" kan kanterne af DZ samt hinanden. Her gælder det om at holde egne objektiver. Almindelige scoring- og contestingregler.En defensiv variation af objektiver.

Deployment
RulMission
1Dawn
2-3Pitched battle
4-5Spearhead
6Roll off decides

Belial

Det kan virke af meget, at skulle holde styr på 3 missioner på en gang, men det har indtil videre givet os gode og tætte spil.

Bemærk at vi har brugt generatoren i sammenspil med AFOD AS.

Hver mission giver 2 points for at vinde, 1 for draw og 0 for loss, så største win er altså 6-0.

MVH

Belial

Torben Kastbjerg

Det her lyder ærlig talt hamrende genialt! Tre missioner er ikke af meget og jeg kunne snildt forestille mig at det ville give nogle gode, tætte spil.

Ved lejlighed, så må jeg lige få det afprøvet :)
Terninger & Tinsoldater, Pladder & Penselstrøg samt Blog for the Blog God - de hippeste nye blogs på Powerfist!

Belial

Det er som sagt stadig i testfasen, men har indtil videre været ganske underholdende.

I de spil jeg har prøvet, har der minimum været kamp til stregen i 2-3 af missionerne til sidste fløjt.

MVH

Belial

Tyrrea

Riggers:

At "rigge" giver et point eller hvordan, ikke sikker på jeg helt forstod ;)
Søger WM/H spillere på vestsjælland!
Glory to the Skorne Empire!