News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

Cryx invaderer Kristiansand

Started by Anaxagorax, 26 September, 2011, 13:23:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Anaxagorax

I weekenden var jeg i Kristiansand til den årlige turnering Invasion, som denne gang også havde Warmachine på programmet. Det var hundrede år siden jeg sidst havde været til en turnering, så efter en del overvejelse om der skulle bringes Retribution, krokodiller eller udøde endte valget på sidstnævnte, da det er dem jeg har mest erfaring med og føler mig mest sikker at spille med.

Lørdag morgen skulle man så igang, på et for turneringer tro alt for uhyggeligt tidligt tidspunkt, hvor kaffen stadig ikke helt havde fået bugt med lidt lette tømmermænd og den generelle kvæstethed der kommer af at sove alt for lidt på en feltseng i et kosteskab af et hotelværelse sammen med tre andre, der snorker.

Første spil var mod Circle Orboros, en Epic Krueger liste man ikke kunne kaste magi på og med et Feat, der gjorde det svært at få fat og forhindre ham i at gå efter missionen. Jeg fik dog en enkelt Bile igennem, der decimerede enheden af Blackclads og efterhånden som bæsterne gik ned vendte det til min fordel.

Første sejr var hjemme og formen var begyndt at blive lidt bedre, så dagen så lige pludseligt lysere ud.

Andet spil var imod Khador og Old Witch, en meget fin hær der fuldt fortjent vandt prisen for den bedst malede. På den anden side af bordet var også en Gun Carriage, som jeg så på med lidt blandede følelser. Battle Engines havde jeg ikke spillet mod før, så jeg havde ingen idé om hvad den egentlig kunne udrette og hvor stor en trussel jeg skulle betragte den som.

En flok Assault Kommandos var også lidt irriterende, eftersom de skød mod alt hvad der kom nær, var immune overfor mine Biles Corrosion og gemte sig bag en flok morderiske krager, som Old Witch tilkaldte hver tur. Den store kanonvogn holdt sig lige udenfor charge range af mine Banes og skød alt hvad den kunne, men deres Stealth og rustning gjorde at blast damage ikke fik slået så meget ihjel.

På den anden flanke sørgede min Pistol Wraith for at en Spriggan blev Death Chilled hver runde og ikke fik gjort meget og Knights fik langsomt ædt sig ind i Widowmakers og Greylords. Scrapjack fik dog sneget sig igennem og ned i min baglinie.

Til sidst fik jeg dog Tartatus ind på Assault Kommandos og rekrutteret et par nye Bane Thralls og det viste sig at tre-fire af dem var nok til at pulverisere kanonvognen og alt så pludseligt meget bedre ud.

Tiden var så inde for Khador til at satse alt på at få myrdet Asphyxious. Scrapjack løb, Old Witch teleporterede til den og slog alt hvad hun kunne på Lich Lord'en, men de fantastiske terningerul der skulle til for at det lykkedes udeblev. Hun blev så prompte forvandlet til en rød plet da det blev min tur.

Andet spil vundet, så det gik den rigtige vej.
QuoteWe all fail. In the end we all fail. Often sooner.

Blög - Relicblade, Hell Dorado, Kingdom Death og navlepilleri.

Anaxagorax

Tredje spil var imod en anden Cryx-hær, en klassisk Deneghra-liste med dødskyllinger og Pistol Wraiths. Spilleren havde faktisk aldrig rigtigt spillet før, men var alligevel kørt i bil hele vejen fra nordnorge bare for at være med. Han havde dog læst godt på lektien og havde styr på tingene, så godt at han faktisk endte med at tage tredjepladsen. Det er satme godt gået!

Jeg lagde pres på fra starten, for at forsøge at holde hans hær tilbage og trække Deneghras Feat ud af hende på et for ham ufordelagtigt tidspunkt. Efterhånden som kyllingerne kom frem fik jeg dem kvast een for een og da den sidste blev til skrot kunne jeg langsomt begynde at pille resten af hæren fra hinanden.

Til sidst blev Deneghra presset til at forsøge at myrde Asphyxious personligt eller blive spist af Cankerworm og et par Bane Knights, men da hun var tvunget til at kaste Ghostwalk for at slippe igennem en bygning først havde hun ikke Focus nok til at klare det.

