Khorne warband - solgt og bliver ikke længere opdateret.

Started by GuitaRasmus, 18 September, 2011, 03:17:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Emil B. Hansen

Væg? Jeg er stor, stærk og har min russiske kampvogn på. Jeg kunne løbe igennem den, men jeg vælger at hoppe over!

Den er så fed! Ide tyv stjålet til mine Space Wolfs.
Bordet er ikke breder end man kan nå hen over og lange en flad
PF trader: http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=31421.0

GuitaRasmus

Fee' - smæk endeligt et billede op her når du får den lavet. :)

Den gæve Keizer har endeligt fået overtalt mig til at prøve en codex chaos hær til rødderne her, og lavet en hær til mig, så nu prøver jeg at bygge den op ud fra dette, og så ser vi hvad der sker:

*Lord Kheloks raging horde of Cereal Killers*

1 HQ  

Lord Khelok, Chaos lord of Khorne- Mark of Khorne
- Terminator armour
- Bloodfeeder (Daemon Weapon)
- Combi Melta

-160 point-

2 Elites  

Lord Kheloks bodyguard
4 Chaos terminators
- Icon of Khorne
- 4 x Lightning Claws
+ Chaos Land Raider
- - - > 410 point

Ragnarok, Chaos Dreadnought
- 2 close combat weapons
- - - > 100 Point

2 Troops

8 Khorne Berzerkers
+ Skull champion with powerfist
- - - > 208 point

8 Khorne Berzerker
+ - Chaos Rhino
- - - > 243 point

1 Fast attack

Carrions of Khorne
8 Chaos Space Marines Raptoren
- Icon of Khorne
- 2 x Meltaguns
+ Champion with powerfist
- - - > 250 point

2 Heavy support

Chaos Defiler
- Battle cannon
- 2 close combat weapons
- - - > 150 Point

Slaughterfiend defiler
(Counts as) Chaos Land Raider
- - - > 220 Point

I alt: 1741

Jeg synes faktisk ikke det ser helt tosset ud. Jeg kunne godt tænke mig en dreadnought der ikke er helt så farlig for mine egne tropper, men det kunne måske løses ved at finde nappe en drop pod til den (jeg har i sinde at spille i EP, hvor de vist er rimelig large ifht. netop sådan en ting. Jeg skal så bare lige finde 31 point til sårn en.

carstone

Godt arbejde :)

Hoppede marines er altid skægt ;D

GuitaRasmus

Præcis! Jeg har så lige fundet reglerne for Slaughterfiends - sådan en skal jeg da næsten have istedet for en land raider:

(Billedet kan ses i stort hvis man kopierer adressen i et nyt faneblad)

Edit: Jeg kan da se at jeg også skal have mig en dreadclaw til min dreadnought!

http://www.forgeworld.co.uk/Downloads/Product/PDF/i/IA5_RH.pdf  (side 163)

Kirkegaard

Hold da helt op, hvor er det fedt, det du har gang i..

Jeg aner ikke en disse om 40K, men når man ser sådan en hær, får man helt selv lyst til at give sig i kast med det. Virkelig fedt!

Jeg har et lille spørgsmål - hvorfor er sådan en fed blog gemt så langt væk? Du kunne eventuelt bede om, at få den rykket over i mindre maleblogs. Så er den meget nemmere at komme til - og dermed ville endnu flere få glæde af dit flotte arbejde :)

/Kirkegaard
Følg med i Traxos og mine forskellige projekter her: http://www.powerfist.dk/forum/index.php?board=555.0

Nicolai Nygaard

den er da ikke mere gemt væk, end at nogle brugere af powerfist (læs: MIG) langt nemmere kan følge en blog her, hvor der ikke er så meget kamp om at være tråden i toppen end under maleblogs :)
Emperor's Pride
Battle Brother
"If I am guilty of anything, it is the pursuit of knowledge"

GuitaRasmus

@ Kirkegaard:

Mange tak - jeg har ikke tænkt specielt meget over placeringen af bloggen, men eftersom det kun er 40k, rimeligt snævert, og også diskuterer armylists, mm. synes jeg egentligt det passer meget godt. Hvis Mod mener det skal flyttes er det fint med mig.

GuitaRasmus

Så blev jeg lige inspireret til at rode lidt med en Slaughterfiend mere. Undskyld skodbillederne, jeg gad ikke tage det store setup frem. Hvad synes I? Er den fed, eller passer den slet ikke til den anden? Rytteren skal bygges noget anderledes, det var bare for at få en ide om hvordan det hang sammen.

Medusa

Jeg synes den meget fed, hovedet passer meget godt, men der skal ændres på hornene da de er i vejen for armene.
Det normale er for amatørerne

Marc's Maleblog

GuitaRasmus

Jo tak, der er allerede fikset - det var mere ifht. om den passede til den anden.

Anyway, jeg har rodet lidt med posituren og sænket den en lille smule, samt bikset en platform sammen til den, og gjort hovedet mere fornuftigt. Pics to come!

Brian W.

Personligt synes jeg det er en bitch at spille imod Defiler-type modeller, da de er ret udefiner-bare fsva. deres base (... fordi de typisk ikke har en base). Hvor skyder den fra; hvor assaulter man den fra; etc.