Deneghra fik lært sin plads og med den tredje sejr i hus var lørdagens spil overstået. Tid til samlet pizzafortæring og øldrikning i Kristiansands natteliv. Det sluttede dog relativt tidligt for vores vedkommende, da vi var ganske så ødelagte og efter ikke så lang tid gik hjem i hotelskabet.

Søndag morgen var jeg helt uvant ganske frisk og kaffeindtaget gjorde at man var godt rustet til at komme igang med dukkeskubberiet igen.

Det fjerde spil var imod retribution, en liste jeg virkelig havde frygtet at møde. Ravyn og tre enheder Mage Hunter Strike Force, i tillæg til alle de sædvanlige morderiske dræbersoloer, der ignorerer godt og vel alle defensive tiltag jeg kunne mønstre.

Jeg var dog umådeligt lettet da min modspiller brugte sin Feat allerede i tur to i forsøget på at få myrdet Asphyxious så hurtigt som muligt, da det betød at kun en enkelt af hans enheder kunne gøre ordentligt brug af den. Da røgen lettede stod min superskurk tilbage med masser af uliv, da det ville have krævet en række ret gode terningkast for at kunne gøre det af med ham.

I min efterfølgende tur skulle glæden over at have trukket hans Feat dog hurtigt lægge sig igen, da jeg lavede en hjernebløder af dimensioner som det allerførste jeg gjorde. Efter at have målt Control Area, forsikret mig om at enheden jeg ville ramme havde Stealth, minutiøst planlagt at aktivere en Arc Node først, skabe en ny Bile med Excarnate, smelte et metrisk fuckton af Mage Hunters med den og suge alle deres sjæle til mig med Soul Reaper... aktiverer jeg ufortrødent Asphyxious først og ender selvfølgelig med at befinde mig 5.5'' væk fra mit mål og dermed automatisk ramme ved siden af med Excarnate. Der blev jeg så alligevel lidt sur på mig selv.

Pisoghelvedesgudaogså.

En Mage Hunter Assassin slap igennem og fik et slag på Asphyxious, men Hellbound sørgede for at hun ikke kunne charge og hun ramte alligevel ved siden af. Puha.

Men derfra gik det alligevel meget fint, Biles fik så smeltet et par andre Mage Hunters, Knights tyggede sig langsomt igennem en anden enhed (en af dem engagede endda Eiryss bare for at holde hende fast, hun kunne ikke dræbe den turen efter og med et heldigt slag blev hun så spiddet på hans lanse), Tartarus fik lavet et par Thralls, der kunne slå hans Daemon Myrmidon ihjel på et par runder og efterhånden fik jeg slidt mig igennem det meste af hæren. Til sidst nåede Cankerworm frem til Ravyn selv og så var det overstået.

Fire ud af fire var det så og kun eet spil tilbage.

Anaxagorax

Det femte og sidste spil var imod Protectorate of Menoth. Harbinger, Avatar, Errants, kordrenge, Vassal, pisseirriterendemøgbogen og biskoppen der kan få folk til at se igennem mine giftskyer. Alle de der ting, der gør at man ikke må noget og ikke kan noget.

Planen var at fodre mine Bane Knights til Avatar og holde den på den ene flanke væk fra resten af min hær, prikke den til halvdøde og lade den slå dem ihjel for at fodre min Feat og så stikke ind og ud af nærkampen med Cankerworm og spise store blokke af dens damage grid hver runde med dens Armour Piercing.

Den anden flanke og midten ville jeg så prøve at oversvømme med Biles og Thralls og giftskyer og alt hvad den kunne trække. Hurtigt igennem de skrøbelige Errants, lade Thralls banke hans Reckoner og så have fri adgang til en masse dejligt bløde kroppe, der ikke kunne slås, og Harbinger selv nede bagved.

Det krævede som sagt bare lige at de der Errants gik væk. Det gad de ikke i et par runder. Og Harbingers Feat holdt mig væk en tur, da jeg ikke kunne rykke noget nærmere hende uden at æde et POW 14 hit, hvilket ville få hele min hær til at dø.

Det betalte sig dog at være vedholdende og til sidst kom der nogle Thralls så tæt på Harbinger at hun blev nødt til personligt at forsøge at score et point på missionen (Capture the Flag) og så håbe at hun overlevede turen efter for at score det næste. Der blev scoret, men efterfølgende plantede Tartarus øksen i hende.

Det betød så fem ud af fem og en sejr i turneringen! *cue konfettikanon* :D

Alt i alt var Invasion een af de hyggeligste og bedste turneringer jeg har været med til, så jeg tager helt sikkert tilbage til næste år for at forsvare titlen. Fem gode spil imod fine modstandere og en masse hyggelige folk at møde, specielt arrangementet med at alle går ud og spiser og drikker sammen lørdag aften er en rigtig god idé (og sikkert et logistisk mareridt for pizzarestauranten, men det er deres problem).

Kristiansand er jo ikke mere end et par timer med færgen fra Danmark, så jeg synes helt sikkert at folk fra det jyske (eller de knap så lade fra København) burde overveje om det ikke kunne være sjovt at tage en tur over og spille mod nogle nye folk. WM/H-miljøet er i stor vækst heroppe, så jeg regner stærkt med at den del af Invasion bliver endnu større til næste år, og der er masser af gode spillere der kan give noget ny udfordring. Kom frisk!

Stunke

"...og så var jeg bare sådan hvaaad mand, fejlcitater er bare totalt for noller altså."
- Adolf Hitler

Penisjokes, wäshmaleri, øl og dreadball --> mäleblög.

Nordmannen

En eller anden dansker, der hele tiden bruger vildt lang tid på at fedte rundt med sine Banes så de skal stå i den helt optimale posisjon. ;D

Han har også skrevet, at han vandt i posten over...
Lost in the Immaterium
Rogue Trader
Emperor's Pride

Stunke

Okay, siden Endre ikke formår at være særligt sjov så prøver jeg igen...

ANAX TAGER TIL TURNERING. (TL;DR udgaven.)

Jeg har været til turnering.
Jeg havde malede dukker med.

Så spillede jeg. Så vandt jeg.

Så spillede jeg, og så skulle jeg for en gangs skyld tænke en lille smule lige inden jeg vandt igen.

Det hér er sjovt fordi Jesper ALTID mårfårking vinder!!!
"...og så var jeg bare sådan hvaaad mand, fejlcitater er bare totalt for noller altså."
- Adolf Hitler

AndersN

Garm glammer ved Gnipahulen!

Mairzy doats and dozy doats and liddle lamzy divey. A kiddley divey too, wooden shoe.

AndersN

Det kunne dog være interessant med lidt flere overvejelser, både over din liste og selve kampene/matchups'ne.

Mairzy doats and dozy doats and liddle lamzy divey. A kiddley divey too, wooden shoe.

Anaxagorax

Thankyouverymuch!

Og tak til Frede for det fyldige resumé.

Jeg skal nok se om jeg ikke lige kan få skrevet noget om listen og deslige i morgen så.

9K Painting

Som ny Cryx spiller er det her guf at læse, og er også nysgerrig efter din liste :)
- Michael Christensen
9K Painting - painting & gaming. - Følg os på facebook

Grobut

Super Jesper din udøde numsesparker!
Se mine mini's på: christianbech.dk

Quote from: Daniel aka FatherNurgle d. 28 august 2007
Jeg er simpelhen for ordinær

TF Riley

Jeg er overhovedet ikke lun på spillet, de fleste af figurer ligner, at de er lavet af kinesiske mongoler med knyster for hænder, men de der cryx har mange skulls og lidt federe våben, end dem jeg ellers har set. Og så er de pænt malet. Det er fedt.

Det gik også rigtig godt med læsningen indtil den umalede hær kom til syne. Der faldt venstre del af mit ansigt af, og jeg sked på gulvet (sad med bar røv i kontorstolen), og min ene arm voksede tilbage ind i kroppen. Et chok af dimensioner, men jeg burde have vist det. Ellers tror jeg aldrig, jeg har set en wm-report med så mange malede figurer, tommel op!

kmnbrush

Fin lille rapport, og tillykke med sejren.