Kan ikke helt lure om du vil bruge den/dem som Landraiders, FW Slaughterfiends, eller maaske Defilers. Umiddelbart synes jeg personligt ikke den holder som Landraider, men hvis der allerede findes FW regler for en Slaughterfiend er det jo bare at tage dem :)

Anyway, back to my point - under alle omstaendigheder (hvad end den skal bruges til) ville jeg anbefale en base til den. Basen bliver stor og vil i nogle situationer vaere i vejen naar den clasher med terraen, men det er i min optik et ok trade-off taget i betragtning hvor meget nemmere alt andet bliver naar du spiller med den :)

/BW
Retfærdighed på Baser! (maleblog):
http://www.powerfist.dk/forum/index.php?board=779.0

Mortic

Quote from: Brian W. on 09 November, 2011, 03:11:32
Personligt synes jeg det er en bitch at spille imod Defiler-type modeller, da de er ret udefiner-bare fsva. deres base (... fordi de typisk ikke har en base). Hvor skyder den fra; hvor assaulter man den fra; etc.
/BW

Jeg synes nu ikke det er så stort et problem. Den har jo våben monteret, og dem regner man vel fra som på en dreadnought! Dens ben tæller som hull når man skal skyde på den. Målet bliver jo ikke mindre af man ændre lidt på frontklørerne. Nogen ser det som et problem når man skal gennem terræn, at man kan flytte lidt på frontbenene, men så har den så mange andre bagdele ift størrelse osv.
Mht assault er det jo forsat hull man skal assaulte til, og det tæller jo begge veje.
Det gør faktisk også man ikke kan gemme større enheder bag den, som en daemonprins bag en landraider.

Har aldrig set den regel med slaughterfiend / khorne berserkers, det må prøves ved lejlighed.

Emil B. Hansen

Slagterbæsterne er fra Apoc Reloaded.
Virker meget sjovt at Khorne tosserne kan hoppe på den når den lige løber forbi, men den er ikke et køretøj som sådan.
Bordet er ikke breder end man kan nå hen over og lange en flad
PF trader: http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=31421.0

GuitaRasmus

Så har jeg opdateret listen lidt.

*Lord Kheloks raging horde of Cereal Killers*

1 HQ  

Lord Khelok, Chaos lord of Khorne- Mark of Khorne
- Terminator armour
- Bloodfeeder (Daemon Weapon)
- Combi Melta

-160 point-

2 Elites  

Lord Kheloks bodyguard
4 Chaos terminators
- Icon of Khorne
- 4 x Lightning Claws
+ Chaos Land Raider
- - - > 410 point

Ragnarok, Chaos Dreadnought
- 2 close combat weapons
- Dreadclaw
- - - > 165 Point

2 Troops

8 Khorne Berzerkers
- - - > 208 point

8 Khorne Berzerker
- - - > 208 point

1 Fast attack

Carrions of Khorne
8 Chaos Space Marines Raptoren
- Icon of Khorne
- 2 x Meltaguns
+ Champion with powerfist
- - - > 250 point

2 Heavy support

Slaughterfiend Defiler
- Battle cannon
- 2 close combat weapons
- - - > 150 Point

Slaughterfiend Defiler
- Battle cannon
- 2 close combat weapons
- - - > 150 Point

I alt: 1701

Berzerker bruger Slaughterfiends som transport. Resten burde give sig selv. Spørgsmålet er så, hvad skal jeg bruge de sidste 49 point på? Og nej, jeg skal ikke have en spawn. :D

Morten Pedersen

1 Havoc Launcher til din Land Raider + opgradere 3 af dine Terminators til Champions. Det er 45 point.
Warlord Supreme 2016
No matter how bad life gets, you can always watch a Star Wars marathon!
Click here for Bacon!

GuitaRasmus

Johan B.

Drop den havoc launcher, alle terminators skal være champions! SKULLZ! ;)
Johan B.

Wagner

4 Terminator champions og en heavy flamer på din dreadnought, det skulle vist også give 45 pts. (heavy flameren erstatter ikke et close combat weapon.)
Orks don't ride on bikes, they ride on scootas!

GuitaRasmus

Quote from: Wagner on 12 November, 2011, 00:48:37
4 Terminator champions og en heavy flamer på din dreadnought, det skulle vist også give 45 pts. (heavy flameren erstatter ikke et close combat weapon.

Jamen, de skal sgu da være champions, så! Mht. heavy flameren - er det ikke lidt sådan en ting der er hverken fugl eller fisk? Altså, den kan ikke rigtigt åbne noget seriøst, og hvis endelig man nakker nogen med den, så er der ikke noget at assaulte tilbage?

Jeg har rodet lidt videre med slaughterfiend nr. 2:

GuitaRasmus

Så er jeg igang med penslerne på mine raptors, og berzerkerne er færdige:

Jeg eksperimenterer stadig med den lysboks - jeg har sat 4 lag madpapir foran blitzen som diffuser, men figurerne ser stadig ret flade ud, og lyset er unaturligt. Hmmm...

Hoppe

Synes bestemt ikke det er flade farver, de er super flotte. Dejlig dyb rød farve.

Hoppe
Medlem af Emperor's Pride

King_Cuttuk

OMG ... vil du ikke være far til mine børn?  ;D

Enormt flot rød!
Virkelig levende flade områder på armor or køretøjer.
Dine terminators ser afsindigt farlige ud og dine convesion mangler intet.

Jeg kunne godt tænke mig at se dem irl. Viser du dem  frem et eller andet sted?

GuitaRasmus

Mange tak skal I have! :)

King Cuttuk: Jeg satser hårdt på at nå at blive færdige med displayboardet og mine raptors til armies on parade i GW København her d. 26 denne måned, så der er ihvertfald en mulighed. Mht. børnene - er din kæreste lækker?

Dybdal

Det må afsindigt fedt at spille med en hær der ser så fed ud! Det er bare lækkert det der!

Laranor

Hvis jeg må komme med et forslag? Lav en makker til ham i lygtepælen stående på jorden (asfalten) og kigge op på den anden samtidig med at han tænker "hvad i Khorne's navn laver du deroppe?"
Quote from: marjedi
Heldigvis er bedste våben mod spam, en kniv og gaffel