@TF Riley: Håber du er ok. Det kan godt være lidt voldsomt når den slags sker.
Male Blog (R.I.P) - CMON

Anaxagorax

Her er ihvertfald min liste:

Lich Lord Asphyxious
Cankerworm
Deathripper
Bane Knights (10)
Bane Thralls (6)
Bane Thrall Officer & Standard
Bile Thralls (6)
Bane Lord Tartarus
Pistol Wraith
Warwitch Siren

Cryx's Warcasters fungerer hovedsageligt på at debuffe modstanderens modeller og gøre direkte skade med spells og hæren er så godt som udelukkende nærkampsorienteret. Førstnævnte er nok en af hovedsagerne til at nogen tuder over at Cryx er slemme at spille mod, da det er ret frustrerende at få gjort sine tropper dårligere, og har lidt en tendens til at glemme at det kræver lidt mere investering at få en offensiv spell til at påvirke en fjendtlig enhed, end det gør bare at kaste en buff-spell på en af sine egne enheder. Men det er en helt anden sag.

Det gør at de fleste Cryx-hære er ret sårbare overfor alt der gør at de ikke kan få deres tryllehelvede op at køre og som enten kan forhindre dem i at komme i nærkamp eller simpelthen bare kan skyde dem væk inden de når så langt, uden selv at være i fare for at blive skudt igen på. Der er en del ting, der gør at man ikke kan bruge magi eller som kan fjerne ens debuffs, så en ren offensiv Warcaster er oftest en dårlig idé at satse på til en turnering hvor man kan møde hvadsomhelst. Ligeledes er der også en hel del skydeglade hære derude, så det er også en fin ting, hvis man kan sørge for en eller anden form for beskyttelse til ens hær eller noget der kan få dem frem i nærkamp i en allerhelvedes fart.

Lich Lord Asphyxious er eet af de bedste bud Cryx har på en Warcaster, der kan begge dele og som samtidig også har en håndfuld spells, der direkte kan få fjenden ned med nakken. Caustic Mist er een af de allerbedste spells i spillet efter min mening og når man er færdig med at bruge den til at skærme for ens hær på vej frem over bordet, kan den bruges til det fantastiske bliv-og-slå-og-dø-eller-gå-ud-af-skyen-og-æd-et-free-strike-trick. Samtidig har han to fantastiske defensive spells i Hellbound og Teleport, der gør at han er beskyttet i de fleste situationer.

Fordi han kan bruge så mange af sine evner uden at skulle være tvunget til at smide spells på fjenden har han kun brug for en enkelt arc node, til når man gerne vil have en Parasite på en alt for tung Heavy eller Warcaster eller ser sit snit til en Excarnate, der kan fjerne hele enheder med en enkelt Bile. Cankerworm er der fordi... ja, det er Asphyxious' kæledyr og jeg vil gerne spille med den. Den overraskede faktisk rigtig meget ved at være brugbar i så godt som alle spil og imod Retribution afsluttede den spillet.

Knights er selvfølgelig til at fodre Asphyxious' Feat og er i sig selv en rigtig god enhed til at smide fremad og tvinge modstanderen til at håndtere eller blive smadret. At de så faktisk skal dø (igen) for at kunne bruges til Spectral Legion gør at man kan spille ret selvmorderisk med dem og det er faktisk ganske så morsomt, specielt fordi folk er så bange for dem.

Thralls er så den hårdtslående centerenhed, der skal være tilbage og bære læsset, når Knights er blevet kastet i grams. Samtidig fungerede de som mobile debuffs udfra ovenstående devise om at det er mindre krævende og mere sikkert at løbe en model, der giver -2 ARM i masken på en fjende end det er at bruge 4 Focus på at smide en Parasite afsted (som man måske slet ikke får lov til alligevel). Jeg tror dog at jeg har fået et defekt banner. Jeg klarede kun to-tre Tough-rul hele turneringen og det var i det samme spil endda. Jeg ville egentlig hellere bare have haft fire Thralls mere for samme points.

Biles er der fordi folk er hunderædde for dem og fordi Asphyxious har Excarnate. Bile-tricket med denne nassede spell er noget man næsten aldrig får lov til at gøre fordi alle kender det, men truslen om den er en stærk faktor. Og når man så endelig får lov er det spilafgørende. Hvis man altså husker at aktivere sine modeller i den rigtige rækkefølge... ahrm.

Tartarus behøver vel ikke nogen nærmere forklaring.

En Pistol Wraith er dyr, måske lidt for dyr til hvad den kan. Men når den er betalt, så er den betalt, og på bordet så er man ret glad for at have den synes jeg. Det er lækkert at kunne fjerne enkeltmodeller man synes burde dø før man aktiverer hele enheder og uden behov for at have en nærkampsmodel stående i vejen bagefter. For ikke at tale om når den får lov til at smide Death Chill på en Heavy flere ture i træk og praktisk taget fjerner den fra spillet. Mod Khador sørgede den egenhændigt for at den gale Spriggan slet ikke var med.

En Warwitch Siren er bare god og kan bruges til tusinde ting. Focus til 'jacks der skal løbe, en spray her og der, låse modeller og ellers bare være en solo med Stealth, som ikke kan tage free strikes og derfor kan placeres næsten overalt hvor det er belejligt. Jeg prøver altid at få plads til een i næsten enhver liste.

Alt i alt bliver det til en Cryx-liste, der kan fungere internt uden at blive alt for meget påvirket af hvad det er der står på den anden side af bordet og derfor er den bedre rustet til at klare det meste.

Jeg overvejede faktisk også to Helldivers, da de er helt fantastiske til at undgå enhver form for fjendtlig påvirkning lige indtil man selv tillader det. Det skulle så have været istedet for Cankerworm, men jeg kunne ikke få mig selv til at fjerne enten Pistol Wraith eller Siren for at finde det sidste point og så godt som Cankerworm gjorde det i så godt som alle spil er jeg her bagefter glad for at jeg ikke gjorde det.

Og så den alternative liste:

Lord Exhumator Scaverous
Erebus
Deathripper
Skarlock
Bane Knights (10)
Bile Thralls (6)
Withershadow Combine
Bane Lord Tartarus
Warwitch Siren

Det er helt ovre i den anden ende af barometret. Scaverous og hele hæren er sårbar overfor skydning, den kører på at den får lov til at bruge magi på fjenden og den vil helst gerne have en god blanding af infantri og lidt 'jacks på den anden side af bordet. Denne liste er ret sjov at spille med, men den er svær imod noget der nægter den at gøre hvad den vil. Jeg havde den med fordi jeg håbede der ville være noget at bruge den imod, men det synes jeg ikke rigtigt der var.

Til sidst, alt det med listebygning er alt sammen meget godt, men der er altså ikke noget som at komme ud og få noget tæv og lære af det. Det er en slidt og banal kliché, men det er altså ikke så meget listen, som det er brugen af den der gør udslaget. Det er for det meste en vag og ubrugelig floskel at få at vide, men min praktiske idé om hvad det er der får ting til at virke er sikkerhed og placering.

Sikkerhed går ud på at man skal sørge for at det man vil gøre også lykkes. Det nytter ikke noget at man tror man sagtens kan klare det slag på 4+, når der så ligger 3 på bordet når terningerne er kastet og hele planen falder fra hinanden. Det gode ved WM er at man kan påvirke så godt som alle udfald i den retning man gerne vil have det, så man bør gøre brug af det. Hvis noget kræver 4+ og alt afhænger af det, så skal der boostes!

Placering er vist det som Nordmannen kalder 'fedte rundt med sine Banes så de skal stå i den helt optimale posisjon'. Ens modeller skal ikke stå i det generelle område af bordet hvor de skal være eller nogenlunde der hvor de kan være mest brugbare, de skal stå præcist der hvor de skal være for at alt fungerer perfekt.

Puha, sikke en masse prætentiøst ævl jeg får skrevet. Så meget har jeg egentlig slet ikke tænkt da jeg smed listen sammen. Men det lyder meget godt bagefter ;)

Hvis i kan tåle at læse mere af mine navlepillerier skriver jeg også noget om de forskellige matchups og hvordan alt dette så virker i praksis senere engang.

AndersN

Formidabelt - keep it up, please!

Stunke

Jeg tror man skal læse hvad Anax skriver, så skal man spille mod ham, så skal man læse det hele igen. Så giver det meget mere mening.

De mm den mand kan nasse ud af alting er helt forfærdelige, og man forstår ikke betydningen af det før man har prøvet det.

- Adolf Hitler

Grobut

Quote from: Stunke on 27 September, 2011, 22:29:45
Jeg tror man skal læse hvad Anax skriver, så skal man spille mod ham, så skal man læse det hele igen. Så giver det meget mere mening.

De mm den mand kan nasse ud af alting er helt forfærdelige, og man forstår ikke betydningen af det før man har prøvet det.

Du er fuld af sandhed Frede!

Nu skal vi så bare have Jesperdrengen til dk og spille lidt :)
Se mine mini's på: christianbech.dk

Quote from: Daniel aka FatherNurgle d. 28 august 2007
Jeg er simpelhen for ordinær

Anaxagorax

Hahaha, hver evig eneste gang jeg aktiver bræktrællene får jeg stadig den på hjernen!

Anaxagorax

Første spil var imod lige præcis sådan en liste som en magibaseret Cryx-hær, ihvertfald min alternative liste med Scaverous, kunne have en del problemer med. Den bestod af noget i retning af:

Krueger the Stormlord
Pureblood Warpwolf
Feral Warpwolf
Woldwarden
Gorax
Druids of Orboros (6)
Shifting Stones

Ikke så mange modeller og hæren er meget kompakt, men man kan ikke kaste spells på noget i hæren overhovedet når druiderne leger Counter Magic og let kan få dækket hele hæren med det. Hæren er ret god til at satse på at vinde på mission, med Kruegers Feat til at holde fjenden tilbage og både Telekinese og druidernes Force Bolt til at skubbe rundt med ting.

Normalt er det så med at gå efter at få myrdet druiderne, men det kan godt være lidt besværligt når de står og gemmer sig bag fire bæster. Her var det ret godt bare at kunne kaste Knights efter dem, indtil der kom en åbning til en enkelt Bile, der fjernede så mange af dem at de ikke var besværlige længere. Circle-hæren kan ikke klare sig i en udmattelseskamp, så det var da kun et spørgsmål om tid før der var hul igennem til Krueger.

Anaxagorax

Andet spil imod Khador og Old Witch kunne jeg egentlig godt have brugt Scaverous-listen når jeg ser tilbage på det, men jeg var lidt for usikker på hvad den Gun Carriage kunne lave af store huller i mine enheder. Når så listens primære enhed også var immun overfor mine Biles skulle Knights tage hele slæbet og oven i det ville jeg meget gerne have den Pistol Wraith til at tage sig af den kæmpe metalklump, der virkeligt gerne ville ned i mine linier og trampe rundt.

Jeg elsker ellers at spille imod Khador, det er dejligt ukompliceret at vide at 'de der løber hen mod mig for at slå på mig og de der står tilbage og skyder på mig'. Listen var:

Old Witch
Scrapjack
Spriggan
Gun Carriage
Assault Kommandos (6)
Assault Kommando Flame Throwers (3)
Greylord Ternion (3)
Widowmakers (4)
Yuri the Axe

Enheden af Assault Kommandos var sjovt nok det der voldte de fleste problemer det meste af spillet. Det er vist ikke en enhed som de fleste Khador-spillere er voldsomt begejstrede for, men når de kan få lov til at stå uhindret og skyde et par runder på grund af heksens Feat og Murder of Crows, så ryger der en del døde kroppe før man får fat.

Jeg havde heller ikke helt lyst til at løbe mod kanonvognen og gå glip af den beskyttelse som Stealth gav trællene overfor den, så fokuserede alt på at få has på kommandoerne. Da de var væk gik det lige pludseligt meget hurtigt, da de nye trælle som Tartarus rekrutterede så havde et perfekt charge til vognen.

Anaxagorax

Cryx-hæren i det tredje spil kunne godt have voldt en hel del problemer. Jeg var lidt bange for et lynhurtigt forsøg på at snigmyrde Asphyxious og fuldstændigt ignorere min hær med andet end det der skulle opholde den en vigtig tur eller to.

Warwitch Deneghra
Deathripper
Deathripper
Defiler
Bane Knights (6)
Bane Thralls (10)
Withershadow Combine
Pistol Wraith
Pistol Wraith
Skarlock

Derfor var det bare med at lægge så meget pres som muligt fra starten af og tvinge alt tilbage, mens jeg ville prøve at få fjernet de farlige bestanddele af hæren. Da først arc nodes og Wraiths var væk og hæren dårligt nok var kommet ud af sin deployment zone, var det bare med at opretholde presset, indtil Deneghra var nødsaget til at prøve noget desperat. Jeg brugte mit Feat i dette spil til at myrde en god del af hans hær, så mine egne modeller kunne komme endnu længere frem.

Anaxagorax

Det fjerde spil var som nævnt noget jeg virkelig havde frygtet. En hulens masse skyderi der ignorerer line of sight og alle defensive tiltag i form af mine egne buffs eller focuscamping, buff der giver dem længere range og så oveni i det en god del frygtelige soloer, hvis eneste mål i livet var at gøre det surt for Asphyxious.

Ravyn
Daemon
Mage Hunter Strikeforce (6)
Mage Hunter Strikeforce (6)
Mage Hunter Strikeforce (10)
Mage Hunter Commander
Stormfall Archers (4)
Mage Hunter Assassin
Eiryss, Angel of Retribution
Narn
Nayl

Absolut ikke helt optimalt, men igen ville det have været meget værre for Scaverous-listen. Hvis jeg ville forhindre ham i at vinde på mission, var der ikke så meget at gøre andet end mase hele min hær fremad og håbe på det bedste, mens Asphyxious forsøgte at holde sig udenfor rækkevidde af så meget skyderi som han kunne. Da Ravyns Feat så blev brugt en tur for tidligt i forsøget på at få fjernet Asphyxious så hurtigt som muligt så alt meget lysere ud.

Stealth er ret vigtigt imod sådan en liste, så trællene skulle der passes på. Cankerworm ligeså og den lavede ikke så meget indtil sidst i spillet, fordi jeg ikke ville smide den væk bare for at kunne komme frem og spise et par infantrimodeller. Med dens absurde hurtighed smuttede den til sidst så igennem hullerne og kom helt frem til Ravyn, så det var godt at vente med den til den kunne lave noget fornuftigt.

Anaxagorax

Sidste spil var igen mod en liste, der hadede magi, og gjorde mig igen glad for at have en liste, der ikke var afhængig af at kaste spells på fjenden.

Harbinger
Reckoner
Choir (4)
Exemplar Errants (6)
Exemplar Errants Officer & Standard
Visgoth Rhoven & Honour Guard (3)
Covenant
Vassal
Hierophant
Gorman di Wulfe

Jeg er nok ikke den største ekspert på Protectorate, men for mig virker det som alt for meget support og alt for lidt hær. I realiteten var der kun otte Errants og to 'jacks der kunne slås imod min hær, hvor alle modellerne har kapaciteten til at myrde noget på den ene aller anden måde.

Der er så selvfølgelig Harbingers evne til at tage skade for at holde modeller i live at tage i mente. Det var dog fint for mig at give hende ret betydelig skade hver runde, bare for at holde grunts i live, fordi hele hærens slagkraft ellers forsvandt. Det hjalp også på det at de dumme Errants hverken ville rammes eller dø, men alt i alt var det så bare et spørgsmål om tid.

Så kan der vist snart heller ikke koges mere suppe på den sten fra min side af? Men spørg endelig hvis der er noget.

Overhamsteren

Det er skønt at være cryx hvor alt kan give en milliard i skade lige meget hvor lidt det koster. ;D

Altid fedt at læse dine skriblerier. :)
Bortgives:
Mennesketusindben. Stort set ubrugeligt. Larmer. Savler. Kræver mad konstant.
http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=56662.0

Nordmannen

Flere bilder! Av spill og vinnerne!

3 plassen!

2. plassen!

1.plassen!
Lost in the Immaterium
Rogue Trader
Emperor's Pride